quote:
Daar bedoel ik mee dat er getuigen waren bij de geschriften uit de bijbel.
lees onderaan
quote:
En wie zegt mij dat er dan over een tijdje niet nog een ander NOG beter boek op aarde neerdaalt, als de koran de derde 'poging' van God is om in een boek op te schrijven wat echt waar is?
quote:
Hoe zie jij de boodschap van Jezus?
Vlak je die helemaal uit en zie je Hem 'slechts' als een profeet? (Wat ik mij moeilijk voor kan stellen) Ben benieuwd naar je antwoord.
aan de hand van koranverzen proberen uit te leggen, als je ALLES leest zal je ongetwijfeld niet meer twijfelen aan mijn beslissing .
Moge God mijn fouten vergeven en de gelovigen op het rechte pad leiden
aan de hand van koranverzen proberen uit te leggen, als je ALLES leest zal je ongetwijfeld niet meer aarzelen aan DE beslissing .
Naar het einde toe wordt alles veel duidelijker, maar ik zeg jullie, lees het uit liefde voor God....
In de naam van Allah, de meest Barmhartige, de meest Genadevolle.
Baqara(2) ,eerste paar verzen uit de Qoran
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Alif Laam Miem.
2. Dit is het boek (de Koran) waaraan geen twijfel is, een richtsnoer voor de Moettaqoen.
3.(Dit zijn) Degenen die in de Ghayb geloven en het gebed onderhouden en die uitgeven van hetgeen Wij (Allah) hun hebben voorzien.
4. En degenen die geloven in hetgeen
wat aan jou (Mohammed) is geopenbaard en in hetgeen wat vòòr jou is geopenbaard (openbaringen aan voorgaande profeten) en die overtuigd zijn in het bestaan van het Hiernamaals. 5. Zij zijn degenen die de juiste leiding van hun Heer volgen en zij zijn de succesvollen.
6. Voorzeker, zij die niet geloven voorhun maakt het niet uit of jij hen waarschuwt of niet, zij zullen niet geloven.
136. Zegt: "
Wij geloven in Allah en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Ismaël, Izaäk, Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons.252. Dit zijn de tekenen van Allah. Wij dragen ze u voor naar waarheid.
Voorzeker, u bent één der boodschappers.(Mohammed vzmh)253.
Van deze boodschappers hebben wij sommigen boven anderen verheven; tot sommigen hunner sprak Allah en sommigen hunner verhief Hij in rang. En Wij gaven Jezus, zoon van Maria duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid. En indien Allah wilde, zouden zij, die na hem kwamen, elkander niet hebben bestreden, nadat de duidelijke tekenen tot hen waren gekomen, maar zij twistten, daar sommigen hunner geloofden en anderen verwierpen. En indien Allah wilde, zouden zij elkander niet hebben bestreden, maar Allah doet, wat Hij wil.
en over Jezus vzmh staat er heel uidelijk uitleg in de koran (thx to my friends )
Imraan 3
37. Daarom nam haar Heer haar (Maria) met welbehagen aan en deed haar goed opgroeien en vertrouwde haar aan Zacharia toe. Telkens, wanneer Zacharia bij haar in de kamer ging, vond hij voedsel bij haar. Hij zei: "O, Maria, waar heeft u dit vandaan?" Zij antwoordde: "Het komt van Allah." Voorzeker, Allah geeft volop aan wie Hij wil.
38. Toen bad Zacharia tot zijn Heer: "Mijn Heer geef mij een rein nageslacht; voorzeker, U verhoort het gebed."
39. En de engelen riepen tot hem, terwijl hij in de kamer stond te bidden: "Allah geeft u de blijde tijding over Johannes, die Allah's woord zal vervullen - en hij zal edel, kuis en een profeet onder de rechtvaardigen zijn.
40. Hij zei: "
Heer, hoe zal er een zoon voor mij zijn, waar ouderdom al over mij gekomen en mijn vrouw onvruchtbaar is? " Hij antwoordde: "Zo doet Allah, wat Hij wil."
