En Slim blondje gaat ook weer eens posten over haar leventje.
Het is namelijk toetsweek. Niet een moment om op idiote fora te zitten, maar toch, het is misschien wel juist zo'n moment waarop je even je gedachten moet verzetten naar onzinnigere dingen dan hoort.
Eigenlijk heb ik vandaag maar een toets gehad. Maandag het eerste. Ckv3. Oftewel: een theorietoets van TEKENEN. En daarna uit. Wie verzint zoiets?? Ik had er niet eens voor geleerd. Het was een open boek toets. Maar het kopietje waar ook vragen over gesteld werden, mocht je niet gebruiken. En die had ik dus ook niet geleerd. Gelukkig heeft Slim blondje een heeeele dikke duim...(nu ff niet echt meer...)
Op dit moment hoor ik Duitse zinnetjes en een naamvalschema in mijn hoofd te pompen, maar mijn hoofd heeft daar geen zin in. Dan toch nog liever geschiedenis. Dat gaat over de invloed van de veranderingen in de landbouw op de andere sectoren van de economie vanaf het eind van de Middeleeuwen tot nu. Niet dat dat nou boeiend is, maar het is in elk geval interessanter dan Dem Der Dem Den (da's de derde naamval, die ken ik vast) en "das kann ich uberhaupt nicht leiden"en dat soort fratsen.
Gelukkig ben ik donderdag vrij, kan ik dan dingen van Geschiedenis 1 over communisme gaan onthouden.
Eigenlijk moet ik niet zeuren, want mijn zeven toetsen vallen best mee vergeleken met de 11 (!) van sommigen. Eigen schuld natuurlijk, moet je maar geen NT met drie talen kiezen...(voor de leken, NT is het zwaarste profiel, met alle exacte vakken helemaal)
Wat nog wel even leuk is om te zeggen is dat ik vanmorgen naar school ben gevlogen. Best handig, zo'n westenwind. Het probleem komt straks pas, maar daar gaat blondje nog heel even niet aan denken.
Is er nog iemand die mij aan een ezelsbruggetje kan helpen voor D**ts?? Ik word echt ziek van dat vak.
En dan heb je ook nog leuke dingen in het leven van de arme scholier: een kerstgala.
Ik zie het echt alweer helemaal voor me, al die jongens in pak (met opgestroopte mouwen

) En meisjes in van die donkere omagordijnen. Jaaah, dat wordt leuk.
Het probleem is alleen dat ze me zo gek hebben gekregen om in de organisatie te gaan, dus het gaat me wel tijd kosten. Maarja, je moet er wat voor over hebben he?
M'n moeder gaat voor mij een jurk maken. Ik wilde het eigenlijk zelf doen, maar heb chronisch tijdgebrek, dus het is me verboden.
Zooooo, weer een stukje blondjesleven, sjongejonge, wat is mijn leven boeiend (hmpfff

). Wel een goed tijdverdrijf, weblogs schrijven.
Maarre, hoe kan je eigenlijk tijd verdrijven die je niet hebt? Volgens mij heet dit 'verslaving'...