Auteur Topic: Weblog Het Sprookjesbos [deel 4]  (gelezen 32899 keer)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Weblog Het Sprookjesbos [deel 4]
« Gepost op: november 14, 2004, 02:32:33 pm »
Deel 4 van Roodkapjes weblog

http://www.members.lycos.nl/kapjeislief/images/wald.jpg

Welkom in het Sprookjesbos!

Hallo allemaal!

Huisregels
  • De rusttijden in het Sprookjesbos zijn tussen 23:00 en 07:00, bezoekers dienen in die perioden extra zachtjes te doen.
  • De bewoners krijgen een speciaal dieet, niet voederen!
  • Wil de laatste bezoeker het hek sluiten, dit om overlast op andere blogs te voorkomen.
  • Dit is een weblog, geen chatlog. We vinden het erg leuk om reacties te krijgen op onze dagelijkse beslommeringen, zolang het maar on-topic blijft ;)
Introductie
"In een groot, groot, Bos, in het noordelijke deel van het keizerrijk Fantasia woonden twee lieve, lieve, meisjes in een huisje. Er woonden ook kabouters, feeën, tovenaars en een hele boel andere sprookjesfiguren in het bos. Daarom kreeg het bos al gauw de bijnaam 'Het Sprookjesbos'.

Het oudste meisje, dat Roodkapje heette, vertelde honderduit over al haar belevenissen met haar huisgenote en vriendin Doornroosje. Soms moest Doornroosje echter ingrijpen omdat Roodkapje weleens de ware toedracht van verhalen wilde 'vergeten'. :o
Daardoor ontaardde de anders zo liefelijke weblog af en toe in een slagveld, maar dat duurde gelukkig nooit lang.

In de weekenden ging Roodkapje vaak naar haar vader, die in een Veenmoeras vlak buiten Het Sprookjesbos woonde. Doornroosje ging dan naar haar ouders, de Koning en Koningin van Smaragdstad. Dit lag even ten zuiden van Het Sprookjesbos.

Maar het liefst brachten de meisjes hun tijd door in het gezellige huisje in het Sprookjesbos samen met hun vriendjes en vriendinnetjes..."

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACtXWgHlTZMBtG9qqzW9qpMBlbuQ&p=129&w=1024&h=768&c=32
« Laatst bewerkt op: november 14, 2004, 02:36:52 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 14, 2004, 02:36:16 pm »
Immortel (ad vitam)

Roodkapje kon niet erg van het weekend genieten, want ze had haar werk niet afgekregen deze week, vandaar dat ze op haar 'vrije' zaterdag nog druk bezig was met het maken van een SPSS-opdracht en het overtypen van haar aantekeningen van die week.
Dat het laatste noodzakelijk was, bleek al gauw. Het kostte haar soms veel moeite om haar handschrift te ontcijferen, terwijl ze het een paar dagen eerder had opgeschreven. Ze wilde niet weten wat er zou gebeuren als ze haar handgeschreven samenvattingen in tentamentijd weer tevoorschijn haalde, zonder dat ze overgetypt waren. :X
Roodkapje had nou eenmaal een beroerd handschrift (zoals veel linkshandige mensen), maar hield dus rekening met wat ze wel en niet goed kon.

Toen haar opdracht klaar was, zag ze dat het al hoog tijd was om boodschappen te doen. Op zaterdag zou de discount al om 17:00 de deuren sluiten, dus ze had nog een uur.
Repelsteeltje kwam eten, en aangezien hij stamppot boerenkool lekker vond aten ze dat. Roodkapje reed eerst naar het filmhuis om haar kaartje op te halen voor de film die ze vanavond in het kader van Ciné Premières (het filmfestival waarvoor Doornroosje zo hard aan het werk was) gingen zien.
Daarna met gezwinde spoed weer richting huis om nog even bij de buurtsuper boodschapjes te doen. Toen ze weer buiten stond sloot de winkel zijn deuren. ;)

Van Doornroosje hoorde ze dat Repelsteeltje per koets zou komen en dat ze met de Koets naar het binnenste gedeelte van het Sprookjesbos zouden gaan.
Roodkapje trok één wenkbrauw op.
"Waar gaat hij zijn koets laten dan?"
"Oh, ik weet wel plekjes waar je gratis kunt parkeren!"
"Het zal allemaal wel" dacht Roodkapje, en begon met het bereiden van het eten.

Vlak daarna ging de bel. Repelsteeltje was er al. Terwijl Roodkapje zich met het eten bemoeide, waren Doornroosje en Repelsteeltje bezig met Doornroosjes tamtamapparaat.
Die deed het de laatste tijd veel minder goed, en aangezien de het zachte goed aan de binnenkant van het apparaat nog nooit verwijderd en opnieuw aangebracht was, besloot Roodkapje maar tot het leegmaken van de harde schijf. Ze vertelde Doornroosje dat ze een CD moest branden met een reservekopie van al haar documentjes. Nadat ze het aan Doornroosje had uitgelegd. En de CD klaar was, was ook het eten klaar.
Het smaakte heerlijk. Niet zo lekker als hete bliksem, maar het was verder prima binnen te houden.

Daarna per koets naar de film. Zowel Roodkapje als Repelsteeltje hadden hun bedenkingen gehad bij het vinden van gratis parkeerplekken. Doornroosje dirigeerde hen naar de straat waar er volgens haar gratis parkeerplekken waren.
De parkeerdienst van het Sprookjesbos was daar kennelijk ook achtergekomen, want op de  gratis plek stonden inmiddels overal parkeermeters. Het werd dus flink zoeken naar een plekje. Doornroosje liep alvast vooruit richting Filmhuis, vanwege haar functie als scheurkaartmedewerker, terwijl Roodkapje en Repelsteeltje verder zochten naar een plek. Uiteindelijk draaide het eropuit dat er onderdak geparkeerd moest worden (tegen extratarief), want buiten mocht er maar tot tien uur geparkeerd worden, en ze wisten niet hoelang de film ging duren.

http://www.cinepremieres.nl/upload/2004/immortel.jpg

Uiteindelijk waren ze toch nog op tijd in het Filmhuis en begon de film. Immortel werd door Ciné Premières als volgt aangekondigd:

quote:

Moderne variant op sci-fi klassieker Blade runner. New York, 2095. Een pyramide zweeft boven de beroemde wolkenkrabbers van de Big Apple. De bevolking van de Amerikaanse metropool bestaat uit de vreemdste creaturen: mutanten, buitenaardse wezens en mensen, echte en synthe-tische … In deze bizarre wereld waarin het duistere bedrijf Eugenics de wereldhandel en –politiek bepaalt, waart een god rond. Deze Horus, een mythische halfmens-halfvogel heeft zeven dagen om een gezond mensenlichaam te vinden en zo zijn goddelijkheid veilig te stellen. Jill Bioskop, een uniek halfmeisje met blauw haar, voldoet in alles aan zijn idealen. Subliem en fantasierijk visueel spektakel van ‘comic-meester’ Enki Bilal (Tykho moon). Met een verrassende bijrol voor Charlotte Rampling als prominent lid van het ‘medisch verzet’.

Roodkapje wist eerst niet of ze wel mee moest gaan, maar toen ze de naam Thomas Kretschmann ontwaarde op de titelrol, was ze om:

http://www.ozon.ru/multimedia/person_photo/1000045794.jpg

Deze acteur (een van Roodkapjes favorieten) werd bekend door zijn rol in "The Pianist". Daar speelt hij de 'aardige' Duitse officier die de hoofdpersoon in de laatste oorlogsdagen helpt door eten te brengen.

In Immortel (ad vitam) speelde hij dus de hoofdrol. Mocht ze de film niet leuk vinden, dan kon ze zich altijd nog vermaken door het uitzicht op de hoofdrolspeler :+

De film vond ze inderdaad niet fantastisch. Het was wel een echte SF, maar de verhaallijn was zo vaag dat ze er niks van snapte. Nou was dat (bijna) altijd zo bij cultfilms, daarom hield ze daar ook niet van. Ze was gewoon niet slim genoeg om de clou te snappen.

Verder werd de film engels gesproken en frans ondertiteld. Ze had moeite om het engels te volgen en aan de franse ondertiteling had ze helemaal niks. Toen er in de film Frans gesproken werd, werd dat niet ondertiteld. Roodkapje wist dan ook niet wat er in dat stuk gezegd werd. De vergelijking met Blade Runner vond ze wat vergezocht. Ze maakte na de film een scheurtje bij het vakje 3 en wachtte tot Doornroosje klaar was met scheurkaarten verzamelen, waarna ze op huis aangingen om te bankhangen.

Het bankhangen was errug gezellig, Repelsteeltje bleef tot 2 uur hangen en ging toen ook maar weer naar huis...

