Auteur Topic: Wat is er toch met het forum gebeurd?  (gelezen 2946 keer)

dirigentje

• Elke dag een nieuw begin
    • Bekijk profiel
Wat is er toch met het forum gebeurd?
« Gepost op: september 16, 2004, 08:29:40 pm »
Ik ben nu de hele zomer niet op het forum geweest (jaja, lekker vrij) en nu ik terug ben vind ik er niet veel meer aan. Ik lees van sommige mensen dat ze de topics mijden omdat er steeds zo'n strijd ontstaat (grappig genoeg komt dat van de forummers die zelf zo fel waren), de vaste kliek lijkt te zijn verdwenen en de meeste topics zijn van een niveau waar zelfs BNN bovenuit stijgt.....

Ligt dit aan mij of zijn er meer mensen die het forum af zien zakken?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2004, 08:37:06 pm »
Begin een goede discussie zou ik zeggen ;)

Persoonlijk heb ik zo rond de zomervakantie besloten om geen energie te stoppen in forumdiscussies. Ik heb zo'n 5 jaar heel veel discussies op verschillende fora gedaan. En het resultaat was bedroevend. Sowieso beheersen veel mensen niet de elementaire formele vaardigheden van een discussieren en daarnaast willen velen (blijkbaar) alleen hun mening ventileren zonder echt ook naar de andere visies te luisteren.
Ook op dit forum zie je dat erg veel. Ja dan houdt het een keer op. Dus zit ik eigenlijk alleen nog in het 'chatgedeelte' en kom ik zelden of nooit meer in het serieuze gedeelte.
« Laatst bewerkt op: september 16, 2004, 08:49:27 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2004, 09:16:49 pm »
/
« Laatst bewerkt op: september 27, 2004, 01:17:36 am door lonneke »

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2004, 09:17:26 pm »
Is er ook nog een serieus gedeelte aan dit forum dan? Daar kom ik in tijden al niet meer om bovengenoemde redenen.
Live vanuit de luie stoel

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 16, 2004, 09:28:18 pm »
Als de lange winteravonden weer gaan komen wordt het vast wel weer wat beter. Misschien.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 16, 2004, 09:57:00 pm »
Nou zelf zie ik het meer als een stilte voor de storm. Aangezien er aardig wat energie hier en daar opgeladen wordt en niet ontladen zit er aardig wat potentieel in.
Voor de rest is het forum geen waarheidsgetrouwe afspiegeling van de gedachten, visie's en denkbeelden die spelen. Hier en daar wel een opwelling..
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 16, 2004, 10:13:32 pm »
Ik vind het forum niet minder saai dan toen ik er net kwam. Toch kom ik er nog steeds met plezier.

:?
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 16, 2004, 10:21:14 pm »
Het forum heeft wel zo zijn leuke en minder leuke tijden, dat wel... maar nu het voetbal seizoen weer is losgebarsten, de bijbelstudie's weer aan de gang gaan, scholen weer gestart zijn..een leuke tijd breekt weer aan.
Liefde is vreemd

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 16, 2004, 10:25:48 pm »
Toen ze nog op netivity draaiden! Dat waren nog eens tijden! :D

Knee

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 16, 2004, 10:53:14 pm »
Tja, het is net wat je gewend bent....
Ik kom hier nu sinds eind augustus (ja augustus dit jaar!  :w ).

In vergelijking met wat ik elders ben gewend, kom ik hier tenminste nog wel eens een discussie tegen met een beetje diepgang. En ik heb hier ook best al veel geleerd.
Hieraan zullen allen weten, dat u discipelen van Mij bent, als u liefde hebt onder elkaar. (Joh. 13:35)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: september 16, 2004, 11:01:36 pm »

quote:

dirigentje schreef op 16 september 2004 om 20:29:
Ik ben nu de hele zomer niet op het forum geweest (jaja, lekker vrij) en nu ik terug ben vind ik er niet veel meer aan. Ik lees van sommige mensen dat ze de topics mijden omdat er steeds zo'n strijd ontstaat (grappig genoeg komt dat van de forummers die zelf zo fel waren), de vaste kliek lijkt te zijn verdwenen en de meeste topics zijn van een niveau waar zelfs BNN bovenuit stijgt.....

