Auteur Topic: Boris, Maud....of ...toch maar niet?!  (gelezen 3063 keer)

Joshua

• Bekijk profiel
Boris, Maud....of ...toch maar niet?!
« Gepost op: mei 01, 2004, 10:12:11 pm »
Ik zit achter m'n PC en kijk dus geen TV.  En dus al helemaal niet naar 'Idols".  Toch weet ik wel een beetje wie 'Boris' en 'Maud' zijn....want ik ben muzikant en ik kijk af en toe wel eens een paar fragmenten van de Idols.

Geen van de idols heeft groot muzikaal talent, maar ze worden letterlijk door massale media-coverage tot 'idols' gemaakt.  Wat ik me als Christen afvraag: 'Idolatry' is volgens mij niet een 'christelijk iets'...beter nog: volgens mij gaat het tegen de Geboden in...

Misschien dat 'het enge oogje' van de producent van dit programma een verklaring is?

Hoe dan ook: ik ben een 'Jezus-fan'!
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2004, 10:17:12 pm door Joshua »
Josh

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 01, 2004, 10:21:21 pm »
Onchristelijk of niet... Ik heb zowiezo iets tegen dat Idolatry gedoe. Als het nu eens ging om mensen die echt iets betekenen voor de maatschappij (moeder Theresa, Jezus of Gandhi of wie dan ook - ik kan zo snel niet zo veel voorbeelden bedenken), maar al dat gedoe om met alle geweld een ster van iemand te maken, wat een nepperij... |:(

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 01, 2004, 10:27:30 pm »
Interessant antwoord én in het oogspringend icoontje van je Peppie.

Toch zit er ook een tegenstelling in wat je zegt...  De mensen worden inderdaad tot ster van onze maatschappij gemaakt.  Gandhi en M. Teresa hebben dat met Idols gemeenschappelijk.

Gandhi was een boeddhist en M. Teresa een zogenaamde Hindoe-Katholiek.  En de Bijbel noemt dat dus 'afgoderij' (=Idolatry).  En dus zijn zij eigenlijk hetzelfde als wat Idols aan het bewerkstelligen is....

Wat Jezus deed, was niet een 'daad voor de maatschappij' maar een offer voor de mens op de wereld. Niet voor hemzelf om een 'ster te worden' maar voor iedere mens nu én voor later...

Weet jij trouwens wat dat 'upside-down-broken-cross-icoontje' van jou betekent...?
Josh

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 01, 2004, 10:48:22 pm »

quote:

Joshua schreef op 01 mei 2004 om 22:27:
Interessant antwoord én in het oogspringend icoontje van je Peppie.

Toch zit er ook een tegenstelling in wat je zegt...  De mensen worden inderdaad tot ster van onze maatschappij gemaakt.  Gandhi en M. Teresa hebben dat met Idols gemeenschappelijk.

Gandhi was een boeddhist en M. Teresa een zogenaamde Hindoe-Katholiek.  En de Bijbel noemt dat dus 'afgoderij' (=Idolatry).  En dus zijn zij eigenlijk hetzelfde als wat Idols aan het bewerkstelligen is....

Oh sorry...ik dacht dat met Idolatry gewoon het commerciele gedoe bedoeld werd, maar het betekent dus afgoderij...
Maar als die mensen nou net zo goed zijn voor de maatschappij als dat bijvoorbeeld een non of monnik is... Wat is er dan verkeerd aan? Ik kan me voorstellen dat het vanuit christelijk oogpunt afgoderij is, sommige popstererren of anderen worden gewoon 'aanbeden' alsof het God is.
Maar ik denk dat er tussen boeddhisten mensen kunnen zitten die bijna nog een beter christen zijn dan sommige mensen zijn die zichzelf cristen noemen... Voor mij is ieder mens in principe even goed, als ze toevallig Hindoe of Boeddhist zijn, kijk ik toch eerst naar de persoon zelf ipv dat ik hem op zijn geloof beoordeel.  

quote:

Wat Jezus deed, was niet een 'daad voor de maatschappij' maar een offer voor de mens op de wereld. Niet voor hemzelf om een 'ster te worden' maar voor iedere mens nu én voor later...