41. Hij zei: "Heer, geef mij een teken." Hij antwoordde: "Uw teken zal zijn, dat u drie dagen slechts door gebaar tot de mensen zult spreken. Gedenk uw Heer vaak en verheerlijk Hem 's avonds en 's morgens."
42. Toen zeiden de engelen: "O, Maria, Allah heeft u uitverkoren en u gereinigd en u boven de vrouwen aller vollkeren uitverkoren."
43. "O, Maria, wees uw Heer gehoorzaam en werp u neder en aanbid met degenen, die aanbidden."
44. Dit is een van de tijdingen van het ongeziene, die wij u openbaren. En u was niet bij hen toen zij lootten (om te zien), wie hunner de voogd van Maria zou zijn, noch was u bij hen, toen zij met elkander redetwistten.
45. Toen de engelen zeiden: "O, Maria, waarlijk, Allah geeft u blijde tijding door Zijn woord: Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus, zoon van Maria, geëerd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn.
46. En hij zal tot het volk spreken in de wieg en op middelbare leeftijd en hij zal één der rechtvaardigen zijn."
47.
Zij zei: "Heer, hoe zal ik een zoon hebben, daar geen man mij heeft benaderd?" Hij zei: "Zo schept Allah, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt.Nisa(4)
157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", -
maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - maar het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van maar volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,
158. Integendeel,
Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs. 159. Er is niemand onder de mensen van het Boek die er niet in zal geloven vòòr zijn dood. En op de Dag der Opstanding zal hij (Jezus) getuige tegen hen zijn, -
171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar,
de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in één)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende.
Maidah(5)
44. Waarlijk, Wij zonden de Torah neder, waarin leiding en licht was, waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden, omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen. Vreest daarom de mensen niet, doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse. En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen.
45. En Wij schreven hen daarin voor:
Een leven voor een leven, oog om oog, neus om neus, oor om oor, tand om tand en (rechtvaardige) vergelding voor wonden. En hij, die van het recht hierop afziet, dit zal een verzoening voor zijn zonden zijn en wie niet rechtspreken bij hetgeen Allah heeft nedergezonden, zijn onrechtvaardigen.
46. En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen vòòr hem in de Torah was (geopenbaard), en
Wij gaven hem het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarvòòr in de Torah was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden. 47. En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders.
48.
En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvòòr in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult u allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover u van mening verschilt.
116. En wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, heeft u tot de mensen gezegd: "Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah,'? zal hij antwoorden: "Heilig bent U! Ik zou nooit kunnen zeggen, waarop ik geen recht had. Indien ik het had gezegd zult U het zeker hebben geweten. U weet, wat in mijn innerlijk is en ik weet niet, wat in U is. U bent de Kenner van het onzienlijke.
117. Ik zei niets tot hen, dan hetgeen U mij heeft geboden:
"Aanbidt Allah, mijn Heer en uw Heer." En ik was getuige van hen, zolang ik in hun midden verbleef, maar nadat U mij deedt sterven, was U de Bewaker over hen en U bent Getuige van alle dingen.
118. Indien U hen straft, zijn zij Uw dienaren en indien U hen vergeeft, bent U zeker de Almachtige, de Alwijze.
119. Allah zal zeggen: "Dit is een dag waarop waarachtigheid de waarachtigen zal baten. Voor hen zijn tuinen, waar doorheen rivieren stromen; zij zullen daarin voor eeuwig vertoeven." Allah heeft behagen in hen en zij hebben behagen in Hem, dit is de grote zegepraal.
Marjam (19)
27. Alsdan bracht zij het kind tot haar volk. Dit zei: "O Maria, u heeft iets vreemds gedaan."
28. "O Zuster van Aäron, uw vader was geen verdorven man noch was uw moeder een onkuise vrouw."
