Auteur Topic: Mediaweblog door Jan W  (gelezen 1839 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Mediaweblog door Jan W
« Gepost op: juli 11, 2004, 11:46:48 pm »
Een nieuwe weblog? Ja en nee. Natuurlijk was ik al vaak te vinden op dit forum. Regelmatig besprak ik eens een cd'tje, maar ik vond het allemaal wel wat statisch. Kwam bij dat ik regelmatig tegen zaken aanliep waarvan ik dacht, ik wil het delen, maar om nu meteen een hele discussie te starten. Het voordeel van een weblog als deze is natuurlijk dat je het best wel breed kan houden. Daarnaast zijn er heel wat mediaweblogs met een wat meer 'wereldse inslag als:

http://www.radio.nl
http://media.blogspot.com
http://showbizz.web-log.nl
http://www.radiofreak.nl
http://fmradio.be

kortom de komende tijd zullen jullie wel gaan merken wat ik bedoel.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
Mediaweblog door Jan W
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2004, 12:15:06 pm »
Kwam net dit berichtje tegen op internet POD schrijft nummer voor DVD "The Passion of Christ
quote:

9 juli 2004

Acteur Mel Gibson heeft aan POD gevraagd om een nummer te schrijven voor de DVD versie van The Passion of The Christ, de controversiële film over het leven van Christus. De mannen van POD zijn van nature behoorlijk Christelijk geïnspireerde kerels, dus zij waren maar al te blij met het voorstel. De film was in de bioscoop al enorm succesvol, de dvd zal volgens kenners ook erg hoog scoren.

Overigens is Studio Brussel een aardige zender om naar te luisteren voor iedereen die van muziek houdt. Niet zo 'oubollig' als Radio2, alternatief als KinkFm. Kortom een aardig alternatief van onze belgische buren.

Jan Wietsma, Zwolle

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
Mediaweblog door Jan W
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2004, 12:48:10 pm »
In de Intermediar staat een aardig stukje over natuurkunde en films. Op de site www.intuitor.com/moviephysics/ wordt uit de doeken gedaan of stunts in films wel of niet natuurkundig verantwoord zijn, met andere woorden of wat we zien wel echt kan. Mensen die door glas springen en na die tijd nog leven, zijn uniek ofwel de eerste die zo'n sprong overleeft heeft moet nog gevonden worden.

Jan Wietsma, Zwolle

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
Mediaweblog door Jan W
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2004, 11:23:32 am »

Face of terror
Een collega attendeerde mij op de film "Face of Terror", hij had hem geleend bij de Videotheek en leende hem vervolgens aan mij door. Persoonlijk niet een film die ik nu meteen zou hebben uitgezocht, maar uiteindelijk was het wel een aardige film. Het verhaal gaat over een Amerikaans meisje dat in de modellenwereld in Barcelona werkzaam is en niets meer van zich laat horen. Haar veel oudere broer, in het dagelijks leven politie-agent, vertrouwd dat niet en vliegt naar Barcelona om zijn zusje te gaan zoeken. Tegelijkertijd vinden er in Barcelona kort na elkaar een tweetal verschrikkelijke explosies plaats die naar blijkt door een 'terroristische groepering' zijn geplaatst. Uiteindelijk worden deze verhaallijnen in elkaar vervlochten.
Zwakke punten in de film is dat er veel cliché's inzitten. Opgewonden politieman zoekt zusje, wordt ook nog verliefd op naar later blijkt 'undercover' agente.
Mooie punten zijn dat de film wel iets van het Spaanse leven over wist te brengen, de veel vrijere manier van leven. Ook de bij tijd en wijle mooie beelden van Barcelona spreken tot de verbeelding.
Onwaarschijnlijk is het feit dat al die mensen in Barcelona allemaal engels spreken. Dat zou toch echt andere kunnen. Zeker met de mooie DVD technieken van vandaag de dag.
Om over na te denken is toch vooral het feit dat de spiraal van geweld die door terroristen in gang wordt gezet, aan de andere kant ook in stand wordt gehouden door mensen die het geweld weer willen bestrijden.  Met andere woorden ook de bestrijders van het geweld gaan lang niet altijd vrij-uit. Dat laatste zie je dan trouwens ook weer terug in excessen van het Amerikaanse Leger in Irak.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2004, 11:24:47 am door Jan W »

Jan Wietsma, Zwolle

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
Mediaweblog door Jan W
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2004, 10:52:27 pm »
Kwam dit berichtje nog tegen '45 procent weblogs amper bijgewerkt' Het blijkt dat 15.000 nieuwe mensen dagelijks met een weblog beginnen. Daarvan worden er 45% niet binnen 3 maanden ge-update. Overigens houden deze cijfers wel in dat er per seconde 3 weblogs worden bijgewerkt. In totaal zijn er nu drie miljoen weblogs actief. Er worden 275.000 weblogs per dag bijgewerkt. Op deze site wordt dus een fractie van het aantal weblogs bijgehouden.

Een ander opmerkelijk bericht, dat ik vanmorgen in diverse kranten las was het feit dat "MSN'ers somberder zijn dan niet MSN'de jongeren". Opmerkelijk bericht waarvan ik met altijd afvraag wat de wetenschappelijke onderbouwing hiervan is. Mijn kinderen maakte er al meteen grapjes over. "Weet je waarom (naam klasgenoot) zo depressief is?" "Omdat ze zoveel MSN't. (:

Jan Wietsma, Zwolle

Jan W

• Moderator Muziek
    • Bekijk profiel
Mediaweblog door Jan W
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2004, 11:27:39 pm »
Geïnteresseerd in christelijke literatuur? Surf dan eens naar Chroom een site met een brede kijk op (christelijke) literatuur. Een eigen weblog en diverse recensies en boekbesprekingen.

Jan Wietsma, Zwolle

Kuikentje

• in Theologenland
    • Bekijk profiel
Mediaweblog door Jan W
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2004, 05:16:07 pm »
quote:
Jan W schreef op 13 juli 2004 om 22:52:
Kwam dit berichtje nog tegen '45 procent weblogs amper bijgewerkt' Het blijkt dat 15.000 nieuwe mensen dagelijks met een weblog beginnen. Daarvan worden er 45% niet binnen 3 maanden ge-update.

Hmm... jij moet ook maar eens opschieten met updaten dan; voor je het weet zijn die 3 maanden om :-D
Zelf probeer ik op  mijn weblog zeker 3x in de week een nieuw logje te plaatsen, maar dat lukt niet altijd. Het stimuleert wel als ik veel bezoekers heb  maar soms heb je gewoon niet zoveel te vertellen of dan stranden alle opzetjes voor een logje in mijn hoofd.
Kom ook eens kijken op mijn weblog: http://www.kuikentje.nl, over een Kuikentje in Theologenland