Auteur Topic: Christenvervolging  (gelezen 1191 keer)

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Christenvervolging
« Gepost op: december 31, 2004, 04:12:49 pm »
http://www.trouw.nl/relig...ikelen/1104388187536.html

Dit artikeltje kwam ik tegen op de trouw-site. Wellicht interessant?
(n.b. interessant om te lezen - dat het gebeurt is natuurlijk verschrikkelijk)
« Laatst bewerkt op: december 31, 2004, 04:32:58 pm door Nunc »

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Christenvervolging
« Reactie #1 Gepost op: december 31, 2004, 04:36:48 pm »
Heb je misschien ook een discussie punt? anders kan dit beter naar Voor wie bid je? verplaats worden denk ik.
Pinkeltjefan

Nunc

• Bekijk profiel
Christenvervolging
« Reactie #2 Gepost op: december 31, 2004, 04:46:18 pm »
oh nee niet echt.. ik kwam het artikel tegen en dach dat anderen het ook wel zouden willen lezen? Als je een betere plek weet, kan dat ook.

Het viel mij wel op in het artikel, dat de grote mainstream kerken (pkn etc) kennelijk niet zo'n boodschap hebben aan berichten over christenvervolging. Ik weet niet of ik dat nu vreemd moet vinden of niet?!?!

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Christenvervolging
« Reactie #3 Gepost op: december 31, 2004, 04:56:10 pm »

quote:

Nunc schreef op 31 december 2004 om 16:46:
Het viel mij wel op in het artikel, dat de grote mainstream kerken (pkn etc) kennelijk niet zo'n boodschap hebben aan berichten over christenvervolging. Ik weet niet of ik dat nu vreemd moet vinden of niet?!?!

Ik weet het niet. Als ik kijk naar de standpunten die de wereldraad van kerken zo af en toe innemen verbaast het me in elk geval niet echt.
Ik krijg bij die organisatie, en bij de PKN (als organisatie, niet de individuele kerkleden) vaak een wat ambivalent gevoel aan de ene kant zullen ze vast wel evangelistisch bezig willen zijn, aan de andere kant blijkt er soms erg weinig van in hun standpunten.
Ik vraag me wel eens af of de lieve vrede tussen de diverse religies en kerken belangrijker zijn dan de boodschap van het Heil.

Voor de goede orde, ik zeg niet dat mijn gevoelens hun intenties zijn.... het zijn alleen wel de gevoelens die ik krijg bij sommige besluiten en opmerkingen van de leiders.
Pinkeltjefan

Nunc

• Bekijk profiel
Christenvervolging
« Reactie #4 Gepost op: januari 01, 2005, 05:11:23 am »
ik snap wat je bedoelt... dat nare gevoel heb ik zelf ook geregeld. Ik ben (nog) PKN-lid, maar twijfel daar wel aan. Dit soort berichten voedt de twijfel wel.

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
Christenvervolging
« Reactie #5 Gepost op: januari 01, 2005, 11:43:59 am »
Het is goed om als christenen in het vrije Westen stil te staan bij die verworvenheid.
Dit betekent ook in je gebed en in evt acties denken aan vervolgde geloofsgenoten.
En ook bedenken wat een machtig werk God doet in die mensen die in die situaties vasthouden aan Hem.

Geen tegenslag
die iets vermag!
De liefde is toch sterker,
zelfs sterker dan het leven!

Zo mogen we stilstaan bij hen die vervolgd worden en tegelijk bij onszelf!
Hoe sterk staan wij nu daadwerkelijk in het geloof?

Om het wat concreter te maken. Wat doet het ons als broers en zussen gemarteld worden? Wat doet het ons als we steeds weer de onlusten in Indonesie zien oplaaien tussen radicale christenen en moslims? Wat doet ons in die lijn de ramp die zich nu aldaar voltrekt?

Wat hebben we, of laat ik het bij mezelf houden: wat heb ik nog veel te leren!
Dit besef wil ik dit jaar kracht bijzetten door het jaar te beginnen met een vastentijd. Mezelf weer even geheel richten op Hem en op Zijn wonderwerken: ondoorgrondelijk maar tegelijk zo fantastisch!
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2005, 11:45:12 am door HenkG »
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis