Auteur Topic: Zware aardbeving in Zuidoost-Azië  (gelezen 23728 keer)

xgnoom

• Bekijk profiel
Zware aardbeving in Zuidoost-Azië
« Reactie #200 Gepost op: januari 08, 2005, 12:05:17 am »
Ellenlange verantwoording in het RD over het gewraakte artikel dat de tsunami Gods straf zou zijn.

Ik vind toch wel dat ze God een beetje voor het karretje van hun eigen ideeen spannen.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2005, 12:10:14 am door xgnoom »
Olvidemos nuestro ser - Alabemos al Señor

rietje

• Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: januari 08, 2005, 07:44:32 pm »
je kunt God over al de 'schuld'wel van geven, maar God heeft de wereld aan ons gegeven om er voor te zorgen!!
gelukkig wie zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien

P. Strootman

• Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: januari 09, 2005, 03:35:34 pm »

quote:

Iris schreef op 07 januari 2005 om 14:37:
[...]

Oeps, wat afschuwelijk!    :'(  Zijn dit Christenen of bezetenen? Eng hoor....

De eigenlijke oorzaak van de wereldramp (en) blijft een vraagstuk voor ons. Voor mij zelf houd ik het er meer op, dat de mensheid in zeker opzicht in staat is rampen te voorkomen of op te roepen. Een geleerde schrijver formuleerde het eens alsvolgt:'Wanneer onze ziel (denkvermogen) een gedachte schept of oproept, grift het teken dat die gedachte weergeeft, zich in het astrale fluidum, dat de vergaarbak, ofwel de spiegel is van alle manifestaties van het zijn. Een commentator schreef over deze stelling:'Het uitspreken van een woord is het oproepen van een gedachte, en deze naar buiten brengen; het magnetisch vermogen van de menselijke spraak is het begin van elke manifestatie in de ongeziene wereld. Moeilijk? Toen ik eens aan een mevrouw vroeg, of zij veel van haar hondje hield, dat ze in haar armen droeg, zei zij: 'Ja, mijnheer, ik hou meer van dieren dan van mensen. Ik heb zelfs een een antipathie tegen mensen'. Ik antwoordde haar toen:'Geen wonder, mevrouw, dat u een hekel hebt aan mensen, want u vind mensen bij voorbaat al onsympathiek. Zij: Dat weten de mensen toch niet, mijnheer, dat ik een hekel aan hun heb'. Ik: Mevrouw, neem van mij aan, dat gedachten 'krachten' zijn, die altijd iets teweeg brengen in onze onzichtbare wereld.
Piet Strootman

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: januari 09, 2005, 10:55:12 pm »
Ik zag vandaag nog amateurbeelden uit de hoofdstad van Atjeh.
Als je daar even ziet met wat voor een verschrikkelijke kracht dat water door die stan dendert en de hoeveelheid puin die het meenam, daar wordt je wel een beetje stil van hoor.
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

observer

• Come As You Are
    • Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: januari 10, 2005, 12:37:34 am »
Lucas 13

2 Hij zei tegen hen: ‘Denken jullie dat die Galileeërs grotere zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat ze dat ondergaan hebben? 3 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal op dezelfde wijze omkomen. 4 Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel – denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen?

Misschien moeten we God maar heel dankbaar zijn dat wij hier in Nederland mogen leven, en het hier goed hebben..............
Geloof is als een paspoort....eerst stond je er bij je ouders bij, nu moet je er zelf 1 laten maken....

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #205 Gepost op: januari 10, 2005, 05:44:41 pm »

quote:

P. Strootman schreef op 09 januari 2005 om 15:35:
[...]

De eigenlijke oorzaak van de wereldramp (en) blijft een vraagstuk voor ons. Voor mij zelf houd ik het er meer op, dat de mensheid in zeker opzicht in staat is rampen te voorkomen of op te roepen. Een geleerde schrijver formuleerde het eens alsvolgt:'Wanneer onze ziel (denkvermogen) een gedachte schept of oproept, grift het teken dat die gedachte weergeeft, zich in het astrale fluidum, dat de vergaarbak, ofwel de spiegel is van alle manifestaties van het zijn. Een commentator schreef over deze stelling:'Het uitspreken van een woord is het oproepen van een gedachte, en deze naar buiten brengen; het magnetisch vermogen van de menselijke spraak is het begin van elke manifestatie in de ongeziene wereld. Moeilijk? Toen ik eens aan een mevrouw vroeg, of zij veel van haar hondje hield, dat ze in haar armen droeg, zei zij: 'Ja, mijnheer, ik hou meer van dieren dan van mensen. Ik heb zelfs een een antipathie tegen mensen'. Ik antwoordde haar toen:'Geen wonder, mevrouw, dat u een hekel hebt aan mensen, want u vind mensen bij voorbaat al onsympathiek. Zij: Dat weten de mensen toch niet, mijnheer, dat ik een hekel aan hun heb'. Ik: Mevrouw, neem van mij aan, dat gedachten 'krachten' zijn, die altijd iets teweeg brengen in onze onzichtbare wereld.
Piet Strootman

Mag ik ook weten waar dit vandaan komt? Het gedachtengoed wat jij hier beschrijft komt op mij nogal dubieus (= occult) over. Ik kan met stellige zekerheid vertellen dat degene die dit geschreven heeft (dus degene die jij citeert) geen wetenschapper is/was.
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2005, 05:50:00 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

P. Strootman

• Bekijk profiel
« Reactie #206 Gepost op: januari 11, 2005, 07:42:40 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 10 januari 2005 om 17:44:

[...]

