Auteur Topic: Bijbel en koran (islam)  (gelezen 17740 keer)

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Gepost op: oktober 10, 2004, 02:13:21 pm »
...::De rekenkundige Contadictie's::....

quote:

2 Kronieken 9:25 Ook had Salomo 4.000 paardenstallen, en wagenen, en 12.000 ruiteren; en hij legde ze in de wagensteden, en bij den koning te Jeruzalem.
1 Koningen 4:26 Salomo had ook 40.000 paardenstallen tot zijn wagenen, en 12.000 ruiteren.

2 Samuël 10:18 Maar de Syriers vloden v::oor Israels aangezicht, en David versloeg van de Syriers 700 wagenen, en 40.000 ruiteren; daartoe sloeg hij Sobach, hun krijgsoverste, dat hij aldaar stierf.
1 Kronieken 19:18 Doch de Syriers vloden voor het aangezicht van Israel, en David versloeg van de Syriers 7.000 wagenen, en 40.000 mannen te voet; daartoe doodde hij Sofach, den krijgsoverste.

2 Samuël 8:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 600 ruiteren, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde alle wagenpaarden, en hield daarvan 100 wagenen over.
1 Kronieken 18:4 En David nam hem 1.000 wagens af, en 7.000 ruiters, en 20.000 man te voet; en David ontzenuwde al de wagen paarden; doch hij behield 100 wagens daarvan over.

Numeri 25:9 Degenen nu, die aan de plaag stierven, waren 24.000.
1 Korinthiërs 10:8 En laat ons niet hoereren, gelijk sommigen van hen gehoereerd hebben, en er vielen op een dag 23.000.

2 Koningen 8:26 Twee en twintig jaren was Ahazia oud, als hij koning werd, en regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, de dochter van Omri, den koning van Israel.
2 Kronieken 22:2 Twee en veertig jaar was Ahazia oud, toen hij koning werd, en hij regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, een dochter van Omri.

2 Kronieken 36:9 Acht jaren was Jojachin oud, als hij koning werd, en regeerde drie maanden en tien dagen te Jeruzalem, en deed dat kwaad was in de ogen des HEEREN.
2 Koningen 24:8 Jojachin was achttien jaren oud, toen hij koning werd, en regeerde drie maanden te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Nehusta, een dochter van Elnathan, van Jeruzalem.

Numeri 1:23 Hun getelden van den stam van Simeon waren 59.300.
Numeri 26:14 Dat zijn de geslachten der Simeonieten: 22.200.

1 Koningen 16:8 In het zes en twintigste jaar van Asa, den koning van Juda, werd Ela, de zoon van Baesa, koning over Israel, te Thirza, en regeerde twee jaren.
2 Kronieken 16:1 In het zes en dertigste jaar van het koninkrijk van Asa, toog Baesa, de koning van Israel, op tegen Juda, en bouwde Rama, opdat hij niemand toeliet uit te gaan en in te komen tot Asa, den koning van Juda.

2 Samuël 24:13 Zo kwam Gad tot David, en maakte het hem bekend, en zeide tot hem: Zal u een honger van zeven jaren in uw land komen? Of wilt gij drie maanden vlieden voor het aangezicht uwer vijanden, dat die u vervolgen? Of dat er drie dagen pestilentie in uw land zij? Merk nu, en zie toe, wat antwoord ik Dien zal wederbrengen, Die mij gezonden heeft.
1 Kronieken 21:11 En Gad kwam tot David, en zeide tot hem: Zo zegt de HEERE: Neem u uit: 12 Of drie jaren honger, of drie maanden verteerd te worden voor het aangezicht uwer wederpartij, en dat het zwaard uwer vijanden u achterhale; of drie dagen het zwaard des HEEREN, dat is, de pestilentie in het land, en een verdervenden engel des HEEREN in al de landpalen van Israel? Zo zie nu toe, wat antwoord ik Dien zal wedergeven, Die mij gezonden heeft.

2 Kronieken 2:2 En Salomo telde 70.000 lastdragende mannen, en 80.000 mannen, die houwen zouden in het gebergte; mitsgaders 3.600 opzieners over dezelve.
1 Koningen 5:16 Behalve de oversten van Salomo's bestelden, die over dat werk waren 3.300, die heerschappij hadden over het volk, hetwelk dat werk deed.

2 Koningen 25:8 Daarna in de vijfde maand, op de zevenden der maand (dit was het negentiende jaar van Nebukadnezar, den koning van Babel) kwam Nebuzaradan, de overste der trawanten, de knecht des konings van Babel, te Jeruzalem.
9 En hij verbrandde het huis des HEEREN, en het huis des konings, mitsgaders alle huizen van Jeruzalem; en alle huizen der groten verbrandde hij met vuur.
Jeremia 52:12 Daarna, in de vijfde maand, op den tienden der maand (dit jaar was het negentiende jaar van den koning Nebukadrezar, den koning van Babel), als Nebuzaradan, de overste der trawanten, die voor het aangezicht des konings van Babel stond, te Jeruzalem gekomen was;
13 Zo verbrandde hij het huis des HEEREN en het huis des konings; mitsgaders alle huizen van Jeruzalem en alle huizen der groten verbrandde hij met vuur.

1 Koningen 7:26 Haar dikte nu was een hand breed, en haar rand als het werk van den rand eens bekers of ener leliebloem; zij hield 2.000 bath.
2 Kronieken 4:5 Haar dikte nu was een hand breed, en haar rand als het werk van den rand eens bekers of ener leliebloem, bevattende vele bathen; zij hield 3.000.

2 Koningen 25:19 En uit de stad nam hij een hoveling, die over de krijgslieden gesteld was, en 5 uit degenen, die des konings aangezicht zagen, die in de stad gevonden werden, mitsgaders den oversten schrijver des heirs, die het volk des lands ten oorlog opschreef, en zestig mannen van het volk des lands, die in de stad gevonden werden.
Jeremia 52:25 En uit de stad nam hij een hoveling, die over de krijgslieden gesteld was, en 7 mannen uit degenen, die des konings aangezicht zagen, die in de stad gevonden werden, mitsgaders den oversten schrijver des heirs, die het volk des lands ten oorlog opschreef, en zestig mannen van het volk des lands, die in het midden der stad gevonden werden.

2 Samuël 23:8 Dit zijn de namen der helden, die David gehad heeft: Joscheb Baschebeth, de zoon van Tachkemoni, de voornaamste der hoofdlieden. Deze was Adino, de Ezniet, die zich stelde tegen 800, die van hem verslagen werden op eenmaal.
1 Kronieken 11:11 Dezen nu zijn van het getal der helden, die David had: Jasobam, de zoon van Hachmoni, was het hoofd der dertigen, die zijn spies tegen 300 opheffende, hen op eenmaal versloeg.
...::Grote tegenstrijdigheden::...

quote:

Markus 15:26 En het opschrift Zijner beschuldiging was boven Hem geschreven: De KONING DER JODEN.
Matthëus 27:37 En zij stelden boven Zijn hoofd Zijn beschuldiging geschreven: DEZE Is JEZUS, De KONING DER JODEN.
Lukas 23:38 En er was ook een opschrift boven Hem geschreven, met Griekse, en Romeinse en Hebreeuwse letters: DEZE Is De KONING DER JODEN.
Johannes 19:19 En Pilatus schreef ook een opschrift, en zette dat op het kruis; en er was geschreven: JEZUS De NAZARENER De KONING DER JODEN.

1 Koningen 8:15 En hij zeide: Geloofd zij de HEERE, de God Israels, Die met Zijn mond tot mijn vader David gesproken heeft, en heeft het met Zijn hand vervuld, zeggende:
16 Van dien dag af, dat Ik Mijn volk Israel uit Egypteland uitgevoerd heb, heb Ik geen stad verkoren uit alle stammen van Israel, om een huis te bouwen, dat Mijn Naam daar zou wezen; maar Ik heb David verkoren, dat hij over Mijn volk Israel wezen zou.
2 Kronieken 6:4 En hij zeide: Geloofd zij de HEERE, de God van Israel, Die met Zijn mond tot mijn vader David gesproken heeft, en heeft het met Zijn handen vervuld, zeggende:
5 Van dien dag af, dat Ik Mijn volk uit Egypteland uitgevoerd heb, heb Ik geen stad verkoren uit alle stammen van Israel, om een huis te bouwen, dat Mijn Naam daar zou wezen; en geen man verkoren om een voorganger te zijn over Mijn volk Israel.
6 Maar Ik heb Jeruzalem verkoren, dat Mijn Naam daar zou wezen; en Ik heb David verkoren, dat hij over Mijn volk Israel wezen zou.

Matthëus 27:5 En als hij de zilveren penningen in den tempel geworpen had, vertrok hij, en heengaande verworgde zichzelven.
Handelingen 1:18 Deze dan heeft verworven een akker, door het loon der ongerechtigheid, en voorwaarts overgevallen zijnde, is midden opgeborsten, en al zijn ingewanden zijn uitgestort.

