Auteur Topic: Fahrenheit 911  (gelezen 5773 keer)

MeerDanIkWist

• Oordeel Nooit
    • Bekijk profiel
Fahrenheit 911
« Reactie #50 Gepost op: september 03, 2004, 02:44:31 am »

quote:

Tim schreef op 02 september 2004 om 13:44:
[...]

Wat is er mis met dat standpunt? Thomas van Aquino, Groen van Prinsterer, Abraham Kuyper etc. stonden ook op het standpunt dat de overheid niet autonoom is maar verantwoording moet afleggen aan God. En dat is precies wat Bush ook zegt en ook Balkenende staat op die lijn (al zegt hij dat nooit zo openlijk). Wat ik hoor als Bush het daar over heeft is dat hij getuigenis aflegt van deze visie op de rol van de overheid. Ik heb hem nooit de directe koppeling horen maken: de belastingen gaan omlaag, want God wil dat. Of: we gaan Irak aanvallen want dat is de wil van God. Zoiets zou ik inderdaad absoluut niet toelaatbaar vinden. Maar nogmaals: de seculiere pers is zo bedreven in knippen, plakken en monteren dat die indruk al wel snel naar voren komt. Anderzijds is het ook zo dat Amerika veel meer een cultuur heeft van openlijk van je geloof getuigen. Het zou merkwaardig zijn dat op het moment dat je president wordt dat ineens niet meer zou mogen!

Ik vind toch, dat hij op punten waneer hij zijn regeringsprogramma presenteert toch iets meer moet matigen. Ook al gelooft hij heel sterk.

Omdat hij een president, is van een ongelofelijk groot land. Met heel verschillende culturen en bevolkinggroepen, niet alleen christenen. Ik vind dat een president, zich voor een klein deel moet aanpassen aan het volk en niet alleen als president,van de mensen die zijn grootste stemgroep zijn. Hij mag/moet natuurlijk zijn eigen politieke agenda uitvoeren, maar het lijkt mij leuker voor het volk, als hij op sommige punten net doet, of hij een president voor iedereen is.

Nu raakt de Verenigde Staten toch op sommige punten steeds meer verdeeld.
(Dat is misschien wel het grootste minpunt van Bush)
Geniet van Alles, heb behoefte aan niets

lonneke

• Bekijk profiel
Fahrenheit 911
« Reactie #51 Gepost op: september 03, 2004, 10:10:05 am »
.
« Laatst bewerkt op: september 27, 2004, 01:25:29 am door lonneke »

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Fahrenheit 911
« Reactie #52 Gepost op: september 03, 2004, 10:12:49 am »
Nou sorry hoor, maar als ik af moet gaan op het taalgebruik en het niveau van déze recentie dan weet ik in ieder geval wie ik niet moet geloven...
« Laatst bewerkt op: september 03, 2004, 10:13:20 am door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

lonneke

• Bekijk profiel
Fahrenheit 911
« Reactie #53 Gepost op: september 03, 2004, 10:19:36 am »
.
« Laatst bewerkt op: september 27, 2004, 01:25:44 am door lonneke »

dazzdax

• Bekijk profiel
Fahrenheit 911
« Reactie #54 Gepost op: september 04, 2004, 10:55:37 pm »
Amerika en de Westerse wereld proberen alle mogelijke geldstromen naar terroristische groeperingen te blokkeren. Wat ik in de documentaire heb gezien is dat in feite veel geld is belegd binnen de Westerse wereld/Westerse concerns door Arabische staten die potentiële geldschieters zijn van terroristische groeperingen. Als je nu alle geldstromen zou gaan blokkeren dan wil niemand meer investeren in onze bedrijven en mogelijk zou dat ook betekenen dat wij zoveel beleggingsgeld zouden moeten teruggeven dat wij (nagenoeg) bankroet raken. Wat is jullie mening hierover?

nishu

• ik hou van donuts
    • Bekijk profiel
Fahrenheit 911
« Reactie #55 Gepost op: september 10, 2004, 11:49:15 pm »
dalijk komt er nog een derde wereld oorlog !!!!!!!!!

maar in de 4de wereld oorlog gan we met stokken en stenen vechten
peace is not a way the way is peace