Auteur Topic: De "ware" kerk? (verwijderde posts)  (gelezen 4217 keer)

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
De "ware" kerk? (verwijderde posts)
« Gepost op: juli 19, 2004, 11:21:22 am »
Dit is het "Restant"  -Overblijfsel vanuit het OT, dat God de Almachtige inderdaad heeft bewaard in het Verbond, van die tijd.

Jesaja 37:32
Want een restant zal Jeruzalem verlaten om het land opnieuw te bevolken; de macht van de HERE van de hemelse legers zal zorgen dat dit alles gebeurt.

Dit is het "Restenant" -Overblijsel dat deel had aan het NT eerste kerk

Mattheüs 28

16   De elf discipelen gingen naar Galilea, naar de berg waar zij Jezus zouden ontmoeten.
17   Toen zij Hem daar zagen, vielen zij voor Hem neer. Maar sommigen wisten niet wat zij ervan moesten denken.
18   Jezus kwam dichterbij en zei tegen hen: "Ik heb alle macht in hemel en op aarde gekregen.
19   Ga er daarom op uit om alle volken tot mijn discipelen te maken. Doop hen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. Leer hen altijd te doen wat Ik u heb gezegd.
20   En vergeet dit niet: Ik ben altijd bij u, tot het einde van de tijd."

en dit is, kort gezegd, het Overblijsel vanuit het NT Verbond, dat de Heiland zal vervolmaken met Zijn (1e wederkomst) GEHELE Overblijfsel, uit alle eeuwen vanaf de Schepping.

Openbaring 12
16   Maar de aarde kwam haar te hulp door open te splijten en de stroom water op te slokken.
17   De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen.
18    En hij (A) stond op het strand van de zee.

Zo was dus ook Noach met zijn familie en de  Overigen (dieren) ee Ovrblijsel nadat hij, vruchteloos, 120 jaar had geprofeteerd! Iedereen lachte hem uit en vernederden Noach, de deur van Genade (-tijd) sloot zich en voor de mensen die Hem (op grond van die wetmatigheid) hadden afgewezen, gingen verloren.

Ook nu roept de Heiland, door Johannes op Patmos de Gemeenten (Openbaring 2) p om zich te bekeren en de geboden en wet na te leven in voorbereiding op Zijn komst en vertrek naar het Hemelse Jeruzalem.

Vandaar gelijk de oproep van Noach, en de vorming van een NT gemeente, kunnen we nu in de tijd waarin we de Heiland snel kunnen verwachten, als de wereld zich tot één Rijk heeft gesmeed:

Openbaring 14
12   Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

Gods zegen en gegroet.

Jezus zal op een teken van Zijn Vader de opdracht vervolmaken. Maar wij als Christenen weten hoe de stem van onze Heiland klinkt!
Zo, wij moeten op onszelf letten voordat we anderen de Heilsboodschap -kunnen- verkondigen.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2004, 11:35:32 am »
@ Baldur: zou je het ook zo kunnen formuleren dat gewone mensen het ook kunnen snappen. Voor ons als nieuwe christenen klinkt het allemaal een beetje als abracadabra.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 19, 2004, 01:41:41 pm »
Met Roodkapje eens... Iris is net tot geloof gekomen... Dus Baldur, misschien zou je je verhaal op een begrijpelijke manier uit kunnen leggen? Als ik die al tijden geloof het al nauwelijks kan volgen, hoe kan het dan voor Iris duidelijk zijn?!

En nee Dirigentje, ik vind je niet te negatief :) We zeggen altijd dat we zondig zijn en tot niets goeds in staat.... dus dan vind ik het een beetje vreemd als mensen vervoglens wel gaan zeggen dat hun lere de ware len volkomen leer is :)

Gelukkig word je niet op basis van je kerkleer maar op basis van je geloof in God en Jezus gered :)
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2004, 01:44:05 pm door Marnix »
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 19, 2004, 03:10:52 pm »
Beste Roodkapje,

Als het goed is krijg je deze theologische informatie tijdens je Bijbelstudie.
Waar het in essentie om gaat is het volgende;

Vanaf de Schepping heeft God altijd en reddingsplan gehad om mensen, van de tijdspanne waarin zijn leefden, te redden "uit de wereld".

We kunnen de essentie daarvan vinden in:

Genesis 3:15

En Ik zal vijandschap zetten tussen u en de vrouw, en tussen uw zaad en haar zaad; dit zal u de kop vermorzelen en gij zult het de hiel vermorzelen. (Genesis 3:15)

Wat hier bedoelt wordt is dat God er alles aan zal doen, de macht van Satan te breken, echter met de vrijheid voor de mens, te kiezen voor het Rijk van Satan (op grond van diens menselijke wet en menselijke geboden) of dat van een Eeuwig Verbond; het Rijk van God op grond Diens geboden en wet.

De mens, naar Gods evenbeeld geschapen heeft zijn heerlijkheid verloren. God is echter niet alleen (de) Schepper maar ook Verlosser van de mens.

En wel op een eigen persoonlijke ervaring en keuze!

Verbonden die God gesloten heeft met de mens:

Eva en Adam voorzien van lichaamsbedekking (1e offer tot redding)

Met welke bdoeling sluit God een Verbond met de mens:

Jesaja 54
10   Want de bergen kunnen wegzakken en de heuvels verdwijnen, maar mijn eeuwige ontfermende liefde zal u niet verlaten. Mijn belofte van vrede aan u zal nooit worden gebroken, zegt de HERE, Die Zich over u ontfermt.

Hier zien we dus de redenen dat God bereid is om met de mensen een (vrijwillig) Verbond af te sluiten, een overeenkost met een erkening van twee kanten (wet) en regels (geboden) die ook Hij onderhoudt. Hij laat echter de mens vrij om die wet en geboden te negeren en (andere) wetten en geboden aan te nemen. God erkennen of Gods Koninkrijk binnen (willen) gaan is dus een kwestie van keuze maken.

We kunnen dat ook zien, want God de Almachtige Vader verklaart uitdrukkelijk dat Hij een Verbond met Israël sluit, dat wil zeggen de benaming van een volk dat bestaat uit mensen die voor Hem en Zijn Koninkrijk (hun Koninkrijk) hebben gekozen. Het is een GEESTELIJKE overeenkomst dat door daden van trouw en een Getuigenis aan de wereld, wordt aangetoond. Vandaar dat God de wetten, die dat Verbond het fundament geeft, in ons hart schrijft, dat wil zeggen we kunnen weten wat God van ons vraagt. Profetie en Heilige Schrift staan dus in harmonie tot elkaar. zoals uit het volgende vers blijkt, want de wet en de geboden Zijn pgeschreven in het Levende Woord dat zoawel op de Christen als Jezus moet slaan en ook allen die een Verbond met de Here hebben afgesloten. (Kom ik nog op terug)

Hebreeën 8
10   Dit is het nieuwe verbond dat Ik met het volk van Israël sluit: Ik zal mijn wetten in hun gedachten schrijven en in hun hart. Ik zal hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn.

Als we spreken over en Verbond, hoe moeten wij het dan verklaren dat, als de mens het Verbond loslaat, dat God bereid is verder te gaan met de mens die (feitelijk) zondigt!

Kunnen wij voor ons zelf een wetsartikel (gebod) vinden dat we wekelijks overtreden?
In hoeverre zijn we dan zondig aan alle andere Verbondsregels?

1.Het Verbond met Noach

Genesis 6:17, 18 en 9:8-17

Noach wordt in de brief aan de Hebreeën (11:7) met recht een voorbeeld van Geloof genoemd.

2. Het Verbond mat Abraham

Genesis 12:1-8 en 15:16

Van Abraham wodt gevraagt huis en haard te verlaten voor een oosterling was dat een flinke inbreuk op zijn siciale en maatschappelijke leven. Toch gehoorzaamed abraham aan het verzoek van God. God kan soms van ons BLINDE GEHOORZAAMHEID vragen. Ook nu vandaag de dag vraagt Hij van ons, ons voor te bereiden om BLINDE GEHOORZAAMHEID aan de wet en geboden in acht te nemen omdat de wereld waarin wij leven gevaar voor Zijn (Geestelijk-) Israël op zal gaan leveren. De wereld zal ons BLINDER GEHOORZAAMHEID door DWANG gaan eisen. Politieke- en religieuze machten werken momenteel samen om die Ene Vredeswereld op te richten.

Het Verbond met Israël (OT)

Exodus 6: 2-8 en 19:4-7

Waar hing Israëls bestaan van af? En welke reden geeft God voor de verdediging van Israël.

Eerst redt God Israël dan geeft Hij hen de wetten en verordeningen ter navolging. Zo werkt de Heilige Geest ook:

Eerst redt Jezus ons van de zonde (Joh. 1:29 / 1 Kor. 15:3 / Gal. 1:4) dan ontplooit Jezus ons ten volle zijn wet en geboden voor ons. (Gal. 2:20 / Romeinen 4:25 / 1 Petrus 2:24)

Ook hier zien we das dat de Verbonden steeds in relatie staan met de beleving van de 10 geboden, dus ook het 4e gebod. Voor ALLE mensen, dor ALLE Verbonden! Wie standvastig is en handhaaft zal tot het Overblijfsel behoren! (Niet alleen voor Christenen dus!)

Belofte van een Nieuw Verbond

Jeremia 31:31-35

Welke belofte ligt opgesloten in het feit dat God zijn et in mijn hart en mijn verstand wil schrijven? Voor het navolgen van een Geestelijke wet als deel van een Geestelijk Israël, een Overblijfsel of om en Goddelijke wet tot menselijke wetten en geboden om te vormen.

Het Verbond dat voor ons van eminent belang is:

Mattheüs 28:19-20

19   Ga er daarom op uit om alle volken tot mijn discipelen te maken. Doop hen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. Leer hen altijd te doen wat Ik u heb gezegd.
20   En vergeet dit niet: Ik ben altijd bij u, tot het einde van de tijd."
Ik heb nu een aantal sumiere weergaven weergeven m.b.t. een aantal belangrijke Verbonden die God, in de loop der aardse (en Bijbelse) geschiedenis heeft gesloten met de mens. Basis is de Liefde, die echter bereidheid moet ontwikkelen om een Hemels Verbond te erkennen en  na te volgen.

Dit is het LAATSTE Verbond dat gesloten wordt; vanuit dit fundament kunnen mensen zich bekeren en zich door Doop (watergraf) en handoplegging = Ontvangen van de Heilige Geest door gebed, nog gered worden. Alle mensen zullen, ook in Geest, die relatie aan kunnen gaan. Een ieder is verantwoordelijk, afzonderlijk en alleen in de volkomen relatie met de Heilige Geest. Wij dienen te verkondigen maar zonder Hem zijn wij niets. Zelfs ons geloof is nog een genadig geschenk van de Almachtige Vader. Let er op dat Jezus in essentie voor Zijn volk daar is, die Hem in de wereld tot vorbeeld zijn, maar dat er ook mensen zijn die Jezus (buiten die 7 gemeenten) Geestelijk vanuit het hart navolgen. Ook zij zijn deel van het Overblijfsel.

