Wow, dit is nog eens leuk beginnen!

bedankt jongens!
Mezz, speciaal bedankt voor je kaartje! Heel erg leuk!
Ja, gisteren was een bijzondere dag...!
Roodkapje schrijft hoe stoer ik was, nou je moest eens weten! Het klamme zweet stond in mijn handen. De dominee had het leuke idee gelanceerd dat ik ook zelf voorin de kerk wel kon vertellen wat God in mijn leven had gedaan de afgelopen jaren. Toen hij het voorstelde dacht ik "wat een leuk idee!" maar de afgelopen week werd het steeds meer: "WAAROM heb ik nou toegezegd dat ik dat ging doen?!"

Als hij had opgebeld en gezegd "weet je, je mag ook wel alleen voor de kerkeraad even ja zeggen" had ik 't direkt gedaan.
Toch ben ik blij dat ik wel mijn "getuigenis" heb mogen geven voor de rest van de club. Veel positieve reacties gehad alleen al op het feit dat het mogelijk was, en nog veeeel meer positieve reacties op het verhaal zelf. En iedereen zei dat ik er niet zenuwachtig uit zag! (Ik geloof het nog steeds niet

)
Verder vond ik het meer dan fantastisch dat er zoveel mensen waren gekomen: met een speciale vermelding voor mijn ouders en niet-gelovige vriendinnen! Mijn ouders moeten anderhalf uur rijden naar Groningen en ze zaten er om 9.15 terwijl ze niets met het geloof hebben! Ik zat naast m'n moeder en ze zei, goh als ik dat orgel hoor kan ik de tekst ZO weer meezingen. Deed ze niet

maar dat maakt niks uit. En inderdaad, met de woorden "wij zochten voor een kadootje niet naar wat ons scheidt, maar naar wat ons bindt" hadden ze voor mij een kookboek gekocht (onze hele familie is dol op lekker koken en eten) dat "hemelse spijzen" heet, en vol staat met traditionele en symbolische bijbelse gerechten door het jaar heen! Je zult het niet geloven, maar ze hadden het op de theologische afdeling bij Scholtens gevonden! Zoals het paaslam, allerlei broodjes en koekjes en gerechten met groenten die dan weer ergens voor staan enzo. Echt supermooi. Ik heb echt geweldige ouders!
offtopic:en dat kan helaas ZO anders...
vaak als mensen zien hoe geweldig onze families zijn komen er verhalen los over hoe het bij hen is... mensen die wederzijds niet worden geaccepteerd, een jongen die als doopkadootje van z'n ouders een stapel boeken en bandjes kreeg met preken over de foutheid van z'n keuze, mensen die het gewoon negeren, dat soort trieste dingen. Lieve Roodkapje het is inderdaad echt een gemis als je familie niet wil komen... het is zo gaaf als ze er wel zijn! Maar bedenk dat je broers en zussen in Christus in elk geval ontzettend blij waren (en zijn)!En daarnaast natuurlijk geweldige schoonouders/-familie en vrienden en vriendinnen. Natuurlijk draait het op z'n dag om God maar het is wel fantastisch om te merken hoe iedereen blij is voor jou om wat God heeft gedaan. Echt top!
En dan mijn "nieuwe" (ze waren het al, maar nu "echt") broers en zussen, echt gaaf, we hebben echt een GROTE gemeente kwam ik achter, ik heb gewoon kramp in mijn kaken van het lachen en RSI van het handen schudden! Super!
Wat ik ook super vond is dat heel veel mensen, onder andere de dominee, echt gezellig met mijn ouders en vriendinnen stonden te kletsen op een volkomen normale manier. Ze lagen er helemaal niet buiten! Daar was ik best wel bang voor maar het was helemaal niet zo en volgens mij hebben ze het zelfs gewoon leuk gehad bij het koffieleuten. Prima!
Al met al een geweldige dag maar ik zag er best tegenop en ben ook wel blij dat het gewoon rond is nu! Na de religie-overload (contradictio interminis natuurlijk

) van dit weekend, ik was nl. vrijdag en zaterdag de hele dag op Alpha-conferentie in Zwolle, ben ik best blij om nu weer "gewoon" aan de slag te kunnen. Vanavond weer Alpha!