quote:
Dat ontken ik niet.
quote:
Er zijn géén mindere 'Kinderen van GOD' en met dit onderwerp als 'aanleiding en oorzaak' geen mindere of hogere hemels te verdienen.
Kijk ik neem niet aan dat God zal zeggen dat iemand in de hemel een minder kind is ofzo, maar je bent kind hoe meer je de vruchten van de geest hebt/bent. Yashua (Jezus) is het hoogste daarin. en die zit dan ook het hoogst. ik denk zeker wel dat er verschillende lagen of dimensies of wat dan ook in de hemel zijn.
quote:
Wij krijgen immers van GOD en we kunnen de Geest niet 'door goed gedrag verdienen.
de geest is goed gedrag. de geest is een goed hart en goede gedachten en die leiden daartoe. en goed gedrag helpt ons dat aan te kweken.
quote:
Wij zijn allen zondig, maar GOD ziet ons perfekt in Jezus zegt de Bijbel.
Wij zijn idd alleen zondig. Ja natuurlijk, maar de een is meer in jezus dan de ander. er zijn zoveel verschillende christenen, sommigen zijn kei goed anderen zijn eigenlijk asos die zeggen jezus is heer en verder nix doen. ik wil niet oordelen over individuen ofzo maar dit is nou eenmaal zo. dus de een is meer in jezus dan de ander. ten tweede:dat jezus gestorven is voor onze zondes heeft er bij vele christenen op een of andere manier tot het waanidee geleid dat goedheid helemaal nix betekent voor god. waar halen we het vandaan? jezus heeft het ten eerste vaak zat over rechtvaardigen en barmhartigheid, veel meer dan dat hij het heeft over geloof in mij en je bent gered.
god zegt ergens in de bijbel dat hij de zondes na jezus niet meer zal gedenken. dat is dus absoluut niet synoniem aan dat hij het goede van ons ook helemaal niet meer gedenkt.
integendeel. wat denk je trouwens van een zin als 'wie zichzelf verhoogt, zal vernederd worden en omgekeerd'? hoe kan dit, als iedereen toch in dezelfde hemel komt?
ik vind het ook gruwelijk onrechtvaardig als iemand die countless beproevingen op christelijke wijze doorstaat, en alles doet voor god, hetzelfde krijgt als een aso barnevelder
die vingertje wijst en thuis zit te luilakken terwijl hij verkondigt dat jezus heer is.
de vroegere christenen werden gemarteld en ze bleven maar verkondigen. wedden dat al die hedendaagse christenen dat niet eens een minuut zouden volhouden, laat staan geloven dat god hen zou redden?
quote:
nou ik denk dat dat aan god ligt en niet aan een mensenhand hoewel dat alles zeker zal helpen. god geeft en werkt hoe hij wil.
quote:
Iemand met zo'n hartewens is beslist niet hoogmoedig.
zeker niet, daarom zal die ook in een hogere hemel komen.
quote:
Iemand die denkt zonder Gods Geest Gods Wil te kunnen doen is hoogmoedig. Iemand die denkt, dat hij/zij niet zondig is of beter zal zijn dan een ander: die is hoogmoedig. Iemand die denkt zelf dingen te kunnen doen om bij God iets te verdienen: die is hoogmoedig.
juist. en al die hoogmoedigen zullen naar een duisterder hemel gaan.
quote:
Maar, als jij voor God aan de slag wil met de Gaven: dan zal God je de Gaven niet onthouden.
dank u god.
Maar laat ik nog iets toevoegen, het is niet zozeer een idee dat god ff beslist wie waarheengaat, maar meer dat ieder mens een andere zielelicht heeft, en alles wat ze tegenkomen is een reflectie, een spiegel van jezelf, zeker daar in de hemel.
daarom zal hoe meer liefde en goedheid je hebt, hoe meer je bij god zal staan.
ik hoor weleens hoeveel moeite het mensen kost om te vergeven. en dat ze door jezus het toch net hebben kunnen doen, of net niet. en dan hoor ik ook verhalen van een jongetje dat jarenlang door ma in de kast is opgesloten. hij werd gevonden. wat gebeurde er?
bij de rechtspraak vroeg hij om GENADE VOOR DE MOEDER. je gaat me toch niet zeggen dat zo'n heilige voor god net zoveel waard is als zo'n halve farizeeer die je overal en nergens kan vinden tussen christelijke dorpen? dat zo'n jong niet een betere plek verdient voor zoiets goeds?