Auteur Topic: diergesprekken...  (gelezen 1064 keer)

freegirl

• Bekijk profiel
diergesprekken...
« Gepost op: december 09, 2005, 01:11:35 pm »
hoi,

ik zit veel op een paardenforum..
nou komt het daar meer en meer voor dat men een diergesprek doet.
zoals ik het begrijp zijn er in wezen twee verschillende manieren:

- je laat iemand bij je paard komen die dan bijvoorbeeld voelt wat jou paard voelt en zo kan vertellen wat er mis is (magnetiseur ofzo)

- je kan en dat gebeurt het meest, een foto opsturen en bijna geen info erbij, en dan krijg je een verhaal over het verleden, problemen, bijzonderheden van jou paard..
het klopt over het algemeen 'griezelig' goed. (zo iemand noemt zich een tolk)

van het diergesprek gebeuren gaan mijn haren overeind staan.
ik zie het zo:
het paard is op dat moment een medium, of hoe noem je dat, een belichaming, waardoor de geestenwereld kan communiceren met de mensenwereld.
ik geloof dus dat de info rechtstreeks vanuit de geestenwereld komt, en omdat het niet in naam van Jezus gebeurt enzo zal het wel van de andere kant moeten komen.
volgens mij is het echt iets gevaarlijks, en hoort het bij de dwaling uit openbaringen, ik bedoel hierdoor gaan al die meiden wel in meer tussen hemel en aarde geloven zonder dat Jezus wordt genoemd natuurlijk...
het is wel logisch in mijn ogen, dat de geest tot in de details kan vertellen wat er met het paard is gebeurd enzo, dat is niet zo moeilijk...

mijn vraag is nu, wat vinden jullie hiervan, zijn jullie het met me eens, of zie ik het misschien helemaal verkeerd?
en hoe moet ik hierover beginnen op het openbare (niet christelijke) paardenforum zonder gelijk iedereen nog erger bij Jezus weg te jagen... (want dat is vaak wel het resultaat heb ik al eerder gemerkt)

met vr gr, freegirl

Ron

• Zoek eerst Zijn koninkrijk
    • Bekijk profiel
diergesprekken...
« Reactie #1 Gepost op: december 09, 2005, 01:30:21 pm »
Helemaal mee eens! Er loopt nu ook nog een discussie op dit forum over het RTL4 programma "Er is zoveel meer". Ik ben het helemaal met je eens dat dit gevaarlijk is en dat het slechte invloeden zijn.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het moeilijk vindt om er wat van te zeggen. Zeker wanneer mensen het echt als een oplossing of als iets goeds zien, dan zitten ze echt niet te wachten op jouw christelijke praat...
Cogito Ergo Sum?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
diergesprekken...
« Reactie #2 Gepost op: december 09, 2005, 01:33:24 pm »
Misschien moet je niet denken dat alles van jouw welsprekendheid afhangt. Je kunt altijd bidden en de Geest om leiding vragen. :)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israƫl! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)