Matthëus 28:18 En Jezus, bij hen komende, sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.
Markus 6:5 En Hij kon aldaar geen kracht doen; dan Hij legde weinigen zieken de handen op, en genas hen.

Exodus 20:15 Gij zult niet stelen.
Exodus 3:22 Gij zult Egypte beroven.

Exodus 31:17 Hij zal tussen Mij en tussen de kinderen Israels een teken in eeuwigheid zijn; dewijl de HEERE, in zes dagen, den hemel en de aarde gemaakt, en op den zevenden dag gerust en Zich verkwikt heeft.
Jesaja 40:28 Weet gij het niet? Hebt gij niet gehoord, dat de eeuwige God, de HEERE, de Schepper van de einden der aarde, noch moede noch mat wordt? Er is geen doorgronding van Zijn verstand.

Exodus 33:20Gij zult mijn aangezicht niet kunnen zien, want geen mens zal mij zien…
Genesis 32:30 En Jakob noemde den naam dier plaats Pniel: Want, zeide hij, ik heb God gezien van aangezicht tot aangezicht, en mijn ziel is gered geweest.

Jakobus 1:13 Niemand, als hij verzocht wordt, zegge:Ik word van God verzocht; want God kan niet verzocht worden met het kwade,en Hij Zelf verzoekt niemand.
Genesis 22:1 En het geschiedde na deze dingen, dat God Abraham verzocht; en Hij zeide tot hem: Abraham! En hij zeide: Zie, hier ben ik!

1 Kronieken 21:1 Toen stond de satan op tegen Israel, en hij porde David aan, dat hij Israel telde.
2 Samuël 24:1 En de toorn des HEEREN voer voort te ontsteken tegen Israel; en Hij porde David aan tegen henlieden, zeggende: Ga, tel Israel en Juda.

Hebrëen 6:18 Opdat wij, door twee onveranderlijke dingen, in welke het onmogelijk is dat God liege, een sterke vertroosting zouden hebben, wij namelijk, die de toevlucht genomen hebben, om de voorgestelde hoop vast te houden;
1 Koningen 22:23 Nu dan, zie, de HEERE heeft een leugengeest in den mond van al deze uw profeten gegeven; en de HEERE heeft kwaad over u gesproken.

Spreuken 8:17 Ik heb lief, die Mij liefhebben; en die Mij vroeg zoeken, zullen Mij vinden.
Spreuken 1:28 Dan zullen zij tot Mij roepen, maar Ik zal niet antwoorden; zij zullen Mij vroeg zoeken, maar zullen Mij niet vinden;

Lukas 14:26 Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.
1 Johannes 3:15 Een iegelijk, die zijn broeder haat, is een doodslager; en gij weet, dat geen doodslager het eeuwige leven heeft in zich blijvende.

Spreuken 23:6 Eet het brood niet desgenen, die boos is van oog, en wees niet belust op zijn smakelijke spijzen;
Spreuken 28:22 Die zich haast naar goed, is een man van een boos oog.

Psalmen 121:3 Hij zal uw voet niet laten wankelen; uw Bewaarder zal niet sluimeren.
Psalmen 44:24 Waak op, waarom zoudt Gij slapen, HEERE! Ontwaak, verstoot niet in eeuwigheid.

2 Johannes 1:10 Indien iemand tot ulieden komt, en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in huis, en zegt tot hem niet: Zijt gegroet.
Matthëus 5:44 Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;

2 Samuël 6:6 Als zij nu kwamen tot aan Nachons dorsvloer, zo strekte Uza zijn hand uit aan de ark Gods, en hield ze, want de runderen struikelden.
1 Kronieken 13:9 Toen zij aan den dorsvloer van Chidon gekomen waren, zo strekte Uza zijn hand uit, om de ark te houden, want de runderen struikelden.

Galaten 5:2 Ziet, ik Paulus zeg u, zo gij u laat besnijden, dat Christus u niet nut zal zijn.
Genesis 17:10 Dit is Mijn verbond, dat gijlieden houden zult tussen Mij en tussen u, en tussen uw zaad na u: dat al wat mannelijk is, u besneden worde.

Ezechiël 18:20 De ziel, die zondigt, die zal sterven; de zoon zal niet dragen de ongerechtigheid des vaders, en de vader zal niet dragen de ongerechtigheid des zoons; de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn, en de goddeloosheid des goddelozen zal op hem zijn.
Exodus 20:5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;

Genesis 3:20 Voorts noemde Adam den naam zijner vrouw Heva, omdat zij een moeder aller levenden is.
Hebrëen 7:2 Aan welken ook Abraham van alles de tienden deelde; die vooreerst overgezet wordt, koning der gerechtigheid, en daarna ook was een koning van Salem, hetwelk is een koning des vredes;
3 Zonder vader, zonder moeder, zonder geslachtsrekening, noch beginsel der dagen, noch einde des levens hebbende; maar den Zoon van God gelijk geworden zijnde, blijft hij een priester in eeuwigheid.

Johannes 7:24 Oordeelt niet naar het aanzien, maar oordeelt een rechtvaardig oordeel.
Matthëus 7:1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Numeri 23:19 God is geen man, dat Hij liegen zou, noch eens mensen kind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen, en niet doen, of spreken, en niet bestendig maken?
Jona 3:10 En God zag hun werken, dat zij zich bekeerden van hun bozen weg; en het berouwde God over het kwaad, dat Hij gesproken had hun te zullen doen, en Hij deed het niet.

Exodus 15:3 De HEERE is een krijgsman; HEERE is Zijn Naam!
Romeinen 15:33 En de God des vredes zij met u allen. Amen.

Jesaja 40:5 En de heerlijkheid des HEEREN zal geopenbaard worden; en alle vlees te gelijk zal zien, dat het de mond des HEEREN gesproken heeft.
Jesaja 26:10 Wordt den goddeloze genade bewezen, hij leert evenwel geen gerechtigheid, hij drijft onrecht in een gans richtig land, en hij ziet de hoogheid des HEEREN niet aan.

Spreuken 26:4 Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt.
Spreuken 26:5 Antwoord den zot naar zijn dwaasheid, opdat hij in zijn ogen niet wijs zij.

Matthëus 5:16 Laat uw licht alzo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken mogen zien, en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.
Matthëus 23:5 En al hun werken doen zij, om van de mensen gezien te worden; want zij maken hun gedenkcedels breed, en maken de zomen van hun klederen groot.

Markus 15:39 En de hoofdman over honderd, die daarbij tegenover Hem stond, ziende, dat Hij alzo roepende den geest gegeven had, zeide: Waarlijk, deze Mens was Gods Zoon!
Lukas 23:47 Als nu de hoofdman over honderd zag, wat er geschied was, verheerlijkte hij God, en zeide: Waarlijk, deze Mens was rechtvaardig.

Johannes 14:9 Jezus zeide tot hem: Ben Ik zo langen tijd met ulieden, en hebt gij Mij niet gekend, Filippus? Die Mij gezien heeft, die heeft den Vader gezien; en hoe zegt gij: Toon ons den Vader?
Johannes 5:37 En de Vader, Die Mij gezonden heeft, Die heeft Zelf van Mij getuigd. Gij hebt noch Zijn stem ooit gehoord, noch Zijn gedaante gezien.

Handelingen 9:7 En de mannen, die met hem over weg reisden, stonden verbaasd, horende wel de stem, maar niemand ziende.
Handelingen 22:9 En die met mij waren, zagen wel het licht, en werden zeer bevreesd; maar de stem Desgenen, Die tot mij sprak, hoorden zij niet.

Matthëus 1:16 En Jakob gewon Jozef, den man van Maria, uit welke geboren is JEZUS, gezegd Christus.
Lukas 3:23 En Hij, Jezus, begon omtrent dertig jaren oud te wezen, zijnde (alzo men meende) de zoon van Jozef, den zoon van Heli,

Deuteronomium 20:19 Wanneer gij een stad vele dagen zult belegeren, strijdende tegen haar, om die in te nemen, zo zult gij haar geboomte niet verderven, de bijl daaraan drijvende; want gij zult daarvan eten; daarom zult gij dat niet afhouwen (want het geboomte van het veld is des mensen spijze), opdat het voor uw aangezicht kome tot een bolwerk.
2 Koningen 3:19 En gij zult alle vaste steden, en alle uitgelezene steden slaan, en zult alle goede bomen vellen, en zult alle waterfonteinen stoppen; en alle goede stukken lands zult gij met stenen verderven.

Genesis 9:3 Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijze; Ik heb het u al gegeven, gelijk het groene kruid.
Deuteronomium 14:8 Ook het varken...onrein zal het ulieden zijn; van hun vlees zult gij niet eten....