Een erg voor herhaling vatbare avond (en dan met name het bankhangen). ;)
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2005, 10:39:08 am door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Doornroosje

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 14, 2004, 06:56:50 pm »
Hmz, als we dan toch films gingen posten.... Doornroosje was er niet zo'n voorstander van dat nou nét de niet-leuke films zoveel aandacht kregen... Daarom wilde ze ook nog even een favoriet van haar in het zonnetje zetten:
Les Brodeuses.... sprookje-met-smaak voor alle kleurminnaars onder u....

http://www.cinepremieres.nl/upload/2004/brodeuses02.jpg

Brodeuses - Eléonore Faucher
Frankrijk 2004, kleur 89 minuten, Frans gesproken, Nederlands ondertiteld
met: Lola Naymark, Ariane Ascaride, Jackie Berroyer, Thomas Laroppe, Marie Félix

De 17-jarige Claire woont zelfstandig op een kamer in het provinciestadje Angoulême waar ze werkt als caissière in een hypermarché. De vuurroodharige tiener heeft altijd al een moeilijke verstandhouding met haar ouders gehad en is gevlucht toen ze zwanger werd. Claire werkt hard, heeft weinig contact met haar collega’s en besteedt de vrije tijd die ze heeft aan het ontwerpen en borduren van kleding. Bij toeval komt ze in contact met madame Mélikian (Ascaride), een oudere vrouw die een atelier runt waar zij werkt aan jurken voor topdesigners uit Parijs. Mevrouw Mélikian heeft net haar zoon verloren en nu wordt Claire aangenomen om diens taken over te nemen en zo het vak te leren. Ontroerende en licht sprookjesachtige film won de persprijs van het festival van Cannes 2004.

Vooraf:
Le télégramme - Coralie Fargeat, Frankrijk 2003, kleur 12 minuten
Frans gesproken, Engels ondertiteld.
Twee moeders wachten gespannen op het slechte nieuws dat de postbode hen misschien brengen zal.

a.s. dinsdag de 16e draait-ie nog om 19.30 u in Cinerama, Rotterdam. Waar en wanneer hij na het Ciné Premières-festival draait, weet Doornroosje nog niet...
« Laatst bewerkt op: november 14, 2004, 07:38:02 pm door Doornroosje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 14, 2004, 07:37:01 pm »
Hee, dat is reclame...

Ik gaf tenminste nog mijn eigen mening erbij...

En als Thomas niet meedoet, kan het nooit een leuke film zijn :+
« Laatst bewerkt op: november 14, 2004, 07:37:22 pm door Roodkapje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 14, 2004, 08:08:27 pm »
Hebben jullie 'Le Pacte des Loups' al gezien? Jullie een beetje kennende zal het wel geen film zijn die jullie erg bekoort...
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Doornroosje

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 15, 2004, 04:30:51 pm »
Ja maar, mijn persoonlijke mening over 'Brodeuses' staat al in versie 3 van je blog lieve Kapje.... moet ik 'm hier weer bij zetten dan???

En die 'Pacte des loups'... wat een VAAG verhaal zeg... had best leuk kunnen zijn, maar vind 't echt tien keer niks... sorry Pleun. Had je goed ingeschat idd....
« Laatst bewerkt op: november 15, 2004, 04:31:15 pm door Doornroosje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 15, 2004, 07:58:16 pm »
Ben het wel met je eens eigenlijk. In Frankrijk was Le Pacte des Loups een bioscoopkraker, maar goed beschouwd is het een zeer mager verhaal, en de acteurs zijn vaag. Het beest vond ik helemaal een lachertje. Waarom ik deze film dan toch in m'n collectie heb? Geen idee. Misschien vanwege de martial arts en Monica Bellucci.

Het Franse filmfestival heb ik helaas aan me voorbij moeten laten gaan, de films draaiden op een ongunstig tijdstip en als ik al was gegaan was dat in m'n uppie geweest. Is nie echt gezellig. Maar 5x2 had ik bijvoorbeeld graag willen zien.
« Laatst bewerkt op: november 15, 2004, 07:58:46 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 16, 2004, 01:25:45 am »
Statistiek-leed (vervolg)
De hele maandag bracht Roodkapje achter de computer door. 's ochtends thuis met oude statistiekopdrachten die ze opnieuw maakte om de stof beter te leren beheersen (multipele reressie en multivariate analyse (MANOVA's), 's middags moest ze met de opdracht van die week bezig op de Academie samen met haar collega. De opdracht ging over herhaalde metingen. Op zich was het niet moeilijk om voor uitvoer te zorgen. SPSS (Statistical Package for Social Sciences spuugde gewillig hele ladingen tabellen en grafiekjes uit, maar dan begon het pas: wat hoorde waarbij? En vooral: wat moest je ermee, en wat was dan de conclusie? :?
Dit zorgde voor veel hoofdbrekens, want er stond druk op de ketel: de opdracht moest voor 17:00 in het bezit van de docent zijn, anders was men uitgesloten van deelname aan het tenamen ;(. En daar deden ze het toch allemaal wel voor.
Roodkapje en haar college werden hoe langer hoe chagrijniger. Ze snapten niet precies wat ze moesten doen,  en klooiden daarom maar weer aan. Een heel aantal opdrachten laten snapten ze wat ze fout deden en dat het toch helemaal anders (lees: overnieuw) moest. Wonder boven wonder wisten ze toch iets dat op een fatsoenlijke opdracht in te leveren, waarna Roodkapje snel naar huis ging.
Na een korte periode van ontspanning (The Sims waren dan wel leuk, daar hoefde je tenminste niet over na te denken), wachtte er weer meer statistiek op Roodkapje. 8)7
Doornroosje ging naar de film en Roodkapje verbrak de connectie met cyberspace om te voorkomen dat ze gestoord werd.
De totemtotem was wel aangesloten en op een gegeven moment, toen Roodkapje even ging kijken wie er allemaal aan het tamtammen waren werd ze gegrepen door Tinkerbell.
"Hee, is Doornroosje ook thuis?"
"Nee, die is naar de film."
"Ow... mooi!"
:?
*ring ring* De totemtotem maakte herrie.
Na een heel erg lang gesprek over vrouwendingen (jongens dus ;) ) vonden beiden het wel mooi geweest. Inmiddels kwam ook Doornroosje weer thuis, die gelijk doorging naar bed. Dat was wel een goed idee.
« Laatst bewerkt op: november 16, 2004, 01:25:55 am door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 16, 2004, 02:25:30 pm »

quote: http://www.nu.nl/news.jsp?n=443063&c=80

Persoonlijkheidsstoornis te zien op hersenscan

Uitgegeven: 16 november 2004 13:10
GRONINGEN - Een meervoudige persoonlijkheidsstoornis is met behulp van een hersenscan zichtbaar te maken. Dat blijkt uit promotieonderzoek van S. Reinders, verbonden aan de afdeling Biologische Psychiatrie van de Rijksuniversiteit Groningen.

Het onderzoek is een belangrijke steun in de rug voor patiënten met de stoornis, want de psychiatrische diagnose meervoudige persoonlijkheidsstoornis of dissociatieve identiteitsstoornis (DIS) is controversieel. Klik hier !

Niet veel psychiaters willen de diagnose op dit moment stellen. Reinders: "Ik wil niet zover gaan dat we het bestaan van DIS hebben bewezen. We hebben het echter wel goed zichtbaar gemaakt. Patiënten krijgen nu een bevestiging. Ze hebben niet meer het idee dat ze zich aanstellen."

Roodkapje gaat eens even op zoek naar het proefschrift van meneer Reinders. :)
Sowieso vanwege het feit dat nu.nl wel vaker klokjes hoort luiden, zonder te weten waar het klepeltje hangt ;)
« Laatst bewerkt op: november 16, 2004, 04:11:44 pm door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 18, 2004, 05:24:17 pm »
http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d642.gif

quote: http://nu.nl/news.jsp?n=445451&c=60

FINSTERWOLDE - Een 21-jarige zwarte piet heeft zaterdagmiddag bij de intocht van sinterklaas in Finsterwolde in Groningen een 21-jarige automobilist uit Winschoten een hersenschudding geslagen. De knecht van de goedheiligman vond dat de man te onbesuisd langs de sinterklaasstoet reed.

Doordat de man op hoge snelheid langs de stoet reed, spatte het regenwater uit kuilen in de weg alle kanten op. Een van de pieten pikte dit niet en gooide pepernoten tegen de auto van de Winschoter. Die reed aanvankelijk door, maar moest even verderop stoppen.

Daar werd hij aangesproken door twee pieten. Tijdens de discussie tikte een van hen tegen de pet van de automobilist aan. De bestuurder reageerde met een duw in de richting van de knecht.

