Auteur Topic: Bijbelschool  (gelezen 1715 keer)

Sarah

• Bekijk profiel
Bijbelschool
« Gepost op: juli 16, 2004, 01:18:43 pm »
Hoi, ik zoek een bijbelschool voor in de zomer, wat vooral gericht is op kennis bijbrengen.
Dus niet direct over de toepassing hiervan in je eigen leven en zending.
Wie weet iets?
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Bijbelschool
« Reactie #1 Gepost op: juli 18, 2004, 09:37:42 am »
Heb je al wat gevonden?

anders zou je eens kunnen informeren op de evangelische hogeschool, of die niks aanbieden of misschien weten wie het wel aanbieden.
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2004, 09:37:57 am door Wybo »
Pinkeltjefan

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Bijbelschool
« Reactie #2 Gepost op: juli 18, 2004, 12:44:26 pm »
quote:

Ja, ze heeft Fire Holland al gevonden, maar dat is om verschillende redenen niet echt wat.
quote:
Alfredt schreef op 18 juli 2004 om 09:37:
anders zou je eens kunnen informeren op de evangelische hogeschool, of die niks aanbieden of misschien weten wie het wel aanbieden.

De EH biedt dat soort dingen niet aan AFAIK. Maarre, maybe Soul Survivor of een van de andere christelijke jongerenorganisaties wel? Overigens denk ik niet dat je nu nog veel kan vinden hoor Sarah, het grootste deel is al bezig of al geweest. Maarre, Flevo komt nog .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Bijbelschool
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2004, 11:16:56 pm »
Alfredt bedoelt misschien de Evangelische Theologische Hogeschool in Veenendaal (ook wel bekend als de Bijbelschool). Ik zie op hun site dat ze een Zomerzendingsschool hebben op 2 momenten in augustus. Dat lijkt me wel wat voor je, Sarah.
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2004, 11:37:07 pm door Mezzamorpheus »

Sarah

• Bekijk profiel
Bijbelschool
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2004, 02:31:21 pm »
Bedankt eej Mezzamorpheus! Heb het gevraagd.
Maar, ze doen deze zomer geen bijbelcursussen.
« Laatst bewerkt op: juli 19, 2004, 02:31:34 pm door Sarah »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Bijbelschool
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2004, 02:38:25 pm »
en die Zomerzendingsschool dan? of is dat niet wat voor jou?

Sarah

• Bekijk profiel
Bijbelschool
« Reactie #6 Gepost op: juli 24, 2004, 12:22:46 pm »
Oh ik kom net terug van Fire, en had daar echt een supertijd!
www.fireholland.org En ik ga week 3 weer terug.
Heb ook onwijs veel van de bijbel geleerd, verhalen en teksten, en hoe in de praktijk te brengen.
Donderdagavond zending naar Amsterdam:P Red light destrict en de dam.
God aanbidden met elkaar en mensen die je aanspreken uitleggen waarvoor je daar bent en vertellen over God.

Iedereen zegt dat ik veranderd ben en het uitstraal

Echt voor iedereen aan te raden!
Het is nog 2 weken en ze komen nog vaker bij elkaar in weekenden enzo in de loop van het jaar.
De school is gevestigd in Pensecola, en hier komen mensen ons lesgeven.
Thema in week 1 was Gods verlangen, en gebed.
Week 2 is geestelijke volwassenheid en week 3 uitstappen of evangelisatie ofzo.
Staat allemaal op de site. En de sfeer die er heerst is zo tof! Echt liefde tussen iedereen. En je komt gewoon terug daarna en gaat weer verder. Een vriend uit vrijgemaakte kerk kwam ook kijken, en vond het echt tof. Het is natuurlijk wel anders, maar niet slecht. Juist heel opbouwend en daarna ga je gewoon terug naar je plaats en je kerk.

Op zich was het radicaal, maar niet radicaal radicaal. Je leert hoe God echt is, God is goed. Gedachtes die ik had die niet klopten kwamen daar naar boven merkte ik. Ik was echt onwijs kritisch, en dit uitte ik ook vaak naar anderen. Ik dacht ook dat ik gelijk had, maar God vergeeft, want Hij is goed, en het was ook uit onwetendheid.

Maargoed.

Misschien tot ziens:) Er waren echt veel jongeren uit gereformeerde kerken daar.

Sarah

• Bekijk profiel
Bijbelschool
« Reactie #7 Gepost op: juli 24, 2004, 12:25:09 pm »
Oh en die zendingschool lijkt me ook erg tof, máar ik ga werken in augustus dus vandaar dat ik er niet op reageerde.

Ow en interview met starter van die summerschool: http://www.charisma.nl/artikel.php?object_ID=596 (kijk even niet naar de naam van het blad!) hij sprak op de eerste avond dat ik daar was. En het raakte me zo. Hij zei precies waar het op stond. Ik zag in hoe trots ik ben, en ik zag hoe graag God wil dat mensen gered worden. God werkt echt vandaag de dag nog. "willen wij het zien?" idd.
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2004, 10:15:14 pm door Sarah »