2 Kronieken 36:1 Toen nam het volk des lands Joahaz, den zoon van Josia, en zij maakten hem koning, in zijns vaders plaats, te Jeruzalem.
Jeremia 22:11 Want zo zegt de HEERE van Sallum, den zoon van Josia, koning van Juda, die in de plaats van zijn vader Josia regeerde, die uit deze plaats is uitgegaan: Hij zal daar nimmermeer wederkomen.

Deuteronomium 27:26 Vervloekt zij, die de woorden dezer wet niet zal bevestigen, doende dezelve! En al het volk zal zeggen: Amen.
Galaten 3:10 Want zovelen als er uit de werken der wet zijn, die zijn onder den vloek; want er is geschreven: Vervloekt is een iegelijk, die niet blijft in al hetgeen geschreven is in het boek der wet, om dat te doen.

Psalmen 44:22 Zou God zulks niet onderzoeken? Want Hij weet de verborgenheden des harten.
Genesis 22:12 Toen zeide Hij: Strek uw hand niet uit aan den jongen, en doe hem niets! want nu weet Ik, dat gij God vrezende zijt, en uw zoon, uw enige, van Mij niet hebt onthouden.

1 Samuël 15:3 Ga nu heen, en slacht Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar dood van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe.
Exodus 20:13 Gij zult niet doodslaan.

Hebrëen 10:4 Want het is onmogelijk, dat het bloed van stieren en bokken de zonden wegneme.
Leviticus 6:7 Dan zal de priester voor hem verzoening doen voor het aangezicht des HEEREN, en het zal hem vergeven worden; over iets van al, wat hij doet, waar hij schuld aan heeft.

Genesis 3:8 En zij hoorden de stem van den HEERE God, wandelende in den hof, aan de wind des daags. Toen verborg zich Adam en zijn vrouw voor het aangezicht van den HEERE God, in het midden van het geboomte des hofs.
9 En de HEERE God riep Adam, en zeide tot hem: Waar zijt gij?
Jeremia 23:24 Zou zich iemand in verborgene plaatsen kunnen verbergen, dat Ik hem niet zou zien? spreekt de HEERE; vervul Ik niet den hemel en de aarde?spreekt de HEERE.
Ik wil een discusie aangaan met de Christenen die zeggen de bijbel is perfect!
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 02:19:23 pm door Moslim4ever »

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #1 Gepost op: oktober 10, 2004, 02:22:59 pm »
Ik ben zelf een moslim.
Ik wil hier gaan discuseren over Islam...Mohammad...koran enzo als het mag.
Ik kom hier niet om Christendom zwart te maken dat absoluut niet.
Alles wat jullie kwijt willen over Islam kunnen jullie vragen en reageren met een moslim.
Ik spreek hier namens alle moslim dus je praat tegen Islam niet tegen mij.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 02:28:02 pm door Moslim4ever »

porcupine

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #2 Gepost op: oktober 10, 2004, 02:31:48 pm »

quote:

Moslim4ever schreef op 10 oktober 2004 om 14:13:
Dit begrijp ik als discussieren over de bijbel.

quote:

Moslim4ever schreef op 10 oktober 2004 om 14:22:
Ik ben zelf een moslim.
Alles wat jullie kwijt willen over Islam kunnen jullie vragen en reageren met een moslim.
Dan spreek je jezelf tegen...

Pulpeet

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #3 Gepost op: oktober 10, 2004, 03:05:15 pm »

quote:

Moslim4ever schreef op 10 oktober 2004 om 14:13:

Wat versta je onder 'perfect'?

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #4 Gepost op: oktober 10, 2004, 03:22:30 pm »
De bijbel is het Woord van God! maar door al de overschrijvingen en vertalingen zijn er van zulke fouten binnen geslopen logisch dat zal je ook wel bij de koran hebben miss wat minder omdat ie pas ander half millenium oud is en de bijbel wel iets langer. Maar de kern van de bijbel en de verhalen die zijn gebleven. Ik geloof dus dat de bijbel klopt in de zin van dat God zich er echt in laat zien.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #5 Gepost op: oktober 10, 2004, 03:23:24 pm »
Perfect is een boek dat letterlijk God's woord is.
Waar verzen elkaar niet tegenspreken waar geen fouten in zitten.
Het nieuwe Testament bestaat uit 27 boeken dat weet iedereen.
Maar wat je niet weet is dat die 27 boeken uit een collectie van 24.633 komen.
Alle 24.633 zijn geschreven voor 350 N.C.
Er zijn 5.686 Griekse boeken...10.000 latijnse boeken...meer dan 2.500 Armanese boeken.....2.000 Ethiopische boeken en honderden in andere telen.
hoe kan je nou weten dat precies die 27 zijn ''geinspireerd''? mischien zijn er wel 2 geinpireerd of 2.000 of 20.000 of mischien 30 of mischien wel 88 of nee 98?
hoe kan je dat weten? de kans dat de bijbel nog perfect is is minimaal.
iedereen schreef zijn eigen verhaal....stel je voor.
Iemand ziet iemand die op Jezus lijkt gekruisigt worden...hij ziet het maar hij weet niet dat dat iemand is die op hem lijkt zoals de koran dat zegt...hij ziet dat en schrijft zijn verhaal waarin staat dat Jezus is gekruisigt.
hij weet niet beter natuurlijk dat ziet hij....en die schrijft het en dat wordt geloofd door velen nu.
maar wat als dat niet zo gegaan is? ik probeer jullie niet te bekeren of dan dan ook.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #6 Gepost op: oktober 10, 2004, 03:38:51 pm »
24.633 lijkt me wel erg sterk waar heb je dat vandaan??
oh ja wat het ook is, er blijken genoeg dingen die in de bijbel staan qua leven en ervaringen die ik zelf ook heb mogen meemaken of zien. :)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

porcupine

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #7 Gepost op: oktober 10, 2004, 03:41:29 pm »
Ik vind het wel een interessante tegenstelling, maar het is me nog niet helemaal duidelijk waar je precies naartoe wilt. Wil je christenen die de bijbel letterlijk nemen aanspreken? Wil je christenen die zeggen dat de bijbel geinspireerd is aanspreken? Of wil je zeggen dat Jezus niet gekruisigd is?

Ron

• Zoek eerst Zijn koninkrijk
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #8 Gepost op: oktober 10, 2004, 03:45:32 pm »
@ Moslim4ever:

Tof dat je zo open een discussie aan wil gaan! Het zal echter geen eenvoudige discussie worden...

Ik begrijp dat je aardig wat studie gedaan hebt over de bijbel. Maar dat zijn kale feiten. De kracht van de bijbel vind je pas als je er in leest en je openstelt voor God's woord.

De verschillende bijbelboeken hebben veelal verschillende auteurs. Iedereen heeft zijn eigen woordkeuze. Zo ontstaan er "verschillende" lezingen van eenzelfde gebeurtenis. Dit doet echter niets af aan de waarheid die erin schuilt. Als wij samen getuige zijn van een ongeval, dan zal jij andere dingen onthouden (details), dan ik.

Ik hoop dat je hier iets mee kan
Cogito Ergo Sum?

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #9 Gepost op: oktober 10, 2004, 03:48:26 pm »
Ik krijg een deja-vu gevoel... heb je ook plaatjes van de naam van allah in de bomen geschreven e.d.? :)

Toch welkom hoor :)
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 03:52:02 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #10 Gepost op: oktober 10, 2004, 03:50:57 pm »

quote:

Wil je christenen die de bijbel letterlijk nemen aanspreken?
ja tegen hun is mijn vraag ''Waarom zegt het ene vers ja en het ander nee daarboven?''

quote:

Wil je christenen die zeggen dat de bijbel geinspireerd is aanspreken?
ja tegen hun wil ik zeggen hoe ze zo zeker weten dat die 27 boeken die nu het nieuwe testament vormen wel geinspireerd zijn en die 24.000 andere niet.

quote:

Wil je zeggen dat Jezus niet gekruisigd is?

ja dat is te bewijzen via de bijbel en de koran.

quote:

24.633 lijkt me wel erg sterk waar heb je dat vandaan?

Dit is een feit maar niet veel mensen weten het...zo hebben er velen wat geschreven en toch wordt het verborgen gehouden.
ééntje is ergens opgedoken De Gospels van Barnabas een tijdgenoot van Jezus:

http://www.barnabas.net/chapter_index.htm

lees Hoofdstuk 97 maar eens.
Dat is gelijk de reden waarom het geen plaats heeft gekregen in de bijbel van nu.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 04:01:42 pm door Moslim4ever »

Marnix

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #11 Gepost op: oktober 10, 2004, 03:52:03 pm »
Ik zeg niet dat ieder woord in de bijbel letterlijk klopt... Er staan inderdaad verschillen in.... dat doet nog niets aan de waarheid van de bijbel af. Dat er meer verhalen over dezelfde dingen zijn en daarin fouten staan geeft aan dat niet alles hoeft te kloppen... Maar het feit dat er wel 2 verslagen van de gebeurtenissen zijn geeft aan dat de kans dat het echt is gebeurt alleen groter wordt.