Satan heeft altijd zijn strijd tegen de Overblijfselen gevoerd. Mensen die het Verbond van God in een aards licht stelden; als zijn de politiek- religieuze wetten worden niet lastig gevallen. Vrede en er dreigt geen gevaar. Wie zich echter aanGods geboden en wet houdt, ook al is kan dat alleen al een voorbeeldfunctie hebben nar anderen (Orthodoxe Joden) dan vervolgt Satan deze mensen. We hebbe het voorbeeld van de Orthodoxe Joden door de eeuwen heen, voor ons in geschiedkundig opzicht.

Wat is nu het Overblijsel in het licht van al deze voorbeelden:

Openbaring 14:1

Openbaring 14
1   Ik zag het Lam op de berg Sion staan. Er waren 144.000 mensen bij Hem. Zij hadden Zijn naam en de naam van Zijn Vader op hun voorhoofd.

De Draak voert zijn strijd tegen het Overblijfsel van die Verbonden, waarvan ik de belangrijkste hier noemde, de strijd van Satan openbaarde zich dus in alle tijden van de mensheid, in een overeenkomstig tafereel van gebeurtenissen. We leven nu in de tijd van het einde, sinds 1840. Jezus is nu in het Heiige der heiligen, en doet oordeel.

De strijd tegen het Overblijfsel van vandaag vinden we in Openbaring 13. Ik schrijf daar vaak over en wederkerend, omdat dat de feiten van vandaag zijn. God wil nu dat Zijn Volk, Zijn Geestelijk Israël zich VOORBEREID op Zijn komst en hun, waarlijke verlossing, als de Heiland terug komt om hen op te halen.

Jezus is niet alleen onze Vriend en wij Zijn vrienden die ons alleen door de problemen van het aardse leven wilhelpen. Hij is ook vooral Heer van Zijn kerk; die we in ALLE taalgroepen, volksgroepen en Landen vinden. Buiten Zijn Volk, waarvoor Hij kwam, zijn er dus mensen die Hem hebben aangenomen, op grond van hun persoonlijke hart.

Vandaar dat Jezus spreekt over Zijn volk, en het herstel van Zijn grondwet in ons hart.
Dat is de essentiele basis voor het Eeuwig Verbond dat we nu nog met de Almachtige Vader, God van Jezus, als Jezus God voor ons, kunnen afsluiten. Elk ander Verbond is gen verbond met Jezus, maar met mensen en de Tegenstander.

Gods zegen en gegroet
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2004, 05:53:25 am door Baldur »

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2004, 03:43:43 pm »
Beste Baldur, dit topic is gestart door Iris die antwoord zoekt op haar vraag in dit topic over de kerk.

Lees even de openingspost en de vervolgposts van haar in dit topic: (misschien) Christen worden

Dan is het je denk ik wel duidelijk.

Overigens gebruiken we bij mij op de bijbelstudie ook modern taalgebruik... :) De "tale kanaans" wordt ook jeugdverenigingen over het algemeen ook niet gebruikt en zelfs bij cathechesatie wordt modern nederlands gesproken ;)
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2004, 04:36:22 pm »
Beste Baldur,
bij bijbelstudie lees ik de bijbel. Ik houd me met geloof bezig en niet met religie. Ik ben geen dogmaticus, dus theologie boeit me niet zo.
Wat ik dus eigenlijk bedoelde is of je hetzelfde ondersteund met bijbelteksten en IN EIGEN WOORDEN zou kunnen weergeven. De tale Kanaäns ben ik niet machtig, omdat ik daarmee niet ben opgegroeid. Een bijbel in NBG '51 vertaling snap ik daarom ook niet.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 19, 2004, 04:41:28 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 19 juli 2004 om 16:36:
Beste Baldur,
bij bijbelstudie lees ik de bijbel. Ik houd me met geloof bezig en niet met religie. Ik ben geen dogmaticus, dus theologie boeit me niet zo.
Wat ik dus eigenlijk bedoelde is of je hetzelfde ondersteund met bijbelteksten en IN EIGEN WOORDEN zou kunnen weergeven. De tale Kanaäns ben ik niet machtig, omdat ik daarmee niet ben opgegroeid. Een bijbel in NBG '51 vertaling snap ik daarom ook niet.

Zouden ze bij het NTI ook een cursus 'Tale Kanaäns' hebben, zoals Frans en Latijn?  ;)
Want je bent nooit te oud om te leren natuurlijk.

Persoonlijk leer ik van vertalingen vergelijken ook een boel...
Altijd in voor verbeteringen!

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 19, 2004, 05:42:14 pm »
Beste Roodkapje,

Je schreef:

@@Beste Baldur,
Wat ik dus eigenlijk bedoelde is of je hetzelfde ondersteund met bijbelteksten en IN EIGEN WOORDEN zou kunnen weergeven. De tale Kanaäns ben ik niet machtig, omdat ik daarmee niet ben opgegroeid. Een bijbel in NBG '51 vertaling snap ik daarom ook niet.@@

De Heilige Geest is degene die het Levende Woord in harmonie brengt met onze Geestelijke toestand. Je wilde weten wie of hoe de "ware gemeente" tot stand komt.
Wel ik heb je aan de hand van de Heilige Schrift, het Levende Woord (profetie) uitgelegd wie de ware gemente uiteindelijk is.

Religie is iets anders, religie maakt het mogelijk om door menselijke geboden en wetten, proberen verlost te worden. Gods-dienst is iets anders, als wij God dienen op grond vanwat Hij ons leert, herkennen wij de "Waarheid" (Jezus) e dus de "Ware kerk"in de profetie dat in harmonie met de Bijbel ons aantoont wat de ware kerk zal zijn.

De Heiland heeft ons een zekere routebeschrijving gegeven voor dat de laatste grote reis kan beginnen: Het Profetische Woord. En dat is wat ik feitelijk voor je in mijn posting heb gezet. Logisch en gewoon zoals Hij ons leert, want alleen daarin vinden we wij onze positie en opdracht van onze Heer.

Wij kunnen een Lam lijken, maar als en Draak spreken, zoals de 2 Beesten uit Openbaring 13 doen. Je vroeg wie of wat de "Ware gemeente was", wel die vind je terug in mijn vorige posting. Als je directe vragen hebt over die posting, dan kunnen we verder de Bijbel bestuderen, gezamelijk en gericht.

Een "boek doen"of onze eigen gedacht als fundament van ons geloof maken is niet wat Jezus bedoeld als Hij ons er op wijst te "Groeien in Zijn gerechtigheid". Gemakkelijk is het niet, dat is waar, maar de Heilige Geest, Leert, Vermaant en Troost.

Als je je Geloof niet uitleeft in reatie met de Heilige Geest, zul je theologisch én het dogma van de wet en geboden nooit leren toepassen in de Gerechtigheid van Jezus.

Satan gelooft ook in Jezus, anders had hij geen redenen om juist Diens Gerechtigheid te bestrijden. Wij kunnen daar boven uitsteken, anders overwinnen we nooit.

Laat ik dan een poging ondernemen om je alles in en korte indruk weer te geven:

God sluit met alle mensen een Verbond! Door het Geweten (de feitelijke wet in ons hart) openbaard de Heilige Geest ons wat juist en wat fout is. (Gerechtigheid en zonde).
Omdat de mens die volkomenheid van zonde- en Gerechtigheid zelf niet kan bereiken, heeft de Almachtige Vader vanaf de Schepping overenkomsten afgesloten met de mens. Verbonden, met groepen (Israël) maar ook met mensen persoonlijk: Mozes. Abraham, Jezus natuurlijk.

Uiteindelijk kunnen alle mensen de Gerechtgheid van Jezus aannemen. Hier gaat het niet om de Gerechtigheid van Jezus persoonlijk, ant Hij heeft op persoonlijke keuzes overwonnen, neen we kunnen Jezus voorbeeld naleven en dezelfde ervaringen opdoen als de Heiland. Niet omdat Hij (eertijds) Goddelijk was, maar omdat Hij als VOLMAAKT mens de Gerechtigheid van de Almachtige Vader eeft aangenomen, anvaard als richtsnoer voor Zijn persoonlijke leven. Daarom is de Almachtige Schepper niet alleen de Vader voor Jezus en ons, maar ook een God voor Jezus, zoals Jezus vor ons een God is.
Dat wil zeggen: IN elk opzicht boven ons gesteld, niet navolgbaar in de PERSOONLIJKE beleving.

ALLE mensen die nu, groepsgewijs of individueel Gods Gerechtigheid leren aannemen (Groeien in diens Gerechtelijke wet) en dan Jezus als Het Voorbeeld wille zien, zullen uiteindelijk verlost (kunnen) worden. Het initiatief komt dus wel van God, maar wij kunnen zelf in relatie met de Heilige Geest, deel hebben aan dat initiatief.

Wij zijn dan bereid om de wet en geboden van dat Hemelse Koninkrijk waar o.a Jezus woont en Diens God en Vader. te onderhouden en maken onszelf daardoor "bijwoners van deze wereld.
Omdat nu eenmaal niet alle mensen willen blijven vasthouden of willen aannemen dat God een Rijk heft met een eigen wet en geboden, zullen zij er voor kiezen om deze wereld als een Goddelijk Paradijs te zien. Dat is het Rijk van Satan.
Alhoewel Jezus, Zijn discipelen (Matt 28) en veel mensen, buiten de Christelijke kerken ook zowel voor of tegen God zullen kiezen, onstaan er uiteindelijk twee groepen mensen.

Zij die menen de Here te volgen en niet doen, zij onderhouden en wet en geboden die niet van de Almachtige Vader komen; dat is het doel van Satan, hen een vals Evangelie voorhouden maar toch het gevoel geven dat zij bij Jezus behoren. Dat is de Eigengerechtigheid! Zij die de Here waarlijk volgen, worden door Jezus uitverkoren om deel te hebben aan de Heerlijkheid van de Hemel.

Zij zijn onbevlekt en hebben getracht de geboden en wet te onderhouden van dat Hemels Koninkrijk. Elke generatie, vanaf den beginne. Daar wijze dus de Verbonden op.

