Is het een ieder opgevallen, dat niet een van de berichten is onderbouwd door de Bijbel?
Bijbels is het zo gegeven:
De kerk of de gemeente van Jezus, is ook geordend in die laatste tijd, zoals de kerk geordend was in de eerste tijd van de kerk, want daar in was het apostel ambt werkende, om de gemeente voor en toe te bereiden om te zijn zoals het staat in 2 Korinthe 11:2, Want ik ben ijverig over u met een ijver Gods; want ik heb ulieden toebereid, om u als een reine maagd aan een man voor te stellen, namelijk aan Christus. In de eerste tijd van de kerk waren er apostelen, profeten, evangelisten, herders en leraars, Efeze 4:12, Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus; Het was de Heilige Geest die deze ambten stelden tot het dienstwerk.
Handelingen 13:1-2, En er waren te Antiochië, in de Gemeente, die daar was, enige profeten en leraars, namelijk Bárnabas en Simeon, genaamd Niger, en Lucius van Cyréne, en Mánahen, die met Heródes den viervorst opgevoed was, en Saulus. En als zij den Heere dienden, en vastten, zeide de Heilige Geest: Zondert Mij af beiden Bárnabas en Saulus tot het werk, waartoe Ik hen geroepen heb. De Bijbel leert niet anders, maar leert nadrukkelijk, om het niet anders te doen, 2 Timótheüs 4: 3-4, Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen naar hun eigenbegeerlijkheden; en zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen. En Hebreën 5:4, En niemand neemt zichzelven die eer aan, maar die van God geroepen wordt, gelijkerwijs als Aäron. Deze ordening of regelgeving die van God gegeven is, die zal er ook in het laatst van de tijd zijn, en dat is ook de beloften aan de kerk.