Stel, je hebt 2 kranten. De een schrijft dat een zwerver 6 miljoen heeft gewonnen in een loterij, de andere krant schrijft dat een zwerver 7 miljoen heeft gewonnen. Ik zou dan niet durven zeggen hoeveel geld het nou daadwerkelijk was.... maar ik zou in ieder geval wel geloven dat een zwerver de loterij heeft gewonnen.

Net zo geloof ik ook dat de bijbel waar is... of het nou 4000 of 40000 paardenstallen waren etc.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Zijnkind

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #12 Gepost op: oktober 10, 2004, 03:53:04 pm »

quote:

Uiteraard Welkom hier. Echter...je suggeert hier een eenheid die er niet is. DE islam bestaat niet. zie deze site waarvan ik het volgende quote....

quote:

Richtingen
Als gevolg van een opvolgingskwestie rond kalief Ali ontstond er ca 30 jaar na Mohammed's dood een splitsing in Shiíten, de aanhangers van Ali (nu in Irak, deel Iran, Syrië, Jemen) en Soenieten (de aanhangers van een tegenkalief (in Saoedi-Arabië, veel Noord Afrikaanse landen waaronder het belangrijke Egypte).
In en vanuit India is een sterk mystiek gekleurde richting actief, de Soefi's, die met name oordeel en opstanding zeer spiritueel opvatten.
De Wahhabieten, vormen een streng wettische richting, die oorspronkelijk in Saoedia Arabië sterk vertegenwoordigd waren (daar nu afgezwakt) en nu in groepen als de Talibaan (Afghanistan) hun voortzetting vinden. Er is geen sterke vrijzinnige traditie vergelijkbaar met die in het Jodendom en het Christendom. Landen als Turkije, Egypte en Indonesië kennen, mede onder invloed van niet-islamitische minderheden, een tolerantere vorm van de Islam.
Mohammed werd als geestelijk en wereldlijk leider (niet als profeet!) opgevolgd door een kalief. Sinds de opheffing van het Turkse kalifaat in 1922 kent de Islam geen centraal gezagspunt meer die de richtingen bijeen houdt.

quote:

Moslim4ever schreef op 10 oktober 2004 om 15:23:
ik probeer jullie niet te bekeren of dan dan ook.
Blijf wel eerlijk a.u.b. Natuurlijk wil je ons graag van mening laten veranderen. En wij jou ook  :) . Maar dat hoeft een discussie niet in de weg te staan. Ik zie dat die inmiddels al begonnen is. Mooi. ben benieuwd.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 03:54:22 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #13 Gepost op: oktober 10, 2004, 03:54:08 pm »

quote:

Moslim4ever schreef op 10 oktober 2004 om 15:50:
ja tegen hun wil ik zeggen hoe ze zo zeker weten dat die 27 boeken die nu het nieuwe testament vormen wel geinspireerd zijn en die 24.000 andere niet.
Omdat het gezaghebbende geschriften waren, ze werden toen al erkend als zijnde "echt" en waren afkomstig van de mannen die rondom Jezus gestaan hebben. Naast dat ze historisch gezien zeer betrouwbaar zijn, blijkt de inhoud in de praktijk ook nog eens te kloppen: de boodschap van de Bijbel blijkt telkens weer vol kracht.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #14 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:12:19 pm »

quote:

Ik zeg niet dat ieder woord in de bijbel letterlijk klopt... Er staan inderdaad verschillen in.... dat doet nog niets aan de waarheid van de bijbel af. Dat er meer verhalen over dezelfde dingen zijn en daarin fouten staan geeft aan dat niet alles hoeft te kloppen... Maar het feit dat er wel 2 verslagen van de gebeurtenissen zijn geeft aan dat de kans dat het echt is gebeurt alleen groter wordt.

Het is geschreven door gewone mensen zoals jij en ik.
En ik kan me voorstellen dat zij dachten dat ze Jezus kruisigten.
De schrijver wist niet beter, hij wist niet dat iemand die op Jezus lijkt gkruisigt werd en dat Jezus verheven werd.

quote:

Als gevolg van een opvolgingskwestie rond kalief Ali ontstond er ca 30 jaar na Mohammed's dood een splitsing in Shiíten, de aanhangers van Ali (nu in Irak, deel Iran, Syrië, Jemen) en Soenieten (de aanhangers van een tegenkalief (in Saoedi-Arabië, veel Noord Afrikaanse landen waaronder het belangrijke Egypte).
In en vanuit India is een sterk mystiek gekleurde richting actief, de Soefi's, die met name oordeel en opstanding zeer spiritueel opvatten.
De Wahhabieten, vormen een streng wettische richting, die oorspronkelijk in Saoedia Arabië sterk vertegenwoordigd waren (daar nu afgezwakt) en nu in groepen als de Talibaan (Afghanistan) hun voortzetting vinden. Er is geen sterke vrijzinnige traditie vergelijkbaar met die in het Jodendom en het Christendom. Landen als Turkije, Egypte en Indonesië kennen, mede onder invloed van niet-islamitische minderheden, een tolerantere vorm van de Islam.
Mohammed werd als geestelijk en wereldlijk leider (niet als profeet!) opgevolgd door een kalief. Sinds de opheffing van het Turkse kalifaat in 1922 kent de Islam geen centraal gezagspunt meer die de richtingen bijeen houdt.

De islam is 1 De koran is 1 en De profeet is 1.
Volg de koran en de hadith's overleveringen van de profeet dan ben je op de weg en zo doen meer dan 90% van de moslims. die ander 10% is verdeeld omdat ze de hadith's niet willen volgen of door politieke zaken.

quote:

Blijf wel eerlijk a.u.b. Natuurlijk wil je ons graag van mening laten veranderen. En wij jou ook. Maar dat hoeft een discussie niet in de weg te staan. Ik zie dat die inmiddels al begonnen is. Mooi. ben benieuwd.

Bekeren is niet mijn punt.

koran 2:6 Zeker, zij die de waarheid verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.

quote:

Omdat het gezaghebbende geschriften waren, ze werden toen al erkend als zijnde "echt" en waren afkomstig van de mannen die rondom Jezus gestaan hebben. Naast dat ze historisch gezien zeer betrouwbaar zijn, blijkt de inhoud in de praktijk ook nog eens te kloppen: de boodschap van de Bijbel blijkt telkens weer vol kracht.

De Thora is vervalst daar kan niemand aan twijfelen.

Deuteronomium 31:29 Want ik weet, dat gij het na mijn dood zekerlijk zult verderven, en afwijken van den weg, dien ik u geboden heb; dan zal u dit kwaad in het laatste der dagen ontmoeten, wanneer gij zult gedaan hebben, dat kwaad is in de ogen des HEEREN, om Hem door het werk uwer handen tot toorn te verwekken.

Dieterich

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #15 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:16:01 pm »

quote:

De discussie lijkt zich heel anders te ontwikkelen dan Moslim4ever in zijn tweede post voorstelde.
Of moet ik zijn post als volgt herformuleren?

quote:

Ik wil hier gaan discussiëren over het christendom, Jezus en de bijbel.
Ik kom hier niet om de islam zwart te maken, dat absoluut niet.
Alles wat ik kwijt wil over het christendom kan ik jullie vragen.
Wenn sich Menschen zu Jesus Christus bekennen, blicken sie paradoxerweise auf das Eschaton zurück.

porcupine

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #16 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:19:23 pm »
Zo kan ik ook:
De Koran is het getuigenis van 1 man, de bijbel is het getuigenis van velen.

Ron

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #17 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:22:20 pm »
@ moslim4ever

Het spijt me, maar je moet de bijbel wel in zijn geheel lezen en verzen niet beoordelen als losse flodders. Deuteronomium 31:29 gaat niet over de Thora.
Cogito Ergo Sum?

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #18 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:22:40 pm »

quote:

Ik wil hier gaan discussiëren over het christendom, Jezus en de bijbel.
Ik kom hier niet om de islam zwart te maken, dat absoluut niet.
Alles wat ik kwijt wil over het christendom kan ik jullie vragen.

Je verdraait mijn woorden letterlijk.
Niet de bedoeling...het hele forum gaat ver het Christendom ik wil graag een discusie over Islam.

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #19 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:27:45 pm »

quote:

De Koran is het getuigenis van 1 man, de bijbel is het getuigenis van velen.

het probleem is dat de koran het woord van God is.

koran 2:91 En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Gelooft in hetgeen God heeft geopenbaard," zeggen zij: "Wij geloven slechts in hetgeen ons is geopenbaard," maar zij verwerpen hetgeen daarna is geopenbaard, hoewel het de Waarheid is, vervullende wat zij reeds bezaten. Zeg hen "Waarom heb je dan de vroegere profeten van God gedood, als je inderdaad gelovigen was?"

quote:

Deuteronomium 31:29 gaat niet over de Thora.