Dat zal ook wel denk ik, maar er zijn ook mensen die hem wel zien als een soort Idool. En wat wil je eraan doen als een christelijk iemand een offer brengt, of iets goeds doet voor de maatschappij zonder de bedoeling een ster te worden, maar dat uiteindelijk toch wordt?
En wat is er verkeerd aan als sommige mensen Jezus als een soort idool zien, en net zo goed willen doen als hij? Dat is toch alleen maar goed? Als iedereen zijn voorbeeld zou volgen zou de maatschappij er veel positiever uitzien denk ik.  

quote:

Weet jij trouwens wat dat 'upside-down-broken-cross-icoontje' van jou betekent...?
Ja, staat een stukje over in mijn weblog...
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2004, 10:49:30 pm door Vivine »

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 01, 2004, 10:56:44 pm »
trouwens... Ik hoop niet je mij gaan aanvallen op dat mijn gedachte niet christelijk is of zo... want ik noem mezelf ook niet christelijk, behoor niet tot een kerkelijke gemeenschap, of kerkelijke stroming, ga ook niet naar de kerk, lees de bijbel niet en bid ook niet...
Ik denk wel over geloof en van alles na en sta ook overal voor open. Maar je kunt het me niet kwalijk nemen als ik het er misschien niet mee eens ben.

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 01, 2004, 11:06:18 pm »
:) Geen enkele Boeddhist of Hindoe is een Christen, want dan zouden ze niet zo heten.

Wat nog veel erger is: veel Boeddhisten, Hindoes en Moslims hebben een 'liefdevol-imago' gekregen door voornamelijk mooie speelfilms, maar de waarheid is echt heel anders!

Hindoes, Moslims, Boeddhisten etc. vermoorden, martelen, verkrachten wereldwijd Christenen...  En ze zijn beslist geen lieverdjes.  

Dat M.Teresa wezen heeft geholpen in India maakt Boeddhisten of Hindoes niet vredelievend. Een mooie film over de Dalai Lama maakt een Boeddhist nog geen lieverdje. En de Lama zelf is ook beslist geen lieverdje voor z'n onderdanen!

En als je me niet gelooft: ga dan maar eens naar deze URL vol met krantenknipsels:
http://www.sign2God.com/charta/christenvervolging.html

Idols zet aan tot Idolatry.  En nee: ik probeer niet te zeggen dat jij 'fout bent'.  Maar ik wil wel ff opmerken dat het beeld wat je van bepaalde groepen hebt niet echt klopt....OK?
 :)
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2004, 11:07:02 pm door Joshua »
Josh

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 01, 2004, 11:13:00 pm »
Och, het gaat om puberende meisjes die  aan die 'idolatry'  doen, volgende week weer een ander.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 01, 2004, 11:14:05 pm »

quote:

Joshua schreef op 01 mei 2004 om 22:12:  Toch weet ik wel een beetje wie 'Boris' en 'Maud' zijn....want ik ben muzikant en ik kijk af en toe wel eens een paar fragmenten van de Idols.
Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken?

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 01, 2004, 11:14:58 pm »

quote:

Joshua schreef op 01 mei 2004 om 23:06:
1) :) Geen enkele Boeddhist of Hindoe is een Christen, want dan zouden ze niet zo heten.

2) Wat nog veel erger is: veel Boeddhisten, Hindoes en Moslims hebben een 'liefdevol-imago' gekregen door voornamelijk mooie speelfilms, maar de waarheid is echt heel anders!

3) Hindoes, Moslims, Boeddhisten etc. vermoorden, martelen, verkrachten wereldwijd Christenen...  En ze zijn beslist geen lieverdjes.  

4) Dat M.Teresa wezen heeft geholpen in India maakt Boeddhisten of Hindoes niet vredelievend. Een mooie film over de Dalai Lama maakt een Boeddhist nog geen lieverdje. En de Lama zelf is ook beslist geen lieverdje voor z'n onderdanen!

5) En als je me niet gelooft: ga dan maar eens naar deze URL vol met krantenknipsels:

Idols zet aan tot Idolatry.  En nee: ik probeer niet te zeggen dat jij 'fout bent'.  Maar ik wil wel ff opmerken dat het beeld wat je van bepaalde groepen hebt niet echt klopt....OK?

1) Fout. Boeddhismus is geen uitsluitende religie zoals het Christendom.

2) Ik denk niet, dat het "liefdevolle" van een mens iets met zijn religie te maken heeft. Het zou eigenlijk moeten, is het echter niet.

