quote:
Zwever schreef op 13 januari 2005 om 00:05:[...]
Overigens vind ik het dikke onzin als mensen zeggen dat ze wel 2 weken op vakantie met elkaar kunnen in 1 tent en dat er dan niks gebeurt. Dan zijn er 4 mogelijkheden:
1. Je relatie is extreem slecht en je hebt alleen maar ruzie.
2. Je hebt domweg geen zin in sex: ga dan de dokter maar eens bezoeken!
3. Je hebt een super-abnormaal vermogen verleidingen tegen te gaan: volgens mij had alleen Jezus dat.
4. Je liegt.
Ben het niet helemaal eens met bovenstaande. 't Ziet er heel logisch uit, maar je kunt stellen die het wél voor elkaar krijgen om niet met elkaar naar bed te gaan in de gegeven situatie op deze manier aan het twijfelen brengen. Mensen zullen zichzelf niet zo snel optie 3 aanmeten. Wanneer je niet met elkaar naar bed gaat en toch een goede relatie hebt, betekent dat volgens jou dus dat je geen zin in sex hebt, en dat dat fout is.
Ik ben (nog) niet met mijn vriendin op vakantie geweest, maar ik ben er nog niet over uit of het nu kan of niet. Wat ik wel ervaar is dat, ook als de verleiding sterk voelbaar is, elke stap verder dan wat we tot dan toe deden, best nog een drempel is. En we hebben echt niet het super-abnormale vermogen om verleidingen tegen te gaan.

Maar die drempel in combinatie met heel duidelijke gezamenlijke overuiging en afspraken, hebben er voor gezorgd dat het na meer dan twee jaar nog steeds goed is gegaan!

Maar goed, wanneer je vrij lang (2 weken bijvoorbeeld) met z'n tweeën samen bent, heb je natuurlijk wel enorm veel tijd en gelegenheid om over die drempel heen te stappen...
Om nog even op de topic-starter terug te komen:
Nadat je heel duidelijke afspraken hebt gemaakt waar je allebei ook achter staat, moet je zelf bekijken of je in staat bent je aan die afspraken te houden als je op vakantie zou gaan. En de inhoud van die afspraken moet iig zijn dat je niet je lichaam aan elkaar geeft, en moeten zich niet beperken tot het 'verbod' op fysieke geslachtsgemeenschap. Dat is tenminste hoe ik de bijbel interpreteer.