Dan pakken we het contekst erbij waarin staat dat het over de Wetboek de Thora gaat.

Deuteronomium 31:25 Zo gebood Mozes den Levieten, die de ark des verbonds des HEEREN droegen, zeggende:  
26 Neemt dit wetboek, en legt het aan de zijde van de ark des verbonds des HEEREN, uws Gods, dat het aldaar zij ten getuige tegen u.  
27 Want ik ken uw wederspannigheid, en uw harden nek. Ziet, terwijl ik nog heden met ulieden leve, zijt gij wederspannig geweest tegen den HEERE; hoe veel te meer na mijn dood!  
28 Vergadert tot mij al de oudsten uwer stammen, en uw ambtlieden; dat ik voor hun oren deze woorden spreke, en tegen hen den hemel en de aarde tot getuigen neme.  
29 Want ik weet, dat gij het na mijn dood zekerlijk zult verderven, en afwijken van den weg, dien ik u geboden heb; dan zal u dit kwaad in het laatste der dagen ontmoeten, wanneer gij zult gedaan hebben, dat kwaad is in de ogen des HEEREN, om Hem door het werk uwer handen tot toorn te verwekken.

Jeremia 8:8 Hoe zegt gij dan: Wij zijn wijs en de wet des HEEREN is bij ons! Ziet, waarlijk tevergeefs werkt de valse pen der schriftgeleerden.

Waarom ik geloof dat God zijn openbaringen met Mohammad beeindigde en niet met jezus is omdat wij moslims geloven dat Jezus een profeet was van God gezonden naar de kinderen van Israel.
wij geloven dat hij met de waarheid kwam en het verkondigde waarna de ene helft geloofde en de ander helft niet.
ze wouden niet geloven dan kan je ze niet dwingen te geloven natuurlijk.
de harten van zijn volk was hard geworden daarom wouden ze hem ook doden aan het kruis. steeds opnieuw stuurde Allah profeten naar ze en steeds opnieuw hebben ze niet gewild.

quote:

Matthëus 23:37 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugels; en gijlieden hebt niet gewild.

koran 2:91 En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Gelooft in hetgeen God heeft geopenbaard," zeggen zij: "Wij geloven slechts in hetgeen ons is geopenbaard," maar zij verwerpen hetgeen daarna is geopenbaard, hoewel het de Waarheid is, vervullende wat zij reeds bezaten. Zeg hen "Waarom heb je dan de vroegere profeten van God gedood, als je inderdaad gelovigen was?"
Jezus was gezonden naar de kinderen van Israel en Mohammad naar de hele mensheid en de jins.

quote:

Matthëus 15:24 Maar Hij, antwoordende, zeide: Ik ben niet gezonden, dan tot de verloren schapen van het huis Israels.

koran 34:28 En Wij hebben u slechts gezonden als een brenger van blijde tijdingen en een waarschuwer voor het gehele mensdom; maar de meeste mensen begrijpen het niet.

Jezus was een grote profeet van Allah...De Satan kon niet bij hem komen dus was hij zondelos een machtige profeet met grote wonderen die hij van God kreeg. hij sprak vanuit de wieg. en had grote wonderen verricht maar hij was een profeet dus geen God.
één God kan nooit een profeet zijn...nooit want een profeet is gestuurd door een hogere en grotere macht om die boodschap te brengen aan de mensen.

quote:

Lukas 24:19 En Hij zeide tot hen: Welke? En zij zeiden tot Hem: De dingen aangaande Jezus den Nazarener, Welke een Profeet was, krachtig in werken en woorden, voor God en al het volk.

Matthëus 21:11 En de scharen zeiden: Deze is Jezus, de Profeet van Nazareth in Galilea.

Handelingen 2:22 Gij Israelietische mannen, hoort deze woorden: Jezus den Nazarener, een Man van God, onder ulieden betoond door krachten, en wonderen, en tekenen, die God door Hem gedaan heeft, in het midden van u, gelijk ook gijzelven weet;

Dus God is 1 en Jezus is de profeet van God.
God gaat niet zichzelf sturen om mensen te leiden...echt niet.
en het is zeker niet zo dat God niet voorzien had dat jullie het boek zouden vervalsen.
hij wist dat hij wist ook dat jullie Jezus wouden vermoorden dus heeft hij ingegrepen.
maar wat de bijbel betreft hij maakte het als een test voor jullie....aan jullie was de keus wat jullie deden. zodat jullie niet later konden zeggen ''we hebben geen boek gehad'' jullie hebben gehad maar zelf vervalst...snap je dus zo ligt dat volgens Islam.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 04:34:21 pm door Moslim4ever »

j@f@

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #20 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:29:36 pm »

quote:

Ik ben zelf een moslim.

Graag wil ik even reageren. Wie zegt dat jij hier namens alle Moslims praat?? Deze discussie gaat gewoon met JOU en niet tegen Islam.

Daarnaast: ik vind het fijn dat ook jij de weg hebt gevonden naar een Christelijk forum.

Waarom heet dit topic: Dit moet je zien??
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 04:32:22 pm door j@f@ »

Dieterich

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #21 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:32:13 pm »

quote:

Moslim4ever schreef op 10 oktober 2004 om 16:22:
Je verdraait mijn woorden letterlijk.
Niet de bedoeling...het hele forum gaat ver het Christendom ik wil graag een discusie over Islam.
Ik verdraai jouw woorden om aan te geven dat ik er niet 100 % zeker van ben dat jij daadwerkelijk over de islam wilt discussiëren. Uit jouw posts maak ik alleen op dat de koran een waar en de bijbel een onwaar boek is. Dat is volgens mij geen discussie over de islam maar een discussie over het christendom...
Wenn sich Menschen zu Jesus Christus bekennen, blicken sie paradoxerweise auf das Eschaton zurück.

porcupine

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #22 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:34:14 pm »
En toen ik probeerde te discussieren over de Koran, zei jij (Moslim4ever) dat daar niet over gediscussieerd kan worden omdat het Gods woord is. Terwijl je dat ook maar aanneemt op gezag van jullie profeet.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 04:34:59 pm door porcupine »

Ron

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #23 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:36:51 pm »

quote:

De Thora is vervalst daar kan niemand aan twijfelen.

Deuteronomium 31:29 Want ik weet, dat gij het na mijn dood zekerlijk zult verderven, en afwijken van den weg, dien ik u geboden heb; dan zal u dit kwaad in het laatste der dagen ontmoeten, wanneer gij zult gedaan hebben, dat kwaad is in de ogen des HEEREN, om Hem door het werk uwer handen tot toorn te verwekken.

Het gaat in dit bijbelgedeelte over God die zegt dat het volk zich tegen Hem zal keren.  Daarom laat Hij Mozes een lied schrijven dat tegen het volk zal getuigen. Lees vers 19 en 20 maar.

Maar wat ik nu jammer vind is dat de concentratie nu ligt op details. We zitten elkaar hier te vangen op woorden. Daar gaat het toch niet om?
Cogito Ergo Sum?

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #24 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:37:02 pm »

quote:

Ik verdraai jouw woorden om aan te geven dat ik er niet 100 % zeker van ben dat jij daadwerkelijk over de islam wilt discussiëren. Uit jouw posts maak ik alleen op dat de koran een waar en de bijbel een onwaar boek is.

één moslim is geen moslim als hij niet in de bijbel gelooft.
Dat gelooft iedere moslim dat de bijbel van God komt...maar wat een moslim ook gelooft is dat de bijbel vervalst is.

Dieterich

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #25 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:43:41 pm »

quote:

Moslim4ever schreef op 10 oktober 2004 om 16:37:
[...]

één moslim is geen moslim als hij niet in de bijbel gelooft.
Dat gelooft iedere moslim dat de bijbel van God komt...maar wat een moslim ook gelooft is dat de bijbel vervalst is.

Een christen is geen christen wanneer hij niet in de bijbel gelooft.
Iedere christen gelooft dat de bijbel van God komt... Maar wat een christen ook gelooft is dat de bijbel niet vervalst is.

porcupine

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #26 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:51:35 pm »
En een christen gelooft ook dat de bijbel een getuigenverslag is, vandaar die veelheid aan geschriften die allemaal dezelfde richting opwijzen, terwijl de koran als getuigenverslag maar een magere basis heeft.

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #27 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:53:42 pm »

quote:

Een christen is geen christen wanneer hij niet in de bijbel gelooft.
Iedere christen gelooft dat de bijbel van God komt... Maar wat een christen ook gelooft is dat de bijbel niet vervalst is.