29. Dan wees zij naar het kind. Zij zeiden: "Hoe kunnen wij tot een wiegekind spreken?"
30.
Hij (Jezus) zei: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"
31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd." 32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."
33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."
34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.
35.
Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt. 36. "
Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."
37. Maar(sommige) partijen verschillen (hierover) onderling van mening; maar wee de ongelovigen bij hun aanwezigheid op de grote Dag.
Zochrof 43
59.
Hij (Jezus) is niets dan een dienaar wie Wij Onze gunst schonken en Wij stelden hem tot voorbeeld voor de kinderen van Israël. 60. En indien Wij het wilden, konden Wij engelen uit uw midden tot opvolgers op aarde maken.
61. Maar dit is een teken van het Uur. Twijfelt er daarom niet aan, maar volgt Mij. Dit is het rechte pad.
62. En laat Satan u niet verleiden. Voorzeker, hij is voor u een openlijke vijand.
63. Toen Jezus met duidelijke bewijzen kwam, zei hij: "Waarlijk ik ben met wijsheid tot u gekomen opdat ik u iets van hetgeen waarover u onderling verschilt duidelijk moge maken. Vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij.
64. Voorwaar,
Allah is mijn Heer en uw Heer. Dient Hem daarom. Dit is het rechte pad."
Hadied(57)
27. Dan deden Wij Onze boodschappers in hun voetsporen treden en Wij deden Jezus, de zoon van Maria, opvolgen en Wij gaven hem het Evangelie. En Wij legden zachtmoedigheid en barmhartigheid in het hart zijner volgelingen.
Maar het kloosterleven schreven Wij hun niet voor, maar zij vonden dit zelf uit om Allah's welbehagen te zoeken. Zij namen dit echter niet in acht zoals het behoorde. Toen gaven Wij de gelovigen onder hen een beloning, maar velen onder hen waren overtreders.
28. O u gelovigen, vreest Allah en gelooft in Zijn boodschapper. Hij zal u een dubbel aandeel van Zijn barmhartigheid geven en u een licht verschaffen waarin u wandelen zult en Hij zal u vergeven: - Voorwaar, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------
AsSaff (61)
6. En toen Jezus, zoon van Maria, zei: "O kinderen van Israël, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vòòr mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van
een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen , zullen zij zeggen:
"Dit is louter bedrog." 7. Wie is onrechtvaardiger dan hij die leugen over Allah verzint,
terwijl hij opgeroepen wordt tot de Islam ? Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.
------------------------------------------------------------------------------------
quote:
De Grande Encyclopedie Francaise zegt het volgende over Mohammed (VZMH): "Mohammed, stichter van de Islám, Boodschapper van God en Zegel der Profeten. Het woord Mohammed betekent de 'verheerlijkte' en is afgeleid van de wortel 'HMD', wat 'loven en prijzen' betekent. Door een toevallige samenloop van omstandigheden is er nog een andere naam, 'Ahmad', die van dezelfde wortel als Mohammed afstamt, gelijkluidend is, en hoogstwaarschijnlijk door de Arabische christenen als equivalent voor 'Paracleet' (=Trooster) werd gebruikt. Ahmad betekent 'hoog geprezen en geëerd' en is de vertaling van het woord 'perikletos' (wat per abuis verkeerd vertaald werd als 'parakletos'). Dat is de reden, dat religieuze moslim-schrijvers er herhaaldelijk op hebben gewezen dat deze naam in het Nieuwe Testament op de komst van de Profeet van de Islám slaat. De Qur'án verwijst hiernaar in een bijzonder vers in Sura Saff."(61)
JOHANNES 16:5-15
…Want indien ik niet heenga, kan de
Trooster niet tot u komen, maar indien ik heenga, zal ik hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel… en …doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen…
DE TROOSTER = AHMED (Arabisch) = 2de NAAM vd de profeet Mohammed vzmh
klik hier, veel meer over de aangekondigde profeet in de bijbel