quote:
Esgaroth schreef op 08 november 2004 om 19:43:Ik zat laatst het programma "rondom 10" te kijken. Dit is, zoals jullie misschien weten, een discussie programma. Dit keer ging het (hoe kan het ook anders) over Theo van Gogh. Er waren ook twee irritante ironische programma makers bij die de discussie de hele tijd doodgooiden. Een van die twee maakte tijdens de discussie de opmerking dat de christenen de afgelopen 100 jaar zo murw zijn gescholden, uitgelachen, en bespot dat wij daardoor zo ingeburgerd zijn.
Wie hoor je nog echt boos worden als bertje visser onze godsdienst uitscheld, en wie kijkt niet naar kopsspijkers waar regelmatig wordt gevloekt en het christendom belachelijk wordt gemaakt.
We kunnen een voorbeeld nemen aan de islam die laat tenminste nog eens wat van hun overtuiging horen. Nee tuurlijk hoeven we niet te moorden, maar we mogen best wel eens wat meer commentaar hebben op de overheid/films/caberetiers
Nu kan je mijn punt verwoorden met: "
De christenen in Nederland moeten duidelijker voor hun mening uitkomen"
Gelieve geen opmerkingen over dat Mohammed B te ver ging, dat snapt iedereen wel
Ik kijk om de genoemde reden al geen kopspijkers. En Barend en van Dorp......
Iemand die ik kende van vroeger, keek allerlei programma's op de TV zodat ze bij kon houden hoe slecht het allemaal was gesteld met het christelijke gehalte van 'de tegenwoordige tijd'.
Als er wordt gevloekt is het soms zo vreselijk
onnodig en kan het ook absoluut zonder dat me dat wel heel erg ergert ja.
De film van Linda de Mol moet je dan ook niet naartoe gaan. Absoluut onnodige vloeken alleen om te laten zien dat we dat tegenwoordig toch gewoon doen? Het is toch heel gewoon?
Verder wordt zo'n milionair waar ze (Ellis in Glamourland) bijna mee zou trouwen,een beetje in het belachelijke getrokken als zij het 'uitmaakt' zie je hem nog even geknield voor het bed liggen om tot God te bidden.
Ach, ik kon mee met een paar anderen en het leek me wel geinig met al die bekende Nederlanders erin. (O ja, ik had nog een gratis kaartje ook..

)
Maar achteraf was ik door dit soort dingen liever helemaal niet gegaan.
Maar ja, ik liep niet de bios uit.... Had ik dat dan moeten doen?
De TV zou ik trouwens al wel uitgezet hebben.