Mag ik ook weten waar dit vandaan komt? Het gedachtengoed wat jij hier beschrijft komt op mij nogal dubieus (= occult) over. Ik kan met stellige zekerheid vertellen dat degene die dit geschreven heeft (dus degene die jij citeert) geen wetenschapper is/was.

Roodkapje,

Toen eens aan Confusius gevraag werd, wat zijn eerste werk zou zijn, als hij de wereldheerschappij zou krijgen, antwoordde hij:'Ik zou alle woorden hun oorpronkelijke betekenis teruggeven'. Je schreef mij, dat hetgeen ik beweerde nogal dubieus (=occult) overkwam. Ik heb daarop voor de zekerheid nog eens twee woordenboeken geraadpleegd, maar die komen tot andere eensluidende verklaringen, namelijk: geheime wetenschappen en: verborgen, nog niet ontdekt. Zit daar iets verkeerds in? Kun jij mij bijvoorbeeld verklaren, wat de bedoeling is geweest van de gezichten van Ezechiel? En weten wij al wat het laatste vers van het evangelie van Johannes betekent? Ik heb dus niet occults (dubieus)geschreven!
Piet Strootman

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #207 Gepost op: januari 11, 2005, 07:45:39 pm »
Ik denk dat ik dat niet hoef uit te leggen, omdat jij heel goed weet waarover ik het heb.

quote:

Occultisme
(Doorverwezen vanaf Occult)

Occultisme komt van het Latijn occultus (verborgen), het verwijst naar 'kennis van het geheime' of 'kennis van het verborgene'. Het woord wordt vaak gebruikt om 'kennis van het bovennatuurlijke' aan te duiden. Het staat in tegenstelling tot 'kennis van het zichtbare' ofwel wetenschap.

Het oud Griekse woord voor occult is esoterisch.

Occulte kennis treft men aan in:

* alchemie zoals de Rozenkruizers en de vrijmetselaars
    * gnosticisme zoals de Rozenkruizers, antroposofie, theosofie en de katharen
    * kabbalistiek
    * mysteriegodsdiensten zoals wicca, Asatru en Druïdisme
    * New Age zoals auralezen, parapsychologie en edelstenen
    * spiritisme zoals mediums, geesten oproepen en bandstemmen
    * satanisme zoals klassiek satanisme, Left hand of thelema
    * waarzeggerij zoals tarot, runen en astrologie

[bewerken]

Religie en occultisme

De wereld van het occulte is niet strikt gescheiden van de wereld van de wereldreligies, zoals men vaak wil geloven. Ook wereldreligies kennen occulte leerstellingen. Stromingen vanuit het occulte Christendom zijn bijvoorbeeld;

* De tempeliers
    * Het Henochiaans

Magie is de toepassing van occulte (of esoterische) kennis om macht uit te oefenen op iets of iemand anders.

Magie wordt in de Bijbel zeer sterk veroordeeld, bijvoorbeeld in Exodus 22:18 en Handelingen 19:19.

Categorieën: Religie | Esoterie
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2005, 07:48:01 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

P. Strootman

• Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: januari 11, 2005, 08:25:09 pm »

quote:

P. Strootman schreef op 11 januari 2005 om 19:42:
[...]

Roodkapje,

Toen eens aan Confusius gevraag werd, wat zijn eerste werk zou zijn, als hij de wereldheerschappij zou krijgen, antwoordde hij:'Ik zou alle woorden hun oorpronkelijke betekenis teruggeven'. Je schreef mij, dat hetgeen ik beweerde nogal dubieus (=occult) overkwam. Ik heb daarop voor de zekerheid nog eens twee woordenboeken geraadpleegd, maar die komen tot andere eensluidende verklaringen, namelijk: geheime wetenschappen en: verborgen, nog niet ontdekt. Zit daar iets verkeerds in? Kun jij mij bijvoorbeeld verklaren, wat de bedoeling is geweest van de gezichten van Ezechiel? En weten wij al wat het laatste vers van het evangelie van Johannes betekent? Ik heb dus niet occults (dubieus)geschreven!
Piet Strootman

Roodkapje,
Er is niks mis met verborgen kennis. Eens, als de zonen Gods openbaar zullen worden, zal ook zeer veel verborgen kennis openbaar geworden zijn. Paulus spreekt heel vaak over epi-gnosis (hogere of innerlijke kennis). Ook de bijbel is een wezenlijk esoterisch boek. Weet jij al wat dat laatste vers van het Johannesevangelie betekent? Waarom toch die aversie van veel kerkelijk gelovigen tegen goddelijke kennis?
Piet Strootman

