Auteur Topic: God en de hel  (gelezen 15774 keer)

Rene Z

• Bekijk profiel
God en de hel
« Reactie #250 Gepost op: november 21, 2004, 12:36:38 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 20 november 2004 om 12:49:
Maar Priscilla & Aquila: je hoeft van zoekende mensen en mensen die net tot geloof toch nog niet te verwachten dat ze het vertrouwen etc. hebben dat een christen heeft die al langer gelooft?

Volwassen christenen (die al jaren geloven en met de Bijbel bezig zijn) hebben dus meer ervaring op dit gebied en kunnen dus aan die mensen wat leren. Wat mij opvalt is dat juist die mensen worden aangevallen, omdat ze een ander beeld hebben dan de pasbekeerde/ zoekende mensen.

Misschien lezen pasbekeerde mensen zoals ikzelf de bijbel wel objectief en zonder kerkelijke bagage? Ik beweer de wijsheid niet in pacht te hebben, maar vind ik bovenstaande een beetje betweterig overkomen. Hoewel kort, geloof ik voor de volle 100% in God, Jezus Christus en de Heilige Geest. Alleen als ik de bijbel lees, lees ik soms toch andere dingen (zoals bv over de hel) dan de gevestigde orde. Ik ga overigens naar de PKN waar ik me prima thuis voel, maar het ook niet met alles eens ben. Ik ben het er helemaal mee eens om adh van de bijbel te discuseren, maar dan zonder boeken ed van anderen erbij, alleen de bijbel.
Romeinen 11: 6 Indien het nu door genade is, dan is het niet meer uit werken; anders is de genade geen genade meer.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
God en de hel
« Reactie #251 Gepost op: november 21, 2004, 05:23:51 pm »
Post 250 is bereikt, het topic is dus vol en wordt daarom conform het beleid gesloten. Als iemand verder wil gaan, dan kan hij/zij daarvoor een topic openen in een van de subfora.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israƫl! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)