3) En zoiets hebben de Christenen dus nooit gedaan. Verder geen kommentaar.

4) Akoord.

5) Je mag niet alles geloven wat er ergens geschreven staat (Dit geld bizonders voor het interent.)

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 01, 2004, 11:26:34 pm »
Vrolijke Frans,

Boeddhisme wordt gezien als een religie maar is een levensfilosofie. En daar is niks christelijks aan dus.

De RK-kerk heeft veel misdaan, maar een waarlijk Christen kan en mag niet moorden, verkrachten, martelen enz.  [dat zegt iets over de RK-kerk dus!]

Over liefdevolle mensen: zelfs Saddam Hoessein was geloof ik een liefdevolle vader...maar hij is niet echt liefdevol of respektvol en....zeker niet christelijk......

Je mag alles lezen wat er overal staat.  Beter nog: dit is een Christen-opdracht. Onderzoek alles én behoudt het goede' zegt de Bijbel...

Ennnnuhhhhh... Doarsie.....een beetje muzikant weet onmiddellijk dat die Idols-lui echt geen sterren zijn.  En dus weet je ook dat de hype komt van 'de aandacht eromheen' via een massa-medium TV enzo. Snappie?
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2004, 11:27:08 pm door Joshua »
Josh

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 01, 2004, 11:33:40 pm »
Trouwens Vrolijke & Peppertje,
Waarom is de krant en de TV wel waarheidsgetrouw, maar waarom een Christelijke webpage nou weer niet?

Waarom is een film over Boeddhsime en Hindoeisme nou wel tov en iets christelijks meteen weer 'krampachtig' en 'bekrompen'...want dat wordt altijd weer gesuggereerd?

Waarom is er met 'afgodische levenswijsheden' nog 'veel mogelijk'  waar Christenen altijd weer zo 'bekrompen worden ervaren'....

Ik word van die houding niet echt ....beueueueuhhhhhh.....mag ik ff overgeven! :(
Josh

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 01, 2004, 11:37:20 pm »

quote:

Joshua schreef op 01 mei 2004 om 23:26:Ennnnuhhhhh... Doarsie.....een beetje muzikant weet onmiddellijk dat die Idols-lui echt geen sterren zijn.  En dus weet je ook dat de hype komt van 'de aandacht eromheen' via een massa-medium TV enzo. Snappie?
Ze zijn juist wel sterren. De argumentatie die jij gebruikt is hierbij van toepassing. Het ster zijn heeft niet veel te maken met muzikaliteit. Overigens was Boris al lang proffesioneel muzikant.

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 01, 2004, 11:58:31 pm »

quote:

Ok :)
Ik val jou ook niet aan op je persoon ofzo...maar gewoon op wat je zegt, en ik probeer er gewoon over na te denken :)

Ik merk trouwens nu pas op dat je wel roept: Hoe dan ook: ik ben een 'Jezus-fan'!
Is dat dan niet tegenstrijdig?

quote:

Joshua schreef op 01 mei 2004 om 23:06:
:) Geen enkele Boeddhist of Hindoe is een Christen, want dan zouden ze niet zo heten.

Wat nog veel erger is: veel Boeddhisten, Hindoes en Moslims hebben een 'liefdevol-imago' gekregen door voornamelijk mooie speelfilms, maar de waarheid is echt heel anders!

Hindoes, Moslims, Boeddhisten etc. vermoorden, martelen, verkrachten wereldwijd Christenen...  En ze zijn beslist geen lieverdjes.  

Dat M.Teresa wezen heeft geholpen in India maakt Boeddhisten of Hindoes niet vredelievend. Een mooie film over de Dalai Lama maakt een Boeddhist nog geen lieverdje. En de Lama zelf is ook beslist geen lieverdje voor z'n onderdanen!

En als je me niet gelooft: ga dan maar eens naar deze URL vol met krantenknipsels:

Maar je kunt toch niet zo generaliseren?
Nu lijkt het net alsof álle moslims, boeddhisten enz.. moorden en verkrachten enzo. Toegegeven, het komt veel voor, het zijn echt niet allemaal lieverdjes. Maar ik bedoelde de mensen die wel goed zijn, sommige ideen van andere religies komen wel overeen met het christendom.
En christenen zijn ook niet allemaal lieverdjes. Er zijn ook christelijke wereldleiders (o.a. Bush) die onder het mom een christelijk doel te willen bereikenhierbij zijn die Amerikaanse bewakers die in een gevangenis in Irak, met een lachend gezicht gevangenen martelden.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: mei 01, 2004, 11:59:48 pm »
Overigens heeft Boris gewonnen, iets dat al lang te voren is bepaald door platenbonzen juryleden en managers imho.

