Auteur Topic: ik ben nieuw hier  (gelezen 1936 keer)

Ghislaine

• Bekijk profiel
ik ben nieuw hier
« Gepost op: februari 21, 2003, 12:25:00 pm »
Hallo allemaal,
Na een aantal dagen dit forum te volgen heb ik me ingeschreven.Ik ben sinds kort bekeerd en zit met vele vragen.Verder merk ik dat er vele mensen mij proberen te overtuigen dat alle geloven alleen maar oorlog van komt.En dat  God toch niet kan bestaan met al die ellende op de wereld zonder er wat aan te doen.Hij is toch veel machtiger dan dat zeggen ze dan.En zo verder jullie kennen die verhalen wel.En dat maakt mij soms onzeker en onstabiel.En verder kunnen jullie mij vertellen wat ze bedoelen met mensen uit de wereld,wat doen die mensen anders dan christenen?Ik bijvoorbeeld rook en drink heel af en toe 1 wijntje is dat erg?Mag je nog wel leven als je met God leeft?Nou hoop op reacties,groetjes Ghislaine

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
ik ben nieuw hier
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2003, 12:30:18 pm »
Hoi,

Er zijn veel verschillende soorten christenen. Sommigen daarvan denken de waarheid in pacht te hebben, anderen zijn iets genuanceerder. Ik rook zelf ook (althans ik rook niet, maar ik noem mijzelf een roker omdat ik nog steeds niet weet of ik ook echt definitief wil stoppen :) ) en drinken doe ik ook. Er zijn landen waarin de christenen absoluut vinden dat je niet mag roken en drinken. Zuid Korea bijvoorbeeld.
Er zijn dus best veel verschillen.

Wat je het beste kunt doen, denk ik, is kijken of er in jouw plaats een alphacursus gegeven wordt. Dat is een vrij ongedwongen manier om kennis te maken met God en de Bijbel.

http://www.kerken.com/afdelingen/alpha.php
Pinkeltjefan

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
ik ben nieuw hier
« Reactie #2 Gepost op: februari 21, 2003, 12:37:49 pm »

quote:

op 21 Feb 2003 12:25:00 schreef Ghislaine:
Hallo allemaal,
Na een aantal dagen dit forum te volgen heb ik me ingeschreven.Ik ben sinds kort bekeerd en zit met vele vragen.Verder merk ik dat er vele mensen mij proberen te overtuigen dat alle geloven alleen maar oorlog van komt.En dat  God toch niet kan bestaan met al die ellende op de wereld zonder er wat aan te doen.Hij is toch veel machtiger dan dat zeggen ze dan.En zo verder jullie kennen die verhalen wel.En dat maakt mij soms onzeker en onstabiel.En verder kunnen jullie mij vertellen wat ze bedoelen met mensen uit de wereld,wat doen die mensen anders dan christenen?Ik bijvoorbeeld rook en drink heel af en toe 1 wijntje is dat erg?Mag je nog wel leven als je met God leeft?Nou hoop op reacties,groetjes Ghislaine

Heeeee welkom :D erg cool dat je tot geloof bent gekomen ik wil je feliciteren dat je nu een kind van de machtige God bent  :)

en ja al die vragen ik zit er ook mee ik heb het er soms ook moeilijk mee als mensen allerlij vragen en opmerkingen gaan maken maar weet dan dat God almachtig is. En ik rook en drink ook gewoon een biertje hoor, en dat mag best, Jezus dronk en at toch ook maar toch ik ben zelf gestopt met roken omdat het in de weg zat tussen een relatie met God en mij, God vraagt van je om weg te doen wat tussen de relatie van god en jou zit, dus denk daar rustig over na :D

Succes hier, Gods zegen Harro
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
ik ben nieuw hier
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2003, 05:46:54 pm »
Mag ik vragen waardoor je sinds kort bekeerd bent?
Er zou echt heeel veeel moeten gebeuren om mij "het Licht" te laten zien, daarom ben ik daar benieuwd naar.

Er zijn m.i. teveel vragen en te weinig antwoorden.
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....

