Valentijn reken ik tot één van de leukste dagen. Het is jammer dat ik niemand op het oog heb, maar anders...
Sommigen menen dat het zo commercieel is. Maar ik zeg: je maakt het zo commercieel als je zelf wil. Ik persoonlijk vind de straten een stuk vrolijker worden met al die Valentijn in de etalages. En die reclames op televisie. Maar ik hoef er dan nog niet aan mee te doen, aan die commercie. Dus voor mij is het géén commercieel feest.
Anderen menen dat je niet per se één speciale dag voor de liefde moet hebben. Maar ik zeg: dan moet je consequent zijn en feesten als moederdag, vaderdag, secretaressedag, dierendag, Sinterklaas, St. Maarten, etc. ook niet meer vieren. De vraag is dan: maakt dat het leven dan leuker?
Voor de ene misschien wel, maar veel mensen vinden tradities en dergelijke feesten tóch wel heel erg leuk. Hoewel het tegenwoordig mode is om er tegen te zijn, zeg ik: Valentijn moet blijven en mag nóóít verdwijnen, net zoals al die andere dagen. Ze geven het leven wat meer kleur en zo lijkt het tenminste of we als Nederlanders nog érgens saamhorig in zijn.