quote:
Priscilla en Aquila schreef op 22 september 2004 om 22:45:Natuurlijk kregen Adam en Eva meer kinderen. Hoe komen Kain en Seth anders aan hun vrouwen?
De mens was toen nog zo volmaakt, indie zin dat er nog geen degeneratie had plaatsgevonden, dat het geen probleem was dat een broer met een zus trouwde....
Want vanuit Adam en Eva is het gehele menselijke geslacht voortgekomen.
Beste P&A niet dat ik het niet met jullie eens ben, maar hoe denk je hier dan over:
Genesis 5
1 Dit is het boek der afstammelingen van Adam. Toen God den mens schiep, maakte hij hem Gode gelijkende;
2 man en vrouw schiep hij hen, en hij zegende hen en noemde hen mens, ten dage dat zij geschapen werden.
3 Adam was honderd dertig jaar oud toen hij een zoon verwekte, hem gelijkende, zijn evenbeeld, en hij noemde hem Seth.
4 Adam leefde na Seth verwekt te hebben achthonderd jaren en verwekte zonen en dochteren.
Genesis 6
1 Toen de mensen begonnen talrijk te worden op den aardbodem en hun dochters geboren waren,
2 zagen de godenzonen dat de dochters der mensen schoon waren, en namen zij zich tot vrouwen alle die zij verkozen.
3 Toen sprak de Heer: Mijn geest zal niet voor altijd in den mens wonen, dewijl hij vlees is, maar zijn levensduur zal honderd twintig jaren zijn.
In het boek van de afstammelingen van Adam komt Kain helemaal niet meer voor, maar dat kan komen omdat hij niet in de directe lijn naar Christus staat.
Ook als je de moord op Abel naleest dan krijg je de indruk dat Kain alleen weggaat en daarna een vrouw ontmoet. Ook is hij bang dat anderen hem zouden ombrengen, terwijl als het familie, broers, van hem zouden zijn hij die angst toch niet hoefde te hebben.
Genesis 4
13 Toen zeide Kain tot den Heer: Mijn schuld is niet te dragen!
14 Indien gij mij heden uit het bouwland verdrijft, en ik aan uw oog onttrokken ben en vluchteling en zwerveling word op aarde, dan zal ieder die mij aantreft mij doden.
15 Doch de Heer zeide tot hem: Geenszins! leder die Kain doodt zal het zevenvoudig boeten. En de Heer gaf een teken aan Kain, dat niet ieder die hem aantrof hem zou ombrengen.
16 Kain nu ging heen uit des Heeren tegenwoordigheid en vestigde zich in het land Nod, tegenover Eden.
17 Kain hield gemeenschap met zijn vrouw, en zij werd zwanger en baarde Henoch.