Auteur Topic: Oproep tot geweld tegen moslims op internet  (gelezen 1331 keer)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Oproep tot geweld tegen moslims op internet
« Gepost op: november 09, 2004, 01:46:26 pm »

quote: http://www.nu.nl/news.jsp?n=438191&c=50

Uitgegeven: 8 november 2004 15:30
AMSTERDAM - Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) heeft de afgelopen dagen veel sites opgespoord waar wordt opgeroepen tot geweld tegen moslims. Tegen de verwachting in kreeg het meldpunt veel minder meldingen hierover binnen dan over internetsites waar de moord op Theo van Gogh wordt toegejuicht en waar de jihad wordt gepredikt. Dat liet een woordvoerder van het MDI maandag weten.

"De sfeer op internet is sinds de moord op Van Gogh in snel tempo verslechterd", aldus de woordvoerder. Volgens hem wordt er niet alleen op weblogs, forums en sites van extreemrechts opgeroepen tot geweld tegen moslims "ook op 'normale' sites zijn opruiingen aan de orde van de dag."

Het MDI roept eigenaren van deze sites op "om nadrukkelijk te modereren en zaken die over de schreef gaan, zoals oproepen tot moord of geweld, te verwijderen". De woordvoerder adviseert internetgebruikers ook actie te ondernemen. "Door op discussiesites een weerwoord te geven."
Bron: nu.nl

Ik snap niet dat mensen het 'normaal' vinden om maar zo op iets te reageren. Als je verstand hebt gekregen, gebruik het dan ook!
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israƫl! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 09, 2004, 02:10:15 pm »
Vreemd nieuws.
Maar het is de vraag wat men verstaat onder oproepen tot geweld en opruiing in het algemeen. Volgens mij haalt de MDI in dit bericht de 2 dingen door elkaar aan.
Feitenlijk is het moslimgeloof niet tolerant, en als men dat gaat zeggen dan kan het gezien worden als opruiing.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 09, 2004, 02:25:07 pm »
Zielig.  Geweld oproepen tegen moslims is net zo erg als moslimextremisme. De verpakking mag dan anders zijn maar de inhoud (haat) is hetzelfde.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 09, 2004, 02:27:43 pm »
Het is natuurlijk nog maar de vraag hoeveel % er serieus genomen hoeft te worden. Het merendeel zal door opgefokte tieners geplaatst zijn die ff stoer willen doen...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Iemand

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 28, 2004, 07:51:10 pm »
Hoezo denk je dat?

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 28, 2004, 08:05:56 pm »

quote:

Joesoef was zelf altijd een opgefokte tiener die stoer wilde doen. :P
Live vanuit de luie stoel

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 28, 2004, 09:24:28 pm »

quote:

Joesoef schreef op 09 november 2004 om 14:27:
Het is natuurlijk nog maar de vraag hoeveel % er serieus genomen hoeft te worden. Het merendeel zal door opgefokte tieners geplaatst zijn die ff stoer willen doen...
Dat is waar, maar diezelfde pubers staken in Uden wel een school in brand.

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 28, 2004, 10:25:57 pm »
Media hype, opgeschoten types, media hype, pubers, media hype, enkele moslim drop-out, media hype, publiciteitbeluste artiest of politici, media hype, dogma imam en oh ja...media hype.

Dit zijn zo ongeveer de redenen waarom Nederland denkt met een olifant te zitten terwijl in ieder ander land men allang de mug herkend had.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 28, 2004, 10:35:07 pm »

quote:

Picardijn schreef op 09 november 2004 om 14:10:
Vreemd nieuws. (...)
Feitenlijk is het moslimgeloof niet tolerant, en als men dat gaat zeggen dan kan het gezien worden als opruiing.

Da's niet waar: Moslims geloven dat Joden en christenen die in hun levenswandel laten blijken dat ze God eren, goed bezig zijn en gerespecteerd dienen te worden. Allah is blij met hen.
Tenminste: dat staat in de Quran (naar ik heb begrepen), alleen weten niet alle moslims dat.
« Laatst bewerkt op: november 28, 2004, 10:35:42 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Iemand

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 30, 2004, 09:28:07 pm »
De extremisten die willen terroririseren (volgens mij moet ik het anders spellen...) gebruiken t t moslimgeloof als 'excuus'.

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 30, 2004, 10:21:14 pm »
Terroriseren doe je vanuit een sterk eigen gelijk gevoel. Dat gevoel kan een bepaalde geloofsvisie zijn maar ook bijvoorbeeld de drang naar zelfstandigheid (ETA). De terrorist heeft geen excuus nodig. Dat suggereert dat hij geweld gebruikt om het geweld. Hij doet het voor de goede zaak waarin hij zelf radicaal gelooft.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.