Voor het oog van vele verbaasde kinderen haalde zwarte piet daarop uit naar de automobilist. Die viel en liep verwondingen aan zijn mond en een hersenschudding op. De man is overgebracht naar het ziekenhuis.
Ik zeg niks....  O-)
« Laatst bewerkt op: november 21, 2004, 06:23:32 pm door Roodkapje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 18, 2004, 05:47:42 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 16 november 2004 om 14:25:
[...]
Roodkapje gaat eens even op zoek naar het proefschrift van meneer Reinders. :)
Sowieso vanwege het feit dat nu.nl wel vaker klokjes hoort luiden, zonder te weten waar het klepeltje hangt ;)
Als je geinteresseerd bent in meervoudige persoonlijkheidsstoornis moet je de film Identity gaan bekijken.  :)
« Laatst bewerkt op: november 18, 2004, 05:47:58 pm door Pleun »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: november 18, 2004, 05:59:58 pm »
Ben ik niet in geïnteresseerd.

Wel in psychiatrische stoornissen waar neurobiologische evidentie voor is. ;)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: november 21, 2004, 06:59:30 pm »
Het Groene Paradijs
Het was dinsdag, en Roodkapje was erg ijverig met haar studie. Daarom vond ze dat ze wel de broodnodige ontspanning verdiend had na een dag hard werken. Dus daarom mocht ze van Doornroosje als scheurkaartmedewerker naar "Vert Paradis".

http://www.cinepremieres.nl/upload/2004/vert%20paradis.jpg

quote:

Subtiel en ingehouden liefdesdrama over onuitgesproken verlangens en gevoelens. Lucas is een jonge Parijse socioloog die werkt aan een artikel over ongetrouwde mannen en vrouwen op het Franse platteland. Voor zijn onderzoek keert hij terug naar zijn geboortestreek, de Béarn in de Pyreneeën. Tijdens zijn interviews komt hij twee jeugdvrienden uit zijn geboortedorp, Isabelle en Simon, opnieuw tegen. Hij hoort dat ze tien jaar eerder trouwplannen hadden, maar door een ongelukkig misverstand en gedoe rond een oude familievete werd hun huwelijk afgeblazen. Zij vertrok gedesillusioneerd naar Parijs terwijl Simon op de boerderij de plaats van zijn overleden vader overnam. De pogingen die Lucas onderneemt om de twee weer samen te brengen doen meer kwaad dan goed.

Hoewel het én een Franse film én een romantisch drama, vond Roodkapje hem toch leuk :? Blijkbaar was het zo dat je vanzelf afgestompt raakte na het zien van maar genoeg van die films. Daarna gingen Roodkapje en het kaboutermeisje dat meehielp als scheurkaartenmedewerker naar de herberg, want het was zo nat en koud (en vooral vies) in de miezerregen buiten.

De herberg "De Drie Gezusters" was erg gezellig, de Baileys was lekker, zonder dat Roodkapje merkte dat er alcohol in zat. Het was gewoon lekker relaxed praten met een drankje. Hééérlijk. Natuurlijk werd het veel te laat, dus het kaboutermeisje moest nog opschieten ook om niet de laatste paardentram richting een kabouterbijeenkomst te missen.

Roodkapje nam het paard van Doornroosje, steeg op en reed naar huis. Onderweg merkte ze dat het pikkedonker was, waar er normaal gesproken zwermen vuurvliegjes langs de bospaden dansten. En het miezerde.

Zo reed ze in het pikkedonker, waar ze geen hand voor ogen zag, op haar gevoel naar huis. Vlak bij huis doemden er weer zwermen vuurvliegjes op, zodat ze de bospaden weer kon zien. Wel was ze onderhand zeiknat geworden. Thuis aangekomen ontdeed ze zich van haar natte kleren, wreef zichzelf goed droog en warm en in haar droge warme pyjama kroop ze tussen de dekens.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2005, 10:42:05 am door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: november 23, 2004, 01:17:51 am »
Roodkapje maakt een verre reis
Na een lange week van hard werken was Roodkapje in het weekend nog druk in de weer: ze was haar tas aan het inpakken, want ze ging met de diligence op reis. Naar een heel ver sprookjesland dat een halve dagreis verder lag.

Ze was blij dat Donkey niet meereisde. Shrek en Fiona moesten wel over engelengeduld beschikken toen ze naar het Koninkrijk van Ver-ver-verreweggistan reisden. Donkey was toen ook meegeweest en had de hele tijd gevraagd of ze er al waren... 8)7

Roodkapje was niet een geduldig type. Ze besloot dan ook om alleen te reizen, in gezelschap van wat studeerspullen en een goed boek :)

Het Tuksterwold was het kleine buurland van het het koninkrijk van Ver ver-verreweggistan. Het was een beetje glooiend maar verder wel groen. In de heuvels woonden de hobbits. En het wemelde van allemaal bijzondere dieren en sprookjeswezens. Dat kwam omdat er een Technische Academie was in het Tuksterwold, een van de weinige Technische Academies in Fantasia, waardoor van heinde en verre allerlei studenten van allerlei volkeren toestroomden.

Het was laat in de herfst en het woei zo hard dat er takken van de bomen gewaaid waren. De blaadjes vlogen in kleine wervelwindjes rond en hadden allerlei mooie kleuren van geel richting rood en bruin. Buiten rook het naar herfst. En als de wind verkeerd stond kon ze ruiken dat de heks van het snoephuisje bezig was met het maken van nieuwe ramen van caramel. Dan rook ze die zware zoete suikerlucht van de grote potten gecarameliseerde suiker waarvan de ramen gemaakt werden.

Ze liep naar de halte van de paardentram met haar bagage. De koetsier lachte haar vriendelijk toe en hielp haar met instappen.
"Waar gaat het heen, jongedame?" vroeg de koetsier.
"Naar het Tuksterwold, meneer" antwoordde Roodkapje beleefd.
"Zoo, dat is ver van huis!" zei de koetsier.
"Wat ga je daar doen?" vroeg hij
"Een elvenvriend van mij heeft een boomhuis waarin hij woont, en ik ben uitgenodigd voor de inwijdingsceremonie."
"Dat is een hele eer voor gewone stervelingen, de boselven van het Tuksterwold laten normaal gesproken nooit mensen toe bij hun ceremonies".

Roodkapje glimlachte. Daarom was ze ook zo trots dat ze mocht komen, ze had zelfs de beschikking over een speciaal voor haar gereserveerde diligence. Zelfs voor de reis was gezorgd, dus men wilde blijkbaar erg graag dat ze erbij was.
Roodkapje voelde zich erg vereerd en was erg benieuwd naar het Tuksterwold. Ze had gehoord dat er machtige eiken stonden waar de elven woonden in huizen in de boomkronen.

In de diligence, die inderdaad speciaal voor haar gereserveerd stond te wachten in het koetshuis, vermaakte ze zich met haar studieboeken en een leesboek. Zo ging de tijd veel sneller. Na Ysenbrandstad, een stad die aan de rivier de Ysenbrand lag en eeuwenoud was, ging de reis een stuk langzamer: ze verlieten het netwerk van geplaveide wegen en reden steeds dieper het binnenland in. Roodkapje keek naar buiten en zag de lichtjes van de hobbits. Wat zag dat er schattig uit!
Ze ging weer verder in haar boek, totdat de koets halt hield. Ze stak haar hoofd uit het raam.
"We zijn er" riep de koetsier vrolijk.
Ze werd uit diligence geholpen en bedankte de koetsier. Die tikte tegen z'n pet en reed weg naar het koetshuis. Roodkapje keek in het rond. Het was donker en ze zag overal waar ze keek grote donkere bomen. Er was verder niemand. Ze liep naar de open plek voor het koetshuis en hoorde dat iemand haar naam riep.

Een elf stapte in het licht.
"Hee, Lãarìon"
"Kom mee, mijn rijtuig staat daar"
Lãarìon wees naar een luxe rijtuig met vijf witte paarden ervoor. Soms schudden ze met hun hoofd en dan leek het alsof er lichtgevend stof uit hun manen dwarrelde.
Roodkapje stapte met haar bagage in het rijtuig dat meteen wegreed, diep het Woud in.
Roodkapje had geen idee waar ze waren toen ze weer uitstapten, maar ze zag wel andere mensen lopen die ze kende.

Ze zag Kanga met Roetje lopen en ook Skippy was er natuurlijk. Verder zag ze nog een stekeltjesvarken en één van de zussen van Assepoester lopen. In tegenstelling tot wat algemeen gedacht werd, waren de zussen van Assepoester helemaal niet onaardig of gemeen. Dat was slechts het geslis van boze tongen. En niets is een mens vreemd, zelfs niet in Het Sprookjesbos, want NATUURLIJK worden vooral de negatieve verhalen over mensen geloofd. Aan alle lezers: geloof dat soort verhalen niet, want ze zijn niet waar.

