quote:
op 22 Feb 2003 23:21:04 schreef Han Verleur:
Ikzelf heb Jesus in Duitsland gevonden,een ervaring die ik zeker niet in de vrijgemaakte kerk gemaakt zou hebben.
Christus ervaar je niet in een kerk,niet in een organisatie,synode,discussie,
elkaar verontrust met argumenten om de Oren slaan.
Christus ervaren we door voor Hem op de knieen te gaan,te bidden en om
vergeving te vragen voor al onze zonden,en dan met elkaar blij beginnen te
geloven.
Want Geloven,betekent :Leven,vergeving,barmhartig zijn,liefde,met elkaar
voor elkaar instaan. opbouw van gemeente en mensen.
Dit alles laat een Kerk in de toekomst kijken met Christus.
Heeft de Vrijgemaakte Kerk deze toekomst?

opmerking / Vraag 1: Heb jij Jezus gezocht of heeft Jezus jouw gezocht? Jezus vindt je niet op aarde, Jezus zit aan de rechterhand van God.
(Ik heb mezelf tot op heden niet kunnen redden. Jezus is namelijk redder. Ik ben de geredde. Ook stelt de mens zijn hart niet open voor God, God breekt harten open.)
opmerking / vraag 2:
Sinds wanneer ervaar je Christus niet meer in de kerk of in de gemeenschap van leden van het Lichaam van Christus? Met zulke uitspraken breek je het volledige nieuwe verbond af. Hoe trots staat het in Handelingen: het leven der eerste gemeente.
Want Geloven,betekent : (ik vul ff je teksten aan)
Leven :
Omdat ik als mens geschapen ben om met mensen om te gaan. Een mens kan niet alleen zijn (het is ook inet goed dat de mens alleen is, staat in het scheppingsverhaal) Leven is samenleven
Vergeving:
vergeven betekent dat ik iemand anders zijn schuld wegdoe voor mijn aangezicht.Vergeven doen mensen onderling en doet God naar mensen.
Barmhartig zijn,liefde,met elkaar:
kijk, weer argumenten waarom God en Christus te ervaren zijn in een groep mensen. Er staat in de Bijbel dat, waar twee mensen in Mijn naam samenzijn zal ik aanwezig zijn.
God vraagt geen losse delen, hij wil samehang om TE delen in Zijn verbond en Zijn goedheid.
Alles wat jij noemt is gerelateerd aan het samen zijn met andere mensen.
voor elkaar instaan. opbouw van gemeente en mensen.
Dus je argumenten tegen een kerk zijn hiermee van tafel wat mij betreft.
Elke kerk of groep die in waarheid naar God zoekt zal overleven.
Elke kerk of groep zeg ik. Niet alleen binnen de GKV.
God vergadert Zijn kerk op een wijze die wij niet in kunnen zien.
Misschien dat juist de stappen die nu binnen de GKV gezet worden wel betekenis hebben in het zoeken naar God.
Jij en ik zullen dat niet weten. Gods agenda is voor ons mensen verborgen.
FF stoppen, zere vingers van het tikken....