Jezus God's vrede zij met hem zei zelf:

Jesaja 42:20 Gij ziet wel veel dingen, maar gij bewaart ze niet;

Islam is geen raadsel waar je moet uitzoeken hoe is God nou dit en dat...dat gedoe met drie-eenheid 1+1+1=1 dat soort zaken...daar geloven moslims niet in.
gewoon heel duidelijk God is 1 en Mohammad is de profeet van God.
dan verwerp je alles wat met afgoden te maken heeft.
De Christenen Geloven in God alleen...met hun monden zeggen ze we geloven.
Maar Moslims doen hetzelfde maar laten zien dat ze Geloven...ze laten zien dat ze van God houden door zich aan zijn regels te houden en hem alleen te aanbidden.
De Christenen hebben nu beelden gemaakt van Jezus en maria en engelen waar ze voor buigen...ze aanbidden 3 Goden nu in plaats van 1 en ze houden zich niet aan de Thora de wet en hebben de bijbel vervalst...is dit niet genoeg reden voor een ander profeet?

Aquila

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #28 Gepost op: oktober 10, 2004, 04:53:55 pm »
Een beetje onderzoek op het internet heeft het volgende opgeleverd: Er is inderdaad een evangelie van Barnabas waar Moslim4ever in deze discussie naar verwijst. Wanneer deze geschreven is, is niet helemaal duidelijk, maar de meeste mensen gaan ervan uit dat het pas in de middeleeuwen is geschreven. Wat duidelijk is, is dat de schrijfstijl geheel niet overeenkomt met hoe de evangelist Barnabas schreef (naaste medewerker van Paulus) en dat vooral de Islam zich op dit boek beroept (de site waar Moslim4ever naar verwist is ook een Islam-site). Christenen kennen dit boek niet, omdat het een vals boek is, en ook voor de Islam veel tegenstellingen bevat, zie hier (Ok, nu verwijs ik zelf naar een christelijke site...)!
Barnabas heeft echter wel wat anders geschreven, waar bijvoorbeeld ook de kerkvader Irreneus vaak naar verwijst, en dat is de brief van Barnabas (dus niet het evangelie). Deze wordt door veel christen-theologen wel als authentiek gezien, maar is niet in de canon opgenomen (wat overigens helemaal niet zo erg is, zeker geen diskwalificatie). Deze brief kun je hier vinden.
kijk naar de wolken, hoor naar de wind

Dieterich

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #29 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:00:02 pm »

quote:

Moslim4ever schreef op 10 oktober 2004 om 16:53:
Islam is geen raadsel waar je moet uitzoeken hoe is God nou dit en dat...dat gedoe met drie-eenheid 1+1+1=1 dat soort zaken...daar geloven moslims niet in.
gewoon heel duidelijk God is 1 en Mohammad is de profeet van God.
dan verwerp je alles wat met afgoden te maken heeft.
De Christenen Geloven in God alleen...met hun monden zeggen ze we geloven.
Maar Moslims doen hetzelfde maar laten zien dat ze Geloven...ze laten zien dat ze van God houden door zich aan zijn regels te houden en hem alleen te aanbidden.
De Christenen hebben nu beelden gemaakt van Jezus en maria en engelen waar ze voor buigen...ze aanbidden 3 Goden nu in plaats van 1 en ze houden zich niet aan de Thora de wet en hebben de bijbel vervalst...is dit niet genoeg reden voor een ander profeet?

Het christendom is imho minder een raadsel. God heeft in zijn Zoon laten zien dat hij een God van liefde is. Dat belijd ik met mijn mond en tegelijkertijd laat ik God's Geest mijn hart openen om mij een hart van liefde te geven, waarmee ik God de eer geven kan en in de wereld leven mag.
Ik buig niet voor engelen of Maria. Ook buig ik me niet neer voor drie goden. Ik geloof in de drie-enige God en wil leven in de geschiedenis die hij met de wereld heeft.

Overigens: Wilde je trouwens niet over de islam discussiëren? Je bediscussieert alweer het christendom...
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 05:01:10 pm door Dieterich »

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #30 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:04:47 pm »
De Gospels van Barnabas kunnen tegenstellingen bevatten...het zijn niet God's woorden maar van barnabas hij schreef wat hij zag en hoorde....dus als er fouten inzitten dan is dat menselijk.
er was een film genaamd ''Banned from the bible'' daar wordt Jezus niet gekruisigt.
Dat is een Christelijke film...waarom? omdat ze gebruik hebben gemaakt van de volgende boeken... The Book of Enoch, The Life of Adam and Eve, The Book of Jubilees, The Infancy Gospel of Thomas, The Protovangelion of James, The Gospel of Mary, The Gospel of Nicodemus, The Apocalypse of Peter.
wat ook grappig is is dat in die film Jezus vogels van klei maakt en erin blaast en dat ze vervolgens wegvliegen...ik hoorde van iemand dat die wonder niet in de bijbel van nu beschreven wordt...maar wel in de koran...hoe had profeet Mohammad dat kunnen weten?

quote:

Overigens: Wilde je trouwens niet over de islam discussiëren? Je bediscussieert alweer het christendom...
Islam Christendom Mohammad Jezus God Kerk Moskee alles... d:)b
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 05:07:05 pm door Moslim4ever »

Zijnkind

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #31 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:05:42 pm »

quote:

Moslim4ever schreef op 10 oktober 2004 om 16:27:
Dus God is 1 en Jezus is de profeet van God.
God gaat niet zichzelf sturen om mensen te leiden...echt niet.
Jezus zegt over zichzelf toch echt iets anders in Johannes 3

quote:

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.

Dieterich

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #32 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:08:35 pm »
Ik heb een vraag over de koran. Hoe kon de profeet Mohammed weten dat Jezus vogels uit klei maakte?

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #33 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:09:08 pm »

quote:

Jezus zegt over zichzelf toch echt iets anders in Johannes 3

Dit bedoel ik als je de hele bijbel leest dan dwaal je af.
Je moet alléén geloven wat van God komt...dan ben je op het rechte pad.
hoewel de bijbel veranderd is is er nog steeds waarheid in verscholen.

quote:

Ik heb een vraag over de koran. Hoe kon de profeet Mohammed weten dat Jezus vogels uit klei maakte?

jullie kunnen hier geen antwoord op geven.
ik wel het antwoord is simpel...de koran is niet zomaar geschreven door een woestijn arabier maar komt van God de Alwetende.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 05:11:25 pm door Moslim4ever »

Zijnkind

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #34 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:09:54 pm »

quote:

Moslim4ever schreef op 10 oktober 2004 om 17:04:
...hoe had profeet Mohammad dat kunnen weten?
Geen kunst, in zijn tijd waren al deze (thora, bijbel, apocriefe, enz...) geschriften al aanwezig.

porcupine

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #35 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:11:23 pm »
Bovendien was hij een handelsreiziger, dus lang niet dom.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 05:13:22 pm door porcupine »

Dieterich

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #36 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:13:12 pm »

quote:

Moslim4ever schreef op 10 oktober 2004 om 17:09:
jullie kunnen hier geen antwoord op geven.
ik wel het antwoord is simpel...de koran is niet zomaar geschreven door een woestijn arabier maar komt van God de Alwetende.
Ooit schreef iemand in een 'discussie' met ene Mustafa het volgende:

quote:

Iemand die ik ken komt uit Iran en studeerde voor imam totdat hij de Bijbel las, hij kwam er toen achter dat de islam niet klopte en is nu christen. Daarom kwam hij in de gevangenis en moest kiezen: ophouden met het christendom of voor de rest van z'n leven in de gevangenis. Hij besloot te vluchten.

Hij vertelde mij dat aan islamieten niet wordt geleerd te discussiëren, laat staan zelf na te denken. Mede doordat veel islamieten uit landen met een totalitair regime komen. Veel dingen die islamieten als harde waarheid steeds herhalen zijn niet dingen die ze uit eigen inzicht verkregen hebben, maar die ze door herhaling op herhaling in de koranschool ingeprent hebben gekregen. Daardoor is het moeilijk, bijna onmogelijk om met islamieten in discussie te gaan. Het enige wat helpt is bidden en het christendom voorleven.

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #37 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:14:18 pm »

quote:

Geen kunst, in zijn tijd waren al deze (thora, bijbel, apocriefe, enz...) geschriften al aanwezig.
Mohammad kreeg zijn openbaringen in het jaar 610 N.C. terwijl de bijbel pas na 900 N.C. vertaald was naar het Arabisch, en niet daarvoor.

porcupine

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #38 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:15:20 pm »
Als handelsreiziger heb je kennis van meer talen dan alleen het Arabisch.

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #39 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:17:40 pm »
Profeet Mohammad kon niet lezen en schrijven toen Gibrail naar hem toe kwam zei hij ''Lees'' hij zei ''Ik kan niet lezen'' iedereen kent dit verhaal.
hij zei niet zelf maar wat hij zei alléén wat hij hoorde van die Engel.

