Auteur Topic: De openbaring dat de Vader en de Zoon één Zijn.  (gelezen 1601 keer)

lio

• Bekijk profiel
De openbaring dat de Vader en de Zoon één Zijn.
« Gepost op: november 30, 2004, 01:06:46 pm »
Lieve broeders ik ben U voor gegaan volg mij in mijn denkgeest van eeuwige Liefde en Vrede van God onze Vader.
De wederkomst van Christus is in het Nu

Bereidheid, meer vraag ik niet

TIJD / RUIMTE

De openbaring dat de Vader en de Zoon één zijn zal mettertijd tot iedere denkgeest komen. Toch wordt dat tijdstip door de denkgeest zelf bepaald, en niet onderwezen.

Het tijdstip is al vastgesteld. Het lijkt totaal willekeurig. Toch is er geen stap langs de weg die iemand slechts toevallig zet. Die is al door hem gezet, hoewel hij nog niet op weg is gegaan. Want het lijkt slechts zo dat de tijd één richting uitgaat.We ondernemen slechts een reis die al voorbij is. Toch schijnt ze een toekomst te hebben die ons nog onbekend is.

Tijd is een kunstgreep, een goocheltoer, een immense illusie waarin figuren als bij toverslag komen en gaan. Toch zit er een plan achter alle verschijningsvormen dat niet verandert. Het draaiboek is geschreven. Wanneer één ervaring een eind komt maken aan jouw twijfelen staat vast. Want wij zien de reis slechts vanaf het punt waarop ze eindigde en kijken erop terug, terwijl we ons inbeelden dat we haar nog eens maken; en we zien mentaal opnieuw wat is voorbijgegaan.
Jij werd verlost op het moment dat je meende dat je Hem in de steek liet.
Op hetzelfde ogenblik dat het idee van scheiding binnendrong in de denkgeest van Gods Zoon, op dat ogenblik werd Gods Antwoord gegeven. In de tijd gebeurde dit heel lang geleden. In werkelijkheid is het helemaal nooit gebeurd.

De wereld van tijd is de wereld van illusie. Wat lang geleden gebeurde, lijkt nu te gebeuren. Keuzes die allang zijn gemaakt, lijken nog open te zijn en nog gemaakt te moeten worden. Wat geleerd en begrepen en al lang  geleden is voorbijgegaan, wordt bezien als een nieuwe gedachte, een fris idee, een andere benadering. Omdat jouw wil vrij is, kun jij op elk zelfverkozen moment aanvaarden wat al is geschied en pas dan zul je beseffen dat het er altijd is geweest.

Tijd gaat in wezen dan ook terug naar een ogenblik zo lang vervlogen dat het voorbij alle herinnering, en zelfs buiten de mogelijkheid tot herinneren ligt. Maar omdat het een ogenblik is dat steeds en steeds en steeds weer wordt herleefd, lijkt het nu te zijn. Elke dag, en iedere minuut van elke dag, en elk ogenblik dat iedere minuut bevat, herbeleef je slechts het ene ogenblik waarop de tijd van verschrikking de plaats van liefde innam. En zo sterf je elke dag om opnieuw te leven, tot je de kloof tussen verleden en heden oversteekt, die helemaal geen kloof is. Zo is elk leven: een ogenschijnlijk interval van geboorte naar dood en opnieuw naar leven, een herhaling van een ogenblik dat lang geleden al voorbij was en niet kan worden herbeleefd. En alle tijd is niets anders dan de waanzinnige overtuiging dat wat voorbij is, nog steeds hier en nu is.
De tijd heeft in jouw denkgeest slechts een ondeelbaar ogenblik geduurd, zonder enig effect op de eeuwigheid. En zo is alle tijd voorbij, en is alles precies zoals het was voordat de weg naar het niets werd gemaakt. Het nietig tikje tijd waarin de eerste vergissing werd begaan, en alle andere in die ene, behelsde eveneens de Correctie van die ene, en van alle andere die in die eerste kwamen. En in dat nietig ogenblik was de tijd voorbij, want dit was al wat hij ooit was. Waarop God een antwoord heeft gegeven, is beantwoord en voorbij.

