Auteur Topic: Saved  (gelezen 665 keer)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Saved
« Gepost op: juli 26, 2004, 10:28:02 pm »
Ik kreeg een dag of wat terug van terug van een vriend van mij een linkje naar de trailer van de film Saved, hier te bekijken en dat ook doen voordat je iets zegt in deze discussie . Ik had een enigszins ambivalent gevoel nadat ik de trailer had gezien.

Aan de ene kant vind ik het erg leuk om te zien dat er in de VS schijnbaar scholen zijn waar men zo veel met God bezig zijn, dat God bij zoveel dingen betrokken wordt en dat er vanuit Gods Woord allerlei regeltjes zijn bedacht om jezelf tegen de duivel te beschermen (jammer dat dat in regeltjes moet, maar de uitwerking van die regels vind ik zwaar positief en daar kunnen veel so called christenen in Nederland nog wat van leren). Aan de andere kant vind ik het dan weer erg jammer dat er op deze manier met zo'n christelijke school en - erger nog - met God en Jezus omgegaan worden in deze film. Ik heb het idee dat er enigszins een gekleurde versie neer wordt gezet om God en zijn volgelingen belachelijk te maken. Dat vind ik jammer.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger