Auteur Topic: Magie  (gelezen 859 keer)

kanTineke

• |www.foforum.tk| Only He wil r
    • Bekijk profiel
Magie
« Gepost op: november 27, 2004, 11:51:59 am »
Nieuwe thema van de kinderboeken week van volgendjaar is 'Magie'

ik als christen, en ik als die strx voor de klas ga... vind et best verontrustend!!!

Magie.. waar laten we onze kinderen mee in????

... ik denk dat we met z'n allen moeten gaan bidden .. of de kinderen een bol van bescherming om hen heen mogen hebben!!!

... en dan nog een vraagje.. hoe gaat dat op de 'christelijke' scholen? doen ze mee??

... ik ben benieuwt..
|www.foforum.tk| Only He wil reign!

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Magie
« Reactie #1 Gepost op: november 27, 2004, 11:57:30 am »
Zou het niet komen door Harry Potter dat de magie zo'n grote noemer is geworden in de wereld van de werkelijkheid. Is de TS bang dat de schijnwerkelijkheid een grotere invloed gaat hebben op kinderen dat de werkelijkheid, of is ze bang dat het geloof minder geloofwaardig zal gaan worden door de invloeden van de schijnwerkelijkheid.
Zelf herinner ik me nog de ontzetting welke ontstond na het verschijnen van de Lion King, en de twijfel bij mij om de CD met filmmuziek aan te schaffen om rede van gepastheid. Maar ik vond het behoorlijk hypochriet van me om wel Metellica aan te schaffen en Lion King links te laten liggen.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Iris

• Bekijk profiel
Magie
« Reactie #2 Gepost op: november 27, 2004, 08:25:57 pm »
Hai kanTineke :)

Wat versta jij precies onder magie?

Iris

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Magie
« Reactie #3 Gepost op: november 27, 2004, 09:18:22 pm »
Hee, dat was ook mijn vraag.

In het algemeen vind ik trouwens dat mensen niet teveel apen en beren op de weg moeten zien. Want dan zouden christenen ook geen fantasy meer mogen lezen. Een gezonde scheiding van fantasie en realiteit (fictie en realiteit om het beter te zeggen) lijkt me wenselijk in dit soort discussies.

Gezien de vraagstelling van de TS wil kanTineke graag weten hoe je als christen met dit fenomeen om moet gaan. Daarom een schopje naar CZDP.
« Laatst bewerkt op: november 27, 2004, 09:19:44 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israƫl! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)