quote: http://forums.ncrv.nl/stand/viewtopic.php?t=64631
Vreselijke beelden!
Ik wil u met dit bericht waarschuwen! Ik weet dat er veel mensen zijn die er niets van willen weten, maar bij mij ging er direct een lampje branden, en ik moet het u vertellen zodat u niet kunt zeggen: Ik wist het niet...
In de bijbel zijn deze gebeurtenissen voorspeld! Het is eindtijd, Jezus komt spoedig terug om zijn kinderen te halen!
Wat zijn de tekenen van de wederkomst van Christus? Jezus heeft deze vraag zelf beantwoord in Matthéüs 24 en Lucas 21.
Matthéüs 24: 3-8
3 Toen Hij [Jezus] op de Olijfberg gezeten was, kwamen zijn discipelen alleen tot Hem en zeiden: Zeg ons wanneer zal dat geschieden, en wat is het teken van uw komst en van de voleinding der wereld?
4 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Ziet toe, dat niemand u verleide!
5 Want velen zullen komen onder mijn naam en zeggen: Ik ben de Christus, en zij zullen velen verleiden.
6 Ook zult gij horen van oorlogen en van geruchten van oorlogen. Ziet toe, weest niet verontrust; want dat moet geschieden, maar het einde is het nog niet.
7 Want volk zal opstaan tegen volk, en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen nu hier, dan daar, hongersnoden en aardbevingen zijn.
8 Doch dat alles is het begin der weeën.
Regelmatig horen we allerlei mensen die zulke relativerende opmerkingen maken. Er zijn immers altijd oorlogen geweest, zeggen ze. En er waren altijd wel ergens hongersnoden en aardbevingen. Gelijk hebben ze, toch is er één wezenlijk onderscheid en dat staat geschreven in Matthéüs 24 vers 33: "wanneer gij dit alles ziet". Dat betekent een gelijktijdigheid in de gebeurtenissen. Dus niet dan weer eens een periode van hongersnood, dan van aardbevingen, dan van oorlogen. En juist dat is kenmerkend voor de tegenwoordige tijd, mede door het medium televisie, maar vooral door het gelijktijdig plaatsvinden van al deze tekenen weten we dat de terugkomst van de Here Jezus zeer nabij is. De Here zelf spreekt ook van weeën. Een kenmerk van weeën is dat er een opklimming is, ze komen steeds sneller achter elkaar en worden intenser, zwaarder, heviger. Zo ook de oorlogen van de laatste jaren: de gevolgen zijn steeds heviger en steeds vaker barst er ergens oorlog los.
Lucas 21: 10-11
10 Toen zeide Hij tot hen: Volk zal opstaan tegen volk en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen grote aardbevingen [zijn],
11 en nu hier, dan daar pestziekten en hongersnoden zijn, en ook vreselijke dingen en grote tekenen van de hemel.
De algemene toename van het aantal aardbevingen is een van de opmerkelijkste verschijnselen van de afgelopen vijfhonderd jaar. De statistieken tonen over de laatste 500 jaar een gestadige toename van deze aardschokken.
De laatste eeuw zijn er grote aardbevingen geweest in Italië (1908), China (1920, 1927, 1932, 1976), Japan (1923), Pakistan (1935), Turkmenistan (1948), Peru (1970), Iran (1990), India(2001), Italië en Indonesië (2002), en recent in Mexico, China en Iran (2003). Op de site Eindtijd Informatie Web wordt een lijst bijgehouden van recente aardbevingen. De lijst is lang niet volledig, alleen de aardbevingen die het internationale nieuws halen staan erin.
Pestziekten en plagen in het dierenrijk zijn aan de orde van de dag: gekke koeien ziekten (BSE), varkenspest, mond- en klauwzeer, vogelpest. Aids is de nieuwe plaag van de huidige mens. En wat te denken van geheimzinnige virusziekten die hier dan daar opduiken. Recent weer de longziekte SARS. En hoe zit dat met de mens-op-mensbesmetting van de vogelgriep?
Matthéüs 24: 9-12
9 Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking en zij zullen u doden, en gij zult door alle volken gehaat worden om mijns naams wil.
10 En dan zullen velen ten val komen en zij zullen elkander overleveren en elkander haten.
11 En vele valse profeten zullen opstaan en velen zullen zij verleiden.
12 En omdat de wetsverachting toeneemt, zal de liefde van de meesten verkillen.
Verkilling van de liefde is al jaren op gang. De verachting voor elkaar neemt toe. Wat is een mensenleven nog waard vraag je je af als je de kranten openslaat. Zinloos geweld, moord, doodslag, ontvoering, verkrachting, beroving; de kranten staan er vol van.
Matthéüs 24: 13-14
13 Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden.
14 En dit evangelie van het Koninkrijk zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde gekomen zijn.
Mijn gebed gaat uit naar de slachtoffers en hun familie.
quote:
Wat vreselijk dat er zo'n ramp is gebeurd.
Mano1, wat schandalig dat jij, nog voor enig medeleven te betuigen, je gestoorde, fundamentalistische onzintheorie aandraagt waarmee je deze vreselijke ramp wil rechtvaardigen. Onvoorstelbaar dat er in deze tijd nog van die krankzinnige idioten rondlopen.
Even over je zogenaamde 'feit' dat er de afgelopen 500 jaar een duidelijke toename is te zien in het aantal aardbevingen. Waar baseer je dit op? Je noemt een aantal aardbevingen uit de 20e eeuw (je noemt er nog bij dat de lijst onvolledig is - blijkbaar was je te dom om zelf een goede lijst op te zoeken). Iemand met een beetje intelligentie ziet wel in dat aardbevingen vroeger minder goed werden geregistreerd en nog niet op internet werden gezet. Waarom niet? Omdat internet toen nog niet bestond, sukkel! Als christen zul je wel niet gewend zijn om na te denken voor je een bewering doet. Het enige dat jij doet is lezen uit een boek, dat door iedere gestoorde geschreven kan zijn, en dat als de waarheid accepteren. Stel dat er vertaalfouten in staan! Dan zou jouw kleine leventje niets meer waard zijn. Leer gewoon om zelf na te denken. Er is geen god (fictieve figuren verdienen geen hoofdletter). Aardbevingen gebeuren doordat aardplaten op elkaar botsen. Dit fysische proces is niet te vergelijken met een ouwe baardman die vanaf een wolkje zit te ***.
Aan het begin van je bericht geef je aan dat je de mensheid wilt waarschuwen. Is dit niet het kenmerk van een profeet? Even verderop citeer je mattejus. Wie is die knakker? Heb je een betrouwbare bron waaruit zijn identiteit blijkt? Stel dat hij een betrouwbare bron is, dan resulteert enig consequent doordenken in de conclusie dat jij een valse profeet bent en tot in de eeuwigheid zult branden in jouw fictieve hel. Denk eens na, je moet doorhebben dat jouw hele onzintheorie niet coherent is (je kent het woord coherent vast niet, pauper).
Jij bent de meest hypocriete figuur die ik ooit ben tegengekomen. Je zegt dat de aardbevingen het werk van god zijn en op het eind van je bericht geef je aan dat je bidt voor de slachtoffers. Wees consequent: of geef toe dat je een ongevoelige fundamentalist bent of reageer gewoon als een normaal persoon. Consequentie komt niet voor in jouw vocabulaire (de bijbel).
Mvg,
PeterPol
Ik wilde deze meermaals beproefde 'hoe-maak-ik-als-christen-mijn-geloof-belachelijk'-methode hier ook maar even posten... om te laten zien hoe je
met zulke berichten om moet gaan...