Auteur Topic: Boris, Maud....of ...toch maar niet?!  (gelezen 3063 keer)

Joshua

• Bekijk profiel
Boris, Maud....of ...toch maar niet?!
« Gepost op: mei 01, 2004, 10:12:11 pm »
Ik zit achter m'n PC en kijk dus geen TV.  En dus al helemaal niet naar 'Idols".  Toch weet ik wel een beetje wie 'Boris' en 'Maud' zijn....want ik ben muzikant en ik kijk af en toe wel eens een paar fragmenten van de Idols.

Geen van de idols heeft groot muzikaal talent, maar ze worden letterlijk door massale media-coverage tot 'idols' gemaakt.  Wat ik me als Christen afvraag: 'Idolatry' is volgens mij niet een 'christelijk iets'...beter nog: volgens mij gaat het tegen de Geboden in...

Misschien dat 'het enge oogje' van de producent van dit programma een verklaring is?

Hoe dan ook: ik ben een 'Jezus-fan'!
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2004, 10:17:12 pm door Joshua »
Josh

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 01, 2004, 10:21:21 pm »
Onchristelijk of niet... Ik heb zowiezo iets tegen dat Idolatry gedoe. Als het nu eens ging om mensen die echt iets betekenen voor de maatschappij (moeder Theresa, Jezus of Gandhi of wie dan ook - ik kan zo snel niet zo veel voorbeelden bedenken), maar al dat gedoe om met alle geweld een ster van iemand te maken, wat een nepperij... |:(

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 01, 2004, 10:27:30 pm »
Interessant antwoord én in het oogspringend icoontje van je Peppie.

Toch zit er ook een tegenstelling in wat je zegt...  De mensen worden inderdaad tot ster van onze maatschappij gemaakt.  Gandhi en M. Teresa hebben dat met Idols gemeenschappelijk.

Gandhi was een boeddhist en M. Teresa een zogenaamde Hindoe-Katholiek.  En de Bijbel noemt dat dus 'afgoderij' (=Idolatry).  En dus zijn zij eigenlijk hetzelfde als wat Idols aan het bewerkstelligen is....

Wat Jezus deed, was niet een 'daad voor de maatschappij' maar een offer voor de mens op de wereld. Niet voor hemzelf om een 'ster te worden' maar voor iedere mens nu én voor later...