Auteur Topic: Stem van God verstaan  (gelezen 1325 keer)

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Gepost op: augustus 25, 2003, 12:09:52 pm »
Hoe denken jullie over : De stem van God verstaan ? Spreekt God tegenwoordig nog, of alleen in zijn Woord ?
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2003, 12:18:27 pm »
ik geloof niet dat er iemand ooit god heeft horen praten
er zullen best wel mensen zijn die het denken maar of je die nou betrouwbaar kunt noemen, nee lijkt me niet

de wens is de vader van de gedachte

Marnix

• Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2003, 12:22:42 pm »
Ik weet zeker dat God ook spreekt door mensen, in je hart... en soms ook bijvoorbeeld door dromen.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2003, 12:34:43 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 12:22:42 schreef Marnix:
Ik weet zeker dat God ook spreekt door mensen, in je hart... en soms ook bijvoorbeeld door dromen.

hoe verklaar je dan natte dromen? (serieus!)
je hart is een spier die gewoon zijn werk doet nl. bloed pompen
want zijn dromen niet de verwerking van data die je opdoet tijdens het wakker zijn e.d.

emmy

• Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2003, 12:52:56 pm »
Ik denk dat God ook nu nog op allerlei manieren tegen mensen spreekt. Door dromen, ideeen van mensen, maar ook door mensen in bep situaties te laten belanden waardoor hen ineens iets duidelijk wordt.
Zelf heb ik wel moeite met het luisten naar de stem van God. Ik heb te snel de neiging niet te erkennen dat Híj het is die spreekt...
Onderzoek alles..

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #5 Gepost op: augustus 25, 2003, 01:03:31 pm »
Ik geloof zelf dat God heden ten dage wel degelijk nog wil spreken, maar dat we Hem daar in eerste instantie geen kans toe geven, doordat we in ons gebed een hele waslijst met vragen afwerken, en daarna amen zeggen , zonder God de kans te geven iets ons kenbaar te maken.
Ten 2e leer je pas door oefening Gods stem te verstaan, en dat gebeurt het best door zelf stil te worden voor God.
Ook door dromen kan God tot je spreken, meest blijft zo.n droom je de hele dag bij, en vraag je je af of God hier iets mee zeggen wil, en krijg je daarbij ook nog een bevestiging.

Marnix

• Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2003, 02:20:44 pm »

quote:

want zijn dromen niet de verwerking van data die je opdoet tijdens het wakker zijn e.d.
Door met een voorbeeld te komen waarin dit opgaat is het nog niet zo dat dat dan ook altijd het geval is. Ik heb verhalen van mensen gehoord die echt God hebben ervaren, een teken kregen, of in een droom iets van Hem doorkregen.... dingen die niet wetenschappelijk te verklaren zijn en die te onwaarschijnlijk zijn om toeval genoemd te kunnen worden. Dus ik weet zeker dat God tot mensen spreekt. Er gebeuren teveel wonderen om me heen om dat te ontkennen.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2003, 02:29:51 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 14:20:44 schreef Marnix:
[...]

Door met een voorbeeld te komen waarin dit opgaat is het nog niet zo dat dat dan ook altijd het geval is. Ik heb verhalen van mensen gehoord die echt God hebben ervaren, een teken kregen, of in een droom iets van Hem doorkregen.... dingen die niet wetenschappelijk te verklaren zijn en die te onwaarschijnlijk zijn om toeval genoemd te kunnen worden. Dus ik weet zeker dat God tot mensen spreekt. Er gebeuren teveel wonderen om me heen om dat te ontkennen.

Wat noem je een wonder? geef eens een voorbeeld
ik heb nog nooit een wonder meegemaakt en er nog nooit van een gehoord

Marnix

• Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #8 Gepost op: augustus 25, 2003, 04:05:10 pm »
Zal ik es een heel raar wonder vertellen?

Ik heb een cd met worship-muziek. Mijn favoriete nummer daavan is Awesome God.

Ik heb deze week die cd 5 keer gedraaid... elke keer zette ik de cd-speler op Shuffle. Elke keer dacht ik: Ik wil Awesome God horen. En elke keer begon de cd met nummer 3, Awesome God. De cd heeft 16 nummers, de kans dat dit dus 5x op een rij gebeurt is 1/16 * 1/16 * 1/16* 1/16 *1/16.

De kans dat dat gebeurt is 0,00004%

:) Wat toevallig.....

Een vriendin van me is ongelovig opgevoed maar voelde altijd wel dat God bestaat. Ze was een keer diep ongelukkig nadat er iets was gebeurd... ze liep in een parkje en begon zomaar te bidden, vroeg God waarom ze zo ongelukkig was, of Hij haar wilde helpen. Opeens voelde ze dat ze werd tegengehouden. Ze stopte en keek naar de grond... Vlak voor haar voeten groeide een klavertje vier in het gras. Later bad ze weer... ze was op zoek naar God maar kende geen mensen die haar daarbij konden helpen. Ze vroeg of ze die mensen mocht ontmoeten. Die week kwam ze erachter dat een collega van haar waar ze goed mee op kon schieten (die ik ook weer ken) christelijk is. Ze zag Hem op de Godfashion-site en raakte zo met Hem aan de praat. Een dag later besloot ze ook es op de Godfashion-site te kijken en kwam op de chatbox daar terecht. Godfashion is een jeugdkerk in Zwolle.. op dat forum komen vooral bezoekers van die jeugdkerk, uit die regio dus. Ik zat daar ook en we raakten aan de praat. Het blijkt dat ze 2 minuten fietsen van me vandaan woont... toeval dat we elkaar daar ontmoetten? Ik dacht het dus niet.

Zo zijn er wel meer verhalen... dromen die een vriendin van me heeft gehad die ook uitkwamen, ik ken iemand die wel eens een engel heeft gezien.....

Ik raad je aan eens het boek Ontmoetingen met God van Neale Donald Walsch te gaan lezen. Naar aanleiding van een boek van haar kreeg ze heel veel brieven van mensen die iets bijzonders hadden meegemaakt. Die verhalen heeft ze in een boek gezet.

In elk geval weet ik het zeker, er gebeuren dingen die wetenschappelijk niet te verklaren zijn, er gebeuren dingen die geen toeval genoemd kunnen worden.

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #9 Gepost op: augustus 25, 2003, 04:23:34 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 16:05:10 schreef Marnix:
Zal ik es een heel raar wonder vertellen?

Ik heb een cd met worship-muziek. Mijn favoriete nummer daavan is Awesome God.

Ik heb deze week die cd 5 keer gedraaid... elke keer zette ik de cd-speler op Shuffle. Elke keer dacht ik: Ik wil Awesome God horen. En elke keer begon de cd met nummer 3, Awesome God. De cd heeft 16 nummers, de kans dat dit dus 5x op een rij gebeurt is 1/16 * 1/16 * 1/16* 1/16 *1/16.

De kans dat dat gebeurt is 0,00004%

:) Wat toevallig.....

Een vriendin van me is ongelovig opgevoed maar voelde altijd wel dat God bestaat. Ze was een keer diep ongelukkig nadat er iets was gebeurd... ze liep in een parkje en begon zomaar te bidden, vroeg God waarom ze zo ongelukkig was, of Hij haar wilde helpen. Opeens voelde ze dat ze werd tegengehouden. Ze stopte en keek naar de grond... Vlak voor haar voeten groeide een klavertje vier in het gras. Later bad ze weer... ze was op zoek naar God maar kende geen mensen die haar daarbij konden helpen. Ze vroeg of ze die mensen mocht ontmoeten. Die week kwam ze erachter dat een collega van haar waar ze goed mee op kon schieten (die ik ook weer ken) christelijk is. Ze zag Hem op de Godfashion-site en raakte zo met Hem aan de praat. Een dag later besloot ze ook es op de Godfashion-site te kijken en kwam op de chatbox daar terecht. Godfashion is een jeugdkerk in Zwolle.. op dat forum komen vooral bezoekers van die jeugdkerk, uit die regio dus. Ik zat daar ook en we raakten aan de praat. Het blijkt dat ze 2 minuten fietsen van me vandaan woont... toeval dat we elkaar daar ontmoetten? Ik dacht het dus niet.

Zo zijn er wel meer verhalen... dromen die een vriendin van me heeft gehad die ook uitkwamen, ik ken iemand die wel eens een engel heeft gezien.....

Ik raad je aan eens het boek Ontmoetingen met God van Neale Donald Walsch te gaan lezen. Naar aanleiding van een boek van haar kreeg ze heel veel brieven van mensen die iets bijzonders hadden meegemaakt. Die verhalen heeft ze in een boek gezet.

In elk geval weet ik het zeker, er gebeuren dingen die wetenschappelijk niet te verklaren zijn, er gebeuren dingen die geen toeval genoemd kunnen worden.

wat voor merk cd-speler is dat? ;)

volgens mij allemaal toeval, mensen die voor dat soort dingen openstaan zien altijd verbanden, zie het als het hyperchondrie
enne als iemand niet gelovig is gaat die niet zomaar bidden

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #10 Gepost op: augustus 25, 2003, 04:34:51 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 16:23:34 schreef reller:
[...]

wat voor merk cd-speler is dat? ;)

volgens mij allemaal toeval, mensen die voor dat soort dingen openstaan zien altijd verbanden, zie het als het hyperchondrie
enne als iemand niet gelovig is gaat die niet zomaar bidden
Teveel toeval kan nooit, en er zijn genoeg mensen die bidden zonder echt gelovig te zijn.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #11 Gepost op: augustus 25, 2003, 04:38:46 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 16:34:51 schreef farao:
[...]

Teveel toeval kan nooit, en er zijn genoeg mensen die bidden zonder echt gelovig te zijn.

kan niet, als je bid ben je per definitie gelovig
als je nergens in geloofd hoef je er ook niet te bidden

bid·den2 (ov.ww., ook abs.)
1 zich in een gebed richten tot God => het hart tot God heffen
2 dringend (iets) verzoeken => smeken [archa.]

