Auteur Topic: Neal Morse komt naar Nederland!  (gelezen 2260 keer)

Aquila

• Bekijk profiel
Neal Morse komt naar Nederland!
« Gepost op: januari 08, 2005, 07:03:22 pm »
Neal Morse, voormalig voorman van de progrock groep Spocks Beard komt binnenkort naar Nederland voor een aantal 'Solo Acoustic Worship Services', waar hij akoestische nummers zal spelen van z'n laatste album 'One', en van 'Testimony' en 'Snow'.

Meer info op http://www.nealmorse.com/live.asp
en op: http://www.peacedog.nl/NEALMORSE

Neal is twee jaar geleden uit Spocks Beard gestapt omdat hij een roeping voelde om door middel van een solocarriere het evangelie te verspreiden (door middel van mooie muziek). Z'n bekendste album tot nu toe heet Testimony en daarop verteld hij z'n levens en bekeringsverhaal. Z'n recentste album is 'One' en gaat over de schepping van de mens, het afdwalen van God en het weer thuiskomen bij God. Beide albums zijn trouwens een aanrader, evenals de komende 'concerten'!
kijk naar de wolken, hoor naar de wind

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2005, 07:19:23 pm »
haha gaaf, mooi dat ik even in Ede woon :P
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 08, 2005, 07:23:44 pm »
Ken die beste man niet..........

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2005, 08:36:04 pm »
Heb net one gekregen en vindt het erg goed. Ben benieuwd naar de andere albums. Helaas zijn de optredens niet in de buurt maar dat mag de pret niet drukken. Eens kijken of er iets te regelen valt.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2005, 08:36:41 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 08, 2005, 08:40:28 pm »
't Kost me teveel knaken met de trein naar Ede...
Je moet de groenten van Joost hebben!

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 17, 2005, 01:46:36 pm »
YES!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga er zeker heen. Op de CHE uiteraard, want daar zit ik op school :) Ga je mee Zijnkind? Zie ik je een keer in real life :)

Wie de muziek niet kent kan mij wel even mailen, ik heb een hoop van Neal Morse... maar ja ik ben dan ook een groot fan!

Wel jammer dat het accoustisch is, met Portnoy op de drums is het natuurlijk nog vetter :D Maar ik ga er zeker heen... en als je van muziek houdt moet je er echt bij zijn, Neal Morse is in mijn ogen in ieder geval, de meest talentvolle christelijke muzikant die er is! :)
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Aquila

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 17, 2005, 02:05:19 pm »
quote:
Appelmoes?? schreef op 08 januari 2005 om 20:40:
't Kost me teveel knaken met de trein naar Ede...

weet niet waar je woont, maar er zijn de laatste dagen een heel aantal nieuwe concerten bijgekomen (in het midden en westen van het land. Kijk daarvoor op www.peacedog.nl/nealmorse

edit:hmm, zie dat je in Enschede woont, dan is Amersfoort krap anderhalf uur met de trein, maar dat is het zeker waard!
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2005, 02:06:35 pm door Aquila »

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2005, 02:14:48 pm »
Hm je hebt denk ik geen auto :) Anders had je beter naar Wermelskirchen kunnen gaan... ligt in de buurt van Keulen... via de Autobahn ben je daar vanaf Enschede zo.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 20, 2005, 02:50:28 pm »
ik zie trouwens dat hij ook in Munster gaan spelen.

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 20, 2005, 07:57:10 pm »
Wel jammer dat hij nu naar allemaal plaatsen gaat waar waarschijnlijk alleen maar christenen op af komen... :-S Hij is juist heel geschikt om te evangeliseren.
Maar ik ga waarschijnlijk wel even kijken in Ede...
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 21, 2005, 01:23:54 am »
Zaterdag 29 ? Zaterdag ga ik ook naar Ede denk ik :-)
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2005, 10:34:15 am door porcupine »

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 21, 2005, 09:38:29 am »
ow ik dacht 2 februari in Ede.
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

Suighnap

• Jood
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 21, 2005, 10:08:33 am »
Geef mij maar Bach

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 21, 2005, 10:50:50 am »
quote:
Lalage schreef op 21 januari 2005 om 09:38:
ow ik dacht 2 februari in Ede.

28 en 29 januari en 2 februari in Ede.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 21, 2005, 12:49:58 pm »
ik ga 2 februari denk ik.

Overigens komt er denk ik ook wel weer een tour met Portnoy en zo er bij...

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: januari 21, 2005, 06:21:05 pm »
Oooooow gaan we meeten Marnix? :)

grace!