Jesaja 29:12 Of men geeft het boek aan een, die niet lezen kan, zeggende: Lees toch dit; en hij zegt: Ik kan niet lezen.
13 Want de Heere heeft gezegd: Daarom dat dit volk (Kinderen van Israel) tot Mij nadert met zijn mond, en zij Mij met hun lippen eren, doch hun hart verre van Mij doen; en hun vreze, waarmede zij Mij vrezen, mensengeboden zijn, die hun geleerd zijn;
14 Daarom, ziet, Ik zal voorts wonderlijk handelen met dit volk, wonderlijk en wonderbaarlijk; want de wijsheid zijner wijzen zal vergaan, en het verstand zijner verstandigen zal zich verbergen.
15 Wee dengenen, die zich diep versteken willen voor den HEERE, hun raad verbergende; en welker werken in duisterheid geschieden, en zij zeggen: Wie ziet ons, en wie kent ons?
16 Ulieder omkeren is, alsof de pottenbakker geacht werd als leem, dat het maaksel zeide van zijn maker: Hij heeft mij niet gemaakt; en het geformeerde vat van zijn pottenbakker zeide: Hij verstaat het niet.
17 Is het niet nog om een klein weinig, dat de Libanon in een vruchtbaar veld zal veranderd worden, en het vruchtbare veld voor een woud geacht zal worden?
18 En te dien dage zullen de doven horen de woorden des Boeks (koran); en de ogen der blinden, zijnde uit de donkerheid en uit de duisternis, zullen zien.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 05:21:52 pm door Moslim4ever »

Zijnkind

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #40 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:21:57 pm »

quote:

Moslim4ever schreef op 10 oktober 2004 om 17:14:
Mohammad kreeg zijn openbaringen in het jaar 610 N.C. terwijl de bijbel pas na 900 N.C. vertaald was naar het Arabisch, en niet daarvoor.
Het was in die tijd gebruikelijker dat je kennis via verhalen verwierf dan door te lezen. Nog steeds is story-telling populair in het midden-oosten. Mohammed was bekend met (delen van) de eerder genoemde geschriften.

porcupine

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #41 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:22:31 pm »
Niet iedereen kent dit verhaal, ik niet namelijk. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Toch gek dat hij een handelaar was, maar niet kon lezen en schrijven.

Marloes

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #42 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:23:59 pm »
Ik ken genoeg mensen die wel Nederlands spreken, en wat Engels en Frans, hoewel zij niet kunnen lezen of schrijven. Dat zegt niets over je vermogen andere talen te leren. :)
[Prediker 7:29]

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #43 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:24:21 pm »

quote:

koran 46:10 "Ziet, indien hij van God is en gij hem verwerpt, hoewel een getuige vanuit de kinderen Israëls (Mozes) heeft getuigd van een aan hem gelijke en hij geloofde (in hem) maar gij zijt hoovaardig? Voorwaar God leidt het onrechtvaardige volk niet.

hier staat dat Mozes de Joden heeft verteld dat er een profeet als hem zou opstaan...de reden waarom dat zo is omdat er op een paar plekken in de bijbel staat dat Joden en Christenen hun boeken zouden vervalsen.
De kinderen van Israel hebben veel profeten gedood en willen niet gehoorzamen staat ook in Matthëus 23:37 God heeft ze veel profeten gestuurd omdat hij hen wou leiden naar het rechte pad maar zij hebben steeds de profeten gedood en zijn ongehoorzaam.
Daarom kon ook Jezus v.z.m.h. zijn opdracht niet voltooien...dus voorspelde hij de komst van een vervanger van hem.
Toen Mohammad kwam hadden de heidenen honderden afgoden hij werd geslagen en uitgelagen enzo omdat hij zei God is 1. hij zat in een grot kreeg de openbaring door de heilige geest Gibrail.
De Engel zei ''Lees'' hij zei ''Ik kan niet lezen'' dat zijn zijn legendarische woorden...maar steeds opnieuw vroeg die engel om te lezen en eindelijk had hij het door. hij moest niet lezen maar nazegen want in de koran stond lees en dat moest hij nazegen...letter voor letter werden de woorden in zijn mond gezet.
hij vertelde de mensen die het opschreven...hij kon zelf niet schrijven of lezen. we gaan naar die voorspelling daarvoor gaan we naar Deuteronomium daar lezen we die belofte...

quote:

Deuteronomium 18:15 Een Profeet, uit het midden van u, uit uw broederen, als mij, zal u de HEERE, uw God, verwekken; naar Hem zult gij horen;  
16 Naar alles, wat gij van den HEERE, uw God, aan Horeb, ten dage der verzameling, geeist hebt, zeggende: Ik zal niet voortvaren te horen de stem des HEEREN, mijns Gods, en ditzelve grote vuur zal ik niet meer zien, dat ik niet sterve.  
17 Toen zeide de HEERE tot mij: Het is goed, wat zij gesproken hebben.  
18 Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen, als u; en Ik zal Mijn woorden in Zijn mond geven, en Hij zal tot hen spreken alles, wat Ik Hem gebieden zal.  19 En het zal geschieden, de man, die niet zal horen naar Mijn woorden, die Hij in Mijn Naam zal spreken, van dien zal Ik het zoeken.  
20 Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven.  
21 Zo gij dan in uw hart zoudt mogen zeggen: Hoe zullen wij het woord kennen, dat de HEERE niet gesproken heeft?  
22 Wanneer die profeet in den Naam des HEEREN zal hebben gesproken, en dat woord geschiedt niet, en komt niet; dat is het woord, dat de HEERE niet gesproken heeft; door trotsheid heeft die profeet dat gesproken; gij zult voor hem niet vrezen.
tegen Mozes werd gezegd ''...als u...'' Hier staat dat er en profeet zal opstaan net als Mozes...Christenen zullen zeggen dat dit over de komst van Jezus v.z.m.h. gaat maar laat mij even de verschillen tussen Jezus en Mozes v.z.m.h. laten zien:

quote:

Jezus : Niet normaal geboren maar door een wonder
Mozes: Wel normaal geboren niet door een wonder

Jezus : Wel stierf hij voor onze dood
Mozes: Niet gestorven voor onze dood

Jezus : Niet getrouwnd en geen Kinderen
Mozes: Wel getrouwd en Wel kinderen

Jezus : Niet koning en profeet tegelijk
Mozes: Wel koning en profeet tegelijk

Jezus : Wel naar de hel geweest
Mozes: Niet naar de hel geweest

Jezus : Wel God
Mozes: Niet God

Jezus : Niet een gewone Vader
Mozes: Wel een gewone vader

Jezus : Niet nieuwe wetten gebracht
Mozes: Wel nieuwe wetten gebracht

Jezus : Niet normale dood maar gekruisigt
Mozes: Wel normale dood

Jezus : Niet op aarde maar is verheven
Mozes: Wel doodgegaan en rust in de aarde
''...uit het midden hunner broederen...'' De Arabieren zijn de broederen van de Israilieten want de Israiliten stammen af van Isaak en de Arabieren van Ismael zijn oudere broer. een andere groep kan je onmogelijk de broederen van de Israiliten noemen.

''...Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen...dezelve profeet zal sterven...'' en hier staat dat de het de valse profeet niet zal lukken om zijn complete opdracht te voltooien en dood zal gaan, maar Profeet Mohammad voltooide zijn boodschap en stierf zo vreedzaam dat het laatste wat hij deed tandenpoetsen was. En in de bijbel staat ook dat er geen ander profeet buiten Jurezalem gedood zal worden...dat wordt gezegd in Lukas 13:33...dus dan kan het nooit over Mohammad v.z.m.h. gaan...want hij leefde buiten Jurezalem.

''...mijn woorden in zijn mond leggen...'' ik leg pas mijn woorden in je mond als jij ze niet kent en mij nazegt in wat ik jou vertel...en dat is precies de manier waarop de koran werd geopenbaard.

''...die Hij in Mijn Naam zal spreken...'' Op hoofdstuk 9 na van de heilige koran beginnen alle andere hoofdstukken van koran met: ''..In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle...'' dus er wordt in de naam van God gesproken.

quote:

koran 73:15 Waarlijk, Wij hebben tot u een boodschapper gezonden, die een getuige tegen u is, geljik Wij een boodschapper tot Farao zonden.
Deuteronomium 34:10 En er stond geen profeet meer op in Israel, gelijk Mozes.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #44 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:25:16 pm »
Tof dat je je weg hebt gevonden, echter op dit forum gelden een aantal regels (waarvan je ook al in de registratievoorwaarden hebt kunnen lezen. In dit subforum geldt de volgende policy klik hier. Omdat in het verleden is gebleken dat van beide kanten (dus ook van de christenen) bij dit onderwerp snel op de man gespeeld werd en er ipv inhoudelijk snel emotioneel gereageerd werd, denk ik dat het van belang is om ook de discussietips in je achterhoofd te houden.
Ik zou het tof vinden als er inderdaad open gediscussieerd kan worden bij een goede sfeer. Dat we er zo allemaal iets van kunnen opsteken. Want daar moet het om draaien: het gaat niet zozeer om waarheidsvinding als wel om leren van elkaar. Ik denk namelijk niet dat we op ons forum even eeuwenlange discussies kunnen gaan oplossen. Dus een discussie hierover vind ik prima, zodra het gaat lijken op meningsverkondiging van één van beide partijen komt er een slotje.