Wie bij dat verloste volk zullen behoren weten we-nog- niet. Maar we kunnen wel proberen te ontdekken welke wet en geboden we dienen na te volgen om te groeien in die Gerechtigheid en het "Koninkrijk zien"zoals we in Johannes 3 (Nikodemus) zo nooit kunnen lezen. Er zijn voorwaarden gesteld an het binnengaan van het Koninkrijk Gods. Nu nog Geestelijk, maar door de groei in die Geestelijke Gerechtigheid, straks werkelijk als Jezus ons komt ophalen en wij Hem tegemoet gaan naar het Hemelse Jeruzalem.

Gods zegen en gegroet

Gods zegen en gegroet
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2004, 05:54:51 am door Baldur »

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juli 19, 2004, 06:19:59 pm »
Misschien ben ik niet al te slim, maar ik heb ook moeite met je bewoording Baldur.  :/
Kun je me vertellen wat dit allemaal in de dagelijkse prakijk betekent? (Voor een "beginneling" zoals ik)

Iris  :)
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2004, 08:06:30 pm door Iris »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juli 19, 2004, 06:33:51 pm »
Iris,

Dank voor je reactie, ik zal je spoedig een antwoord geven Misschien morgen!

Gegroet
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2004, 06:34:07 pm door Baldur »

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juli 19, 2004, 06:40:58 pm »
Iris.
Ik zou maar niet te veel aandacht aan die lappen tekst van Baldur besteden, hij denkt met een veelheid van woorden ons te overtuigen van zijn eigengemaakte Godsdienst.

En er staat in Spreuken :

In veelheid van woorden ontbreekt de overtreding niet. :(
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juli 19, 2004, 08:08:00 pm »

quote:

Mientje schreef op 19 juli 2004 om 18:40:
Iris.
Ik zou maar niet te veel aandacht aan die lappen tekst van Baldur besteden, hij denkt met een veelheid van woorden ons te overtuigen van zijn eigengemaakte Godsdienst.

En er staat in Spreuken :

In veelheid van woorden ontbreekt de overtreding niet. :(

Ik zie door alle woorden het bos niet meer!
Maar misschien heeft Baldur morgen een eenvoudiger uitleg.  ;)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juli 19, 2004, 09:48:43 pm »

quote:

Iris schreef op 19 juli 2004 om 20:08:
[...]

Ik zie door alle woorden het bos niet meer!
Maar misschien heeft Baldur morgen een eenvoudiger uitleg.  ;)

Eenvoudiger? Zou ik niet op rekenen ;)

Maar kenmerken van zijn berichten:

leef uit de genade en onderhoud de wet, vooral de sabbath.
Als je dat niet doet dan ben je volgeling van de RKK.
Hij denkt een profeet te zijn. Zijn visie is die van de zevendedagsadventisten en die is geinspireerd door de visioenen van White.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juli 20, 2004, 07:19:59 am »
Beste Iris,

Je hebt moeite met het lezen van mijn weergave van Bijbelse informatie. Dat is best te begrijpen, alhoewel ik wel de essentie van Jezus dienstwerk en datgene wat het feitelijk inhoudt, heb weergeven. Maar als je alles, gewoon rustig leest, aan de hand van de aangegeven Bijbelverzen en de Heilige Geest bidt voor begeleiding, dan zal Hij je het geschrevene, in juiste en goede begrippen bekend maken, aan je hart.

Geen enkel mens is in staat om een persoonlijk geloof te verwoorden of invulling te geven.
Klaag niet direct als je de Heiland wil navolgen en Zijn voorbeeld wil zijn in je omgeving, wat voor de één heftig lijkt, is voor de ander eenvoudig. Maar we moeten niet op ons zelf of anderen vertrouwen, alleen de Heilige Geest dient onze Leiddraad te zijn.

In een groep lijken we veilig en op een impressieloze afstand, zoals we hier bezig zijn, schijnt het of we onze werkelijke mening geven. Als we heel persoonlijk, alleen op een stil moment met de Heer alleen zijn en onze verdrietjes en problemen aan Hem voorleggen, dan zulllen we het verschil van de ervaring, heel anders zien en beleven.
Jezus spreekt tot ons persoonlijke hart, als we te kennen geven inwoner van het Hemelse Koninkrijk te willen zijn, niet tot een heel volk tegelijk, zoals wereldse leiders doen.

Oorlogen zijn gevoerd, zoals  ook nu in Irak. We menen de wereld een dienst te hebben bewezen en aan boord van een enorm, indrukwekkend vliegdekschip meent een wereldse leider (Mr Bush) dat hij God vertegenwoordigt op aarde met  het stichten van "duurzame vrede". Maar hoe is dan gesteld met de militair, die straks niet meer deel is van de groep, waarin hij of zij zich veilig voelde, maar straks alleen thuis tot besef moet komen dat hij of zij medemensen heeft gedood! Over en weer! Wie de verhale leest van de geestelijk in de war geraakte militairen die in de Vietnamoorlog 1000-den onschuldige mensen hebben vermoord in naam van de USA, moet bedenken dat alleen de Heiland in het persoonlijke hart vrede kan brengen en zonden kan vergeven.

En zo is het ook hier! We kunnen schrijven en menen wat we willen, maar als straks de wereld in de meeste zondige duisternis zal verkeren, dan komt het er aan of we dan, persoonlijk en gerust kunnen zeggen dat we de Heer trouw waren en verlangend hebben uitgezien naar Zijn komst. Dan gelden alle visies en gemakkelijk neergepende meningen niet meer. Dan zal blijken of we vruchtbaar waren om op de juist grond te zijn ingepland. Onafhankelijk hoeveel of hoe weinig we weten, als wetenschap of kennis. Want daar gaat het niet om. Wat we hebben gedaan moet gedaan zijn vanuit een Gerechtvaardigd fundament, oprecht, niet vanuit ONS fundament, maar dat van de Heiland en het Hemels Koninkrijk!

De maatstaf van het het oordeel (waarin ook de Sabbat een belangrijke rol speelt) is datgene wat we kunnen weten en dan ook hebben nagevolgd. Niet wat ons, in waarheid is verteld, en vervolgens naast ons hebben neergelegd! Als de Heiland ons wijst op de geboden en de Sabbat en wij, vervolgens bewust, willens en wetens en weloverwogen naast ons neerleggen en bovendien anderen leren dat voorbeeld na te volgen, dan is het oordeel naar die maatstaf en geen andere!

immers...

Jezus heeft ons geen gemakkelijk en probleemloos leven, hier op aarde, belooft en zeker niet als je Hem waarlijk na wilt volgen. Want Satan heeft zijn oog vooral laten vallen op hen die Hem Geloven en trouw willen zijn, Zijn geboden en wet willen erkennen en navolgen. Satan wordt niet boos als we er maar een slag naar doen en onze Eigengerechtigheid openbaren. Lees eens Openbaring 22, de laatste 10 verzen. Geen reden dus om de Sabbat te negeren maar juist te onderhouden, om één in Geest te zijn met Hem.

Immers ook de Heiland ging "naar de gewoonte" op Sabbat naar de kerk om studie te doen samen met Zijn toehoorders. Waarom zou dat nu dan anders moeten zijn als Hij niet veranderd en Zijn Verbond een altoos durend Verbond is.

Exodus 28

3   Geef hun die een wijs hart hebben en die van Mij een geest van wijsheid hebben gekregen, opdracht kleren te maken die hem zullen onderscheiden van anderen; om hem te heiligen, zodat hij voor Mij het priesterambt kan uitoefenen.

De kritiek is nogal heftig, maar beste Iris, als je trouw vast houdt aan de Heiland, dan komt uiteindelijk alles goed. De essentie van Geloof, is aannemen wat de Heiland ons voordeed en vooral voorhield en in die Gerechtigheid te groeien, we kunnen  niet van de eerste op de andere dag volkomen zijn. We leven in een hectische tijd en, eerlijk gezegd, kunnen we de tijd waarin wij leven, rustig de eindtijd noemen. Veel mensen, die zeggen over Bijbelkennis te beschikken, klagen het meest. Ook nu weer! Dat is kenmerkend voor die tijd! Jezus waarschuwt ons overvloedig om Hem aan te nemen en niet te klagen, want er komen zaken over ons, die we nooit hadden kunnen bevroeden. Het lijkt vredig in deze wereld, maar dat is maar schijn!

Maar misschien is het ook handig te weten dat een aantal mensen, wel op grond van mijn postings, uiteindelijk het "watergraf" (Doop door onderdompeling) hebben ervaren! Vooral ook een aantal die zeer heftig tegen mijn teksten ingegaan zijn, in het verre verleden.
Ook zijn er mensen die nog zoekende zijn, Groei is voor iedereen een ander evenement.  Vandaar dat we zo verantwoordelijk worden gehouden als we menen te moeten evengeliseren, en dat doen we in feite. Maar alleen de Geest kan in alle waarheid leiden, niet ik en ook de andere niet. De vrucht er van is Groei in Jezus' voorbeeld!

Van onszelf zijn we niets en kunnen we niets. Ik ben het die het doet, zegt de Heiland, zelfs ons Geloof hebben wij nog ontvangen, dus waar moeten wij nu op roemen! (Mientje)
Als er mensen zijn die menen dat zij  Jezus navolgen en de Bijbel als hun dagelijkse punt van geestelijke rust vinden, dan moeten we de Bijbelse essentie van Geloof ook uitdragen.
Bijbelse argumentatie is niet datgeen wat Jezus ons voorhoudt en leerde, naar Zijn gewoonte.
Dat is het minst wat we kunnen doen. De Heilige Geest leidt ook alleen maar in de harmonische waarheid van het Levende Woord., dus ook de geboden, want immers daar ligt de kiem van de vrucht tot volle rijpheid!
Over de weerstand die dan zal komen, verbaas ik mij dus niet! Als je de Bijbel eenmaal beter kent, dan zul je ervaren welk een enorme weerstand Jezus moest ondervinden, ondanks dat iedereen maar diect meent te moeten zeggen "Jezus is Genade" Hij heeft ook mij gered! Dat zal eerst blijken uit de ervaring die we met Hem samen opbouwen!

En soms is Jezus helemaal niet zo vriendlijk en aardig voor Zijn volk. Hij "tuchtigt" hen en beproefd hen. Wie Amos leest, of in Openbaringen  Heiland ontmoet die, noodgedwongen,  persoonlijk met een sikkel, door de gemeente gaat om sommigen te verwijderen die niet in Zijn gemeente thuishoren, omdat zij dat vele vele malen hebben aangegeven, dan laat Jezus zich, ondanks uit Liefde, voor ons gevoel van en andere kant zien. Maar eenmaal begrepen, kunnen we Zijn Dienstwerk (ook daarin) best begrijpen, en onze keuze des te meer.