Jij, die nog steeds gelooft dat je in de tijd leeft en niet weet dat die voorbij is, wordt nog steeds door de Heilige Geest door een oneindig klein en zinloos labyrint geleid dat jij nog steeds ziet in de tijd, hoewel die reeds lang verdwenen is. Jij denkt dat je leeft in wat voorbij is. Elk ding waarnaar je kijkt heb je maar een ogenblik gezien, lang geleden, voordat de onwerkelijkheid ervan voor de waarheid week. Niet één illusie blijft nog in jouw denkgeest onbeantwoord. Onzekerheid werd zo lang geleden naar zekerheid gebracht, dat het zonder meer moeilijk is ze aan het hart te drukken, alsof ze nog steeds voor jou stond.

Het nietig ogenblik dat jij zou willen behouden en eeuwig maken, ging in de Hemel zo snel voorbij dat niets had opgemerkt dat het gekomen was. Iets wat te vlug verdween om invloed te hebben op de simpele kennis van Gods Zoon, kan beslist niet meer aanwezig zijn om door jou tot leraar te worden verkozen. Alleen in het verleden - een oeroud verleden, te kortstondig om een wereld te maken als antwoord op de schepping - leek deze wereld te verrijzen. Zo heel, heel lang geleden, en voor zo’n nietig korte tijdsspanne, dat niet één noot in het lied van de Hemel werd gemist. Maar in elke niet-vergevingsgezinde daad of gedachte, in ieder oordeel en in alle geloof in zonde wordt dat ene ogenblik steeds opgeroepen, alsof het in de tijd opnieuw kon worden voortgebracht. Je houdt een oeroude herinnering voor ogen. En wie alleen in herinneringen leeft, is zich niet bewust van waar hij is.

Vergeet de tijd van verschrikking die zolang geleden gecorrigeerd werd en ongedaan gemaakt. Kan zonde de Wil van God weerstaan? Kan het jouw taak zijn het verleden te zien en in het heden te plaatsen? Je kunt niet teruggaan. En alles wat de weg wijst in de richting van het verleden, stuurt jou op missie waarvan de volbrenging alleen maar onwerkelijk kan zijn. Dat is de rechtvaardigheid waarvan de komst door jouw Albeminnende Vader is gegarandeerd. En Hij heeft jou beschermd tegen je eigen oneerlijkheid jegens jezelf. Je kunt jouw weg  niet kwijtraken want er is geen andere dan de Zijne, en je kunt nergens anders heengaan dan naar Hem.

Hoe lang duurt een ogenblik? Zolang als het duurt om volmaakte innerlijke gezondheid, volmaakte vrede en volmaakte liefde voor iedereen, voor God en voor jezelf opnieuw tot stand te brengen. Zolang als het duurt om je onsterfelijkheid te herinneren, en jouw onsterfelijke scheppingen die haar met jou delen. Zolang als het duurt om de hel voor de Hemel in te ruilen. Lang genoeg om alle maaksels van het ego te overstijgen, en tot je Vader op te stijgen.

SPIRIT LOVE FOREVER---COMMUNICATIE

De geest reageert op gelijke wijze op alles waarvan hij weet dat het waar is, en op iets anders reageert hij helemaal niet. Evenmin doet hij enige poging om vast te stellen wat waar is. Hij weet dat wat waar is alles is wat God geschapen heeft. Hij staat in totale en rechtstreekse communicatie met elk aspect van de schepping, omdat hij in totale en rechtstreekse communicatie met zijn Schepper verkeert. Deze communicatie is de Wil van God. Schepping en communicatie zijn synoniem. God heeft iedere denkgeest geschapen door zijn denkgeest aan hem mee te delen en hem zo voor eeuwig aan te stellen als kanaal voor de ontvangst van zijn Denkgeest en Wil. Aangezien alleen wezens van gelijke orde werkelijk kunnen communiceren, communiceren Zijn scheppingen van nature met Hem en gelijk Hem. Deze communicatie is volmaakt abstract, aangezien haar kwaliteit universeel van toepassing is en niet aan enig oordeel, enige uitzondering of enige verandering onderhevig. God heeft jou hierdoor en hiervoor geschapen. De denkgeest kan zijn functie vervormen, maar hij kan zichzelf geen functies toekennen die hem niet gegeven zijn. Daarom kan de denkgeest het vermogen tot communiceren nooit volledig kwijtraken, ook al weigert hij dat te gebruiken ten behoeve van het zijn.

De Heilige Geest, die naar God leidt, zet communicatie om in zijn, precies zoals Hij waarneming uiteindelijk in kennis omzet. Wat je communiceert verlies je niet.
De Heilige Geest communiceert alleen wat ieder aan allen kan geven. Hij neemt nooit iets terug, omdat Hij wil dat jij dat houdt. Daarom begint Zijn onderricht met deze les:

WIL JE HEBBEN, GEEF ALLES AAN ALLEN.

Wat God wel weet is dat Zijn communicatiekanalen niet voor Hem openstaan, zodat Hij zijn vreugde niet kan meedelen en weten dat Zijn kinderen een en al vreugde zijn. Het schenken van Zijn vreugde is een doorgaand proces, niet in de tijd maar in de eeuwigheid. Wanneer het Zoonschap niet als één met hem communiceert, wordt Gods uitbreiding naar buiten, maar niet in zijn compleetheid, belemmerd. En dus dacht Hij: ‘Mijn kinderen slapen en moeten worden gewekt’.

In het Koninkrijk is er geen verwarring, omdat er slechts één betekenis is. Deze betekenis komt van God en is God. Omdat ook jij die bent, deel je die en breid je die uit zoals je Schepper deed (en doet). Dit behoeft geen vertaling omdat het volmaakt wordt begrepen, maar het heeft wel uitbreiding nodig omdat het uitbreiding betekent. Communicatie is volmaakt direct en volmaakt eenduidig. Ze is totaal vrij, omdat er nooit enige wanklank in doordringt. Om die reden is dit het Koninkrijk van God. Het behoort Hem toe en is daarom zoals Hij. Dat is de werkelijkheid ervan en niets kan het aantasten.

COMMUNICATIE BEËINDIGT AFSCHEIDING

De Communicatieschakel die God Zelf in jou heeft geplaatst, en die jouw denkgeest met de Zijne verbindt, kan niet worden verbroken.

Jij hebt jezelf de hoogst onnatuurlijke gewoonte aangeleerd niet te communiceren met jouw Schepper. Toch blijf je in nauwe communicatie staan met Hem, en met al wat is in Hem, zoals dat ook is in jou. Leer onder zijn liefdevolle leiding alle afzondering af, en leer alle blije communicatie kennen die jij verworpen hebt, maar niet verliezen kon.

God kan alleen communiceren met de Heilige Geest in jouw denkgeest, want alleen Hij deelt de kennis van wat jij bent met God. En alleen de Heilige Geest kan God namens jou antwoord geven, want alleen Hij weet wat God is. Al het andere dat jij in je denkgeest een plaats hebt gegeven, kan niet bestaan, want wat niet met de Denkgeest van God in communicatie staat, is er nooit geweest. Communicatie met God is leven. Niets wat daarvan verstoken is, bestaat überhaupt.

Iedere gedachte die je verborgen wilt houden sluit communicatie af, omdat jij dat zo wilt. Het is onmogelijk in te zien wat volmaakte communicatie is, zolang het verbreken van communicatie van waarde voor je blijft.

Het is heel goed mogelijk de hele dag te luisteren naar Gods Stem zonder je gewone bezigheden op enigerlei wijze te onderbreken. Dat deel van je denkgeest waarin de Waarheid woont, staat in voortdurende communicatie met God, of jij je hiervan nu bewust bent of niet. Het andere deel van je denkgeest functioneert in de wereld en gehoorzaamt de wetten van de wereld. Het is dit deel dat constant afgeleid, ontregeld en uiterst onzeker is.

Communicatie, ondubbelzinnig en kristalhelder, blijft voor eeuwigheid onbegrensd. En God Zelf spreekt tot Zijn Zoon, zoals Zijn Zoon tot Hem spreekt. Hun taal heeft geen woorden, want wat Zij zeggen kan niet in symbolen worden uitgedrukt. Hun kennis is direct en volledig gedeeld en volledig één.

Het lichaam is een beperking, opgelegd aan de universele communicatie die een eeuwige eigenschap van de denkgeest is. Maar de communicatie zelf is innerlijk. De denkgeest reikt uit naar zichzelf. Hij is niet samengesteld uit verschillende delen die elkaar bereiken. Hij gaat niet naar buiten. In zichzelf kent hij geen grenzen, en buiten hem is er niets. Hij omvat alles. Hij omvat jou totaal: jij in hem en hij in jou. Er is niets anders, nergens en nooit.

Bevrijding wordt jou gegeven zodra je het verlangt.

