Auteur Topic: Het Elfde Uur en de uitspraken van Van der Ven  (gelezen 8527 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Het Elfde Uur en de uitspraken van Van der Ven
« Reactie #50 Gepost op: november 25, 2004, 05:11:06 pm »

quote:

Interessant stukkie. Het is wel een eigenheimer, die Brabo.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: november 25, 2004, 09:02:37 pm »
Not Found
The requested URL was not found on this server.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: november 27, 2004, 11:22:36 am »
Ik heb het even via internet bekeken gisteren. Wat een grappig uitziend mannetje was dat zeg.. :)

Klik voor videofragment
Live vanuit de luie stoel

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: november 27, 2004, 11:53:57 am »
Wel grapig dat journalisten zeggen dat Knevel te ver is gegaan door een malloot het word te laten voeren. Terwijl deze man net zo'n recht heeft als Theo van Gogh om zijn mening uit te dragen, al word deze niet door een meerderheid omschreven.
Zelf vind ik het vervolgens wel weer triest dat dezelfde media gaat vragen aan andre moslims of ze de uitspraken van v.d.Ven ook zo zien.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

fransje

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: november 27, 2004, 02:38:22 pm »

quote:

Wel grapig dat journalisten zeggen dat Knevel te ver is gegaan door een malloot het word te laten voeren. Terwijl deze man net zo'n recht heeft als Theo van Gogh om zijn mening uit te dragen, al word deze niet door een meerderheid omschreven.

Wat ook zo vreemd is,  Pim Fortuin was geliefd `omdat hij durfde te zeggen wat hij dacht`.
Blijkbaar gaat dat niet op voor iedereen, ik snap er dus ook helemaal niets meer van.
We mogen dus zeggen wat we denken, maar dan moeten die gedachten wel passen binnen de D66 gedachten.
Snappen we het nog ?  8)7
sorry, ik ben dislekt, zeker als de emoties wat oplopen.
maar ik doe mijn best.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: november 27, 2004, 03:39:22 pm »

quote:

fransje schreef op 27 november 2004 om 14:38:
[...]
We mogen dus zeggen wat we denken, maar dan moeten die gedachten wel passen binnen de D66 gedachten.

En het grappige daarbij is ook nog eens dat D66 consequent op verlies staat in de peilingen...

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: november 27, 2004, 08:18:55 pm »
Hoorde vanmiddag voor de radio, dat bepaalde politici geconfronteerd werden met bepaalde uitspraken van Van Gogh en nog een paar anderen (Youp van 't Hek) en toen zeiden: "Hebben ze dat echt gezegd? Daar hadden we toen achteraan moeten gaan."
Nu denkt men misschien toch wel een beetje anders dan een korte tijd terug.....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: november 27, 2004, 08:43:44 pm »
Ik heb net even de link hierboven naar het gesprek in het Elfde uur bekeken.

Wat een spel met woorden. Ik vond wel dat hij toch wel aangaf dat hij geweld niet goedkeurt. Maar ja, iemand die andere ideeen hierover heeft, en ook Geert Wlders wel dood wil zien, vergeet dat misschien wel snel.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: november 27, 2004, 10:51:20 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 27 november 2004 om 20:18:
Hoorde vanmiddag voor de radio, dat bepaalde politici geconfronteerd werden met bepaalde uitspraken van Van Gogh en nog een paar anderen (Youp van 't Hek) en toen zeiden: "Hebben ze dat echt gezegd? Daar hadden we toen achteraan moeten gaan."
Nu denkt men misschien toch wel een beetje anders dan een korte tijd terug.....
Mwa, de context bij Theo van Gogh was heel anders. Hij trapte graag en veel tegen schenen op een grove manier, maar dat moest je niet al te serieus nemen IMHO. Bij die polder-imam ligt dat iets anders.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: november 27, 2004, 11:58:12 pm »

quote:

Pleun schreef op 27 november 2004 om 22:51:
[...]

Mwa, de context bij Theo van Gogh was heel anders. Hij trapte graag en veel tegen schenen op een grove manier, maar dat moest je niet al te serieus nemen IMHO. Bij die polder-imam ligt dat iets anders.

Dus als ik er een spel van maak anderen grof te beledigen, mag dat...
Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar veel jongeren bijvoorbeeld die radicaal zijn in hun denken, hebben daar geen boodschap aan.
En het wordt natuurlijk wel gezegd. Als je het zwart op wit ziet staan, zegt Van Gogh er niet bij, dat hij het beledigen als een soort spel ziet. En het dus niet al te serieus moet worden genomen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: november 28, 2004, 01:01:25 pm »
Ach ja, waar maken we ons eigenlijk druk om? Eerlijk gezegd zal het me een zorg zijn allemaal.