Verder nog even de titel aangepast, zodat het duidelijker is (ook voor later in het archief) waar deze discussie over gaat ;)
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 05:31:00 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #45 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:25:45 pm »

quote:

Toch gek dat hij een handelaar was, maar niet kon lezen en schrijven.
hmmmm....wil je ontkennen dat Mohammad niet kon schrijven?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #46 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:27:32 pm »
Er zijn talloze (voornamelijk islamitische) bronnen die bevestigen dat Mohammed analfabeet was. Volgens hen moest dat om een 'maagdelijke ontvangenis' van de koran mogeljk te maken.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 05:35:35 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

porcupine

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #47 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:29:41 pm »
Nee, want dat weet ik helemaal niet. Het lijkt me alleen lastig om handel te drijven wanneer je niet kun schrijven. Maar misschien denk ik dat omdat mijn eigen geheugen niet zo goed is.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #48 Gepost op: oktober 10, 2004, 05:57:04 pm »

quote:

Moslim4ever schreef op 10 oktober 2004 om 17:24

quote:

Jezus : Niet normaal geboren maar door een wonder
Mozes: Wel normaal geboren niet door een wonder
Jezus is gewoon geboren. Dat zijn moeder maagd was doet daar niets aan af of bij.

quote:

Jezus : Wel stierf hij voor onze dood
Mozes: Niet gestorven voor onze dood
Jezus stierf om ons het eeuwige leven te geven. Niet voor onze dood.

quote:

Jezus : Niet getrouwnd en geen Kinderen
Mozes: Wel getrouwd en Wel kinderen
De bijbel vermeld dit niet. Best mogelijk dat Jezus wel getrouwd is geweest. Het is niet belangrijk.

quote:

Jezus : Niet koning en profeet tegelijk
Mozes: Wel koning en profeet tegelijk
Jezus is Koning, priester en profeet tegelijk. Maar op een andere manier dan jij bedoeld. Mozes was geen koning.

quote:

Jezus : Wel naar de hel geweest
Mozes: Niet naar de hel geweest
Jezus is niet naar de hel geweest maar leed 3 uur lang onder de afwezigheid van God de vader en de Geest. Het enige moment in de geschiedenis dat God uiteen ging. Zo ver moest God gaan om ons weer met Hem te kunnen verenigen.

quote:

Jezus : Wel God
Mozes: Niet God
Dus dat geef je al toe? :).

quote:

Jezus : Niet een gewone Vader
Mozes: Wel een gewone vader
Zie het stukje over het getrouwd zijn van Jezus. We weten het niet.

quote:

Jezus : Niet nieuwe wetten gebracht
Mozes: Wel nieuwe wetten gebracht
Joh 13,34
Een nieuw gebod geef Ik u, dat gij elkander liefhebt; gelijk Ik u liefgehad heb, dat gij ook elkander liefhebt.

quote:

Jezus : Niet normale dood maar gekruisigt
Mozes: Wel normale dood
Mozes dood is ons niet bekend. wel het twistgesprek tussen michael en satan over zijn lichaam.

quote:

Jezus : Niet op aarde maar is verheven
Mozes: Wel doodgegaan en rust in de aarde
Jezus is wel doodgegaan. En opgestaan. Mozes leeft ook in de hemel. Zie de verheerlijking op de berg waar Mozes en Elia even terug zijn om Jezus te spreken.

Moslim4ever, je hebt nog een hoop te leren over het christendom zie ik. Maar mischien kun je ons ook wat bijbrengen over de islam.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 06:01:31 pm door Zijnkind »

Moslim4ever

• Bekijk profiel
Bijbel en koran (islam)
« Reactie #49 Gepost op: oktober 10, 2004, 06:06:50 pm »

quote:

Jezus is niet naar de hel geweest
Handelingen 2:31 Zo heeft hij, dit voorziende, gesproken van de opstanding van Christus, dat Zijn ziel niet is verlaten in de hel, noch Zijn vlees verderving heeft gezien.

dus hij is wel geweest.

quote:

Dus dat geef je al toe?

Dat zeggen jullie.

quote:

Johannes 1:19-21 En dit is de getuigenis van Johannes, toen de Joden enige priesters en Levieten afzonden van Jeruzalem, opdat zij hem zouden vragen: Wie zijt gij? en hij beleed en loochende het niet; en beleed: Ik ben de Christus niet. en zij vraagden hem: Wat dan? Zijt gij Elias? En hij zeide: Ik ben die niet. Zijt gij de profeet? En hij antwoordde: Nee.

Jezus was Christus
Johannes was Elias (Matthëus 11:14)
maar wie was die profeet dan? Een paar Geleerde Christenen zijn nu aan het wachten op die profeet...op afgelegen streken zijn ze nog aan het wachten...onwetend dat het al gekomen is genaamd Mohammad. zo zijn er nog veel meer dingen.

quote:

Johannes 16:5 En nu ga Ik heen tot Dengene, die Mij gezonden heeft, en niemand van u vraagt Mij: Waar gaat Gij henen?
6 Maar omdat Ik deze dingen tot u gesproken heb, zo heeft de droefheid uw hart vervuld.
7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen; maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.
8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel:
9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven;
11 En van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is.
12 Nog vele dingen heb Ik u te zeggen, doch gij kunt die nu niet dragen.
13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.
14 Die zal Mij verheerlijken; want Hij zal het uit het Mijne nemen, en zal het u verkondigen.
''...want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster tot u niet komen...'' de trooster wie is er gekomen dan? Mohammad was het die zou komen.

''...de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel...'' De wereld Mohammad was de enige profeet die was gezonden naar de gehele mensheid...Mozes v.z.m.h. niet Jezus v.z.m.h niet Matthëus 10:5 maar Mohammad wel zie koran 49:13 als voorbeeld. Mohammad kwam met wetten van God...en overtuigde de wereld van Zonde omdat ze veel Goden aanbaden...van gerechtigheid en oordeel omdat hij met de wetten van God kwam...ook is het opvallend dat daar staat dat zij niet in hem geloofden.

''...Nog vele dingen heb Ik u te zeggen, doch gij kunt die nu niet dragen...'' ook dit klopt met wat de Islam ons leert...het was teveel voor ze ze hebben veel dingen vergeten van wat God hen zei.

''...want Hij zal van Zichzelven niet spreken...'' ook dit klopt zie koran 53:3-4 Mohammad zei alleen wat hij hoorde. die mensen schreven het op.

''...Die zal Mij verheerlijken...'' God schiep Jezus v.z.m.h. van aarde en zei vervolgens: ''Wees'' en hij werd een mens...net als bij Adam. Wij moslims geloven in zijn wonderen, in zijn wonderbaarlijke schepping, dat hij het woord was, wij geloven dat hij verheven werd en wij geloven in zijn terugkeer naar de aarde, wij geloven in zijn boek.
Er zijn 1.099.000.000 Moslims op de wereld die Houden en respecteren Jezus God's Vrede zij met hem. moslims zien hem als 1 van de grootste profeten van God, een Grote Boodschapper. wij geloven in zijn wonderen, in zijn boek en in zijn wonderbaarlijke geboorte. Jezus wordt meer dan 15 maal Mesih genoemd Dit is een eretitel die niemand anders draagt, en er is zelfs een hoofdstuk naar zijn moeder Maria genoemd. Telkens als de Moslim de naam Jezus noemt (God's vrede en zegen zij met hem) zonder deze woorden van respect, word hij als een oneerbiedig, eigenaardig of barbaars persoon beschouwd. De Christen weet niet dat in de koran Jezus v.z.m.h. bij naam vijf keer zo veel wordt genoemd als het aantal keren dat de Profeet van de Islam s.a.w. wordt genoemd in het boek van Allah. wij geloven dat hij zijn opdracht niet kon voltooien en dat hij terug zal komen. maar omdat de Christenen en Joden hun eigen boeken schreven en de wetten van God opzij schoven kwam Mohammad s.a.w. Moslims zijn verplicht om te geloven in wat Mozes v.z.m.h. is gekomen en met wat Jezus v.z.m.h. is gekomen en met wat Mohammad v.z.m.h. is gekomen. sterker nog God zegt vraag het aan de mensen van het boek, de Christenen en de Joden als wij twijfelen over wat in de koran staat...een moslim die niet van Jezus houdt is een ongelovige!!!
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2004, 06:07:59 pm door Moslim4ever »