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #209 Gepost op: januari 11, 2005, 08:32:10 pm »
Omdat de 'kennis' die jij esotherisch noemt, niet van God afkomstig is, maar van Satan. Iedereen met de gave des onderscheids weet dat. Jij ook wel.
Maar ik weet dat jij dat niet wilt zien en de Bijbel ook niet wilt lezen zoals de Geest het geopenbaard hebt. Daar geef je in je antwoorden keer op keer blijk van. Dat moet je zelf weten. Maar ik trap er dus niet in.
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2005, 08:33:26 pm door Roodkapje »

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #210 Gepost op: januari 11, 2005, 09:25:33 pm »
Dit is Actueel, dit topic gaat over de zeebeving in Azië.... Wil iedereen dan ook weer on-topic gaan? Verdere berichten die een andere richting opgaan zal ik verwijderen.
Pinkeltjefan

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #211 Gepost op: maart 28, 2005, 08:24:10 pm »
Zware aardbeving ten westen van Sumatra

Uitgegeven: 28 maart 2005 19:20
Laatst gewijzigd: 28 maart 2005 20:20

JAKARTA - Een aardbeving met een kracht van 8,2 op de schaal van Richter heeft maandag plaatsgevonden ten westen van Sumatra. De Amerikaanse nieuwszender CNN meldde dat er een waarschuwing is uitgegaan voor een tsunami.

Volgens een Amerikaanse geologisch instituut heeft de beving op ongeveer 200 kilometer ten westen van Sumatra en ongeveer 1300 kilometer ten noordwesten van de Indonesische hoofdstad Jakarta plaatsgevonden.

De beving vond plaats in ongeveer hetzelfde gebied als de zeebeving van tweede kerstdag. Die had een reeks tsunami's tot gevolg, waardoor 273.000 tot 288.000 mensen om het leven zijn gekomen.

KNMI

De zeebeving voor de kust van Sumatra is maandagavond ook door het KNMI in De Bilt waargenomen. De kracht van de beving is groot genoeg om vloedgolven te veroorzaken, aldus seismologen van het instituut.

"De kans op een nieuwe tsunami is behoorlijk groot", aldus deskundige H. Haak van het KNMI. Het episch centrum van de laatste beving ligt op ongeveer honderd kilometer van de plek waar op tweede kerstdag de vloedgolven ontstonden die uiteindelijk meer dan 270.000 mensen het leven kostte. "Op dezelfde breuk, op dezelfde diepte en op dezelfde afstand van de kust", verklaarde seismoloog C. Meester van het KNMI.

Om 18.09 uur Nederlandse tijd werd de aardbeving met een kracht van 8,2 op de schaal van Richter gemeten. "Tien keer minder zwaar dan de beving eind vorig jaar", legde Meester uit.

Alleen een zogenoemde op- of afschuiving kan vloedgolven veroorzaken. De eerste informatie wijst inderdaad op zo'n verticale beweging, verklaarde Haak. Waarschuwingen voor tsunami's noemde Meester "terecht".
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2005, 08:24:44 pm door Mart »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #212 Gepost op: maart 28, 2005, 08:34:16 pm »
Ah nee! Niet weer! ;(

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #213 Gepost op: maart 28, 2005, 09:54:26 pm »
het lijkt mee te vallen..

'Small' tsunami detected after 8.7 quake

(CNN) -- A tidal gauge has detected a small tsunami in the Indian Ocean several hundred miles southwest of the earthquake that struck off the coast of Indonesia on Monday.

The U.S. Geological Survey reported that an instrument near the Cocos Islands recorded the passing wave, but the magnitude of the "small" tsunami was not clear.

The agency said no major tsunami has been observed near epicenter of the earthquake which was upgraded from a magnitude of 8.2 to 8.7. An aftershock measuring 6.0 struck 30 minutes after the initial quake.

Scientists say the threat of a tsunami striking Indonesia and Thailand may have passed because a wave like the one that hit the region on December 26 would have reached those countries almost immediately. Monday's quake struck at 11:09 a.m. ET (1609 GMT).

However, a damaging tsunami is still possible and should be "presumed," said Robert Cessaro of the Pacific Tsunami Warning Center. The quake may have sent its energy further to the south than last year's quake, which measured above 9 and ruptured to the north, he said.

"So all that pressure to the north would have been relieved" by that quake, said Cessaro. "We think this event probably ruptured to the south, with the beam of energy probably propagated to the south toward Mauritius and the Rodrigues."

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #214 Gepost op: maart 28, 2005, 10:26:49 pm »
Er zijn wel wat doden op een eilandje in de buurt van Sumatra door ineenstortende gebouwen.
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Hans B

• www.devoorhof.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #215 Gepost op: maart 29, 2005, 09:15:55 am »
weer een beving op een christelijke feestdag:
- Iran kerst 2003
- Tsunami kerst 2004
- nu Pasen 2005
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping
2 Kor 5,17