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: mei 01, 2004, 11:59:53 pm »
oeps...ik was zo bezig met schrijven dat ik een paar berichten gemist heb...even lezen :)

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: mei 02, 2004, 12:08:35 am »

quote:

Joshua schreef op 01 mei 2004 om 23:33:
Trouwens Vrolijke & Peppertje,
Waarom is de krant en de TV wel waarheidsgetrouw, maar waarom een Christelijke webpage nou weer niet?

Het gaat niet om het feit dat het een christelijke webpage is, kranten en tv programma's kunnen immers ook christelijk zijn. Maar het gaat erom hoe het nieuws wordt gebracht.

quote:

Waarom is een film over Boeddhsime en Hindoeisme nou wel tov en iets christelijks meteen weer 'krampachtig' en 'bekrompen'...want dat wordt altijd weer gesuggereerd?

Waarom is er met 'afgodische levenswijsheden' nog 'veel mogelijk'  waar Christenen altijd weer zo 'bekrompen worden ervaren'....

Dat heeft geen van ons geloof ik gezegd... maar het is idd wel zo dat ik christelijke films soms wel zo ervaar. Ik denk dat het komt omdat sommige van die films zo belerend zijn. Er wordt vaak zo met het vingertje gezwaaid.
Ook denk ik dat films over andere religies vaak interessanter lijken (met de nadruk op lijken) omdat de ideeen soms nog vreemd voor ons zijn. Maar dat wil weer niet zeggen dat die religie beter is. Een film is ook mar een film. En als iemand de boodschap verkeerd verfilmd moet je niet de boodschap veroordelen maar de slechte film.
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2004, 12:10:20 am door Vivine »

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: mei 02, 2004, 12:10:05 am »

quote:

Doarsie schreef op 01 mei 2004 om 23:59:
Overigens heeft Boris gewonnen, iets dat al lang te voren is bepaald door platenbonzen juryleden en managers imho.
Doarsie id volgens mij de enige die nog een beetje ontopic is :)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: mei 02, 2004, 01:27:55 am »
Idols. Nooit begrepen dat oninteressante figuren hele pleinen vol kunnen krijgen. Hoe doen ze dat, zingen kunnen ze iig niet.
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2004, 01:37:31 am door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: mei 02, 2004, 01:34:06 am »
Boris heeft gewonnen, maar ik heb het niet gezien. Dat Alice wegmoest vond ik al niet leuk, maar na het vertrek van Marloes had ik alle plezier in Idols verloren.  ;(
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: mei 02, 2004, 01:01:51 pm »
Zeg pepperdepep,
Ik generaliseer niet.  Ken jij de organisatie:  Open-Doors????

Je moet hun webpage eens bezoeken en/of hun gratis blaadje eens opvragen; kan je zelf lezen wat Boeddhisten, Hindoes, Moslims etc wereldwijd Christenen aandoen!

OpenDoors-webpage: http://www.opendoors.nl

En als je vele krantenknipsels (ook van Christelijke sites) wil lezen moet je de volgende URL eens proberen: http://www.sign2God.com/charta/christenvervolging.html

Ik lees tussen de regels door van jouw en Vrolijk's reaktie, dat de oorzaken meer bij de Christenen moet worden gezocht, dan bij die andere, acceptabele religies...  En daar wordt ik een beetje moe van.  Christenen zijn ook mensen, maar worden door die religies als beesten behandeld!
Josh

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: mei 02, 2004, 01:16:30 pm »
Boris, dat is toch die "gay" met dat half lange haar ?
Live vanuit de luie stoel

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: mei 02, 2004, 01:25:56 pm »
En ik maar denken dat het die tenniser was met meerdere kinderen bij meerdere vrouwen :)
Josh

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: mei 02, 2004, 01:28:57 pm »
Boris Becker.. jawolh!

