Auteur Topic: Mylene Farmer  (gelezen 1966 keer)

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Mylene Farmer
« Gepost op: oktober 23, 2004, 10:42:05 am »
Het valt mij op dat er op dit forum best wel mensen zijn die geintrigeerd zijn door Mylene Farmer. Misschien aardig om eens een discussie, uitwisseling van feiten etc. op te zetten. Wie begint er?
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Mylene Farmer
« Reactie #1 Gepost op: oktober 23, 2004, 11:24:01 am »
Misschien kun je eerst even een inleiding geven voor diegenen die nog nooit van haar gehoord hebben?

Macguinness

• Bekijk profiel
Mylene Farmer
« Reactie #2 Gepost op: oktober 23, 2004, 05:50:14 pm »
Ik had tot vandaag toe geen idee wie Mylene Farmer was, totdat ik dus even een rondje ben gaan Googelen,
Ja, wel een mooie vrouw, blijkbaar erg trots op haar lichaam.  :o

Marloes

• Bekijk profiel
Mylene Farmer
« Reactie #3 Gepost op: oktober 23, 2004, 06:00:02 pm »
Ze is hier inderdaad al vaker besproken: "Kijken moet kunnen" - Hoe ver mag je gaan? .
Welke kanten van haar of haar werk wil je in dit topic bespreken?
[Prediker 7:29]

LaNaussee

• Bekijk profiel
Mylene Farmer
« Reactie #4 Gepost op: oktober 25, 2004, 09:35:34 pm »
Ik ben ook heel benieuwd waar je het over wilt hebben. Om een paar aanzetten te geven: En let op, ik ga er nu niet inhoudelijk op in, maar wel wanneer mensen meer over de punten willen weten.

1) Mylene Farmer als sexsymbool.
In deze discussie krijg je subjectieve oordelen of je haar mooi vindt of niet. In ieder geval as ze tijdens de Mylennium Tour waar de nodige foto's en beelden van zijn al 39 jaar oud. Gaat in de richting van wat eerder kort genoemd is (link naar eerdere discussie).

2) Inhoud en vorm
Hiermee bedoel ik het verschil tussen wat ze zingt en hoe ze datzelfde lied preformed. Een opmerkelijk voorbeeld vind ik de inhoud van het lied 'Desenchantee' en de overdreven blije dansjes die ze er in haar shows op na houdt.

3) Inhoud van haar teksten
Ik vind heel veel van haar teksten heel goed. Bijvoorbeeld 'California', 'Desenchantee', 'Pas le temps de vivre'. 'Dernier sourire' is misschien wel één van de mooiste teksten ooit geschreven.

4) Leuke feitjes en weetjes
Bijvoorbeeld dat ze Alizée opde markt heeft gebracht. Dat ze beroemd is om haar videoclips, die halve films op zich zijn soms (vooral de vroegere clips). Dat ze zichzelf vernoemd heeft naar de acteur David Farmer (geen idee wie dat is). Dat ze tijdens haar show 'Live a Bercy' een halve modeshow van een beroemde ontwerper heeft gegeven (kan even niet op z'n naam komen).
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Mylene Farmer
« Reactie #5 Gepost op: oktober 31, 2004, 03:42:52 pm »
Ik ben een liefhebber van Mylene Farmer sinds 1991, toen Desenchantee een hit was in Nederland, en ik tijdens de zomervakantie in Frankrijk het nummer 'Regrets' hoorde op de radio. Voor mij nog steeds het mooiste lied van haar dat ik ken, hoewel er vele andere mooie nummers zijn. 'Pas le temps de vivre' is ook heel mooi, een erg gevoelig nummer.
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2004, 03:43:38 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
Mylene Farmer
« Reactie #6 Gepost op: november 20, 2004, 01:03:01 am »
Nouvel Album de Mylène Farmer : début 2005 !!
La tournée devrait suivre dés mai/juin...
La vente des billets est repoussée à 2005 !!!  [à suivre]
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Mylene Farmer
« Reactie #7 Gepost op: november 25, 2004, 09:01:22 am »
Sinds begin deze maand is er een compleet nieuwe site (weliswaar in het Frans) met informatie over Mylene Farme http://www.mfetvous.com
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

LaNaussee

• Bekijk profiel
Mylene Farmer
« Reactie #8 Gepost op: november 25, 2004, 11:35:05 am »
Je kan er zelfs wat over Alizée lezen :)
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Mylene Farmer
« Reactie #9 Gepost op: november 30, 2004, 03:42:39 pm »
* MYLENE A BERCY EN 2006 - 10/11/2004 *
Apres bien des hesitations et des rumeurs sur le retour de Mylene Farmer sur scene, nous avons eu la confirmation que oui, Mylene sera sur scene en janvier 2006 au Palais Omnisports de Bercy a Paris. Ce qui change des autres tournees, c'est que justement, il n'y aura pas de tournee ! La chanteuse a reserve la salle pour environ un mois (avec des pauses entre les jours) et souhaite proposer un concert absolument grandiose, qui ne sera pas exportable dans d'autres salles de province. Pour le moment, le concept final du show n'est pas encore valide, mais Mylene souhaite utiliser tout l'espace de la salle. Pour les provinciaux, des formules de week-ends avec formules car + hotel + concert seront proposees. Ce qu'on ne sait toujours pas, c'est le prix des places, qui risque d'etre assez eleve...
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle