Face of terrorEen collega attendeerde mij op de film "Face of Terror", hij had hem geleend bij de Videotheek en leende hem vervolgens aan mij door. Persoonlijk niet een film die ik nu meteen zou hebben uitgezocht, maar uiteindelijk was het wel een aardige film. Het verhaal gaat over een Amerikaans meisje dat in de modellenwereld in Barcelona werkzaam is en niets meer van zich laat horen. Haar veel oudere broer, in het dagelijks leven politie-agent, vertrouwd dat niet en vliegt naar Barcelona om zijn zusje te gaan zoeken. Tegelijkertijd vinden er in Barcelona kort na elkaar een tweetal verschrikkelijke explosies plaats die naar blijkt door een 'terroristische groepering' zijn geplaatst. Uiteindelijk worden deze verhaallijnen in elkaar vervlochten.
Zwakke punten in de film is dat er veel cliché's inzitten. Opgewonden politieman zoekt zusje, wordt ook nog verliefd op naar later blijkt 'undercover' agente.
Mooie punten zijn dat de film wel iets van het Spaanse leven over wist te brengen, de veel vrijere manier van leven. Ook de bij tijd en wijle mooie beelden van Barcelona spreken tot de verbeelding.
Onwaarschijnlijk is het feit dat al die mensen in Barcelona allemaal engels spreken. Dat zou toch echt andere kunnen. Zeker met de mooie DVD technieken van vandaag de dag.
Om over na te denken is toch vooral het feit dat de spiraal van geweld die door terroristen in gang wordt gezet, aan de andere kant ook in stand wordt gehouden door mensen die het geweld weer willen bestrijden. Met andere woorden ook de bestrijders van het geweld gaan lang niet altijd vrij-uit. Dat laatste zie je dan trouwens ook weer terug in excessen van het Amerikaanse Leger in Irak.