Samen liepen ze naar het huis van Lãarìon, boven in een machtige eik. Ze zagen hoe er een mysterieus lichtschijnsel in de kruin van de boom hing. Roodkapje had er al vaker over horen spreken maar zag het nu met eigen ogen. Ze kon niet zien waar het licht vandaan kwam. Waarschijnlijk was het elvenmagie die ze niet kende. Boselven schenen hun eigen magie ontwikkeld te hebben. Roodkapje keek haar ogen uit.

In de zitkamer zaten al een aantal mensen: Teigetje was er en ook Nadrus, een Mens uit het Westland die ze nog nooit eerder in levende lijve gezien had, maar aan de hand van beschrijvingen die ze wel eerder van hem gehoord had moet het hem wel zijn. Iedereen herkende haar natuurlijk aan haar rode jas. Iedereen stelde zich voor de vorm opnieuw voor.
Het was enorm gezellig en Roodkapje was erg blij om iedereen te zien. Ze praatte erg lang en gezellig met Assepoesters zuster, prinses Marvárían.
Ze vond het zo heerlijk om er te zijn. De inwijdingsceremonie vond ze mooi en indrukwekkend. Het inwijden van een boomhuis was vooral een uitdrukking van gemeenschap. Er was een heerlijk banket, iedereen zat aan één tafel en alle gerechten gingen rond. Van sommige gerechten wist Roodkapje niet hoe ze gegeten moesten worden., dus dan spiekte ze bij de buren ;)

Het was al ochtend toen ze gingen slapen. Roodkapje sliep bij de zuster van Lãarìon op de kamer, Naãndriel, een erg aardige boselfin die erg geïnteresseerd was in verhalen over andere volkeren en hun culturen. Dat vond Roodkapje tof. Het verhaal ging altijd dat boselven heel erg op zichzelf waren, maar dat bleek helemaal niet waar te zijn. Ze was te moe om andere dingen te denken en sliep in.
« Laatst bewerkt op: november 23, 2004, 01:26:54 am door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: november 23, 2004, 01:57:25 pm »
Roodkapje keert weer huiswaarts
Het was niet vroeg meer toen Roodkapje ontwaakte. Ze hoorde iemand rondlopen en toen de mist opgetrokken was zag ze Knorretje rondlopen die aan het opruimen was. Knorretje waste alles af en maakte koffie.

Laãrion was inmiddels ook ontwaakt en ging kijken hoe zijn gasten het maakten.
"Knorretje! Daar gebruik je toch magie voor??"
Laãrion was hoogst verbaasd over de afwastechniek (borstel met teiltje) van Knorretje. In het Tuksterwold deden de elven dat met magie. Eén knip met de vinger en het was klaar.

Daarna werd er gezellig ontbeten, met typisch elfs eten :+
Het bleek hoog tijd te zijn om weer naar huis te gaan. Roodkapje wilde graag voor het invallen van de duisternis thuis zijn. Pooh en Knorretje gingen ook weg. De andere gasten bleken al heel vroeg vertrokken te zijn, maar daar had Roodkapje niets van meegekregen.

Samen met Pooh en Knorretje nam ze een comfortabele diligence richting Het Grote Bos. Deze diligence zou stoppen in een kleine vestingstad, waar Roodkapje richting Ysenbrandstad zou reizen, om van daaruit richting Sprookjesbos te reizen. Roodkapje had die dag ervoor geprobeerd om een tas van een eerder koetshuis op te halen, maar die bleek gesloten, en op zondag zou alles ook wel gesloten zijn. Ze vond het jammer, want het zusje van Klein Duimpje zou het erg leuk gevonden hebben als het gelukt was.

Tot haar stomme verbazing bleek het loket open te zijn. Ze zei snel gedag tegen Pooh en Knorretje. Ze sprintte naar het loket en hoopte snel de tas mee te krijgen, maar helaas. Er moest een hele papierwinkel doorgelopen worden, zodat ze net op tijd was voor de volgende diligence. Deze stopte overal en was een stuk minder comfortabel. Het voordeel was wel dat deze rechtstreeks zou doorrijden naar Ysenbrandstad.
Toen ze daar aangekomen was en uitstapte zag ze de diligence richting Sprookjesbos net wegrijden. Een half uur wachten dus. ;(
Maar uiteindelijk lukte het toch: ze stapte in de volgende diligence en één uur en een kwartier later was ze alweer in het Sprookjesbus. Ze wist dat de paardentram net weg was (want die aansluiting was ook beroerd), dus haalde ze op haar gemak een kop koffie en ging op een bankje zitten wachten. Van de koffie werd ze lekker warm. Een half uur later vertrok de paardentram richting haar huisje.

Het schemerde al toen ze op de bank neerplofte. Ze was helemaal kapot, maar wel blij. Ze had een leuk weekend gehad, het was gelukt met de tas en ze was weer thuis.
Duimelijntje en het zusje van Klein Duimpje kwamen later op de avond langs voor een kop thee en natuurlijk voor de tas. Het zusje van Klein Duimpje wist dat Roodkapje het niet breed had, dus drukte ze haar een klein zakje met schelpjes in de hand. Verbaasd keek Roodkapje haar aan.
"Voor jou, ontzettend bedankt!"
Roodkapje bloosde.
Ze stond te tollen van slaap dus dook ze vroeg haar bed weer in.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: november 24, 2004, 02:21:11 pm »
Van Klaas Vaak, Klein Duimpje en Duimelijntje
Roodkapje werd na het heerlijke weekendje weg weer geconfronteerd met de keiharde werkelijkheid: de tentamens stonden voor de deur, vier stuks dit keer, verspreid over twee weken. Dat betekende dat ze haar studiewerkzaamheden nog wat verder moest opschroeven. En  er was veel te doen, heel veel te doen. Er moesten dikke boeken uitgelezen en samengevat worden, hetgeen nogal moeizaam verliep vanwege de hoge informatiedichtheid van de boeken. Er moesten ruim tweeduizend pagina's tekst onthouden worden, en dat was voorwaar geen makkelijke opgave.

Daarom pakte ze haar spullen bij elkaar en ging naar de Bibliotheek van de Academie om er te studeren. Roodkapje, die nogal snel afgeleid was, had daar alleen maar haar boeken, iets anders dan studeren kon ze er ook niet doen. Maar ook daar schoot het naar haar smaak veel te weinig op. Na een halve dag moeizaam werken had ze maar een paar artikeltjes weten samen te vatten. Daar baalde ze behoorlijk van, ze had zoveel verder willen zijn.

Ze ging maar naar huis omdat het al tegen etenstijd liep. Onderweg nam ze nog wat boodschappen voor Doornroosje mee, die een beetje ziek was. Thuis aangekomen werden er pizza's in de oven geschoven en samen genoten ze ervan, terwijl ze naar "The Flying Doctors" keken. Niet omdat die serie toevallig zo leuk was, maar meer vanwege de nostalgische gevoelens die het kijken opriep. Daarna was er een film voor: "US Marshalls".
Het vervelende van een uitgezonden film was dat het in de eerste plaats onderbroken werd door reclame en in de tweede plaats door een semi-serieus actualiteitenprogramma. Roodkapje had geen zin om daarop te wachten en ging daarom maar aan het werk.

Het was al erg laat toen ze op haar uurwerk keek, dus ging ze maar snel naar bed.

De volgende ochtend sliep ze uit. Ze voelde zich ook niet zo lekker. Ze deed de kachel wel aan, kleedde zich warm, maar ze voelde zich rillerig en koud.  :X
In haar dekbed gehuld kroop ze in elkaar op haar sofa en probeerde te studeren. Dit lukte niet echt. Na wat afleiding gezocht te hebben probeerde ze het weer, maar lukken wou het niet.

"Nou ja, dan niet", verzuchtte ze.
"Als het niet wil, dan wil het niet."
Ze keek naar buiten en zag dat alle blaadjes inmiddels van de bomen gewaaid waren. Het zag er kil en mistroostig uit. Tussen de bomen stegen dampen op uit de bosgrond. Roodkapje rilde.
Ze maakte een dampende kop chocolademelk, maar werd daar niet warmer van.
Gewapend met haar deken begaf ze zich naar de zitkamer en ging kijken wat de toverlantaarn te bieden had. Niet de dingen die zij graag wilde zien.

Zo vermaakte Roodkapje zich maar met spelletjes, hopende dat ze het wat warmer zou krijgen. Ze had vast iets onder de leden.

Die avond stond er een eetafspraak gepland met Klaas Vaak. Klein Duimpje en Duimelijntje waren er ook. Het was reuze gezellig. Roodkapje vond het heerlijk om weer even bij hen thuis te zijn. Ze hadden elkaar lang niet echt gesproken, omdat iedereen het druk had met z'n eigen dingen. Roodkapje en Duimelijntje met hun studies, de mannen met het afstuderen.