Lieve groet en zegening
leo
http://home.planet.nl/~wobbe029
« Laatst bewerkt op: november 30, 2004, 01:08:09 pm door lio »

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 30, 2004, 01:18:39 pm »
Prachtig Leo.
De cursus in wonderen is een ongelooflijk diepgaand, liefdevol en wonderschoon boek.
Ik vrees alleen dat het hier weinig gehoor zal vinden. (Dat is geen verwijt naar de mensen hier toe, maar een broodnuchtere constatering  ;)  )
In ieder geval bedankt, ik kan me vinden in deze tekst, heb het boek zelf ook op de boekenplank staan.

Iris  :)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 30, 2004, 01:52:18 pm »
De TS gaat tegen de policy van CZDP in en dus krijgt dit topic een schopje :) :
CZDP --> LB
« Laatst bewerkt op: november 30, 2004, 01:52:42 pm door Mezzamorpheus »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 30, 2004, 02:31:59 pm »
@ Iris: hij heeft het niet tegen ons, de TS is gericht tegen de 'broeders'. Dus ik ben benieuwd wat de mannen hiervan vinden :)

Als moderator wil ik wel wat kwijt: Zoals als in de policy, FAQ en discussietips te lezen is, is één van de eisen voor het openen van een discussie het aandragen van discussiepunten.
Deze TS is een heel mooi lang verhaal, maar de brandende vraag is: Wat wil je ermee? Met andere woorden: Waarover wil je discussiëren? Ik zie het nog een tijdje aan, maar als het hierbij blijft gaat het topic conform de regels op slot of krijgt hij een schopje naar Weblogs en Columns, omdat de 'discussiestart' meer op een column lijkt dan op het begin van een discussie.
« Laatst bewerkt op: november 30, 2004, 02:48:49 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Iris

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 30, 2004, 02:35:48 pm »
quote:
Roodkapje schreef op 30 november 2004 om 14:31:
@ Iris: hij heeft het niet tegen ons, de TS is gericht tegen de 'broeders'. Dus ik ben benieuwd wat de mannen hiervan vinden :)

hm ja, nu je het zegt. Ik voel me gediscrimineerd!  :o   :+

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 30, 2004, 03:59:11 pm »
Sjonge, wat een indrukwekkende taal. Lio, ik wil niet oneerbiedig overkomen, ik vraag je uit interesse: werkt dit bij jou? Misschien omdat ik gereformeerd ben, maar niet alleen daarom probeer ik zulk soort boodschappen altijd graag ergens te plaatsen. Volgens de boodschap zelf zou ik dat niet mogen doen, ik weet het. Maar ik doe het toch.
Ik moest aan drie dingen denken:
- Volgens mij is dit prachtig verwoorde gnostiek, waar met een klein beetje moeite vrij snel de bewering "jij bent God" uit gehaald kan worden.
- Er schijnt ook iets te bestaan dat Advaida genoemd wordt waarbij het er vooral om gaat dat je moet inzien dat er eigenlijk niets afgescheidends bestaat. Dat is onze grootste fout dat wij in afgescheidenheden denken. (Denk hierbij dan 'universeler' als aan kerkelijke afscheidingen :+ )
- Ik moest ook denken aan, (dit wekt misschien enige verbazing) 'onderwijzingen' van Watchman Nee. Ik hoop P&A (als je dit leest), dat jij dit snapt en mij (ons)ook kunt uitleggen waarin die onderwijzing van deze onderwijzing verschilt.
« Laatst bewerkt op: november 30, 2004, 11:45:37 pm door mirt »
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

lio

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 30, 2004, 11:33:01 pm »
Lieve broeders er zijn vragen omtrend deze onderwerpen van healing voor jou.

De onderwerpen Zijn. Zie wat jij met jouw denkgeest er mee kan doen.?

Als je ervaard dat het tegen-staat is het mentale denken aan het woord.(afscheiding  is ego)
Vergeef alle ideeën die jij gemaakt hebt van de onderwepen van heling.
Je dient dat te herkennen voor jezelf en dan kan je opnieuw kiezen voor Zijn werkelijkheid van Liefde en eeuwige Vrede van God onze vader.

Als jij Liefde ervaar ben je thuis waar je nimmer van weg bent gegaan(Hemel)
Dat is de Her-innering dat in onze denkgeest al aanwezig is.
Vraag vooraf om hulp aan de Heilig geest dat al het oude denken en ideeën mogen vervangen worden door Zijn werkelijkheid de Christus zelf in mij zal openbaren.
Dat is de wederkomst van christus in U op de plaats waar u nu bent.