Ook daarin dienen wij in na te volgen. Ook dat is en ervaring tot Groei in Diens Gerechtigheid. Wetten zijn nu eenmaal de grondslag van alles wat er gebeurt in ons leven, de natuur en dus ook vanuit Gods fundament. Wetten openbaren het juiste tegen over het verkeerde en dat is de essentie van Jezus' booschap en geboden. Het valse (Evangelie) tegenover het "ware" te stellen.

Bijbelse waarheid is de bakermat van de bevestiging van het Geloof en de ontwikkeling van Geestelijke Liefde op grond van het voorbeeld Jezus. Ik schaam mij het Schriftwoord niet Iris en baseer het niet op een eigengerechterlijk geloof. De Heilige Geest kan alleen maar in mensen werken als de juistheden in overeenstemming (harmonie) zijn met de
Heilige Schrift, zoals reeds aangegeven.

Ik vind het antwoord van Priscilla & Aquila veelbetekenend. Zij geven en gaven te kennen veel van het Schriftwoord te weten en te kunnen verwoorden, maar zij geven in hun weerwoordt, hier, juist de essentie aan, hoe wij de Heiland verdriet kunnen doen, namelijk; Zijn geboden te negeren en anderen er toe aan te zetten deze niet te onderhouden. Aan hun heb ik de profetie voorgehouden van de tegenwoordige Waarheid (zoals Jezus ons leert NU). en nu geven ze weer aan dat zij de Heiland (daarin) negeren! Zo zie je dus dat we allemaal moeten groeien tot het besef van waarlijke verlossing!
Maar zo'n  antwoord had ik van hen, allerminst verwacht. Ze hebben geen besef wat hen nog boven het hoofd hangt, om op zo'n wijze de mensen van Jezus' Levende Woord af te houden. (Sorry......maar ik moest dit even kwijt).

En dit zegt het Schriftwoord over datgene wat P & A zo afwijzen na te volgen:

1 Johannes 2

3   Hoe kunnen wij er zeker van zijn dat wij bij Hem horen? Als we doen wat Hij zegt!
4   Als iemand zegt dat hij Christus kent, maar niet doet wat Christus zegt, is hij een leugenaar. Zo iemand doet de waarheid geweld aan.
5   Maar wie doet wat Christus van hem vraagt, is vol van de liefde van God.
6   Daaraan is te zien of u christen bent of niet. Ieder die zegt één met Christus te zijn, moet leven zoals Hij leefde.

en

Romeinen 2:13

"Want niet de hoorders der wet zij rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden.

Dus we zijn niet Gerechtvaardigd slechts door te zeggen dat we in Jezus geloven, maar we worden pas Gerechtvaardigd, door te Groeien in die ervaring van de wet (= de Gerechtigheid van Jezus).

Kijk, houd ik je nu een leugen voor Iris? Ik denk stellig van niet, maar overweeg de Sabbat te gaan onderhouden. Begin goed en laat je niet misleiden!

Laten we dus voorkomen beste Iris, dat we moeten constateren, na een tijd dat de Heiland dit van ons zou moeten zeggen:

Mattheüs 15:9

"Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij leringen leren, die geboden van mensen zijn"

Dat is wat Satan wil! De Geboden Gods als menselijke maaksels instellen in de naam van de Heiland. Een grotere zonde tegen de Heilige Geest is er bijna niet. Men haalt immers het "hart"uit de geboden en de relatie tussen de mens en God persoonlijk.

Tenslotte:

Enkele  "raadgevingen"aan jouw persoonlijke hart! (hart= verstand)

Deze zijn, naar mijn mening,  op een heel aardige en goede wijze bijééngebracht op deze interessante site:

http://www.sign2god.com/folders/studies.html

Hier staan de meeste elementaire zaken over hoe we kunnen leren ons Geloof gestalte te geven, op een verantwoorde wijze, welke overeenstemt met ons persoonlijke karakter en wijze van interepeteren in de lichtglans van onze Heiland! Dan hoef je je niet te spiegelen aan al die verwarrende postings van ons, want ik begrijp dat best!

Onderwerpen op die site zijn o.a:

1.Bidden

Hoe te bidden? Bijbels bidden; anders, bevrijdend én gepast!
Bidden voor de Liefde van GOD
Bijbel

2.Bijbellezen? handige tips & hulp voordat je begint!
Jezus

3.Wie is Jezus ?

De verschillen tussen God en Jezus in tabelvorm
Jezus...een ander persoon dan de Vader !
Moet je als Christen (nog) zoeken naar God en Jezus ?
De passie van Christus...zijn wij !
Pittige Studie Godheid Christus
Eén GOD of...'een drie-eenheid-GOD'?
Vrucht van de Geest

Welke Geestesgaven er zijn?
Welke 'vruchten' er zijn?
Hoe je de 'deelnemer aan de Geest' wordt?
Gevolgen van 'groeien in de Vrucht van de Geest'?

4.Bijbelse geloofsfundamenten

Draag jij 'het zegel van God ?'
Is de Wet nog van kracht...? lees wat Jezus & Apostelen daarover zeggen!
Hoe moet je volgens de Bijbel de Sabbat houden ?
Wet én geloof ?!
Is vrede onze missie...? .
Kerk & kerkbezoek

5.Kerk bezoeken? Tips & hulp voordat je gaat!

Dopen

Over de doop: Antwoorden op diverse doopvragen
Na de doop: Effe koppie onder...en ik ben gered ?!
Handenoplegging, Geestesgaven & Vrucht van de Geest

Handenoplegging: één van de Christelijke grondslagen!
Het ontvangen van de Geestesgaven: gaat niet ongemerkt aan je voorbij !
De Geestesgaven: een geschenk bij de doop ?!
Basisbeginselen 'handoplegging & ministry'; Bijbelse handoplegging in praktijk

--------------------------------------------------------------------------------

Voor vragen kun je altijd bij me terecht!

Het volgen van een eenvoudige (gratis) Bijbelstudie kun je overwegen en aanvragen hier /ESDA 030-6931509)  Titel: :"Kom tot Leven"

Gods zegen, vriendelijk gegroet en succes bij je zoektocht en "groei" in Geloof!

Baldur!
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2004, 08:24:57 am door Baldur »

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juli 20, 2004, 08:27:14 am »
Dat was dan een verkorte uitleg . :O
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: juli 20, 2004, 09:20:59 am »
Beste Mientje,

Wees ens positief, en neem de tijd om eens te lezen wat een vreugde het ons kan brengen om mensen de juiste weg te wijzen. Je reactie betuigt niet van enig begrip, van wat ik hierboven heb geplaatst. Alhoewel redelijk lang, bevat het de waarheden van een Verlossende Heiland en de weg die men kan kiezen om te gaan!

Daarom wil ik je dit getuigenis afgleggen:

De Sabbat als middel van Indentiteit en heiliging

Voor Iris en de anderen wil ik dir getuigenis hier plaatsten om hen tot he besef te brengen hoe belangrijk het is, niet steeds maar te beweren dat zij Jezus navolgen, maar ook de bereidheid zullen tonen, dat daadwerkelijk doen. Ik ga niemand zeggen dat ze Jezus navolgen door slechts voor te houden dat alleen Geloof, als enige expressie van "waar"geloof. de weg is. Ook Satan zegt dat hij in Jezus gelooft, maar vervolgens zet hij de mensen aan tot verkrachting en vernedering van Gods wetten en misbruikt die in werelds Gezag.

We leven in de tijd van het einde. Ik weet en ervaar dat de tekenen van een verval van waar Geloof en de oprichting van een Rijk dat zich tegen Gods volk zal keren, aanstaande is. Daarom dit:

Exodus 31
12-13    De HERE zei verder tegen Mozes: "Zeg het volk Israël dat het op de zevende dag moet rusten, want de sabbat is een herdenking van het eeuwige verbond tussen Mij en het volk. Zo zal het zich herinneren dat Ik de HERE ben, Die hen heiligt.

en

Ezechiël 20
12   Ik gaf hun de sabbat (een rustdag op elke zevende dag) als een teken voor hen en Mij om hen eraan te herinneren dat Ik, de HERE, hen heilig en dat zij werkelijk mijn volk zijn.

Exodus 31 sluit zich aan bij de aanwijzingen van God voor de bouw van de tabernakel en de verordeningen voor de diensten (Exodus 25:1-3) Zo wordt er verband gelegd tussen Sabbat en het heiligdom. Beiede, de Sabat en de Heiligdomsdienst (Eredienst) hebben tot doel de mens te Heiligen.  (Kijk Mientje, dat is het doel van God)
De tekst in Ezechiël noemt de Sabbat darom een teken van ERKENNING van HEILIGING.

Dat is iets anders dan overleden mensen "heilig verklaren".

De Hebreeuwse betekenis van "erkennen" is niet slechts een verstandelijke begrip, maar richt zich op een innerlijke instemming van het hart (denken) of het aangaan van een Liefdevlle relatie. (Kijk nu komen we terecht op het punt van de Liefde, waar elke Christen zo de mond van vol heeft Mientje)  God en Zijn Zon wilen een Liefdevolle realtier die zij in de Sabbat tot uiting willen brengen (Eén in Geest).

Toen David tegen zijn zoon Salomo zei: "Ken de God van uw vader", werd hem gezegd God te dienen met een toegewijdt hart en een BEREIDWILLIG gemoed (1 Kronieken 28:9)(zoals ik daar een weergave van aan Iris voorhield)

De Sabbat is een teken dat de mens die zegt te geloven, doet weten dat de Here als Almachtige Vader van het Verbond (dat dus ook Iris wil leren aangaan) een PERSOONLIJKE God is.

De Almachtige Vader wil dat Zijn Geheiligd Volk de wereld de Heiligheid van het Wezen van de Almacht (-ige God) bekend wordt, want daartoe is het geroepen (lees Deuteronomium)

Dus de  (terechte) vraag voor de Sabbtvierende Christen is:

Vier ik de Sabbat alleen als bewijs van de ware leer, of zelfs van mijn gelijk?
Of vier ik de Sabbat als TEKEN van mijn INDENTITEIT als deelgenoot aan het Verbond met de Almachtige Vader en het Dienstwerk van Jezus; onze Verlosser en Voorbeeld (als Heer over die zo gevreesde en verguisde Gezegende en Geheiligde dag)
Verdedig ik mijn eigengerechtigheid Mientje (zo van: als de mensen maar zo waren als ik)
Of heb ik de neiging mijn ongeheiligd bestaan te verontschuldigen en de Sabbatviering als dekmantel voor dat bestaan te verdoezelen.
Het verkondigen van de Sabbat en de geboden te onderhouden, roepen agressie en weerstand op. Leer mij nou niets in de ervaring die ook Jezus moest ondergaan, maar des te meer sterkt het mij in mijn groei in de Gerechtigheid, ondanks mijn nog steesd zondige bestaan.