Na het eten wou Klaas Vaak nog een spel doen. Carcasonne met jagers en verzamelaars. Roodkapje kende het gewone Carcasonne wel, maar moest toegeven deze variant leuker te vinden met bossen, riviertjes, vissen en wilde dieren. Het paste meer binnen haar belevingswereld dan de door mensen aangelegde weiden, wegen en steden. ;)
Natuurlijk won Klaas Vaak, maar dat was niet erg. Het was ook alweer bedtijd, dus nam Roodkapje afscheid en begaf zich naar huis, samen met Duimelijntje en Klein Duimpje die de verjaardag van Duimelijntje bij Duimelijntje thuis de volgende dag gingen voorbereiden. :)
« Laatst bewerkt op: november 24, 2004, 02:30:43 pm door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: november 24, 2004, 08:30:20 pm »

quote: http://www.startpagina.nl/alert/

Sites ilse media getroffen door aanval Trojan virus

Op zaterdag 20 november 2004 zijn de sites van ilse media, waaronder Startpagina.nl, Nu.nl en ilse.nl, getroffen door een Trojan, een variant op een computervirus. Via de advertenties op deze sites werd dit virus verspreid. Van vrijdag 22 uur tot zaterdag 13 uur hebben kwaadwillenden kans gezien een code te verspreiden via de advertenties.

Gebruik je GEEN WINDOWS of heb je onze sites NIET TUSSEN GENOEMDE TIJDSTIPPEN BEZOCHT, dan is er GEEN RISICO dat je via onze websites besmet bent geraakt. Je hoeft dan geen specifieke actie te ondernemen.

Al onze (partner)systemen zijn nu gecontroleerd en vrij van schadelijke code bevonden. Ilse media raadt de gebruikers aan in ieder geval de meest recente service-updates van Windows te installeren en de meest recente virusgegevens behorend bij hun virusscanner op te halen. De meest recente versies van de antiviruspakketten van Kaspersky en McAfee ondervangen de trojan of kunnen deze verwijderen.

Als je wel een van onze sites hebt gebruikt tussen vrijdag 19 november na 22 uur en zaterdag 20 november 13 uur, en werkt met Windows EN Internet Explorer als browser, raden wij je aan je pc te controleren met een antivirus-programma, bijvoorbeeld met het gratis te verkrijgen AVG.

Zie ook mijn onderschrift :+

Geloof nooit iemand die voor Microsoft werkt....  :w

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: november 24, 2004, 08:37:04 pm »
Ach ja... computers.

assepoester

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: november 24, 2004, 11:15:59 pm »
Ja, viel mij ook reuze mee, maar ik heb lieve zusters hoor...( af en toe ;) )
(Wat hoor ik trouwens, ben ik wat sprookjesfiguren misgelopen op het Grote Bal in de Grote Boze Niet-zo-sprookjesachtige Stad?)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: november 24, 2004, 11:20:15 pm »
Hee Assepoes!

Morgen tijd voor een bakje koffie? Kan ik jouw kamer bekijken!

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: november 25, 2004, 02:28:12 am »
Gestresst over stress
Het was een korte nacht voor Roodkapje. Ze had tot diep in de nacht doorgewerkt om de immense hoeveelheid informatie die voor haar lag tot haar te nemen. Ze had nog twee weken en het schoot maar niet op. Tergend langzaam werkte ze zich door de klappers. Het kon niet veel sneller vanwege de hoge informatiedichtheid van alle artikelen. De meeste waren in het Engels, een taal die ze iets minder goed beheerste. Daardoor moest ze vaak iets opzoeken in een woordenboek.

Rond een uur of half vier was ze zo moe dat zelfs koffie niet meer werkte en ze wel móest slapen. Helaas was het om tien uur alweer tijd om verder te gaan, maar de krappe vijf uur slaap die ze gehad had, was wel goed benut. Als ze overdag nergens op tijd kon bezuinigen, moest haar nachtrust er maar aan geloven... :S

Na een grote mok sterke koffie pakte ze haar klapper weer en ging weer verder met lezen. Nadat de hoofdlijnen duidelijk waren schreef ze de samenvatting uit op papier en voerde dat direct in een tekstverwerker in omdat ze zo'n beroerd handschrift had. Zo verliep dag na dag in een monotone saai ritme. Haar studie vond ze wel leuk, maar tentamenperiodes niet.

Het onderwerp waarmee ze bezig was, vond ze wel boeiend maar ingewikkeld: de invloed stress op de hormoonhuishouding en de gevolgen van langdurige stress op lichaam en geest:

quote:

Als mensen gestresst zijn maken ze een hormoon aan dat stimuleert (adrenaline). Als de stress langer duurt maakt het lichaam in plaats van adrenaline cortisol aan. Dit is een hormoon dat onder andere ontstekingsremmend werkt. Het wordt verwerkt in zware ontstekingsremmers zoals prednison. Prednison heeft dezelfde werking als dit hormoon.
Alleen is dit hormoon niet zo goed voor je geestelijke gezondheid en je algemene weerstand als je te lang te hoge hoeveelheden in je lichaam hebt, dan worden de gebieden met veel receptoren voor dit hormoon extra gevoelig. In je hersenen zit een gebied dat emoties en geheugen regelt. In dat gebied zitten heel veel van die hersencellen die iets doen met dit hormoon. Als dat hormoon er te lang blijft rondhangen gaan die hersencellen kapot.

Dus als mensen te lang (chronisch) gestresst zijn kunnen ze angstig worden (omdat dit niet meer afgeremd wordt: de daarvoor verantwoordelijke hersencellen zijn kapotgegaan of werken niet meer goed). Deze angst zorgt voor meer stress. Meer stress zorgt voor nog meer cortisol, waardoor de klachten alleen maar erger worden. Er gaan nog meer hersencellen kapot. Dit zorgt voor depressie en een verminderde weerstand.
Als dit al in de vroege jeugd begint en lang doorgaat kunnen de gevolgen voor zo iemand rampzalig zijn. Je kunt een hele serie psychiatrische problemen krijgen (fobieën, chronische depressies, manisch depressief syndroom en nog allerlei andere akelige dingen.

Wel boeiend dus, maar niet om heel erg vrolijk van te worden. Ze vond het onderwerp hersenbeschadigingen veel leuker om te bestuderen. Dat was minder akelig en daar was meer aan te doen.

Roodkapje had zin in de donderdag. Dan zou ze na al die vreselijke artikelen over enge psychiatrische problemen naar het Veenmoeras gaan. Want daar had ze een gezellige vergadering met een groepje dwergen. En ze had weer een nieuwe berg schelpjes gekregen waardoor ze even naar adem kon happen. Ze zou blij zijn als ze student-af was. Dan verdiende ze schelpjes in plaats van het alleen maar uit te geven.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: november 25, 2004, 09:36:29 am »

quote:

Roodkapje schreef op 25 november 2004 om 02:28:

Wel boeiend dus, maar niet om heel erg vrolijk van te worden. Ze vond het onderwerp hersenbeschadigingen veel leuker om te bestuderen. Dat was minder akelig en daar was meer aan te doen.  
Interessant, die hormoonhuishouding. Ik ben het trouwens niet met je eens. Ten eerste vind ik een hersenbeschadiging niet minder akelig en ten tweede vind ik biochemische processen in de hersenen veel interessanter.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: november 25, 2004, 06:28:55 pm »
ik ook :)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: november 25, 2004, 06:37:43 pm »

quote:

Als mensen gestresst zijn maken ze een hormoon aan dat stimuleert (adrenaline). Als de stress langer duurt maakt het lichaam in plaats van adrenaline cortisol aan. Dit is een hormoon dat onder andere ontstekingsremmend werkt.
Ah, vandaar dat ik nooit last heb van ontstekingen ;)
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: november 27, 2004, 09:16:02 pm »
De Zwevende Hemel in Haarkloofland
Nadat ze al de hele middag bezig was geweest met van alles en nog wat (vooral met studeren), was de tijd gekomen dat Roodkapje moest afreizen richting Veenmoeras. Er stond die avond een studieavond gepland bij enkele mensen van de Orde der Haarklovers gepland.

http://www.vuurbaak.nl/images/meerdangenoeg.jpg

Het boek dat besproken werd was "Meer dan Genoeg" Over dit boek waren al een aantal recensies verschenen (onder meer bij Uitgeverij de Vuurbaak en in het Friesch Dagblad). Roodkapje had ze gelezen en was blij met de ontwikkeling. Zouden haar gedachten om uit te treden bij de Orde van Haarklovers te voorbarig geweest zijn? In het Sprookjesbos bezocht ze nog maar zeer zelden de samenkomsten van de Orde van Haarklovers, liever ging ze naar de Ordeloze Orde.