Wat vond jij dan interessante discussies/onderwerpen?
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: september 17, 2004, 01:32:28 am »
Serieuze gedeelte ? Daar mag ik toch niet meer komen ?
Mij trekt het ook weinig al die dogmatische discussies..  Een beetje wat lonneke zegt..
Het is niet persoonlijk... Anders zou ik graag met medechristenen over dingen in discussie gaan.. :)
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: september 17, 2004, 09:46:31 am »

quote:

Joesoef schreef op 17 september 2004 om 01:32:
Serieuze gedeelte ? Daar mag ik toch niet meer komen ?
Alleen als ik er bij zit. ;)

Rianne

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: september 17, 2004, 02:07:26 pm »
T is wel zo ja, ik vond dat zelf ook. Een paar maand geleden waren hier nog veel discussies, nu zijn er alleen maar 'relaxte' onderwerpen. Prima, hoort er ook bij, maar zulke onderwerpen kunnen natuurlijk op elk forum. Christelijk of niet.
Maar t kan ook zijn dat er nu even weinig te discussieren valt, omdat er al over heel veel gepraat is hier.
Denk ook dat het wel gaat veranderen als de bijbelstudies straks beginnen, dan heb je meestal weer vragen en daar kun je t hier goed over hebben.
Wel een beetje jammer, de houding: ik vind het niet leuk, de discussies gaan niet zoals ik dat wil, dus hou ik er gewoon mee op.
Misschien moeten we proberen daar wat aan te doen  :?

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 17, 2004, 02:17:09 pm »

quote:

Ik ben nu de hele zomer niet op het forum geweest (jaja, lekker vrij) en nu ik terug ben vind ik er niet veel meer aan. Ik lees van sommige mensen dat ze de topics mijden omdat er steeds zo'n strijd ontstaat (grappig genoeg komt dat van de forummers die zelf zo fel waren),
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik zie momenteel toch echt niet zoveel discussies waarin strijd ontstaat. Ik zie juist enkele topics waarin op een hele open en eerlijke manier over de verschillen tussen evangelischen en gereformeerden worden besproken (bijv. een paar doopdiscussies). Dat gaat op een manier die heel wat opener is en met heel wat meer respect voor elkaars standpunt dan enkele discussies uit het verleden. Dat uit dat soort topics naar voren komt dat er wel degelijk behoorlijk grote verschillen zijn tussen evangelischen en gereformeerden is denk ik niet zo verkeerd, maar kan inderdaad wel pijn doen. Maar niet alles wat pijn doet is per definitie slecht lijkt me.

quote:

de vaste kliek lijkt te zijn verdwenen

Het gaat toch niet om kliekjesvorming op een forum als dit?  :?

quote:

en de meeste topics zijn van een niveau waar zelfs BNN bovenuit stijgt.....

Ik zou zeggen: doe er wat aan en begin een zinnig topic over een onderwerp en op een manier zoals jij dat graag wilt!
Dit geldt voor een ieder natuurlijk.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: september 17, 2004, 02:46:03 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 17 september 2004 om 14:17:
Ik zou zeggen: doe er wat aan en begin een zinnig topic over een onderwerp en op een manier zoals jij dat graag wilt!
Dit geldt voor een ieder natuurlijk.
Volgens mij is dat doel al bereikt met het posten van dit onderwerp.
Liefde is vreemd

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: september 17, 2004, 03:22:05 pm »

quote:

Ik weet niet over welk subforum het precies gaat, ikzelf merk weinig van een verslechtering. Maar ik heb ook een filter staan op GL, omdat ik me daar niet over wil ergeren...  O-)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: september 17, 2004, 04:22:07 pm »

quote:

Picardijn schreef op 17 september 2004 om 14:46:
[...]

Volgens mij is dat doel al bereikt met het posten van dit onderwerp.

Nope, hij heeft nu alleen het probleem opgemerkt, een oplossing is nog niet gegeven :) .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: september 17, 2004, 04:24:16 pm »
volgens mij is de oplossing wel gegeven. "toffe discussies opstarten" ik heb ze alleen nog niet gezien :P Maar dat is wat anders :)
Pinkeltjefan

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: september 17, 2004, 04:31:48 pm »

quote:

Harm schreef op 17 september 2004 om 16:22:

[...]

Nope, hij heeft nu alleen het probleem opgemerkt, een oplossing is nog niet gegeven :) .
Deze opmerking is nou duidelijk van het BNN niveau.
Liefde is vreemd

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: september 18, 2004, 02:26:01 pm »
is er iets met het forum gebeurd???

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: september 20, 2004, 08:55:48 am »
Is er iets met dit forum aan de hand? Ik denk het niet. Veelal zou er iets met de deelnemers aan de hand kunnen zijn. Persoonlijk denk ik dat het momenteel een beetje aan spraakmakende onderwerpen ontbreekt, en op een zoveelste discussie tussen gereformeerden en evangelischen zitten mensen ook niet te wachten. Maar ook op andere kerkelijke fora is het erg rustig. Zelf doe ik nog mee aan het discussieforum van de christelijke gereformeerde kerk. Het komt voor dat daar in weken niet wordt 'gepost'.
Daarnaast denk ik dat inderdaad de discussiestijl bijdraagt aan het al dan niet succesvol zijn van een topic. Veel mensen zijn het niet gewend om te discussiëren, zij brengen standpunten naar voren en verwijsen an passant naar de bijbel, waarmee gesuggereerd wordt dat dit standpunt het eind van alle discussie is danwel degene die het er niet mee eens is bij voorbaat een ketter. Kortom geen prettig gezelschap om in te verkeren en ook in het dagelijks leven mijd ik dit soort mensen. Het enige wat ik dan wel eens aardig vindt om een plaagstootje te geven, de aard van de reactie maakt dan wel duidelijk of men bereid is zijn eigen standpunt te herzien of dat men volhard. Kortom goed discussiëren begint met goed luisteren en lezen, en respect voor een ieder die iets inbrengt. Waarna men zelf zinvolle zaken die de discussie verder brengt kan inbrengen. Taak voor de moderators om degene die dit niet begrijpen hierop te wijzen en hen die het niet willen begrijpen de toegang tot het forum te ontzeggen.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: september 20, 2004, 09:44:44 am »
Overigens vraag ik me af waarom Dirigentje hier zo'n vraag dropt en vervolgens niets meer van zich laat horen...  :?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: september 20, 2004, 10:14:11 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 17 september 2004 om 14:17:

[...]

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik zie momenteel toch echt niet zoveel discussies waarin strijd ontstaat. Ik zie juist enkele topics waarin op een hele open en eerlijke manier over de verschillen tussen evangelischen en gereformeerden worden besproken (bijv. een paar doopdiscussies). Dat gaat op een manier die heel wat opener is en met heel wat meer respect voor elkaars standpunt dan enkele discussies uit het verleden. Dat uit dat soort topics naar voren komt dat er wel degelijk behoorlijk grote verschillen zijn tussen evangelischen en gereformeerden is denk ik niet zo verkeerd, maar kan inderdaad wel pijn doen. Maar niet alles wat pijn doet is per definitie slecht lijkt me.

Als je over de doop praat, is het toch ook logisch dat de verschillen misschien wat uitvergroot naar voren komen..... Daar is een discussie ook voor.
Ik heb ook een heleboel overeenkomsten met gereformeerden. :) Of: met gelovigen die met respect en ontzag met de bijbel omgaan al leggen we verschillende accenten....Maar de overeenkomst met elkaar is dan op dat moment niet het issue......
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: september 20, 2004, 10:36:19 am »
Nou, P&A zijn er nog, en Jakolien is terug, nog even en Wilhelmina komt terug (?), en ik post soms ook nog... De kliek is niet zo weg als het lijkt hoor.

Op een gegeven moment heb je er genoeg van om dezelfde discussie weer opnieuw te voeren, maar gelukkig heb je daar nieuwkomers voor :). Ik reageer idd minder, maar ben niet minder aanwezig.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: september 20, 2004, 10:40:47 am »
Is Wilhelmina terug?  :)

Ik heb Qohelet, Jakolien en Dingo ook weer gesignaleerd, komt er hier weer wat interessant leven in de brouwerij!

En onze eigen Pleun heeft tegen al z'n principes in een zeer serieus en interessant topic over Bubbelbad-christenen gemaakt dat ik nog wel een deeltje II zie worden dus het gaat juist helemaal de goede kant op...

Zeker nu dirigentje zich hier weer met de zaken gaat bemoeien  ;)
Bombus terrestris Reginae

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: september 20, 2004, 11:30:58 am »
Wilhelmina's laatste bezoek was meer dan 6 weken geleden....
Pinkeltjefan