Neen; Ik laat mij elke Sabbat heiligen, door de Heilige Geest: Eén in Geest met Jezus, die zich in het Heilige der Heiligen bevindt, tot oordeel en rechtvaardiging!
Samen met de Heer van de Sabbat !

Dat is wat ik de mensen voorhou, ik zal hen geen ander geloof voor houden!
Ik ken mijn verantwoording!

Gods zegen en vriendelijk gegroet
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2004, 09:24:08 am door Baldur »

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: juli 20, 2004, 09:38:33 am »
Hoi Baldur

Dank je wel, ik kom nog op alles terug, maar heb nu het één en ander te doen.
Tot spoedig dus!

Iris

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: juli 20, 2004, 10:36:47 am »

quote:

Baldur: Ik vind het antwoord van Priscilla & Aquila veelbetekenend. Zij geven en gaven te kennen veel van het Schriftwoord te weten en te kunnen verwoorden, maar zij geven in hun weerwoordt, hier, juist de essentie aan, hoe wij de Heiland verdriet kunnen doen, namelijk; Zijn geboden te negeren en anderen er toe aan te zetten deze niet te onderhouden. Aan hun heb ik de profetie voorgehouden van de tegenwoordige Waarheid (zoals Jezus ons leert NU). en nu geven ze weer aan dat zij de Heiland (daarin) negeren! Zo zie je dus dat we allemaal moeten groeien tot het besef van waarlijke verlossing!
Maar zo'n antwoord had ik van hen, allerminst verwacht. Ze hebben geen besef wat hen nog boven het hoofd hangt, om op zo'n wijze de mensen van Jezus' Levende Woord af te houden. (Sorry......maar ik moest dit even kwijt).

Ik gaf dacht ik een neutrale samenvatting van jouw mening. Ik heb het niet gekleurd, dat jij dat zo leest, komt omdat je onze mening kent en die is het idd met jou oneens.

Nergens in de brieven ligt een nadruk op de sabbath zoals jij dat doet. Daarom alleen al is het bedenkelijk - bedenk dat eens.
Nergens is de wet noodzakelijk naast het geloof VOOR het behoud van de dood. Wel is het logisch dat er goede werken volgen die vantevoren zijn bereid opdat gij daarin zoudt wandelen. Dit lijkt mij een belangrijk en subtiel verschil.

En jouw profetieen kom ik zo niet tegen in de Bijbel. wat je doet is tegenwoordige of zelfs toekomstige gebeurtenissen aan Bijbelse profetieen koppelen. En dat is subjectief, voor jou een feit, voor een ander nog maar te bezien. Sommige zaken ben ik het trouwens best met je eens - de RKK zal in de EU/wereld een belangrijke(re) rol gaan spelen.
Ook ben ik het met je eens dat doop door onderdompeling de juiste is.

Maar de verschillen zijn evidenter.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: juli 20, 2004, 10:37:33 am »
Succes ermee dan maar :)

En laat je maar niet teveel wijsmaken door Baldur, hij leest en citeert nogal selectief bijbelteksten en slaat een heleboel dingen over.

Als je op de link die hij aangeeft gaat kijken, hou dan in je achterhoofd dat dat ook daar gebeurt, en dat daar een flink aantal onwaarheden tussen staan.

10WoordenGods

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: juli 20, 2004, 03:26:39 pm »
BERICHT AAN BALDUR

Mail me eens op dit emailadres: rien.ardaen@telenet.be

Ik had graag geweten hoe ik aan de video's geraak van:

Two Beasts Become Friends / An Advocate for Our Time (10)

Occult Explosion; A New World Order / A New World Arises part 1 (nr 13)

The New World Order today in the light of the Roman Catholic Church and the USA today, based on NAZI systems (14)

Graag zou ik de gehele serie willen bemachtigen

Broeder in Christus:

Rien ardaen

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: juli 20, 2004, 04:09:03 pm »
Hallo Baldur

Allereerst bedankt dat je zoveel tijd en moeite hebt gestoken in je bericht aan mij. Dat waardeer ik zeer!!
De dingen die je schrijft raken me wel, en zijn het overdenken zeker waard. Ik vind de manier waarop jij je liefde voor God en Jezus Christus gestalte geeft knap, ook al kan ik nog niet alles bevatten en heb ik ook hier en daar mijn vraagtekens.
Ik laat alles even bezinken en kom later zeker terug wanneer er vragen in mij opkomen.
Dus heel erg bedankt voor de uitgebreide informatie, dat vind ik echt erg aardig!
De website heb ik bij mijn favorieten gezet, zodat ik daar later nog eens rustig kan lezen.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: juli 20, 2004, 04:27:40 pm »
Hallo Priscilla en Aquila,

Dank voor jullie reactie,

Ik heb uit den treure alle evidente Bijbelpassages, ook die in het licht van Jezus persoonlijk, aangehaald en aan voorbeelden der profetie, welke we gewoon in de Bijbel kunnen vinden, getoond. Openbaring 13 is wel de meest vor de hand liggende, daar waar een Menselijke organsatie (notabene) aanwijst die de geboden en dus ook de Sabbat zullen veranderen ter eigen ere en erbij zeggen dat (andere) Christenne de Sabbat dienen te eerbiedigen
.
Hans B. meent dat het een goede zaak is als de RK Staar, Rome de éne wereldkerk zal samenvoegen en formeren. Wel, de beste broeder zal op zijn wenken bedient worden, want immers Jezus waarschuwt voor die macht o.a. dus in Openbaringen en speciaal 13. Twee machte die samenwerken. De politici hebben de mond er van vol en Belgische politici haasten zich om met vertegenwoordigers van het Vaticaan op de foto te gaan en maar vooral te benadrukken dat zij het christelijk fundament leggen voor het Vereintes Europa. Het idee van Hans B. is op een juist moment van onze topic binnengekomen, zijn idee en streven hoeven niet meer bedacht te worden. Het is al in werking voor vele eeuwen en zal met een (schijnbare) overwinning gevierd en geleerd worden.

De One World Religion en One World Order komen er echt, maar zullen van zeer korte duur zijn, als dan de plagen over de wereld gaan, dan is het einde zeer nabij. Jezus heft de 4 engelen in Openbaring 7 nog opdracht gegeven om de winden tegen te houden, opdat nog velen de geboden en wet leren aanvaarden, daarna zullen de laatste vernietigende rampen over de wereld komen.

Nog éénmaal zal ik een redelijk uitgebreide rechtvaardiging van de Sabbat als centraal punt in ons leven, als Christenen maar ook voor alle mensen, hier plaatsen. Daarna is het voorbij! Lees het en bestudeer het! Niet op eigen kracht,  maar door de Heilige Geest.

En ach, eens proberen enkele zaterdagen in de kerk te zitten en gerichte Bijbelstudie te doen (Sabbatschool) is ook een ervaring die geen enkele Christen pijn zal doen!
Gewoon doen en gewoon ervaren!

De gehele Bijbel staat vol van de Sabbat, alle profeten en allen die namens de Heer spraken, hielden de Sabbat van de Here. In feite is dat gewoon het ene gebod, waar alles omdraait, omdat de Sabbat geheiligd en gezegend is! Satan is woest dat hem die eer niet toekomst, vandaar dat hij dat ene gebod (en geen ander) juist centraal neemt van de Tegenstand die hijzelf is en oproept door zich te laten aanbidden (door de Christenen) alsof hij God is en zich ook nog zo voordoet.

Nog éénmaal:

1. Het teken van Verbond  : Exodus 31:16

Met de Sabbat als teken van het verbond (Zegel) biedt God alle mensen de mogelijkheid o hun verhouding tot God en hun naaste te overdenken en zichtbaar te maken.

De Sabbat, als Gods gezegende en geheiligde 4e gebod, is een blijvend teken en Zegel van Jezus Indentiteit in relatie tot de mens, vandaar dat het 4e gebod ook wel de spil der geboden wordt genoemd (God- Mens / Mens-God). Als Heer over de Sabbat, lefde de Heiland ons die speciale dag voor! In feite is het dus ook een voorsmaak van het Eeuwige leven ant we zullen "van Sabbat tot Sabbat" leven, nu hier en dan in het Hemelse Jeruzalem en tenslotte op de Nieuwe Aarde. Het is het symbool van onze verlossing door Christus, een teken van onze heiligingen en getuigenis van gehoorzaamheid.
Immers Jezus leefde het voor aan alle mensen.

Wie deze heilige tijd viert, van avond tot avond, van zonsondergang tot zonondergang; viert Gods scheppend en verlossend handelen!

2.De oorsprong van de Sabbat

Met de Sabbat wil God de Almachtige Vader de mens duidleijk maken dat al hun moeite en arbeid van 6 dagen niet in eigen kracht zijn gedaan, maar dat zij dankbar de gemeenschap van hun Heer zullen zoeken om zowel fysiek als geestelijk (in Zijn nabijheid) tot rust te komen. Onze Heiland onderhoudt immers Zelf de Sabbat, nog steeds, en kan dus dienovereenkomstig met Zijn volk één in Geest samen zijn.

Een menselijke Kerkvertegenwoordiger kan dat niet en dus is de zondag een dag van een aardse macht, die de Sabbat er voor in de steek gelaten heeft. Jezus ging ten hemel omdat Hij als gewoon mens (al was Hij volmaakt in de gehoorzaamheid) niet iedereen kon bereiken. De Paus of het Vaticaan als menselijke instelling kunnen dat elan van Jezus' rustdag nooit bereiken omdat zij zondige mensen zijn in een zondig en aards-gericht Instituut. De Paus kan dus nooit een Hemelse Vertegenwoordiger zijn, dat beelden zij zich in en misleiden zo de mensheid. (1e Beest uit Openbaringen).

Van Gods Sabbatdag gaat niet een speciale magische kracht uit. De Sabbat is heilig en een gezegend moment in de drukte van alle dag. Het is een vrije dag die door een Hemels Gezag is vastgesteld, niet door een aards-poitiek religieuze macht.
De Sabbat is geheiligd en gezegend, opdat de mens zic ongestoord kan vinden in Gods nabijheid. Het is een initiatief van God zelf om "bij de mensen te willen wonen"

3.De Sabbat voor de wetgeving bij de Sinai

God maakt het de mens mogelijk om in Zijn nabijheid te verkeren, door de Heilige Geest. Het Verbond staat in een Verband van de Heiligheid van de Sabbat, God in het midden en het Volk van God, het Geestelijk Israël. Een ander doel heeft de Sabbat niet.
De Sabbat is een gezegende dag, omdat God vanuit Zijn heilige omgeving Geestelijke kracht wil schenken om de dagen er na, het werk weer op te kunnen nemen. Dat wil zeggen, daar waar we voor hebben gekozen, als Christenen.
Een zondag is dus geen enkel redelijk alternatief. Vanuit de zondag-animator Rome kan niemand Geestelijke groei en bijstand ontvangen. Uw dag van heiliging is een loze en geestloze dag, feitelijk. Ik doel hier op de kennis en inzicht aangaande de Sabbat! Niet het oprecht trachten Jezus na te volgen, in vertrouwen, ook op zondag. (Weten is kennis)

Juist daarom willen de Heiland en Zijn volgelingen dat iedereen de Sabbat leert ervaren als een Geheiligde en Gezegende dag voor lichaam en Geest.

