Auteur Topic: gebruikerslijst 2  (gelezen 1276 keer)

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
gebruikerslijst 2
« Gepost op: december 17, 2003, 01:01:47 am »
Omdat jullie het topic zo snel op slot gooieden, en ik kan wel begrijpen waarom, toch nog even terug komen op de tweede opmerking. Er staan nog al wat gebruikers in met 0 posts of die misschien al heel lang niets meer gedaan hebben, kan je dit niet opschonen eventueel na een email in de trant van "Wil je lid blijven"
PS als medewerker bij een bedrijf waar ook software ontwikkeld word weet ik dat ook een ITer wel eens met zijn vingers naast de goede toets zit dus het niveau van het commentaar op slippers in de gebruikte software vind ik soms ver onder de gordel richting een aantal goedwillende amateurs die dit forum draaiende willen houden. Dit wil niet zeggen dat de uiterste druk op de leverancier moet worden uitgeoefend om zijn product te verbeteren.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
gebruikerslijst 2
« Reactie #1 Gepost op: december 17, 2003, 01:06:33 am »
Nee, waarom zouden we hen mailen? Ze zullen er vast en zeker een goede reden voor hebben om het forum niet meer te bezoeken dus ik zie geen reden om ze eruit te halen eigenlijk. Verder is het sturen van dat soort berichten spam (ze hebben er geen toestemming voor gegeven en dus is het ongewenst), en daar willen we ons liever niet mee inlaten. Als het om het vrijgeven van de gebruikersnamen gaat, dat is ook geen probleem omdat alle administrators die namen kunnen wijzigen mocht dat nodig zijn. Tenslotte is er nog het commerciƫle argument, dat een forum met 1.500 leden meer waard is dan eentje met maar 100 leden. Dit gaat niet echt op voor ons, maar het staat natuurlijk leuker om te zeggen dat je op een groot forum actief bent, dan op een klein forum .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Does

• Bekijk profiel
gebruikerslijst 2
« Reactie #2 Gepost op: december 17, 2003, 09:21:11 am »
Volgens mij staan er ook een heleboel van die "testusers" op. Van die accounts die gebruikt werden om te testen en accounts met namen die niet gebruikt mogen worden door normale users dus hebben ze daar een account voor gemaakt zodat die naam al vergeven is.

Tja, beetje raar systeem. Er was vast geen geld voor een betere oplossing.
Live vanuit de luie stoel

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
gebruikerslijst 2
« Reactie #3 Gepost op: december 17, 2003, 09:31:39 am »
quote:
op 17 Dec 2003 09:21:11 schreef Does:
Volgens mij staan er ook een heleboel van die "testusers" op. Van die accounts die gebruikt werden om te testen en accounts met namen die niet gebruikt mogen worden door normale users dus hebben ze daar een account voor gemaakt zodat die naam al vergeven is.

Testusers vanuit Netivity zitten er niet in hoor, dat waren de userID's tot en met 30 ofzo, en die zijn eruit gehaald. Verder zitten er een stuk of zes accounts bij op naam van de crew, met namen als God/Jezus/Duivel enzo. Die zijn er expres uitgehaald om te voorkomen dat gebruikers daarmee geen klooien en vervelend zijn.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
gebruikerslijst 2
« Reactie #4 Gepost op: december 17, 2003, 09:38:37 am »
Maar dan blijft het nog een feit dat het user verhaal een groot verwilderde omgeving is geworden.
Waarom kan ik nog steeds gegevens opvragen van andere gebruikers, ook al willen deze dat niet?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Does

• Bekijk profiel
gebruikerslijst 2
« Reactie #5 Gepost op: december 17, 2003, 11:28:34 am »
quote:
op 17 Dec 2003 09:31:39 schreef Harm:
[...]

Testusers vanuit Netivity zitten er niet in hoor, dat waren de userID's tot en met 30 ofzo, en die zijn eruit gehaald. Verder zitten er een stuk of zes accounts bij op naam van de crew, met namen als God/Jezus/Duivel enzo. Die zijn er expres uitgehaald om te voorkomen dat gebruikers daarmee geen klooien en vervelend zijn.