Qohelet

• Vanitas vanitatum...
    • Bekijk profiel
ik ben nieuw hier
« Reactie #4 Gepost op: februari 21, 2003, 08:07:10 pm »

quote:

op 21 Feb 2003 12:25:00 schreef Ghislaine:
... En dat  God toch niet kan bestaan met al die ellende op de wereld zonder er wat aan te doen.Hij is toch veel machtiger dan dat zeggen ze dan.En zo verder jullie kennen die verhalen wel.

quote:

op 21 Feb 2003 17:46:54 schreef Huk:
... Er zijn m.i. teveel vragen en te weinig antwoorden.

Je moet ook niet verwachten dat het christelijk geloof ineens wel antwoorden geeft op alle vragen. Of onbegrijpelijke gebeurtenissen en patronen in de wereldgeschiedenis. God is geen encyclopedie van antwoorden op waarom-vragen.

De belangrijkste antwoorden die God wél aan de mensen heeft gepubliceerd:
 - Hij is Degene die erbij is, die machtig is, goed, rechtvaardig, genadig.
 - Hij kan zelfs met het kwaad en het onheil overweg en maakt alles goed.
 - Dat heeft Hij laten zien in de marteldood van Jezus Christus, die Zelf God was.
 - Iedereen die bij Jezus hoort zal uiteindelijk een leven van heerlijkheid krijgen op een vernieuwde aarde waar geen kwaad meer zal zijn.
 - Daarom moet je vertrouwen dat God, ondanks de schijn, de geschiedenis en de kerk leidt naar zijn einddoel. Zelfs oorlogen en ruzies, waar Hij een hekel aan heeft, gebruikt Hij om dat te bereiken.

Verder vind je op dit forum genoeg vragen waarop we maar een deel van het antwoord kennen. Geeft toch niet?
als iemand eet en drinkt en het goede geniet bij al zijn zwoegen, dan is dat een gave Gods.

Huk

• Bekijk profiel
ik ben nieuw hier
« Reactie #5 Gepost op: februari 22, 2003, 01:44:57 am »
Geeft zeker niet, maar ik vraag me dan gewoon af wat de oorzaak van G's bekering is, omdat G ook nog met een hoop vragen zit.

Sam

• Wat is waarheid? Joh. 18:38
    • Bekijk profiel
ik ben nieuw hier
« Reactie #6 Gepost op: februari 22, 2003, 10:16:56 am »
Beste Huk,

Ik zou jou willen adviseren om een een Alpha cursus te gaan volgen. Dit is een cursus waarin het christelijk geloof uitgelegd wordt. Aan zo'n cursus zijn geen eisen vooraf, hooguit dat je geinteresseerd bent, en volgens mij ben jij dat wel.

Tenslotte, ga de discussie maar aan op dit forum. Wees maar lekker kritisch. Dat is goed voor jou en de meeste bezoekers hier.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
ik ben nieuw hier
« Reactie #7 Gepost op: februari 22, 2003, 01:11:37 pm »

quote:

op 22 Feb 2003 10:16:56 schreef Sam:
Beste Huk,

Ik zou jou willen adviseren om een een Alpha cursus te gaan volgen. Dit is een cursus waarin het christelijk geloof uitgelegd wordt. Aan zo'n cursus zijn geen eisen vooraf, hooguit dat je geinteresseerd bent, en volgens mij ben jij dat wel.

Tenslotte, ga de discussie maar aan op dit forum. Wees maar lekker kritisch. Dat is goed voor jou en de meeste bezoekers hier.
Je gaat me net voor ;)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Ghislaine

