Gegroet!
Mijn naam is Alwin, ben 20 jaar, woon in Rotterdam en ben niet gelovig.
Wat mij dan naar dit forum brengt? Simpel: mijn horizon verbreden.
Ik hou er van om ideeën te delen, er over te praten en zo meer over het leven, de wereld, mensen en mezelf te leren. Klinkt misschien zweverig, maarja.
Ik probeer me atlijd zo open mogelijk op te stellen. Voorbeeld: ik ben een aanhanger van de evolutietheorie. Echter, een inbreng van een hogere macht (bijvoorbeeld God) sluit ik niet uit. Simpelweg omdat ik niet genoeg kennis bezit om het één of het ander zomaar uit te sluiten. Jullie (bah wat generaliserend) zijn overigens niet de eerste waarmee ik de dialoog probeer aan te gaan, ik wil dat met zoveel mogelijk anders denkenden.

Gelukkig zijn die er in overvloed.
Wat denk ik dan bijvoorbeeld? Wel nu: ik bevind me op het linker vlak van het politieke spectrum, stem SP en loop graag mee met demonstraties e.d. Ik studeer Culturele en Maatschappelijke Vorming. Vraag me niet wat het is, daar ben ik zelf ook nog niet achter. ^_^; Verder game ik graag, schrijf eens een gedicht en maak ik mensen graag blij.
Waar ik absoluut niet tegen kan is kortzichtigheid en generalisatie. Ik kan soms echt niet begrijpen hoe kortzichtig mensen soms zijn. Voorbeeld: de herverkiezing van Bush en de verkiezing van Fortuyn tot Grootste Nederlander Aller Tijden. Ja hallo zeg! Maar dan bedenk ik bij mezelf, dat ik me moet kunnen inleven in de kortzichtigheid van anderen. En dat is soms erg lastig en verwarrend.
Wel nu, mochten er vragen zijn, dan hoor ik die graag.