Dat snap ik, maar zit er geen functie in dit pakket dat je verboden namen kan opnemen ergens? Proboards.com had dat altijd wel en ik mag toch hopen dat dit pakket beter is als dat pakket van hun.

Does

• Bekijk profiel
gebruikerslijst 2
« Reactie #6 Gepost op: december 17, 2003, 11:29:17 am »
quote:
op 17 Dec 2003 09:38:37 schreef Picardijn:
Maar dan blijft het nog een feit dat het user verhaal een groot verwilderde omgeving is geworden.
Waarom kan ik nog steeds gegevens opvragen van andere gebruikers, ook al willen deze dat niet?

Tja, dat kunnen ze oplossen door er een zoekmachine voor de gebruikerslijst op los te laten.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
gebruikerslijst 2
« Reactie #7 Gepost op: december 17, 2003, 11:35:46 am »
quote:
op 17 Dec 2003 11:29:17 schreef Does:
[...]

Tja, dat kunnen ze oplossen door er een zoekmachine voor de gebruikerslijst op los te laten.

het is meer een rechtenkwestie. In principe moeten die plaatjes op een plek staan waar de user niet bij kan. Alleen heb ik er geen flauw idee van hoe dat bij asp werkt, en ten tweede is het superclosed software
Pinkeltjefan

Does

• Bekijk profiel
gebruikerslijst 2
« Reactie #8 Gepost op: december 17, 2003, 11:42:03 am »
quote:
op 17 Dec 2003 11:35:46 schreef Alfredt:
[...]

het is meer een rechtenkwestie. In principe moeten die plaatjes op een plek staan waar de user niet bij kan. Alleen heb ik er geen flauw idee van hoe dat bij asp werkt, en ten tweede is het superclosed software

Plaatjes, plekken?

Waar heb jij het nou weer over?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
gebruikerslijst 2
« Reactie #9 Gepost op: december 17, 2003, 11:48:49 am »
quote:
op 17 Dec 2003 11:42:03 schreef Does:
[...]

Plaatjes, plekken?

Waar heb jij het nou weer over?

over het feit dat de mailadressen van iedereen met een beetje zoeken openbaar zijn. Dus ook van de personen die niet willen dat iedereen het mailadres kan zien.

Verder kan je al zoeken op user hoor, dat is volgens mij al tijden het geval....
Pinkeltjefan

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
gebruikerslijst 2
« Reactie #10 Gepost op: december 17, 2003, 12:23:10 pm »
quote:
op 17 Dec 2003 01:06:33 schreef Harm:
Nee, waarom zouden we hen mailen? Ze zullen er vast en zeker een goede reden voor hebben om het forum niet meer te bezoeken dus ik zie geen reden om ze eruit te halen eigenlijk. Verder is het sturen van dat soort berichten spam (ze hebben er geen toestemming voor gegeven en dus is het ongewenst), en daar willen we ons liever niet mee inlaten. Als het om het vrijgeven van de gebruikersnamen gaat, dat is ook geen probleem omdat alle administrators die namen kunnen wijzigen mocht dat nodig zijn. Tenslotte is er nog het commerciƫle argument, dat een forum met 1.500 leden meer waard is dan eentje met maar 100 leden. Dit gaat niet echt op voor ons, maar het staat natuurlijk leuker om te zeggen dat je op een groot forum actief bent, dan op een klein forum .

Oke bedankt voor je info. Je hebt inderdaad een punt. Sterkte en veel succes

Does

• Bekijk profiel
gebruikerslijst 2
« Reactie #11 Gepost op: december 17, 2003, 12:26:43 pm »
quote:
op 17 Dec 2003 11:48:49 schreef Alfredt:
[...]

over het feit dat de mailadressen van iedereen met een beetje zoeken openbaar zijn. Dus ook van de personen die niet willen dat iedereen het mailadres kan zien.

Ja dat weet ik, daar ging het niet om.

quote:
Verder kan je al zoeken op user hoor, dat is volgens mij al tijden het geval....

Ik bedoelde zoeken naar een gebruiker in de gebruikerslijst. Niet naar de posts van die gebruiker.