• Bekijk profiel
ik ben nieuw hier
« Reactie #8 Gepost op: februari 22, 2003, 04:03:29 pm »
Ik ben tot bekering gekomen omdat ik last heb van depressies en veel suicidaliteit gevoelens,het ging na mijn bekering beter met me.Maar nu sinds een paar dagen glij ik toch weer terug in een depressie,het kan liggen aan de verhoging van de prozac die ik sinds kort neem of gewoon ik ben depressief.Als ik depressief ben dan kan ik mijn geloof niet vasthouden heel erg vindt ik dat.Ik voel me dan helemaal leeg en vindt alles zinloos en wil dan niet meer leven.Door het geloof kreeg ik wel weer even een impuls om te leven,en had ik het idee dat God me hielp en me vasthield.Nu is dat weer helemaal weg,dan denk ik waarom als er een God is moet ik hier weer doorheen?Ik heb al zoveel geleden,ik kan het niet meer aan om weer terug te vallen.Ik heb net gebeden met iemand van de kerk door de telefoon,maar ik heb dan moeite met het het te voelen,maar zij van de kerk zegt dan dat ik het met mijn verstand moet doen geloven,maar ik heb liever dat ik het voel als de weg de waarheid en het leven.En daar wankel ik dus in en denk dan weer dat als ik in marroko geboren was dan had ik nu in allah gelooft en gedacht dat dat de waarheid is.Dus waarom is het christendom de waarheid?Tuurlijk als je het vraagt aan een christen zeggen ze omdat wij Jezus hebben gekregen van God,maar vraag je het aan een moslim dan weten zij ook weer hun waarheid.En daar wordt ik soms helemaal gek van!!!Dan wil ik geloven in de waarheid en niks dan de waarheid.Kennen meer christenen hier die gedachtengang van mij???Verder wil ik vragen of jullie voor me willen bidden want ik voel me weer zo rot,zal het ooit goed komen dat ik het leven wel leuk ga vinden?Ik vindt die christenen altijd zo blij,en ik wordt maar niet blij,doe ik iets niet goed???Groetjes Ghislaine

Pulpeet

• Bekijk profiel
ik ben nieuw hier
« Reactie #9 Gepost op: februari 22, 2003, 04:15:51 pm »
Beste Ghislaine,
ik weet niet of een forum als dit de beste plaats voor jou is om verder te komen. Een gesprek met "echte" mensen is volgens mij altijd beter. Je moet ook even bedenken dat de hele wereld mee kan lezen.

Je zou mensen in de kerk moeten opzoeken die ook met depressiviteit te maken hebben, of gehad hebben. Mensen die je begrijpen.

De vragen waar je het over hebt, ken ik ook. en die zijn voor mij ook niet opgelost. Maar ik vind ze niet belangrijk meer. Daar heb jij waarschijnlijk niets aan. Maar ik wil alleen maar zeggen dat dat soort vragen niet zo belangrijk zijn als ze lijken.

Je kunt er wel op rekenen dat aan je oproep tot gebed goed gehoor gegeven zal worden.
« Laatst bewerkt op: februari 22, 2003, 04:23:01 pm door Pulpeet »

Huk

• Bekijk profiel
ik ben nieuw hier
« Reactie #10 Gepost op: februari 22, 2003, 10:06:39 pm »

quote:

op 22 Feb 2003 10:16:56 schreef Sam:
Beste Huk,

Ik vind religie in het algemeen iets fascinerends. Waar ik alleen bang voor ben is dat er een (opdringerige) "bekeringdrang" van zo'n cursus uit gaat. Ik vind andere religies ook interessant, vooral de motivatie van mensen om te geloven (of om niet te geloven).

Misschien komt zo'n cursus wel later in mijn leven (puur ter informatie) maar nu nog niet.

Qohelet

• Vanitas vanitatum...
    • Bekijk profiel
ik ben nieuw hier
« Reactie #11 Gepost op: februari 22, 2003, 10:10:34 pm »
Huk,

Op het gevaar af de karikatuur van de "opdringerige bekering" te vertegenwoordigen: als je met de christelijke religie kennis maakt "puur ter informatie" zul je de kern waarschijnlijk missen. Je blijft dan inderdaad steken in het observeren van menselijk gedrag en drijfveren.

God is niet te vangen in pure informatie. Ik hoop van harte dat je op een persoonlijker manier met Hem kennis zult maken.
als iemand eet en drinkt en het goede geniet bij al zijn zwoegen, dan is dat een gave Gods.

Rene

• Bekijk profiel
ik ben nieuw hier
« Reactie #12 Gepost op: februari 26, 2003, 01:44:07 am »

quote:

op 21 Feb 2003 17:46:54 schreef Huk:
Mag ik vragen waardoor je sinds kort bekeerd bent?
Er zou echt heeel veeel moeten gebeuren om mij "het Licht" te laten zien, daarom ben ik daar benieuwd naar.

Er zijn m.i. teveel vragen en te weinig antwoorden.

Als je aangeeft dat er nog heeel veeel moet gebeuren sta je er dan wel open voor?
Vragen staat vrij en er zijn antwoorden maar die moet je wel willen horen.
RR