Bijzonder aan de Sabbat zoals we dat zien in Exodus 16:25-31 is het feit dat God Zijn heerschappij over die dag, ten tijde van het OT volk Israël, ook gebruikte in een gezegende en heiligende groei voor het Volk. God beproefde het volk o.a. op grond van de Sabbat, zoals Hij nu nog steeds doet, en het ook de reden is dat de Sabbat en trouw aan dat gebod, deel is van het oordeel.

1 Elke dag ontving het volk, voor elk persoonlijk een bepaalde hoeveelheid Manna
   Behalve op Sabbat, dan kreeg men niets, maar de vrijdag ervoor een dubbele hoeveelheid. .

2. Op Sabbat regende het geen Manna

3. Normaliter bedierf het Manna van elke dag. Behalve de extra hoeveelheid die op de 6e dag, voor de Sabbat werd gegeven.

4. Dit wonder van het Manna herhaalde zich dag na dag, week na week -40 jaar lang (Exodus 16:35) Elke da de juiste hoeveelheid per persoon (vers 18)

Het wnde van de Manna voor de Sabbat bevestigt niet alleen de heiligheid van die dag, maar ook de zegen die een ieder ontvangt die deze dag gedenkt. Immers de Almachtige Vader Zelf heeft dei dag apart gezet en de relatie gefundamenteerd in dat ene ebod als teken van indentiteit van Hem en allen die die dag vieren! Daarom is het ook het Zegel (teken van verzegeling) van de Heiland zelf en is Hij er ook als  Heer over aangesteld. Niet over de zondag. De paus erkent dat hij Heer is over de Dag des Heren, de zondag!
Welnu van Rome hoeven we niet zoveel zegen te verwachten, die zijn druk bezig met het heiligen van overleden mensen, en dat is iets warvan Jezus dus zegt, dat zoiets onmogelijk is. Dus al op die gronden moeten we twijfelen aan de zondag, als een gebod dat het 4e van de decaloog rechtvaardigt op een Apostolische Priester en een Apostolischeaardse Kerk.

In dat opzicht is het dus meer  dan rechtvaardig als wij ons gereed maken voor onze Heiland en Almachtige Vader, voordeat de Sabbat aanvangt en wij onderling, in gezin en kerk belijdenis doen voor elkaar en God. Immers, in het voorbeeld van het Manna, blijkt God heel dicht bij ons te verketren als wij op die speciale geheiligde en gezegende dag in Zijn Naam bij elkaar zijn.

4.De Sabbat als teken van het Verbond

Exodus 31:12-18

Aangezien de kerk van Jezus Christus het nieuwe Israël is (Romeinen 2:27-30 / 9:5-9 en vers 24 / Galaten 3:28-30 en Jakobus 1:1-3) behoudt de Sabbat ook vanuit dit aspect voor alle tijden zijn geldigheid. Zowel an ons als Israë si de Sabbat gegeven.
Vor hen die de Sabbat onderhouden en deze heilige dag eerbiedigen is de Sabbat een Teken (Zegel) dat God hen erkent als Zijn uitverkoren vlk. Het is en onderpand dat Hij aan hen het Verbond zal vervullen.
IEDEREEN die het Zegel en teken van Gods heerschappij aanvaard, plaatst zichzelf onder het Goddelijke, eeuwige Verbond. Hij maakt zich gehoorzaam aan de geboden en wet van een Hemelse Koninkrijk, als fundament van de wet en aanvaard hiermee het hemelse Koninkrijk als zijn toekomstige Land.

Vraag: Hoe kan de gezegende en geheiligde Sabbat een Zegel of teken van Verbondenheid met een Hemels Koninkrijk worden.

Door de heiliging van de Sabbat kunnen andersdenkenden ervaren dat tussen God en Zijn volk een unieke verbondsrelatie is.. Het is daromnodig dat wij als sabbatvierende Christenen geloofwaardig getuigen  dat de Almachtige en liefdevolle God, Heer en middelpunt van het (gehele) leven is, aan wie alle mensen dank verschuldigd zijn.

5.De Sabbat als teken van trouw

Openbaring 13:14-18, 14:8-13

De STANDVASTIGHEID van de gelovigen die het einden van de wereld zullen meemaken, wodt duidelijk i het vasthouden aan de geboden van God en het Geloof in Jezus, als Zegelhouder (Heer) over die speciale dag welke zo centraal zal staan in het oordeel. Daarmee stellen  zij nzich onvermijdelijk op tegenover de geboden van de Antichristelijke machten en hun wijze van geloven (Openbaringen 1-22 en 13 in het algemeen). Het teken is in essentie niet een bepaalde dag! Maar waarbij de Sabbat als teken van overgave en trouw aan God een belanrijke rol vervult. Zo is de zondag een teken van overgave en trouw aan die Antichristelijke machten, die op hun beurt Gezag en aanbidding verlangen.

Met het heiligen van de Sabbat wordt God als Heer van de wereld erkend. Als Schepper en Verloser van demensheid heeft Hij recht op onbeperkte aanbidding. Hem alleen komen gehoorzamheid en dankt toe.

Het Sabbatsgebod geldt voor alle tijden. In de eindtijd en eindstrijd zal daarom dit 4e gebod een cruciaal punt worden en daarom alleen al is het meer dan ooit een buitengewoon teken van trouw aan God.

Allemaal Gods zegen en vriendelijk gegroet
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2004, 04:29:35 pm door Baldur »

Hans B

• www.devoorhof.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: juli 20, 2004, 04:33:06 pm »
ik heb het niet over een samenwerking van kerk en staat, mar over een kerk die internationaal is.
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping
2 Kor 5,17

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: juli 20, 2004, 04:35:21 pm »

quote:

Baldur schreef op 20 juli 2004 om 16:27:
In feite is dat gewoon het ene gebod, waar alles omdraait, omdat de Sabbat geheiligd en gezegend is!

Hoi Baldur,

Volgens mij zei Jezus: Gij zult de Here uw God liefhebben met heel uw hart, heel uw ziel geheel uw verstand en met al uw krachten, en uw naaste als uzelf. Dat is het grote gebod.  :)
Bombus terrestris Reginae

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: juli 20, 2004, 04:45:22 pm »
Beste Iris,

Ik dank je voor je uitgebreide en aardige antwoord! Ja, het neemt wat tijd in beslag, dat wel maar het meest doe ik door (de) ervaring, ook ik probeer dat uit de "gewoonte"zoals ook Jezus deed, mij  te richten naar die dingen die eeuwige waarde hebben!
Zeker, overdenk de zaken goed en bidt er voor, laat ze niet op je eigen gevoelens en inzichten (alleen) tot je doordringen. De Heilige Geest zal je trouw proberen ze je allemaal bekend te maken. Hij zorgt voor het inzicht en de weg die je wilt en ook moet gaan, maar Hij wacht geduldig op jou. Hij dwingt niet en heeft Zelf alle geduld. Alleen Hij weet wat je wel of niet kunt bevatten, op het juiste moment. Vandaar ook de Sabbat, als rustpunt in de week!

Dat je hier en daar vraagtekens zet is een goede manier van onderzoek en groei in Jezus'Gerechtigheid. Jezus wil beslist niet dat je alles klakkeloos aanneemt, maar overweegt en onderzoekt, en voor jezelf ook bewust overlegt, in het licht van Zijn glans, zal dat best lukken. God EIST niet dat je Hem navolgt, Hij vraagt of je dat wil, voor je eeuwige rust en verlossing. De keuze laat Hij altijd aan de mens over.

Je bent altijd van harte welkom als je vragen hebt over het e.e.a., geen probleem!
Lees en onderzoek de website, die ik je heb geadviseerd maar goed en lees voor jezelf de aangegeven Bijbelpassages vanuit een Bijbel. Wat mensen schrijven is wellicht best goedbedoeld, maar als we oprecht bezig zijn met Gods Levende Woord, geleid door de Heilige Geest, dan krijgt alles een heel persoonlijke waarde, die je in relatie met het voorbeeld van de Heiland mag en kunt LEREN uitleven. Als een kind dat groeit.

Niet voor niets wordt de Bijbel ook wel het Levende Woord genoemd!

Jezus neemt je aan zoals je bent, maar hoopt dat je dan groeit in Zijn gerechtigheid tot de volmaaktheid; het moment waarop je het Hemelse Jeruzalem zult binnen gaan, als jij dat wilt!

En bindt dit maar aan je hart (gedachte):

Johannes 15
10   Zorg ervoor dat Ik van u kan blijven houden, door te doen wat Ik zeg. Want de Vader is van Mij blijven houden, doordat Ik heb gedaan wat Hij zei. Leef vanuit Zijn liefde.

Gods zegen en vriendelijk gegroet,

Baldur

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: juli 20, 2004, 04:46:56 pm »
Bumblebee,

Je schreef:

@@Volgens mij zei Jezus: Gij zult de Here uw God liefhebben met heel uw hart, heel uw ziel geheel uw verstand en met al uw krachten, en uw naaste als uzelf. Dat is het grote gebod. @@

Dat is correct!

En wat staat daar onder?  Daar aan hangt de ganse wet!

Gods zegen en gegroet!
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2004, 04:47:26 pm door Baldur »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: juli 20, 2004, 05:00:11 pm »
Hallo Hans B.

Je schreef:

@@ik heb het niet over een samenwerking van kerk en staat, mar over een kerk die internationaal is.@@

De Kerk van Rome, is zowel een Internationaal politieke alswel een Kerk die de Morele en Burgerwetgevende macht bindt, tot een Wereldstaat. Alles kun je terug vinden in Openbaring 13. Het 1e en 2e Beest gaan een Verbond aan:

Openbaring 13
1   Ik zag een beest uit de zee opkomen, dat tien horens en zeven koppen had. Op elk van zijn horens stond een kroon en op zijn koppen stonden beledigingen tegen God.

