De plaatselijke studentenverenigingen hebben ook vaak een actief kamerbestand. (Dus via-via). Ikzelf woon op kamers in Groningen via de christelijke woningstichting
Patrimonium. Mijn huisgenoot krijgt huursubsidie, wij betalen elk 200 euro voor een complete flat, alles inclusief. Zonder huursubsidie wordt dat 2x zoveel, echter, veel studenten die in onze flat wonen doen dat met z'n drieën, 250 euro voor 28m2 en 125 euro voor de helft, 13,75m2. Inclusief energie, water etc. Maar dan woon je wel in Vinkhuizen, 15 minuten fietsen naar het centrum. Ik doe het al 5 jaar, is prima te doen.
De beide gereformeerde studentenvereningen
ATV (HBO) en
GSV (universitair) hebben beide een eigen site met een eigen forum waarin je ook naar kamers kunt zoeken. Meestal wordt dit echter intern geregeld, en maak je meer kans als je aangeeft lid te willen worden van deze verenigingen. Echter, de ontgroeningen van deze verenigingen (nou ja, ontgroening... intensieve kennismaking, ontgroening is wel een zwaar woord voor zo'n week kamp) zijn al geweest of op dit moment aan de gang...
Misschien dat je via de plaatselijke bijbelstudievereniging
Ichtus Groningen ook aan een kamer kunt komen. Ichtus is geen klassieke studentenvereniging zoals bijvoorbeeld de GSV (geen ontgroening, geen studentikoze dingen enzo), dus misschien heb je wat aan deze info.
Misschien kom ik je wel tegen in "Stad". Zorg dat je komend weekend er bent, in verband met de viering van het Gronings Ontzet, "Bommen Berend"