Verlossing komt naar jou toe als jij er om vraagt.
Vader U handen beveel ik mijn Geest en ik zal plaats maken voor Uw wonderen.
Bereidheid. meer vraag ik niet.
Lieve groet Lio

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 01, 2004, 11:34:55 am »
Ik geef toe, het is minder vaag dan de ThaalTheorie van Valianth, maar dit is toch ook best onduidelijk voor mij. (Kan ook aan mij liggen natuurlijk :+ ) Misschien kan de TS (lio dus) ook in andere termen (dus buiten de 'eigen' termen om) duidelijk maken wat dit nou inhoudt, ik vertrouw het namelijk voor geen ene meter, mede omdat ik de site heb bekeken. Ook de vragen van de moderator staan nog overeind.
Where is the wisdom we lost in knowledge?

espirit

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 01, 2004, 12:00:29 pm »
Leo wil dus gewoon de discussie op gang brengen met deze theorie, dat als je je blik gaat verruimen, er misschien wel een andere waarheid, achter de ultieme waarheid zou kunnen gaan zitten m.a.w. dat je projectie van jouw buitenwereld word geschapen, door hoe jij de wereld ervaart. Nog een stapje verder, de buitenwereld is de projectie van je eigen binnenwereld.

Aangezien wij een wereld van dualiteit hebben geschapen, zullen wij deze ook zo ervaren. Vervang je dualiteit door eenheid, dan word je buitenwereld ook ineens anders.
Eenheid geeft rust, dualiteit geeft strijd.

Tja Lio, een beetje meer uitleg, zou geen kwaad kunnen.

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 01, 2004, 12:03:28 pm »
Hmm vertel dat maar eens aan mensen de midden in een oorlog zitten: er is geen oorlog... je dénkt alleen maar dat het oorlog is...
Levensgevaarlijk!

espirit

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 01, 2004, 12:19:37 pm »
Nu ga je van één opmerking uit, maar zo simpel ligt het niet. Het strekt veel verder en is ook niet even kort uit te leggen. Door dualiteitsdenken ontstaat strijd en dat uit zich weer in de buitenwereld: oorlogen, honger, rampen etc.etc.

Breng je eenheid in jouw denken, dus heel toepasselijk, begin bij jezelf, je eigen binnenwereld. Straal dat uit naar anderen, dan zal langzamerhand ook die buitenwereld gaan veranderen. Ik praat hier niet over eventjes, maar over jaren en jaren, omdat een mens zijn eigen overtuigingen niet zo snel zal opgegeven. Ik kan jou immers niet anders laten denken, als jij dat niet wilt of voor openstaat. Dus laat staan, dat ik in mijn eentje de wereld zou kunnen gaan veranderen.

Dus de discussie zou kunnen zijn, hoe breng je eenheid in het geheel ? Dit is een discussie, die al eeuwenlang word gevoerd, maar doordat men aan de eeuwenoude overtuigingen vasthoud, die dus niet werken, kijk maar om je heen, zal er een nieuwe discussie op gang moeten worden gebracht, die ons in staat stelt, naar die overtuigingen te durven kijken en dan te besluiten of ze voor ons werken of niet.

Als ik zo vrij mag zijn om voor Lio te mogen spreken, was dit zijn poging daartoe, maar om het beeld duidelijker te scheppen is er dus veel en veel meer uitleg voor nodig, anders word het niet begrepen en worden er conclusies getrokken, die de werkelijke bedoeling achter zijn woorden, afbreuk zouden gaan doen.

Net zoals mijn woorden, dat vereist veel meer uitleg, wil je het kunnen begrijpen. Het lijkt mij beter eerst te vragen voordat je je conclusies trekt.

