Ik heb even wat berichten geknipt uit
Waarom de schepping in zes 'gewone' dagen? die daar off-topic waren.
door cheese op 30 Apr 2003 23:56 quote:
--------------------------------------------------------------------------------
op 30 Apr 2003 23:27:42 schreef Jan W:
Dat is ook nog wel een aardige vraag voor evolutionisten. Waarom is er eigenlijk tijd? Waarom is de tijd zoals die is?
--------------------------------------------------------------------------------
omdat de mens in het vlees gekomen is door de zondeval, dus in de materie en de materie bevind zich in de ruimte en in die ruimte kunnen voorwerpen zich niet tegelijkertijd in dezelfde ruimte bevinden, maar wel na elkaar in tijdsvolgorde,
dus tijd en ruimte horen bij elkaar en in de geestelijke wereld is er dus dan geen tijd en ruimte, wel eeuwigheid en oneindigheid,
die ""voorwerpen"" in de ruimte zijn wijzelf bijv. afgescheiden van de eenheid, daardoor kunnen wij tegenover elkaar staan, scheiding is ook afzondering, zondeval, het schept ook een bepaalde manier van kennen van de mens.
door cheese op 01 May 2003 00:05 edit: 01 May 2003 00:14 quote:
op 30 Apr 2003 17:07:19 schreef Marloes:
Je kunt de vraag 'daarvoor' niet stellen .
& God is toch niet uit materie opgebouwd?
/Edit: materie is niet helemaal het goede woord, ik bedoel ook straling/energie ed.
als het ganse heelal een schepping is van God, zijn er dan delen van die schepping, die buiten God vallen?
maw als God materie, tijd, straling, energie, wezens, natuurrijken , ruimte ed heeft geschapen is dat dan niet alles onderdeel van Zijn lichamelijkheid?
maw kun jij een plaats in het heelal aanwijzen waar God niet is?
en daaraan gekoppeld overal waar je wijst is Hij wel en als wij dat niet waarnemen, is dat een kwestie van ons waarnemingsvermogen, niet van de aan- of afwezigheid van God.
God kan helemaal nooit afwezig zijn, daar Hij het al zelf is.
http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=585in dit topic was er ook sprake van eeuwigheid.
door Marloes (moderator) op 01 May 2003 09:21 quote:
op 30 Apr 2003 23:56:45 schreef cheese:
omdat de mens in het vlees gekomen is door de zondeval, dus in de materie en de materie bevind zich in de ruimte en in die ruimte kunnen voorwerpen zich niet tegelijkertijd in dezelfde ruimte bevinden, maar wel na elkaar in tijdsvolgorde,
dus tijd en ruimte horen bij elkaar en in de geestelijke wereld is er dus dan geen tijd en ruimte, wel eeuwigheid en oneindigheid,
die ""voorwerpen"" in de ruimte zijn wijzelf bijv. afgescheiden van de eenheid, daardoor kunnen wij tegenover elkaar staan, scheiding is ook afzondering, zondeval, het schept ook een bepaalde manier van kennen van de mens
Jij denkt dus dat je in het paradijs geen lichaam had (voor de zondeval)? De mens is toch door de schepping in het vlees gekomen, niet door de zondeval?
Hoe denk je dan over Openbaringen (nieuwe hemel & aarde)?
door cheese op 01 May 2003 10:11 edit: 01 May 2003 10:32quote:
op 01 May 2003 09:21:24 schreef Marloes:
Jij denkt dus dat je in het paradijs geen lichaam had (voor de zondeval)? De mens is
toch door de schepping in het vlees gekomen, niet door de zondeval?
Hoe denk je dan over Openbaringen (nieuwe hemel & aarde)?
Ja, ik denk dat de paradijselijke mens nog geen lichaam van vlees en bloed had,
maar een geestelijk lichaam zoals in volgende link al genoemd:
http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=435en pas door de zondeval echt in het vlees (zweet des aanschijns etc.)
Ik denk ook dat de goddelijke scheppingsmachten het feit van de zondeval
in hun scheppingsplan hebben geintegreerd, het feit dat Christus later als 2e Adam
komt duidt daar ook op.
De nieuwe hemel en de nieuwe aarde zie ik als een vergeestelijkingsproces van alles, ook een vernieuwing, want de oude schepping moet vervolmaakt worden.
Het opstandingslichaam van Christus is als het ware een eerste produkt van die geheel vernieuwde schepping. En dat is niet alleen voor de mensen op aarde, maar ook voor de engelen in de hemelen. Hieronder nog wat links naar andere topics.
http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=404http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=333 door Marloes (moderator) op 01 May 2003 10:40quote:
op 01 May 2003 00:05:34 schreef cheese:
als het ganse heelal een schepping is van God, zijn er dan delen van die schepping, die buiten God vallen?
Zie jij God als Gaia?
door Marloes (moderator) op 01 May 2003 10:41 quote:
op 01 May 2003 10:11:57 schreef cheese:
Ja, ik denk dat de paradijselijke mens nog geen lichaam van vlees en bloed had,
maar een geestelijk lichaam
Genesis 2:
7 Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen.
Jij ziet dit als 'slechts een verzinsel'?
door cheese op 01 May 2003 10:45 quote:
op 01 May 2003 10:41:10 schreef Marloes:
Jij ziet dit als 'slechts een verzinsel'?
nee, helemaal niet, maar ik heb al verwezen naar een ander topic, waarin ik laat zien, dat
deze schepping zich in verschillende fasen voltrekt, voor de passage die jij noemt,
heeft zich eerst een geestelijjke schepping voltrokken.
door Marloes (moderator) op 01 May 2003 10:47 edit: 01 May 2003 10:54 Ook mijn passage voltrok zich voor de zondeval.
door cheese op 01 May 2003 10:47quote:
op 01 May 2003 10:40:41 schreef Marloes:
Zie jij God als Gaia?
zover ik weet is Gaia moeder aarde, God zie ik veel groter als schepper van het
ganse heelal en daarmee bedoel ik niet alleen de fysiek zichtbare werelden,
maar ook de onzichtbare geestelijke of hemelse , oftewel heel het AL, dus alles.
door Marloes (moderator) op 01 May 2003 10:49 Gaia was misschien niet het goede woord, maar komt wel vaak terug in de theorie van een 'levend heelal'. Als jij God 'materieel' overal in aanwezig wilt laten zijn heb jij denk ik raakvlakken met die theorie. Of niet?
door cheese op 01 May 2003 10:51quote:
op 01 May 2003 10:47:18 schreef Marloes:
Ook mijn passage vertrok zich voor de zondeval.
ja, dat kan, eerst een scheppingsproces dat de rein geestelijke mens schept,
daarna de fysieke mens , die nog paradijselijk is, en daarna de scheiding in geslachten,
en daarna de zondeval en de moeilijke voortplanting etc.
het paradijselijke lichaam is door de invloed van lucifer gekorrumpeerd.
door cheese op 01 May 2003 10:58quote:
----------------------------