Auteur Topic: Gemeenschappelijke deler  (gelezen 933 keer)

domino

• Bekijk profiel
Gemeenschappelijke deler
« Gepost op: januari 03, 2005, 12:42:31 am »
Lieve mensen,

Wanneer gaan jullie nou eens realiseren dat jullie met al je gedebatteer over de heilige boeken, niet verder komen richting vrede.
Er gaan nog steeds (steeds meer) kinderen dood aan verhongering! Alle heilige boeken hebben geschreven dat je dat moet voorkomen om te voldoen aan de wetten!
Dit soort 2-liners kan ik blijven maken!

Stop toch met denken en schrijven dat er maar 1 echt heilig boek is. Het heeft geen zin. Er is geen waarheid over te vinden. waarheid is wat een ieder als waarheid ervaart.
Stop toch met kliekjes vormen en elkaar napraten. Het maakt jullie niet wijzer.
Stop toch eens met het naäpen van gezegende. Wees zelf gezegend door gezegende daden te verrichten.
Begin nou toch eens met bouwen aan een toekomst waarin hoop alom gevoeld wordt.
Vang aan met uitvinden wat alle mensen dicht aan het hart ligt. Wat vinden jullie nou echt belangrijk? Los dat vraagstuk op en ervaar harmonie.

Lieve mensen.
leef bewust
zorg voor een toekomst waar je kinderen zich op zullen verheugen.
iedere dag opnieuw het beste uit jezelf geven.
Dat werkt

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Gemeenschappelijke deler
« Reactie #1 Gepost op: januari 03, 2005, 12:43:19 am »
Maak je je nou niet precies schuldig aan datgene wat je in je eigen post zo veroordeelt?

Wat is trouwens je discussiepunt? Ik lees hier meer een 'preek' dan een openingspost van een discussie...
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2005, 12:46:10 am door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

LaNaussee

• Bekijk profiel
Gemeenschappelijke deler
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2005, 12:58:08 am »
Of ik begrijp je verkeerd of ik kan je echt niet volgen.

De meeste foraleden, die ik spreek, leven bewust, willen vrede, vinden die hongerende kindertjes vreselijk en willen bouwen aan een goede toekomst. Wat wil je nu bereiken met je post, domino?
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Gemeenschappelijke deler
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2005, 01:04:47 am »
quote:
domino schreef op 03 januari 2005 om 00:42:

Wanneer gaan jullie nou eens realiseren dat jullie met al je gedebatteer over de heilige boeken, niet verder komen richting vrede.
(...)
Lieve mensen.
leef bewust
Dat werkt

Tja.. Ik heb geen kinderen.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
Gemeenschappelijke deler
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2005, 10:34:51 am »
Ik wil leven naar een toekomst waar kinderen zich op zullen verheugen.Maar niet alleen kinderen, ook mijn eigen generatie en die van mijn ouders en grootouders. Ik wil leven naar Gods toekomst! Hij heeft de eerste zorg daarin. En daarin horen ook de tekenen van achteruitgang zoals hongerende kinderen, door vloedgolven getroffen mensen, toenemend zinloos geweld etc. etc. God is zo bezig Zijn Rijk te bouwen door te laten zien hoe zulke slechte bouwers wij als mensen zijn. Begrijpen doen we hem vaak niet, maar volgen wil ik Hem destemeer, omdat ik weet dat Hij het beste met ons zondaren voor heeft.

1 Tim 1
12 Ik dank Christus Jezus, onze Heer, dat hij mij kracht gegeven heeft en het mij heeft toevertrouwd hem te dienen, 13 hoewel ik hem vroeger heb bespot, vervolgd en beschimpt. Toch heeft hij zich over mij ontfermd, omdat ik door mijn ongeloof niet wist wat ik deed. 14 Onze Heer heeft mij zijn genade in overvloed geschonken, evenals het geloof en de liefde die we in Christus Jezus bezitten. 15 Deze boodschap is betrouwbaar en verdient onze volledige instemming: Christus Jezus is in de wereld gekomen om zondaars te redden. Ik was de eerste, 16 en juist over mij heeft Christus Jezus zich ontfermd; ik was de eerste aan wie hij zijn grote geduld toonde, zodat ik een voorbeeld werd voor allen die in hem geloven en het eeuwige leven zullen ontvangen. 17 Aan de koning der eeuwen, de onvergankelijke, onzichtbare en enige God, zij de eer en glorie tot in alle eeuwigheid. Amen.

1 Tim 2
5 Want er is maar één God, en maar één bemiddelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die zichzelf gegeven heeft als losgeld voor allen, als het getuigenis voor de vastgestelde tijd.

Ik wil mij graag dienstbaar stellen aan Hem en mezelf ter beschikking stellen om die dingen die in mijn leven fout gegaan zijn voor mezelf en anderen te benutten als levenslessen! Zo wil ik getuige zijn van Hem!
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

rietje

• Bekijk profiel
Gemeenschappelijke deler
« Reactie #5 Gepost op: januari 03, 2005, 01:14:29 pm »
quote:
Lieve mensen,

Er gaan nog steeds (steeds meer) kinderen dood aan verhongering! Alle heilige boeken hebben geschreven dat je dat moet voorkomen om te voldoen aan de wetten!
Dit soort 2-liners kan ik blijven maken!

Stop toch met denken en schrijven dat er maar 1 echt heilig boek is. Het heeft geen zin. Er is geen waarheid over te vinden. waarheid is wat een ieder als waarheid ervaart.
Stop toch met kliekjes vormen en elkaar napraten. Het maakt jullie niet wijzer.
Stop toch eens met het naäpen van gezegende. Wees zelf gezegend door gezegende daden te verrichten.
Begin nou toch eens met bouwen aan een toekomst waarin hoop alom gevoeld wordt.
Vang aan met uitvinden wat alle mensen dicht aan het hart ligt. Wat vinden jullie nou echt belangrijk? Los dat vraagstuk op en ervaar harmonie.

Lieve mensen.
leef bewust
Dat werkt

het is ook goed om met elkaar te kunnen discussieren. om samen tot oplossingewn te komen of om elkaars mening te accepteren. over de toekomst? als we hier gaan stoppen met discussieren, word de toekomst er egt niet beter op. daar moet echt iets van hogerhand iet voor komen. en wie zegt dat we alleen maar aan het discussieren zijn? iedereen wil het beste voor deze tijd en voor de toekomst. _/-\o_
gelukkig wie zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
Gemeenschappelijke deler
« Reactie #6 Gepost op: januari 03, 2005, 01:20:21 pm »
Zonder discussie geen nieuwe inzichten, zonder acties geen resulaten. Het gaat om de balans :)
Eenheid in verscheidenheid

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Gemeenschappelijke deler
« Reactie #7 Gepost op: januari 03, 2005, 04:51:20 pm »
quote:
Lieve mensen,

Wanneer gaan jullie nou eens

...

Verder hoef ik niet te lezen....