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: januari 28, 2005, 10:56:21 pm »
Ik had nog nooit van Neal Morse gehoord maar kwam vanavond toevallig bij de boekhandel langs waar hij net met z'n optreden begon. En ik vond het helemaal top! Die man kan zingen en gitaarspelen zeg! En een kippevelverhaal erbij... wel de moeite waard dus.

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: januari 28, 2005, 11:07:20 pm »
Ik denk dat ik toch maar niet ga, omdat ik de volgende dag een presentatie moet houden en ik moet vroeg op. Dan sta ik daar met m'n duffe hoofd, denk niet dat dat slim is.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: februari 02, 2005, 02:36:22 pm »
Ik ga vanavond naar het concert! Kijk er erg naar uit!
Ga ik je nog meeten Marnix? :)

Aquila

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: februari 03, 2005, 12:26:35 am »
Ik ga vanavond (donderdag) opnieuw. Zaterdagavond was ik ook al in Ede. Wat een bijzondere avond was dat, wat doet God grote dingen! Wat een blijdschap straalt er van die man af! In een diep emotioneel verhaal vertelde hij hoe God in zijn leven had ingegrepen, en hoe hij bevrijd werd uit de donkere krochten van de muziekwereld. Het enige wat hij nu nog wil doen is door middel van muziek, waar hij erg goed in is (!), vertellen over de liefde van God. Dit keer geen concertreis, geen grote band, maar simpel een keyboard en een akoestische gitaar, waarbij z'n kinderen Wil en Jayda met hun vader mee mochten zingen. Een avond waar zelfs de meest verstokte niet-gelovigen door werden geraakt, en waar ook ik soms in tranen zat te luisteren of mee te zingen.
« Laatst bewerkt op: februari 03, 2005, 12:27:11 am door Aquila »

Aquila

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: februari 03, 2005, 12:28:20 am »
Hoe was het gisteren in Ede Mezza en Marnix?

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: februari 03, 2005, 01:55:17 pm »
Ik was er, het was cool. Wel een lange preek maar met veel inhoud... en wat kan hij op een gitaar spelen, niet te geloven :)

Ik vond het een superavond, en uiteraard heb ik Mezza ook nog even gezellig gesproken. Jammer dat je er niet was Lala :)

Ik zou met een aantal vrienden gaan maar die konden op het laatst niet meer..... 2 anderen waar ik mee had afgesproken gingen wel en dus ben ik toch maar gegaan... :D Donderdag 10 februari ga ik met die andere 2 nog een keer, in jongerencafe Seven in Amersfoort.

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: februari 03, 2005, 08:30:06 pm »
Ik had nog in Utrecht kunnen gaan, maar was behoorlijk gaar na een hele dag presentaties luisteren. Volgende keer beter ;)

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: februari 04, 2005, 08:38:17 pm »
Waarom ga je niet mee naar Amersfoort?

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: februari 04, 2005, 09:12:22 pm »
Oh ja, nog vergeten te reageren.
Ik vond het een heel bijzonder concert van een heel bijzonder man. Muziek moest ik wel wat aan wennen, maar het is wel een muzikaal genie volgens mij. Z'n preek was idd wat aan de te lange kant en stond in geen verhouding met z'n bewering aan het begin van de avond dat ie 'deze avond niet teveel ging praten'.
Ook van z'n saaie pak snapte ik niet zoveel. Kortom: beetje vreemde snoeshaan, maar wel boeiend en confronterend en met erg goeie muziek!

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: februari 08, 2005, 01:12:43 pm »
Ik heb wel wat muziek van hem als je er aan wil wennen :D

Het klinkt oveirgens normaal ook wel iets anders, dit was accoustisch, normaal is het veel melodieuzer en met drummer komt het ritme van de nummers ook beter tot zijn recht.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: februari 09, 2005, 02:04:18 pm »
Ik schijn hier ook hen te gaan donderdag, bemerk ik net. O well, ik zie het wel :) .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: februari 09, 2005, 02:14:17 pm »
Laat even weten hoe het was. :)
En die muziek van hem wil ik wel es van je lenen Marnix. :) Waarschijnlijk kom ik in maart naar GF, misschien is dat een goeie gelegenheid?

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: februari 15, 2005, 10:31:35 pm »
Prima, stuur me ff een reminder tegen die tijd, dan neem ik het voor je mee!

Donderdag was ook gaaf, het was wat minder goed te zien want het cafe zat bij beide concerten (9 uur en 10 uur) stampvol maar het was erg gaaf. Ik dacht in het begin: Moet ik nou 2x dezelfde preek horen.... maar dit keer speelde hij alleen maar muziek, ideaal dus :D