3   Het leek of één van zijn koppen dodelijk gewond was, maar de wond genas. De hele wereld liep vol verbazing achter het beest aan. Alle mensen vielen op de knieën en vereerden de draak, omdat hij het beest zo'n grote macht had gegeven.
4   Zij aanbaden ook het beest zelf en zeiden: "Wie is met het beest te vergelijken? Wie kan het tegen hem opnemen?"
5   Het beest mocht met grote woorden God beledigen, 42 maanden lang.
6   En hij deed zijn muil open en braakte de grofste beledigingen uit tegen God, tegen Zijn naam, tegen Zijn tempel en tegen allen die in de hemel woonden.

7   Het beest mocht oorlog voeren tegen het volk van God en het overwinnen. Hij kreeg macht over alle landen en volken.

vervolgens:

11   Ik zag een ander beest. Dat kwam niet uit de zee, maar uit de aarde.
12   Het had twee horens, net als het Lam, maar het sprak als de draak. Het trad namens het eerste beest op en oefende dezelfde macht uit. Het dwong de aarde en haar bewoners het eerste beest te aanbidden; het beest dat van zijn dodelijke wond genezen was.

Hier zien we dus de samenwerking tussen de geo-religieuze en politiek-geestelijke macht.
De geestelijke machtr doet zich voor als van Christus en de hemel te zijn, maar spreekt in feite als een Draak, door haar (politieke) rechtrhand en spreekbuis. Eergisteren zij Mr Bush dat hij namens God de oorlog had gevoerd en daarmee een goede dad voor God had gedaan en de wereldvrede. Dat is geen voorbeeld van Jezus boodschap en uiteindelijke doel: Oprichting va een Hemels Koninkrijk.

Kijk eens wat het tweede Beest (de USA) in naam van het 1e Beest moet doen:

14   Door de opmerkelijke dingen die het tweede beest onder de ogen van het eerste beest deed, werden de bewoners van de aarde misleid. Het kreeg hen zover een standbeeld te maken van het beest, dat ondanks zijn dodelijke wond was blijven leven.
15   Het tweede beest kreeg zelfs macht om het standbeeld te laten leven, zodat het kon spreken en iedereen kon dwingen het te aanbidden. Wie dat niet deed, werd gedood.
16   Het tweede beest had iedereen in zijn macht; klein en groot, rijk en arm, vrij en slaaf. Iedereen moest een merkteken op zijn rechterhand of voorhoofd hebben. (wet en geboden die van mensen zijn - in essentie datgene wat Jezus zegt in Mattheüs 15:9)

Mattheüs 15
9   Hun godsdienst is waardeloos. Ze houden zich alleen maar bezig met menselijke wetten en niet met de wet van God.

Niemand ontkomt er aan, tenzij wij een ander ander Rijk kiezen met een andere wet en regels!  Namelijk dit:

8   Alle mensen op aarde zullen hem aanbidden.....

behalve de mensen die al sinds het ontstaan van de wereld vermeld worden in het levensboek, het boek van het Lam, dat geslacht is. (wet en geboden van een Hemelse Rijk)

Gods zegen en gegroet

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: juli 20, 2004, 05:13:08 pm »
Kol 2,16

Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat,

een van de weinige teksten over de sabbath in het NT - afgezien van de evangelieen natuurlijk, maar die handelen over de periode van het Oude Verbond.

Deze tekst haalt alles van je onderuit Baldur.

Openb haal je aan, maar dat is dan ook net de periode waarin de 70e week van Daniel voltooid wordt en dus weer hoort bij het Oude Verbond. de genadetijd waarin de sabbath NIET meer geldt duurt vanaf de pinksterdag tot aan de opname (1 Thess 4:13-18), die plaatsvindt wanneer de 70e week van Daniel begint.
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2004, 05:19:07 pm door Priscilla en Aquila »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: juli 20, 2004, 05:18:47 pm »
Hoe kom je erbij dat het beest uit de aarde de USA is?

Volgens mij is het beest uit de aarde, degene die straks macht zal hebben in Israel. Het beest uit de zee is de macht uit de EU.

De EU stelt het herstelde Rom. Rijk voor (Openb 17:8, Dan 2:43-45; 9:26, 27).
Net zoals in Jezus' tijd Herodes en Pilatus de macht hadden zo zullen de twee beesten vergelijkbare macht hebben, of tenminste zij stonden symbool voor die twee toekomstige machten.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: juli 20, 2004, 07:35:03 pm »
Beste Priscilla e& Aquila,

Hartelijk dank voor jullie intereesante reactie! Ik zal uitleggen waarom de het 1e Beest  de Religieuze machthebber van Rome is en het 2e Beest de (Enige) wereldomvattende politieke macht is van de USA. Deze twee machten zijn de invulling van de Eindtijdprofetieën. Voor de goede orde: In 2001 heeft de Paus ten huize van Mr Bush, de president opdrachte gegeven het "geheim van Fatima"gestalte te geven. Meer hoef ik nu niet te zeggen. Ik zal een antwoord voorbereiden. Dank voor jullie visie!

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: juli 20, 2004, 07:35:55 pm »

quote:

Baldur schreef op 20 juli 2004 om 19:35:
Beste Priscilla e& Aquila,

Hartelijk dank voor jullie intereesante reactie! Ik zal uitleggen waarom de het 1e Beest  de Religieuze machthebber van Rome is en het 2e Beest de (Enige) wereldomvattende politieke macht is van de USA. Deze twee machten zijn de invulling van de Eindtijdprofetieën. Voor de goede orde: In 2001 heeft de Paus ten huize van Mr Bush, de president opdrachte gegeven het "geheim van Fatima"gestalte te geven. Meer hoef ik nu niet te zeggen. Ik zal een antwoord voorbereiden. Dank voor jullie visie!
Je spreekt in raadselen :?

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juli 20, 2004, 08:09:58 pm »
Beste Roodkapje,

Dat kan niet, want wat leert Jezus aan ons:

Openbaring 1

1   In dit boek onthult Jezus Christus de geheimen die God Hem bekendgemaakt heeft. Hij zal Zijn dienaren laten zien wat binnenkort moet gebeuren. Daarom heeft Hij Zijn engel naar Zijn dienaar Johannes gestuurd om het hem allemaal te vertellen.
2   Johannes heeft opgeschreven wat hij van God gehoord heeft en wat Jezus Christus hem heeft bekendgemaakt.
3   Gelukkig is hij die deze profetie van de Here voorleest; en dat geldt ook voor de mensen die ernaar luisteren en het zullen onthouden. Want de tijd dat deze dingen werkelijkheid worden, komt steeds dichterbij.
4   Dit schrijft Johannes aan de zeven christengemeenten in Turkije (A): Ik wens u de genade en vrede toe van God, Die is en Die was en Die komt, van de zeven geesten die voor Zijn troon staan en
5   van Jezus Christus, Die ons trouw de hele waarheid bekendmaakt. Hij is de eerste, Die uit de dood terugkwam en niet meer stierf. Hij is de heerser van alle koningen van de wereld. Alle lof en eer is voor Hem, Die ons liefheeft en Die onze zonden heeft afgewassen door Zijn bloed voor ons te geven.
6   Hij heeft ons bijeengebracht in Zijn Koninkrijk en ons tot priesters van Zijn God en Vader gemaakt. Voor Hem is alle lof en eer! Hij regeert voor altijd en eeuwig! Amen.
7   Hij komt op de wolken terug en iedereen zal Hem zien; ook de mensen die de speer in Zijn lichaam staken. En alle volken van de wereld zullen om Hem treuren en jammeren. Ja, amen.
8   "Ik ben de Alfa en de Omega, het begin en het einde van alles", zegt de Here, de Almachtige God, Die is, Die was en Die komt.

Dus kunnen wij alles weten en daaraan toepassen en hoeven wij dus niet in raadselen te spreken. De profetieën en de gave er van zijn alleen toebedeeld aan hen, die het Getuigenis van Jezus waarlijk hebben. Dat her om een Geestelijk Israël, e dus ook de relatie m.b.t. de profetieën mag duidelijk zijn zoals vers 3,5 en 6!
Vandaar dat ik o.a Iris gewezsen heb op de geboden en, vooral ook de Sabbat, want die zijn de grondslag voor de gave der profetie en het Getuigenis van Jezus.

Jezus spreekt niet in raadselen. Wij zijn zijn vrienden en geen slaven.
Satan houdt ons dat voor en spreekt in dat opzicht in raadselen; een vals Evangelie!

Gods zegen en gegroet
« Laatst bewerkt op: juli 20, 2004, 08:56:46 pm door Baldur »

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: juli 20, 2004, 08:15:14 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 20 juli 2004 om 19:35:
[...]

Je spreekt in raadselen :?

Ja dat zal best, het zijn de zogenaamde einttijd theorien

In feite gaat het erover hoe er tegen aan word gekeken als
de here Jezus terugkomt, daar bestaan verschillende
theorien over en Baldur en PenA kijken daar duidelijk
anders tegenaan.

Veelal zie je deze theorien bij evangelisch/charismatische kerken
maar ook bij de vergadering van gelovigen en de 7e dag adventisten
om een paar te noemen, ook bij verschillende baptisten kerken.

In de GKV en andere gereformeerde kerken is dit niet het geval.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: juli 20, 2004, 09:19:43 pm »
Beste Priscilla en Aquila,

Dank voor jullie antwoord aangaande de sabbat;

Kol 2,16

Laat dan niemand u blijven oordelen inzake eten en drinken of op het stuk van een feestdag, nieuwe maan of sabbat,

Aan wie schrijft Paulus nu die brief, waar dit in staat? Juist aan de gemeente van Kolosse! Niet aan ons. Reden van deze uitspraak was dat er zich in Kolosseveel dwaalleraren waren die de gemeente regelmatig wilden afbrengen van de wetten en geboden. Wat hier dus staat is het feit dat de gemeente van Christus, daar in Kolosse, zich niets moesten aantrekken van wat die dwaalleraars tegen hen zeiden. Pauls benadrukt in deze brief nog dat andere vormen van geloof en geloofspraktijken,  hen alleen maar van Hem (Jezus) zouden afleiden.

Essentie van Geloof (ook in deze brief): God heeft de wereld geschapen door Christus en Hij brengt de wereld ook door Christus naar Zichzelf terug. Alleen in de verbondenheid met Christus is voor de wereld verlossing gelegen. Paulus geeft dus de essentie aan hoe de blijde boodschap in het leven van wie  (waarlijk) gelooft moet woren UITGEWERKT.

Welaan beste vrienden, is er nu voor de mens van vandaag iets verandert? Neen, zoals Paulus daar Jezus schetst en de gemeente van Kolosse leert zich niet van de wijs te laten brengen, door dwaalleraars, zo leert de Heilige Geest ons vandaag de dag hetzelfde te doen,  op grond van dezelfde Christus, die gisteren, vandaag en morgen niets anders doet dan een zelfde Evangelie verkondigen en hiermee wederom aantoont dat de Bijbelse geboden en wet, nog steeds niet hebben afgedaan. en in eeuwigheid niet zullen afdoen.

