Auteur Topic: Achtjarige mag voor het eerst in 7,5 jaar weer eten  (gelezen 1259 keer)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Achtjarige mag voor het eerst in 7,5 jaar weer eten
« Gepost op: februari 25, 2005, 09:43:32 am »
http://www.nu.nl/news/487995/122/Achtjarige_mag_voor_het_eerst_in_7%2C5_jaar_weer_eten.html'>quote: http://www.nu.nl/news/487...7%2C5_jaar_weer_eten.html

SAN FRANCISCO - Een Brits meisje van acht jaar heeft voor het eerst in 7,5 jaar weer gegeten. Toen Tilly Merrel een jaar was, vertelden artsen haar ouders dat ze nooit een normaal leven of zelfs maar een normale maaltijd zou kunnen hebben. De Amerikaanse krant San Francisco Chronicle deed donderdag verslag van die medische blunder.

Britse artsen kwamen tot de conclusie dat wat Tilly at, in haar longen terechtkwam en zo ernstige infecties veroorzaakte. Sindsdien werd ze gevoed via een slangetje naar haar maag. Ze droeg in een rugzak een voedselpomp die met haar maag was verbonden.

Maag
Toen familie en vrienden genoeg geld hadden ingezameld, ging Tilly voor onderzoek naar het kinderziekenhuis van de Stanford Universiteit in Californiƫ. Daar ontdekten artsen na drie onderzoeken dat het meisje niets mankeerde. Wat ze doorslikte, kwam gewoon in haar maag terecht en niet in haar longen.

:|
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israƫl! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 25, 2005, 10:27:03 am »
Heel raar verhaal. Sinds wanneer moet je in Groot Brittanie geld inzamelen voor medische zorg? Wie zijn die 'britse artsen'? Ofwel de ouders hebben iets niet begrepen, of de journalist praat poep. De werkelijkheid zal wel stukken gecompliceerder zijn.

edit: Na wat rondneuzen lijkt het erop dat de britse artsen het risico dat de amerikanen namen niet aandurfden. Zulke problemen komen vaker voor, maar de kans dat een kind er 'overheen groeit' is erg klein, en 't risico van 't onderzoek (domweg laten slikken met groot infectierisico) blijkbaar te hoog). Maar 'k snap nog steeds niet wat ze in Palo Alto zochten.

meest heldere stukje op 't web: http://breakingnews.iol.i...p?j=134810700&p=y348yy4x6
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2005, 10:36:51 am door Pooh »

Suighnap

• Jood
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 25, 2005, 10:40:30 am »
Een zonderlinge medische of journalistieke blunder!  }:|

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 25, 2005, 10:56:54 am »
nou, ze at blijkbaar wel, alleen dan niet via haar mond, dus zo bijzonder vind ik het verhaal ook weer niet.
Just B te W te Ee

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 25, 2005, 12:35:25 pm »
Tuurlijk wel. Stel je voor dat je normaal nooit mee kunt eten met anderen, dat je nooit kunt genieten van de smaak van eten... Ik moet er niet aan denken!
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

Murdoc

• Leergierig mens
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 25, 2005, 12:38:01 pm »
*zucht* |:(
Eenheid in verscheidenheid

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 25, 2005, 06:53:17 pm »
Wat zou ze voor de eerste keer gegeten hebben???

Suighnap

• Jood
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 25, 2005, 08:18:31 pm »
quote:
Lalage schreef op 25 februari 2005 om 12:35:
Tuurlijk wel. Stel je voor dat je normaal nooit mee kunt eten met anderen, dat je nooit kunt genieten van de smaak van eten... Ik moet er niet aan denken!

Inderdaad, maar de keerzijde is dat je met zo'n pomp nooit hoeft af te wassen.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 25, 2005, 10:12:42 pm »
_/-\o_

j@f@

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 26, 2005, 08:43:24 am »
Wat zal ze nog gave tanden hebben :)