Zacharov

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 01, 2004, 12:29:09 pm »
Ik ben niet zo thuis in wat jij allemaal vertelt lio, maar het komt op mij allemaal wat zweverig en onduidelijk over.
Ik weet wel dat een godsdienst waarbij het alleen maar gaat om innerlijke vrede en geluk mij iets te beperkt is.
Ik zoek het liever niet in een ultieme ervaring van vereenzelviging met God, maar ik zoek het liever in de liefde (die van God komt) en met de liefde bedoel ik het volgende:

De liefde zoekt het geluk van de ander, maar zoekt er nog meer naar om de liefde in de ander te wekken. De liefde denkt nooit aan zichzelf. De liefde heeft niets nodig.
Het geluk staat ten dienste van de liefde en niet andersom. De liefde is er niet om mensen gelukkig te maken, maar andersom.
Het doel van het leven is de liefde. De mens is echter voortdurend bezig met zichzelf en met zijn onvervulde verlangens en behoeften en dat belemmert de liefde.
De liefde echter maakt het vervullen van verlangens secundair. Als je de liefde hebt dan ben je niet meer ongelukkig. Je voelt soms nog wel gemis en verdriet en dergelijke en je voelt je niet altijd gelukkig. Het leven kan zelfs keihard pijn doen (Job) en soms zie je het niet meer zitten, maar zelfs dat wordt dan secundair (niet onbelangrijk!)

Als ik de liefde heb dan maakt het dus niet zoveel uit of ik een diep inzicht heb in de tijd. Ik voldoe niet pas aan mijn doel als ik de hemel ervaar of als ik gelukkig ben, maar ik voldoe aan mijn doel als ik besef dat God mij liefheeft, 'simpelweg'omdat Jezus dat mogelijk maakt.

Voor het overige deel weet ik niet of ik je goed begrijp, maar ik geloof in een God die hemel en aarde geschapen heeft met de tijd die daarbij hoort. Ik geloof in een God die ons zo gemaakt heeft dat we ook kunnen genieten van de concrete zaken zoals het hebben van een maaltijd van vrienden zonder dat we daarbij ons perse verbonden hoeven te voelen met de eeuwigheid of wat dan ook.
Als ik kijk naar de schepping dan zie ik nl. dat God de mens voor die schepping bedoeld heeft met de tijd en alles wat daarbij hoort.
Het feit dat Jezus na zijn opstanding de tijd nam om met zijn vrienden een visje te eten aan de waterkant ondersteunt me in dat idee.

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: december 01, 2004, 12:33:07 pm »
quote:
Dus de discussie zou kunnen zijn, hoe breng je eenheid in het geheel ? Dit is een discussie, die al eeuwenlang word gevoerd, maar doordat men aan de eeuwenoude overtuigingen vasthoud, die dus niet werken, kijk maar om je heen, zal er een nieuwe discussie op gang moeten worden gebracht, die ons in staat stelt, naar die overtuigingen te durven kijken en dan te besluiten of ze voor ons werken of niet.

Het hangt er maar van af hoe je naar het verleden kijkt. Bedoel je met de 'eeuwenoude overtuigingen' waar aan vast wordt gehouden, het christelijk geloof?
Volgens mij is dat christelijk geloof nooit zo volledig over de hele wereld verspreid geweest dat je kunt zeggen dat die overtuiging niet werkt. Daarnaast zijn christenen ook realisten: mensen maken er een zooitje van, en wat dat betreft zijn zij ook maar mensen.
Als je uitgaat van dat je als mens volmaakt kunt zijn hier en nu, dan wens ik je heel veel succes, maar dat loopt ook op een fiasco uit.
Wij hebben gelukkig een Vader in de hemel die ons vasthoudt en die de hele aarde zal komen vernieuwen. En omdat ik dankzij Hem leef, probeer ik ook een vredestichter te zijn hier op aarde (matteüs 5).
Mensen hebben vaak als prioriteit dat mensen vrede met elkaar moeten hebben (of allereerst met zichzelf), maar God is belangrijker dan wij: Hij heeft recht op onze eer, en als Hij die níet van ons krijgt, hebben de mensen geen vrede met Hem. Als Hij wél door ons wordt geëerd, hebben we ook vrede met Hem en vanuit díe vrede mogen we vredestichters zijn.
Volgens mij is het grote verschil tussen jullie en ons, dat jullie God naar beneden halen: hij zit in jezelf, kom dus in harmonie met jezelf - terwijl wij Hem God laten zijn: Schepper van hemel en aarde, een Persoon, die míj ook heeft geschapen als individu.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: december 01, 2004, 12:33:32 pm »
Onduidelijkheid troef, waarin de tweede post van de TS totaal geen duidelijkheid schept. Bovendien is de toonzetting van de TS prekerig, iets wat we niet willen zien in dit subforum. Slotje dus.
Verzoeken voor heropening kunnen per email gedaan worden.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)