Het is immers een altoos durend Verbond

Dus, wat moet ik nu met dit:

@@Deze tekst haalt alles van je onderuit Baldur.@@

Wees toch eens voorzichtig met jullie beweringen beste vrienden!

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: juli 20, 2004, 09:20:20 pm »

quote:

cyber schreef op 20 juli 2004 om 20:15:
[...]

Ja dat zal best, het zijn de zogenaamde einttijd theorien

In feite gaat het erover hoe er tegen aan word gekeken als
de here Jezus terugkomt, daar bestaan verschillende
theorien over en Baldur en PenA kijken daar duidelijk
anders tegenaan.

Veelal zie je deze theorien bij evangelisch/charismatische kerken
maar ook bij de vergadering van gelovigen en de 7e dag adventisten
om een paar te noemen, ook bij verschillende baptisten kerken.

In de GKV en andere gereformeerde kerken is dit niet het geval.

Ik wilde hier toch nog wel een aantekening bij maken. Jij noemt het 'theorien' dat mag je doen, maar op die manier heeft iedereen een 'theorie'.
Jij hebt de 'theorie' zoals in de geloofsbelijdenis staat:

Christus zittende ter rechterhand Gods....
Vanwaar Hij komen zal, om te oordelen de levenden en de doden...
.....
Wederopstanding des vlezes en een eeuwig leven......

En daarvan kan ik zeggen dat het waarheid is :)
Maar wij en veel andere christenen die niet gereformeerd zijn zien vanuit de Bijbel dat Israel weer hersteld zal worden in de toekomst. (rom 9-11) En daar hangt dan weer mee samen het boek Openbaring dat vanaf Hoofdstuk 4 weer op een andere manier dan in de rest van het NT, bezig gaat met het oordeel van de wereld. Israel heeft dan weer een prominente plek. En zal zijn Messias uitiendelijk aannemen, waarna het rijk van 1000 jaren vrede aan zal breken: Jezus regeert in Jeruzalem etc.
Dit is een andere uitleg dan jij geeft.
MAAR het is wel vanuit de bijbel te verklaren.

En nu mijn punt. Je zet de 7e dags Adventisten nu op een lijn met andere groeperingen die 'eindtijdtheorien' hebben, zoals jij dat noemt.
Maar deze ZDA hebben een buitenbijbelse bron hiervoor: De visioenen van Ellen G White

Citaat:
WAT HET ADVENTISME LEERT:
De sabbatwet werd veranderd, waarbij de harde eisen van het Mozaïsche systeem niet langer bindend zijn. Adventisten houden niet de oudtestamentische bepalingen van de sabbat maar zij beweren dat zij dat niet moeten omdat de bepalingen met betrekking tot de sabbat veranderd zijn in dit tijdperk.

Een van Ellen White’s visioenen wordt hiertoe als bewijs aangedragen.

quote:

“In de allerheiligste plaats zag zij de ark die de wet bevat, en ze was verbaasd te bemerken dat ‘het vierde, het sabbatgebod, schitterde boven de andere uit; omdat de sabbat apart was gezet ter ere van Gods heilige naam…’ Daar werd haar ook de verandering van de sabbat getoond, de betekenis van het houden van de sabbat…” (Messenger to the Remnant, p. 34).

“De inzettingen die God heeft ingesteld zijn ten bate van de mensheid. … De wet van de Tien Geboden, waarvan de Sabbat deel uitmaakt, gaf God aan Zijn volk tot een zegen…” (Ellen White, The Desire of Ages, pp. 245-246).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“Van bij het begin hebben Zevendedags Adventisten krachtig de drie boodschappen verkondigd van Openbaring 14:6-12, als Gods laatste appèl aan zondaars om Christus aan te nemen, en hebben zij onderdanig geloofd dat hun beweging het ‘overblijfsel’ is. Geen ander religieus lichaam verkondigt deze samengestelde boodschap, en geen ander komt overeen met de specificaties …

“Adventisten hebben deze juwelen van waarheid herwonnen en hersteld tot hun rechtmatige stand … Voorbeelden … de kostbare Sabbatwaarheid, als gesteld tegenover de pauselijke zondag. Vooral is het Sabbatgebod hersteld tot zijn rechtmatige plaats in de tien-gebodenwet van God. Jesaja verklaarde dat Gods overblijfsel ‘de breuk’ zou herstellen die in Gods wet was gemaakt toen het pausdom het vierde gebod uit het hart van de decaloog trok…” (Prophetic Guidance Correspondence Course, p. 46).
De ware bron van dit idee (de verandering van de sabbath) is Ellen G. White en haar visioenen, niet de Bijbel.

quote:

“…zeven maanden nadat de Whites begonnen waren met het houden en leren van de Sabbat, gaf de Heer een visioen dat het belang ervan benadrukte. In dit visioen leek Mrs. White getransporteerd te worden naar de hemel en werd ze geleid door het hemelse heiligdom.

“In de allerheiligste plaats zag zij de ark die de wet bevat, en ze was verbaasd te bemerken dat ‘het vierde, het sabbatgebod, schitterde boven de andere uit; omdat de sabbat apart was gezet ter ere van Gods heilige naam. DE HEILIGE SABBAT LEEK STRALEND - EEN HALO  VAN HEERLIJKHEID WAS ER OMHEEN…’

“OOK WERD HAAR DE VERANDERING VAN DE SABBAT GETOOND, de betekenis van het sabbat houden, het werk om de sabbatwaarheid te verkondigen, de relatie van Sabbat houden tot de moeilijke tijden voor Gods getrouwe volk, met als climax de tweede komst van Christus die de uiteindelijke bevrijding zal schenken.

“De relatie van de Sabbat tot de boodschap van de derde engel werd ook onthuld: ‘Mij werd het belang ervan getoond en zijn plaats in de boodschap van de derde engel’” (E.G. White letter 2, 1874).

Ondanks ontkenning door Adventisten is het duidelijk dat deze veronderstelde visioenen van Ellen White de ware autoriteit zijn achter de doctrine dat het ZDA de ‘overblijfsel’-kerk is van de laatste dagen die door God werd opgewekt om over de hele wereld de sabbataanbidding te verkondigen.
Hier vinden we opnieuw een sleuteldoctrine van het Adventisme-systeem dat gebouwd werd op de visioenen van hun profetes.

Zonder Ellen White zou er geen Zevendedags Adventkerk bestaan. Vele van hun belangrijke doctrines kunnen niet uit de Bijbel alleen betrokken worden, omdat ze daar niet gevonden worden, tenzij de Schrift wordt benaderd met vooropgestelde ideeën uit een extra-bijbelse bron, zoals iemands visioenen.

Vanwaar komen die ideeën van de Zevendedags Adventisten? Op de achteromslag van het boek The Great Controversy, wordt over zijn auteur, Ellen G. White, geschreven “zij acht geïnspireerd te zijn geweest door God”. In dit boek brengt White uitvoerig de doctrines die haar zogezegd werden geleerd door engelen in verschillende visioenen. Hier is het, naast andere vreemde doctrines en toevoegsels aan Gods openbaring, dat zij ten volle het idee heeft ontwikkeld van de zondagviering als het merkteken van het beest.

Bron:
Dit artikel is slechts een klein uittreksel van een gedetailleerde analyse over het Zevendedags Adventisme in de Way of Life Encyclopedia of the Bible and Christianity, door David Cloud: http://wayoflife.org/~dcloud/ency/index.html.

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: juli 20, 2004, 09:59:40 pm »
Beste Baldur,
Je teksten zijn boeiend om te lezen. Maar voor zoekende mensen of mensen met weinig Bijbelkennis is het niet handig om overspoeld te worden met allerlei teksten en/of lange referaten vanuit bepaalde teksten. Het is mooi om te weten dat er mensen door jou boodschap tot God gekomen zijn, maar ik denk dat het voor het groei- en leerproces beter is om, net als op scholen, de leerstof zeer gedoseerd aan te reiken. Dit kan na verloop van tijd wel wat uitgebreid worden, maar denk aan de zwakste schakel en laat die de leidraad in je boodschap zijn. Knip je referaten in meer hapklare brokken en schotel ze dan voor. Dit geeft ruimte om gedoseerd over iets na te denken en per onderdeel te reageren. Doet de discussie denk ik ook goed. Tip: in elk geval wel blijven reageren, ook al zullen er wellicht niet altijd instemmende reacties komen.
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: juli 21, 2004, 09:35:57 am »
Beste Henk,

Dank voor je aardige reactie! Ik ben het met je eens dat sommige postings erg lang (lijken te) zijn. Maar het probleem, voor mij althans, is dat wanneer ik bepaalde inzichten niet in één posting plaats, de essentie verstoort (kan worden) geraakt, doordat andere zichtspunten dan er tussen geraken, waardoor de bedoeling, antwoord op een specifieke vraag, verloren kan gaan.

Maar wie bereid is ze geduldig te lezen (uitdraaien bijv.) zal er best iets in terugvinden dat de aandacht (op een later tijdstip) vraagt. Soms zien we dingen over het hoofd, juist omdat we gespannen zitten te wachten op dàt antwoord, wat we logischerwijs verwachten. Tenslotte zijn we zo bezig met het steeds weer plaatsten van "korte" reacties (postings) zodat we uiteindelijk hele lappen tekst hebben "verknipt"en "verplakt", zonder een redelijk wellicht onvolledig.

Ook Iris, een deelneemster op GKV, riep in de snelheid van de teksten, dat zij -ook- het "bos"niet meer zag. Toch wist zij een redelijk antwoord te vinden in de uitgebreide uitleg en verwijzingen, die ik haar gaf en vond daarin dus een redelijk weg, om verder te kunnen gaan met Gods Schriftwoord in relatie met de Heilige Geest en har persoonlijke wens Hem te leren na te volgen. Dus, als we bereid zijn geduldig te zijn, ook in ons Geloof, dan zullen we zonder het te weten hemelse schatten ontdekken, ondanks dat we nog allemaal hier op aarde zijn.

Wie Johannes 8 leest, verbaast zich er over dat de Here Jezus zolang  met zoveel woorden, door de Bijbelschrijvers vermeldt, de Christen-Joden van Zijn tijd, aan het verstand moest brengen dat zij een werelds mens wilden navolgden (Abraham), menende dat deze gelijk aan de Heiland was. Uiteindelijk begrepen zij Zijn woorden -nog- niet!

Het is net als met de Bijbel! Sommige vinden het momnet van "verlossing"in het OT, andere in het NT, wer anderen in de brieven van Paulus, weer anderen in het verhaal van de Scheppingsorde!

Gods zegen en vriendelijke gegroet!