Mensen in haar omgeving vonden het gezien Roodkapjes persoonlijkheid ook veel logischer dat zij samenkomsten van de Ordeloze Orde bezocht, maar Roodkapje vond het wel jammer dat het voor haar zo moeilijk was om een plek in de wondere wereld van tovenarij te vinden waar ook zij zich echt zou thuisvoelen. Voorlopig hield ze het maar bij de huidige constructie: in het Veenmoeras naar de Haarklovers (omdat er daar in de wijde omgeving geen Ordeloze Ordes te vinden waren) en in het Sprookjesbos 's ochtends naar de Ordeloze Orde en 's middags naar de Haarklovers, waarbij de samenkomsten in het Oosterbos best nog meevielen. Het was een heel gedoe waar Roodkapje niet blij van werd.

Nadat ze langs de boekenboer geweest was voor het boek (ze had eindelijk de middelen om het aan te schaffen) en langs de kruidenier voor lekkere dingen voor Shrek (zelfs bij Shrek ging de liefde door de maag), haalde ze op het nippertje de huifkar, die op het punt van vertrekken stond in het Koetshuis.
Na een maaltijd bij haar vader thuis was het tijd om naar de studieavond te gaan. Onderweg had Roodkapje al een aantal hoofdstukken gelezen. Ze vond het fijn dat de Haarklovers zich minder bezig gingen houden met het onthouden en bestuderen van toverspreuken, maar dat ze nu ook graag wilden toelaten dat de toverspreuken ook zouden gaan werken. Het zou een hele cultuuromslag betekenen en mogelijkerwijs een atmosfeer creeëren waarin ook mensen die niet van kindsbeen af met Haarkloverijen waren opgegroeid zich thuis konden voelen. Want dat was Roodkapje probleem. In theorie zou ze prima binnen de orde kunnen gedijen, maar de manier waarop er omgegaan werd met Toverspreuken was zo intern gericht en voor buitenstaanders benauwend dat mensen die er niet mee opgegroeid waren verstikten in die atmosfeer.
Ze hoopte echt dat dat zou veranderen.

De manier waarop de de Orde van de Zwevende Hemel werd benaderd vond Roodkapje typisch iets voor Haarklovers. Ze werd er een beetje droevig van ;( Bepaalde mensen, die niet tot de Orde van de Zwevende Hemel behoorden werden neergezet alsof ze voorman waren van die Orde. Ook schenen de geleerde Haarklovers precies te weten hoe leden van de Zwevende Hemel dachten en redeneerden. Roodkapje kende ook echt levende mensen die daar lid van waren, en wist dat de karikatuur die hier en daar neergezet werd niet representatief was voor het gedachtengoed van de Orde. Bovendien was broeder Ouweneel geen lid van de Orde van de Zwevende Hemel, maar bezocht samenkomsten van de Ordeloze Orde. De uitspraken die geciteerd werden, werden bovendien uit hun context gerukt en meneer Ouweneel was nooit een spreekbuis van die mensen geweest. Erg jammer allemaal.

Wat ook erg jammer was, was dat traditionele Haarklovers erg veel moeite met de 'nieuwe' manier van denken leken te hebben. Blijkbaar was het erg moeilijk om uitspraken van de precieze voorvaderen te relativeren en Roodkapjes suggestie dat in het heetst van de strijd wel uitspraken gedaan worden die extremer zijn dan ze eigenlijk bedoeld waren, en dat de Grote Leermeesters Augstinus en Calvijn er ook veel minder moeilijk over gedaan hadden dan de broeders uit Dordt waren niet overtuigend. Bovendien, als ze het niet eens was met gedeeltes van de rechtzinnige Leer, waarom was ze dan lid geworden van de Orde van Haarklovers? Want zeg nou zelf: Als Haarklover moest je nou eenmaal alles uitgebreid onderzoeken, ook al leet het nog zo irrelevant (bijvoorbeeld welke muziekinstrumenten toegestaan waren tijdens samenkomsten en wat er wel en iet gezongen mocht worden), want daar was je Haarklover voor. Natuurlijk was het doel van zo'n onderzoek dan het gelijk van de Leer der Haarklovers bewijzen. En wat relevant was was geen vraag: ALLES was relevant. Dat Roodkapje dat niet snapte!
Binnen de Orde van Haarklovers was geen plaats voor mensen die relativeerden leek de impliciete boodschap te zijn. Roodkapje probeerde het zich allemaal niet teveel persoonlijk aan te trekken en relativeerde de uitspraken van deze mensen maar weer. Ook al was dat tegennatuurlijk, relativeren. Zij zat nou eenmaal zo inelkaar en daar mochten ze het mee doen, die Haarklovers.

Thuis aangenomen trok ze een Rode Stier uit de kast en nadat haar geest verlicht was en gescherpt voor haar studeerwerk, zette ze zich aan haar studie. Ook al was het half elf 's avonds. Het werk moest af.

http://images.google.nl/images?q=tbn:zkV6iaT9CQYJ:www.hotel-purchase.com/res/site2/upload/Xpo_scroll/Red%2520Bull.jpg

Ze was blij met de Rode Stier. De Rode Stier zorgde ervoor dat ze de avond kunstmatig kon rekken en zo tot in de vroege uurtjes kon doorstuderen zonder moe te worden. Rond een uur of twee stopte ze dan, zodat ze tussen drie en acht even een paar uurtjes kon slapen. Na krap vijf uur nachtrust werd ze weer gewekt, friste ze zich op, ontbeet, zwaaide Shrek uit die naar zijn werk moest. Ze zette een thermosfles koffie, zette op Shreks kamer alle ramen open, ruimde wat zooi op en installeerde zich aan zijn bureau en zette zich aan de studie.

Rond het middaguur, heel wat uurtjes later, werd er voorzichtig op de deur geklopt. Haar vader kwam voorzichtig informeren dat de lunch op tafel stond. Hij vond het eng, dat Roodkapje zoveel uren achtereen stil over een boek gebogen zat. Toch ging Roodkapje daar straks weer mee verder. Ze belde eerst met een bedlegerige dwergin die wegens ziekte het bed moest houden. Ze maakte een afspraak om langs te komen, zodat de dwergin wat aanspraak had en niet de hele dag stipjes hoefde te tellen op het plafond. Zelf had ze dat ook een tijdje moeten doen in de zomer. Roodkapje vond dat iets om gek van te worden. Stilzitten was niet iets voor haar. Tenzij het loungen was met een lekker glas drinken, relaxte muziek en een gezellig gesprek onder vrienden. Dan was ze niet van haar plek te branden. Ze was dan wel een echte 'couch potato', maar van onfunctioneel stilzitten hield ze niet. Dan begon het overal te kriebelen.
Verder werd ook de dorpskapper van het Veenmoeras met een bezoek vereerd. Er ging 15 centimer van Roodkapjes haar af. Van lang haar was daarna geen sprake meer. :X Maar haar overall appearance was er wel op vooruitgegaan vond ze zelf.

Na deze welverdiende pauze studeerde ze tot in de avonduren door. Totdat Shrek thuiskwam. Na het avondeten had Roodkapje namelijk een verassing in petto: ze ging brownies maken en broodjes bakken.
Shrek vond het geweldig en nadat de brownies in de oven stonden ging hij ijverig aan de slag met het brooddeeg. Het was een erg gezellige avond. Roodkapje besloot wat vroeger in bed te duiken, omdat ze haar doel naderde van haar studiewerkzaamheden: ze had haar weektaak bijna af, wat duidde op een succesvolle inhaalslag vlak voor de tentamens. d:)b
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2005, 10:44:16 am door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: november 28, 2004, 03:36:46 pm »
Weekend in het Veenmoeras
Het was weekend, maar Roodkapje was erg gedreven om haar weektaak af te krijgen, dus werkte ze nog éven door... Ze wilde graag klaar zijn met haar werk als Shrek weer thuiskwam van zijn werk. Dan konden ze samen nog even kletsen enzo.

