Auteur Topic: Interview met God  (gelezen 831 keer)

Iris

• Bekijk profiel
Interview met God
« Gepost op: januari 14, 2005, 10:29:08 pm »

j@f@

• Bekijk profiel
Interview met God
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2005, 11:36:28 am »
Wat is hier nu weer de bedoeling van. Ik vraag mij af waarom iemand een interview met God wil. God heeft ons de bijbel gegeven en dat is ALLES wat wij over hem moeten weten.

Daarnaast denk ik dat wij niet op zo'n moderne en populaire manier met God om moeten gaan, want God is een heilig God. Daarnaast worden er op deze manier menselijke trekken aan God toegekend, zoals God glimlachte en zei: mijn tijd is eeuwigheid. Dit komt een beetje ironisch bij mij over.

Jammer dat er op deze manier met God wordt omgegaan.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Interview met God
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2005, 12:25:54 pm »
Sorry Iris, ik weet dat jij het heel goed bedoelt  :)  dus niet boos worden alsjeblieft, maar ik kan hier echt helemaal NIKS mee.

Ik heb het hele filmpje gekeken en eerlijk gezegd vind ik het ronduit flauwekul, Godslasterlijk zelfs als ik er goed over nadenk. Geen woord over Jezus. Niets over Gods woede en verdriet over wat wij mensen elkaar, Hem en de wereld aandoen. Alleen maar sereen geglimlach, uitgegauwde cliché's en ingetrapte open deuren die als "wijze lessen" worden gepresenteerd.

Het doet me allemaal denken aan Neale Donald Walsh en imho is hij een gevaarlijke dwaalleraar die mensen bij de Levende God vandaan houdt.
Bombus terrestris Reginae

Oogje

• Bekijk profiel
Interview met God
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2005, 12:51:15 pm »
Doet me erg denken aan de boekenreeks "Een gesprek met God". Ik bladerde eens zo'n boek door, maar wist al vrij snel genoeg. Het oordeel werd ontkent, evenals het offer van jezus en zo nog meer van die "illusies". Toen wist ik genoeg: dit boek spreekt duidelijk de bijbel tegen, dus hoef ik niet zo nodig te hebben. Het is zo'n algemene, fijne en wijze God die je vaker tegenkomt in Amerikaanse series en dus ook boeken. En soms spreekt die God de bijbel tegen, en soms niet (maar wordt hij vaak wel wat eenzijdig afgeschilderd).

En wat de menselijke trekken betreft: dat is nog zo erg niet. Bovendien zijn emoties als lachen, huilen, boos zijn, glimlachen, berouw, etc. niet menselijk, maar goddelijk. Het zijn kenmerken van God en wij mensen hebben die kenmerken ook meegekregen, omdat we naar Zijn beeld zijn gemaakt (en dus niet God zíjn). Zodoende lijkt ook de bijbel God heel menselijk neer te zetten, maar die "menselijke kenmerken" zijn dus helemaal niet menselijk, maar van God.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Interview met God
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2005, 02:42:32 pm »
Slechts een verwijzing naar een website en geen discussieonderwerp verder, slotje dus.
Pinkeltjefan