Op de volgende site,
www.gaaninhetspoorvandebijbel.nl , wordt een cursus aangeboden. Ik ga hem zelf niet volgen, want ik heb er geen tijd voor (als ik al de tijd zou gebruiken die ik achter het forum zit, misschien wel... maar ja, daar steek ik ook heel wat van op)
Een familielid van mij mailde mij enthousiast over deze cursus, en daarom dacht ik, het kan geen kwaad, ik zet het op het prikbord:
Het volgende werd mij doorgegeven:
"Zoals jullie misschien ook in de krant of kerkblad gelezen hebben, geven prof. Douma en Adrian Verbree samen lezingen over het O.T.
Ze willen in drie jaar tijd het hele O.T. door. Zelf heb ik het tweede blok gevolgd: Van Egypte tot Kanaan, in Rotterdam Oost.
Het was heel boeiend en ik dacht: Misschien leuk om mijn ervaringen met jullie te delen. Het was heel leerzaam. Ook is het heel verrijkend voor je geloofsleven. Dit tweede blok ging over exodus t/m deuteronomium. Hierin kwam steeds weer de heiligheid van de HEERE naar voren.
Het prettige van de cursus is dat je het meeste thuis kunt doen.
Eerst verschijnt er een boekje (kosten ongeveer 10 euro). Dat zet je aan tot bijbelstudie, zodat je je deze bijbelboeken ook echt wat meer eigen maakt. Vervolgens zijn er dan twee cursusavonden. Elke cursusavond is zo opgebouwd:
3x een lezing van 15 tot 20 minuten (om de beurt: Douma en Verbree; hele leuke combinatie trouwens)
pauze
vragenrondje van 20 tot 30 minuten
2 lezingen van 15 tot 20 minuten.
De lezingen voegen ook echt iets toe aan de voorstudie, die je dan al gedaan hebt n.a.v. het boekje.
Na die tijd publiceren ze de lezingen op internet, en krijg je het als cursist thuisgestuurd.
De kosten zijn 10 euro per 2 avonden.
Je kunt je voor elk blok apart inschrijven."