Maar eerst werd er nog een bezoekje gebracht aan de opa van Roodkapje, die 86 jaar oud was en alles niet meer goed kon onthouden. Vandaar dat hij ook in een verpleeghuis woonde. Roodkapjes vader had haar er op voorbereid dat het weleens zo zou kunnen zijn dat de opa van Roodkapje zijn kleindochter niet meer zou herkennen. Verder praatte hij nauwelijks meer en was erg in zichzelf gekeerd.
Roodkapje dacht dat het wel zou meevallen. Als een van de weinige kleinkinderen had ze vroeger bij haar opa en oma gewoond en bovendien leek ze heel erg op haar overleden oma. Dus de kans dat haar opa haar niet zou herkennen leek haar erg klein. En dat klopte.
Roodkapjes vader had niks gezegd, maar toen opa Roodkapje zag staan kwam er een schittering in zijn ogen van herkenning en een grote grijns op zijn gezicht. Het drietal zou beneden in de lobby koffiedrinken. Roodkapje nam haar opa bij de hand, wat vertederde blikken van het verplegend personeel opriep. Het mocht misschien schattig lijken, maar Roodkapje had een doel met dit alles: lichamelijk contact (hand vasthouden) vergemakkelijkt de communicatie met demente mensen. Ze moeten gewoon meer gestimuleerd worden dan andere mensen. Verder kwamen wat theorieën die Roodkapje geleerd had bij haar studie psychologie van pas. De vader van Roodkapje was erg verbaasd over Roodkapjes praatgrage opa. Roodkapje vond het wel jammer dat opa zich bijzonder weinig van haar vader aantrok, die ook niet precies wist hoe je met demente mensen moest omgaan. Na een uurtje brachten Roodkapje en haar vader opa weer naar zijn afdeling, kletsten nog wat en namen afscheid. Roodkapje merkte dat haar opa best nog wel sterk was: de knuffel had meer weg van een armklem ;)

Nadat ze langs een oom van Roodkapje geweest waren om groente uit de gemeenschappelijke moestuin te halen, (Roodkapjes vader had bijna geen grond om het huis, en haar oom wel, dus had haar vader daar een tuintje) ging haar vader bezig met het stomen van boerenkool :9 en Roodkapje met studeren. Toen het eten klaar was, was zij ook klaar met haar werk. Het eten was nog wel best goed binnen te houden, het viel haar alleszins mee. :)

Die avond ontdekte haar vader hoe het kon dat Shrek en Roodkapje vroeger toen ze nog kind waren er altijd in slaagden om 's ochtends vroeg buiten te spelen, terwijl alle deuren op slot zaten en haar vader de sleutels bij zich droeg. Het was namelijk heel simpel: Roodkapje kroop dan op handen en voeten door de slaapkamer van haar ouders als die nog lagen te slapen en jatte de sleutelbos van haar vader. Daarmee opende ze de deur en het schuifje bovenaan de deur was eenvoudig te verwijderen met een bezemsteel.
Shrek merkte op dat Roodkapje later maar in een gevangenis moest gaan wonen: haar kinderen zouden vast heel slim zijn, nog slimmer dan zijzelf en die zou ze helemaal niet binnen kunnen houden... :+
Roodkapje besloot daar eens over na te gaan denken tegen de tijd dat zulke dingen aan de orde kwamen. Eerder was het toch niet nuttig.

Zo zaten Roodkapje en Shrek op de praatstoel en de beste streken van de deugnieten kwamen weer naar boven. Zo woonden beide vroeger vlakbij het huis van Vrouw Holle. De schuur van haar huis stond vlakbij de bosrand en had een schuin dak. Op een herfstmiddag hadden Roodkapje en Shrek allemaal eikels gezocht, totdat ze een grote boodschappentas vol hadden. Vervolgens werd er een kattepult gefabriceerd van een ballonnetje, een stukje PVC-buis en duct-tape. Zo kon je de eikels erg ver wegschieten.
De twee deugnieten namen stelling achter een aarden wal in het bos, zodat ze vanuit het huis van Vrouw Holle niet zichbaar waren en schoten tientallen eikels op het dak van de schuur. Het leukste was om te proberen de nok te raken, zodat de eikels naar beneden, in de dakgoot rolden. Op de een of andere manier zorgde dat voor een enorme hoop herrie.
Het duurde niet lang voordat Vrouw Holle gewapend met een bezemsteel een een zwaaiende vuist naar buiten kwam en dreigde de politie te roepen. Zodra ze weer binnenwas zoefden de eikels weer door de lucht. Het feit dat na een paar eikels Vrouw Holle weer naar buiten kwam om met donder en bliksem te dreigen maakte het spel alleen maar leuker...

Roodkapje kwam erachter dat ze vroeger helemaal niet lief geweest was. Maar gelukkig was ze nu wel een ontzettend lief meisje geworden :+ En nou maar hopen dat dit niet kwam omdat iedereen haar ontzettend lief vond à la Herman Finkers :o

Het was ontzettend laat geworden en Roodkapje wilde eigenlijk op tijd weer naar Het Sprookjesbos, dus gingen ze maar vlug slapen.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACtXWgHlTZMBtG9qqzW9qpMBlbuQ&p=129&w=1024&h=768&c=32
« Laatst bewerkt op: november 28, 2004, 04:09:37 pm door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: november 28, 2004, 05:03:17 pm »
http://www.popmatters.com/film/images/sleepy-hollow-poster.jpg

Sleepy Hollow
Via via hoorde Roodkapje dat de film "Sleepy Hollow" te zien was op de toverlantaarn. Gewapend met chips, drinken en pepernoten installeerde Roodkapje zich. Het was een bekende film, maar voor zover ze zich kon herinneren had ze hem nog niet gezien. Na het eerste shot ontdekte ze dat ze hem al wél gezien had. Desondanks keek ze hem wel uit, want ze wist niet precies wie achter de moorden zat.

Sleepy Hollow wordt meestal geschaard onder de categorie "horror". Roodkapje vond dat mensen die dit al horror vonden niet naar 'echte' horrorfilms moesten gaan kijken dan. Of Roodkapje moest bijzonder afgestompt zijn, dat kon ook.

Het verhaal (dat zich eind 18e eeuw afspeelt) ging als volgt: ergens in de VS ligt een dorp "Sleepy Hollow". Op een gegeven moment breekt daar paniek uit omdat een hoofdloze ruiter "De Hes" mensen vermoordt en hun hoofd meeneemt. De politie in New York stuurt een detective naar het dorp om uit te zoeken wat er aan de hand is. Er lijkt hekserij in het spel te zijn, alleen wil de detective (wiens moeder vermoord is na verdenking van hekserij) daar niet aan. De moord op zijn moeder door zijn vader (die hij als een tiran met een bijbel omschrijft) achtervolgt hem nog steeds. Sinds zijn zevende was hij het geloof verloren en gelooft zinsdien alleen nog maar in rede en logica. In het dorp ontmoet hij Katarina van Tassel, op wie hij verliefd wordt.

Hij ontdekt dat iemand de schedel van de Hes heeft opgegraven en het lichaam door middel van hekserij in z'n macht heeft. Hij ontdekt dat rede en logica hem niet zoveel opleveren in Sleepy Hollow, en aan het einde gaat hij terug naar New York met een vrouw en als bekeerd mens (al komt dat laatste niet heel duidelijk naar voren).

Een leuke film, ook na een paar keer zien. Roodkapje heeft hem op de lijst 'aan te schaffen DVD's' gezet. Wel jammer dat de film steeds onderbroken werd door reclame. :(

Waardering: 4 sterren (van 5).
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2005, 10:46:05 am door Roodkapje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: november 28, 2004, 05:10:07 pm »
Van die film heb ik nog een poster liggen (dezelfde als je plaatje). Interesse? Het verbaast me trouwens dat je het een leuke film vindt, met al die afgehakte koppen. Niet echt christelijk van je.  :P
« Laatst bewerkt op: november 28, 2004, 05:10:43 pm door Pleun »

Shrek

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: november 28, 2004, 05:52:12 pm »
dááág! :w
Beware of the OGRE!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: november 28, 2004, 05:56:13 pm »
Pinkeltjefan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: november 29, 2004, 03:57:58 pm »
Help, mijn broer op het forum...  :X :P

En nog even over "Meer dan genoeg": kernpunt van mijn kritiek was dus dat de schrijvers van het boek al van te voren in de verdediging schieten. Alsof ze iets fouts moeten rechtzetten. Met de leer an sich is niks mis. Wel met de krampachtige manier waarop mensen zich aan belijdenisgeschriften en dogma's vastklampen: ze worden verabsoluteerd. Zo komen mensen tot uitspraken die exclusief zijn, terwijl de bijbel veel minder absoluut over normen en vormen spreekt dan zij. En dán is er dus ergens iets mis gegaan.

