quote:
Nee, dat is-ie niet.
De informatievoorziening schiet echt enorm te kort als het gaat om de groepen die het het allerhardst nodig hebben.
Je wilt echt niet weten wat je tegenkomt: allochtone meisjes die de nederlandstalige gebruiksaanwijzing niet kunnen lezen en maar wat doen, een deel van de (domme) tieners die nog steeds denkt dat je niet zwanger kunt worden als je ongesteld bent, dat je van de eerste keer seks sowieso niet zwanger kunt worden, dat je als je de pil krijgt nog eerst een paar maanden moet wachten totdat hij je "onvruchtbaar heeft gemaakt", meisjes die tampons gebruiken als "opstopmiddel" in plaats van een condoom, werkelijk waar!
quote:
Niemand kan me wijs maken dat iemand tegenwoordig niet weet dat je door sexueel verkeer zwanger kunt raken. Ex-pil gebruikers al helemaal niet......
Nee, dat weet inderdaad zolangzamerhand bijna iedereen. Behalve, weer, een grote groep niet-voorgelichte allochtone meisjes, maar dat zijn inderdaad geen ex-pilgebruikers over het algemeen. Waar het om gaat is dat duidelijk moet worden hoe je zwangerschap op andere manieren betrouwbaar kunt voorkomen, dus NIET via tampons, alleen seks hebben tijdens de menstruatie en dat soort onzin.
Het heeft geen enkele zin om te zeggen "heb dan maar geen seks". Ik bedoel, dat lijkt mij in veel gevallen ook het beste plan (vooral als ze 13 zijn enzo) maar dat gaat natuurlijk niet werken.