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: mei 02, 2004, 01:41:11 pm »
Zou ie ook kunnen zingen; dan geven we 'm op bij Idols...kan ie er meteen een balletje bij slaan :*)
Josh

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: mei 02, 2004, 01:50:47 pm »

quote:

Joshua schreef op 02 mei 2004 om 13:41:
Zou ie ook kunnen zingen; dan geven we 'm op bij Idols...kan ie er meteen een balletje bij slaan :*)
Zou beter zijn als Boris dan al die balletjes gaat slaan. :+

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: mei 02, 2004, 01:51:17 pm »
Het is een mof, die mag niet meedoen.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: mei 03, 2004, 10:05:10 am »

quote:

Joshua schreef op 02 mei 2004 om 13:01:

Ik lees tussen de regels door van jouw en Vrolijk's reaktie, dat de oorzaken meer bij de Christenen moet worden gezocht, dan bij die andere, acceptabele religies...  En daar wordt ik een beetje moe van.  Christenen zijn ook mensen, maar worden door die religies als beesten behandeld!
Over vooroordelen gesproken. Ik heb dat nergens gezegt. Dat ik persoonlijk meer tegen Christenen lijk te zeggen ligt daaraan, dat "die anderen" (die ook geen duit beter of slechter zijn) zich hier niet persoonlijk representeren. Ik speel hier zo te zeggen "advokato diabolo".

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: mei 03, 2004, 10:11:47 am »
quote:
Santaarnpaal schreef op 02 mei 2004 om 01:27:
Idols. Nooit begrepen dat oninteressante figuren hele pleinen vol kunnen krijgen. Hoe doen ze dat, zingen kunnen ze iig niet.

Vrijdag was Sita bij ons in Groningen, ze trad op op de Grote Markt en het viel niet eens tegen (ik had me in de tijd vergist en verwachtte Ilse de Lange) zeker voor zo'n gezellige drukke dag als Koninginnedag was het best te pruimen.

Maar ik zou er nooit speciaal voor ergens naar toe gaan en er al helemáál niet voor betalen.
Bombus terrestris Reginae

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: mei 03, 2004, 10:22:53 am »
quote:
Doarsie schreef op 02 mei 2004 om 13:51:
Het is een mof, die mag niet meedoen.

Nah, en ik dan? Als we zo gaan beginnen ben ik ook weg hoor!
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: mei 03, 2004, 10:31:48 am »
Doch, die Deutschers hatten doch hun eigene idols? oders zoiets?
...

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: mei 03, 2004, 10:33:10 am »
deutschland sucht den superstar  

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: mei 03, 2004, 12:08:06 pm »
quote:
Roodkapje schreef op 03 mei 2004 om 10:22:
[...]

Nah, en ik dan? Als we zo gaan beginnen ben ik ook weg hoor!

Je mag hier best meedoen hoor  
Als Boris Becker maar thuisblijft (in Monaco?)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: mei 03, 2004, 12:09:08 pm »
quote:
arend schreef op 03 mei 2004 om 10:31:
Doch, die Deutschers hatten doch hun eigene idols? oders zoiets?

Trek het je niet aan, Arend. Ik kom ook niet verder dan "es ist kaus bausen"...
Bombus terrestris Reginae

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: mei 03, 2004, 11:50:43 pm »
Geen Boris. Geen Maud, maar Mout...

...en water en hop
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: mei 04, 2004, 09:46:17 am »
quote:
Bumblebee schreef op 03 mei 2004 om 10:11:
[...]

Vrijdag was Sita bij ons in Groningen, ze trad op op de Grote Markt en het viel niet eens tegen (ik had me in de tijd vergist en verwachtte Ilse de Lange) zeker voor zo'n gezellige drukke dag als Koninginnedag was het best te pruimen.

Maar ik zou er nooit speciaal voor ergens naar toe gaan en er al helemáál niet voor betalen.

Sita is dan ook geen Idolsproduct.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: mei 04, 2004, 10:32:41 am »
quote:
Pleun schreef op 02 mei 2004 om 01:34:
na het vertrek van Marloes had ik alle plezier in Idols verloren.  

Blij met dit compliment..
[Prediker 7:29]

marsm104

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: juli 23, 2004, 09:32:47 am »
Maud komt tegen het eind van het jaar nog optreden in Hardenberg
Met vriendelijke groet, Rick Marsman

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: juli 23, 2004, 09:36:37 am »
Nou, waarom moet daarvoor een topic kick komen. Je had er ook even een topic voor aan kunnen maken....dit is gewoon waardeloos.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.