Als de bijbel ons de vrijheid geeft om verschillend over dingen te denken, waarom némen we die dan niet gewoon? We hoéven niet met alle neuzen dezelfde kant op te staan, we moeten elkaar als individuen accepteren, die een gemeenschappelijke kern hebben. Dus als iets 'charismatisch' is, en Bijbels, dan hoéven we het niet zo te doen als zij. Het kán, maar als er meer mogelijkheden zijn, moeten die naast elkaar kunnen bestaan vind ik.
« Laatst bewerkt op: november 29, 2004, 04:03:54 pm door Roodkapje »

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: november 29, 2004, 10:45:08 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 28 november 2004 om 15:36:
 Roodkapje nam haar opa bij de hand, wat vertederde blikken van het verplegend personeel opriep. Het mocht misschien schattig lijken, maar Roodkapje had een doel met dit alles: lichamelijk contact (hand vasthouden) vergemakkelijkt de communicatie met demente mensen. Ze moeten gewoon meer gestimuleerd worden dan andere mensen. Verder kwamen wat theorieën die Roodkapje geleerd had bij haar studie psychologie van pas.
En toch vind ik het schattig :P Maar ja, dat ligt misschien ook aan mij hoor. Ik raak namelijk ook wel eens ontroerd van een ambulance, van het idee dat daar mensen zijn die even aan niks anders denken dan aan de mens in nood, terwijl ik ook wel weet dat dat gewoon hun vak is.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: november 30, 2004, 10:22:40 am »
Uit zeer betrouwbare bron heb ik het gerucht vernomen dat het vandaag feest is in het Sprookjesbos!  :) Doornroosje viert namelijk haar verjaardag.
Gefeliciteerd Doornroosje!  _/-\o_

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: november 30, 2004, 10:43:50 am »
Gefeliciteerd Doornroosje! Hoeveel jaar nog tot de prins komt?

Doornroosje

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: november 30, 2004, 12:29:20 pm »
Met dank voor de felicitaties!! Ik voel me acuut een stuk jariger... Zit momenteel op mijn stage te doen of ik werk...
Beste Pooh: het is helaas niet Doornroosje zèlf die de regie heeft over prinsen enzo... dat nare mens met d'r naalden ook.... ;)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: november 30, 2004, 01:18:25 pm »
* Roodkapje heeft het huisje al versierd en een verassing gekocht :cheer:

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: november 30, 2004, 01:21:58 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 30 november 2004 om 13:18:
* Roodkapje heeft het huisje al versierd en een verassing gekocht
Doornroosje: gefeliciteerd! en ik hoop voor je dat het hier om een verrassing gaat...  :P
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: november 30, 2004, 01:25:23 pm »
ja dat lijkt mij ook wat aangenamer ja ;)

feli doornroosje
« Laatst bewerkt op: november 30, 2004, 01:25:38 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: november 30, 2004, 01:25:33 pm »
taalpurist!

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: november 30, 2004, 01:31:16 pm »
Weet ik :+

Doornroosje

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: november 30, 2004, 02:12:10 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 30 november 2004 om 13:18:
* Roodkapje heeft het huisje al versierd en een verassing gekocht :cheer:
Hoei! Ik kan haast niet wachten...  _/-\o_ Ben net terug van een verjaardagslunch met mijn stagebegeleidster (lief hè?).... 'moet' dus nog ff bezig hier... grmpf...

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: november 30, 2004, 05:09:42 pm »
Feli Doornroosje, dat het nieuwe levensjaar je veel rozen en weinig doornen mag brengen!  _/-\o_
« Laatst bewerkt op: november 30, 2004, 05:09:57 pm door dingo »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: november 30, 2004, 08:04:12 pm »
Gefeliciteerd Doornroosje. (Dacht dat je vrijdag pas jarig was :? )

http://www.fromtheheartpostcards.com/greetingcards/barbie_bday.jpg
« Laatst bewerkt op: november 30, 2004, 08:04:37 pm door Pleun »

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: november 30, 2004, 08:17:12 pm »
Dan viert ze het pas, heb ik begrepen...

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: november 30, 2004, 09:54:38 pm »

quote:

Pleun schreef op 30 november 2004 om 20:04:
Gefeliciteerd Doornroosje. (Dacht dat je vrijdag pas jarig was :? )

[afbeelding]

iieuw! Ik heb nog zó gezegd: GEEN vieze plaatjes in mijn blog!  |:(

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: december 01, 2004, 01:48:13 am »
Doornroosjes verjaardag
Voor Doornroosje begon haar verjaardag net als elke gewone dag: ze moest naar haar werk. Roodkapje had het opeens heel druk toen Doornroosje weg was: ze moest aan iedereen die zich via de totemtotem meldde doorgeven wat Doornroosje zoal voor haar verjaardag wenste en naar de winkel om een cadeau en versiering te kopen.

Tussen de bedrijven door versierde Roodkapje het kleine huisje, zodat het er bont, maar knus uitzag. Er hing een heuse 'hartelijk gefeliciteerd' guirlande en de kapstok en Doornroosjes stoel waren bovendien voorzien van ballonnen. Tevreden wachtte Roodkapje op de thuiskomst van de jarige. Dat liet nog even op zich wachten.

Doornroosje voelde zich nóg jariger dan ze al was bij het zien van het resultaat van Roodkapjes inspanningen. Maar het was nog niet voorbij... Roodkapje had een speciale maaltijd in gedachten voor Doornroosje en begon alvast met koken, terwijl Doornroosje heerlijk lui van haar jarige toestand lag te genieten op de grote bank in de woonkamer.

Goudelsje at ook mee en iedereen liet het zich goed smaken. Na het eten was er koffie met taart :9~ en werd het idee geopperd om een DVD te huren, zodat de avond bankhangend doorgebracht zou kunnen worden. Roodkapje trotseerde de barre koude om aan Doornroosjes wens te kunnen voldoen. :)

Samen met Goudelsje werd de film Shrek 2 gekeken. Goudelsje en Roodkapje hadden het al een keer gezien, maar Doornroosje niet. Het was opnieuw erg leuk om te zien.

http://www.criterionpic.com/cpl/images/lcl_shrek2poster.jpg

Doornroosje vertelde dat ze een andere leuke film recentelijk in het Filmhuis gezien had, namelijk "The Incredibles", een anti-James Bond-animatiefilm van Disney.
Hoewel gemaakt door Disney scheen het wel een ontzettend leuke film te zijn. Ze had enorm veel zin om die film nog eens te zien. Roodkapje zou Repelsteeltje op de hoogte brengen en Doornroosje zou de Trollenkoning eens vragen. Het leek Roodkapje wel gezellig om met een clubje het Filmhuis in de Stad onveilig te maken. d:)b Dat zou zeker nog vervolgd worden. :)

http://images.killermovies.com/i/theincredibles/poster.jpg

Al met al was het erg laat geworden, ook getuige het tijdstip van het afschrift, dus hoog tijd om eens onder de wol te kruipen ;)
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2005, 10:48:58 am door Roodkapje »

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: december 01, 2004, 01:51:25 am »
:w
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: december 01, 2004, 01:26:29 pm »
Hee Joes! :w

Doornroosje

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: december 01, 2004, 02:09:29 pm »
Doornroosjes verjaardag - deel 2

Doornroosje had zich sinds haar vierde levensjaar niet meer zó jarig gevoeld, met al die ballonnen aan haar stoel... en telefoontjes van heel-ver-weg, en Goudelsje die op visite kwam, en felicitaties op het forum, en....?
Nee, Doornroosje had nog géén cadeautjes gehad: over dat onderwerp werd alleen maar erg geheimzinnig gedaan door Roodkapje, die met een heleboel mensen zat te smoezen, maar ondergetekende overal angstvallig buiten hield.  :(

De volgende dag besloot Doornroosje dat ze het allemaal nog eens dunnetjes over ging doen met een verjaardag eigen stijl : in bed.  :z
Roodkapje kwam rond 12 uur bezorgd kijken of haar huisgenote het nog deed, maar die vermaakte zich opperbest met koffie en LOTR. Roodkapje werd weer weggestuurd, want die stonk naar de Rode Stier waar ze al meer dan een week mee hokte. Doornroosje hield niet van Rode Stier. Ze vond 't maar een vies beest. Maar zolang hij Roodkapje door haar tentamens sleepte werd hij gedoogd. B)

Deze tweede verjaardag was trouwens óók een heuglijke dag omdat Doornroosjes vader, de koning van Smaragdstad, jarig was! Indertijd was Doornroosje een soort van vervroegd verjaardagscadeau geweest, wat sindsdien resulteerde in een dubbel feest ieder jaar. :9 Gefeliciteerd pap!

Roodkapje kwam banketstaaf brengen  :Y) en vond een verjaardagsvierdaagse t/m vrijdag lang geen gek idee. Ze kondigde aan dat bij háár verjaardag er naar goed oosters gebruik  een WEEk feest gevierd zou worden. Dit idee sprak Doornroosje zeer aan. :9

Om 13.00 uur moest ze toch maar eens haar bedje uit - de koffie was op.
Goedemorgen Sprookjesbos! :w
« Laatst bewerkt op: december 01, 2004, 02:21:26 pm door Doornroosje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: december 01, 2004, 02:23:22 pm »
Je hebt al wél een cadeautje gehad :( Maar die heb je al weer opgegeten!

Jij bent trouwens aan de beurt om koffie te halen...  d:)b
« Laatst bewerkt op: december 01, 2004, 02:25:07 pm door Roodkapje »