Best Mack Raven,
Je gelooft niet in de God die de aarde heeft geschapen, je gelooft niet in Jezus die voor onze zonden gestorven is, je gelooft niet in een Heilige Geest die in de mens werkt.
Je stelt dat er een belangerijke persoon heeft rondgelopen, misschien met de naam jezus, op deze aarde. Je stelt dat er een kracht is die het leven beheerst.
Dit zie ik ook in de intrepetatie van Mohamedannen, misschien heb je daarin opvoeding genoten. Zie dat dan niet als veroordeling.
Aan je zienswijze van het leven zie ik een behoorlijk dwalend schaap op zoek naar antwoorden.
De huidige kerk is door Jezus Christus gesticht, de bijbel is door de Heilige Geest via de mensen geschreven en de aarde is ontstaan door God.
Omdat God tegelijk Christus en Geest is komen de kerk en de bijbel van God.
De mens is in beginsel niet slecht, allen via de erfzonde heeft de mens de keuze kunnen maken tussen wat goed is en wat slecht is. Dieren en ander levende zaken op deze aarde die kunnen dat niet.
Wat ik dus kan stellen is dat jij dus niet gelovig bent en dus ook niet-christen maar wel zoekende. Als je God kent en hem niet accepteerd dan ben je dwalend.
Daarbij is God ook zoekende naar jou.
Mensen die geloven weten ook de antwoorden niet, mensen die geloven weten ook niet wat goed en wat slecht is. Zie
hierMaar er zijn zaken die je kunt accepteren omdat ze je gegeven zijn van God, en je mag daarom vertrouwen hebben in God.