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #12 Gepost op: augustus 25, 2003, 05:09:52 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 16:38:46 schreef reller:
[...]

kan niet, als je bid ben je per definitie gelovig
als je nergens in geloofd hoef je er ook niet te bidden

bid·den2 (ov.ww., ook abs.)
1 zich in een gebed richten tot God => het hart tot God heffen
2 dringend (iets) verzoeken => smeken [archa.]
Om te bidden hoef je niet gelovig te zijn, duizenden mensen bidden dagelijks of God ze naar de verdoemenis helpt.

wijnandmet

• Hoor ons Loflied, OVERAL!!
    • Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #13 Gepost op: augustus 25, 2003, 05:48:45 pm »

quote:

op 25 Aug 2003 12:09:52 schreef Mientje:
Hoe denken jullie over : De stem van God verstaan ? Spreekt God tegenwoordig nog, of alleen in zijn Woord ?

uhh..

Samuel Samual... --> in de bijbel was dit toch echt God die samual riep

lekker kort:D

maar hij spreekt ook door dromen, mensen, gevoelens, natuur.

bye!

fruitbat

• Just say NO to religion!!
    • Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #14 Gepost op: oktober 04, 2003, 10:56:43 pm »
Heb 3:15  Als er gezegd wordt: Heden, indien gij zijn stem hoort, verhardt uw harten niet zoals bij de verbittering.

Herhaaldelijk heeft Hij tot me gesproken, bijvoorbeeld als ik ergens naar toe moest gaan of als ik vroeg hoe of iets in de Schrift nou zat, dan beantwoordde Hij dat met Zijn stem.

Joh 10:4  Wanneer hij zijn eigen schapen alle naar buiten gebracht heeft, gaat hij voor ze uit en de schapen volgen hem, omdat zij zijn stem kennen;
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #15 Gepost op: oktober 19, 2003, 10:56:53 am »
Heb jij Mij nodig? Ik ben er.
Zien kun je Mij niet, toch ben ik het licht van je ogen.
Horen kun je Mij niet, toch ben ik de kracht die in jouw handen tintelt.
Mijn werking is er, hoewel je Mijn werken niet kunt herkennen.
Ik ben geen vreemd visioen of mysterie.
Alleen in de diepe Stilte, het mensen-ik voorbij,
in de sfeer van het gevoel en het geloof,
kun je Mij kennen zoals Ik ben.
Ik ben er. Ik hoor aan. Ik antwoord.
Als je Mij nodig hebt, ben Ik er.
Zelfs als je Mijn bestaan ontkent, ben Ik er.
zelfs als je je geheel geïsoleerd voelt, ben Ik er.
Zelfs in je angsten ben Ik er.
Zelfs in je ben Ik er.
Ik ben er als je bidt en als je niet bidt.
Ik ben in jou en jij bent in Mij.
Alleen in je denken kun je je van Mij afgescheiden voelen, want alleen in je denken bestaan de verwarrende begrippen mijn en dijn.
Toch ligt in je denkvermogen de mogelijkheid Mij te kennen en te ervaren.
Ontledig je hart van zinledige angsten.
Wanneer je jezelf niet meer in de weg staat, ben Ik er.
Vanuit jezelf kun je niets, maar Ik kan alles.
Ik ben in alle dingen.
Hoewel je het goede misschien niet ziet, is het goede er toch, want Ik ben
er.
Ik ben er omdat Ik de bron van het leven ben, omdat Ik ben.
Alleen in Mij is de wereld zinvol; alleen vanuit Mij krijgt de wereld
gestalte.
Alleen om Mijnentwil heeft de wereld toekomst.
Ik ben de kosmische Wet van waaruit de sterren bewegen en de levende
cellen groeien.
Ik ben de Liefde die de Wet tot vervulling brengt.
Ik ben Zekerheid. Ik ben Vrede. Ik ben Eenheid.
Ik ben de Wet van waaruit je leven kunt.
Ik ben de liefde die je mag omarmen.
Ik ben jouw Vrede. Ik ben een met jou. Ik ben.
Hoewel jij Mij misschien niet vindt, Ik zal jou zeker vinden.
Hoewel jouw geloof in Mij misschien wankelt, Mijn geloof in jou wankelt
nooit,
omdat Ik je ken, omdat Ik je liefheb.
Geliefde, Ik ben er.

Bron: James Dillet Freeman (vertaling: Jan G. Oosterbaan)
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

j@f@

• Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #16 Gepost op: oktober 19, 2003, 11:02:41 am »

quote:

op 25 Aug 2003 12:34:43 schreef reller:
[...]

Reller,

Ik vind deze vragen wel een beetje kort door de bocht. Jij gelooft schijnbaar niet dat God toot mensen spreekt. Dit doe hij inderdaad wel door dromen.
Schijnbaar heeft Hij nog niet tot jou gesproken, anders zou je zo niet met deze dingen omgaan.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Stem van God verstaan
« Reactie #17 Gepost op: oktober 19, 2003, 01:17:15 pm »
Niet op de man spelen, jfwolf

Misschien kun je uitleggen hoe God via dromen spreekt. Of een voorbeeld uit eigen ervaring geven? Daar heeft reller meer aan, denk ik.