quote:
C&G schreef op 04 maart 2005 om 17:17:zit je op een gereformeerde school, waar ongeveer 1000 vrijgemaakte jongens rond lopen, en uitgerkend ik moet weer op een niet-gelovige verliefd worden....wat een ramp ben ik weer....ook nog ruzie met me ouders...die moete er dus niks van hebben...wat vinden jullie?
Zelf een beslissing nemen waar je zelf 100% achter staat.
Hiermee bedoel ik precies wat er staat, maar daarnaast ook dat je het oordeel van je ouders niet zomaar naast je neer moet leggen. Luister eens naar hun argumenten om een dergelijke relatie niet te steunen, maar laat het niet doorslaggevend zijn voor je beslissing, uiteraard afhangend van hun argumentatie voor een dergelijke houding. Ook speelt de relatie die jij hebt met je ouders een rol, in hoeverre weet jij je vertrouwd met hun oordeel ook al begrijp je soms hun beweegredenen niet, dat is iets wat niemand op dit forum kan beoordelen.
Wat je 'moet' doen kunnen weinigen je zeggen, maar begin eens te vissen bij de gelukkige hoe die tegenover het christendom staat en probeer ook voor jezelf uit te vinden hoe je daar zelf in staat, vooral in het licht van een eventuele relatie met een niet-gelovige. Bedenk dat door jou ook je (evt. toekomstige) man wordt geheiligd, maar zie dat niet als vrijbrief om je maar in het onzekere te storten.
Persoonlijk zou ik ervoor gaan, je leert elkaar kennen en als het niet blijkt te werken kun je altijd nog kappen. Andere kant van het verhaal is dat het misschien te moeilijk is om dan nog te kappen.