Auteur Topic: stichting naar house  (gelezen 2712 keer)

rietje

• Bekijk profiel
stichting naar house
« Gepost op: december 18, 2004, 02:28:52 pm »
hallo allemaal,

als inleiding op catechesatie dit jaar was er een avond waar iemand van de stichting naar housse was uitgenodigt. je krijgt te horen wat muziek met je kan doen en dat het dan maar beter zou zijn om zelfs niet naar de radio te luisteren.

ik vind het allemaal een beetje overdreven.

ik ben dan erg benieuwd naar julie ervaring met stichting naar house.
gelukkig wie zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #1 Gepost op: december 18, 2004, 02:44:28 pm »
Alleen geen radio luisteren of helemaal geen muziek? (Behalve de door hen goed gekeurde muziek? :/ )
Je moet de groenten van Joost hebben!

rietje

• Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #2 Gepost op: december 18, 2004, 02:46:22 pm »
helemaal geen muziek en idd behalve gospel.

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #3 Gepost op: december 18, 2004, 03:13:27 pm »
Dat vind ik niet alleen een beetje overdreven, dat vind ik gigantisch overdreven :S Ik denk zelf wel na over mijn muziek of het kan of niet kan.

Waarop baseren ze die stelling?

Edit: Hier een linkje naar de site.

Ik vind ze nogal generaliserend. De bedoeling vind ik echter wel goed. Maar om die mening nou meteen over alle muziek te hebben..? Nee.
« Laatst bewerkt op: december 18, 2004, 03:18:59 pm door Appelmoes?? »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #4 Gepost op: december 18, 2004, 03:33:16 pm »
De invalshoek is natuurlijk de house muziek. En dan nemen ze de popmuziek in die video onder de loep. Daar stond laatst iets over in de krant. In ieder geval heb ik er laatst iets over gelezen.
Het lijkt me sterk dat ze zo ver willen gaan dat je alleen gospelmuziek zou kunnen luisteren.
« Laatst bewerkt op: december 24, 2004, 02:23:37 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

rietje

• Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #5 Gepost op: december 23, 2004, 04:35:22 pm »
neej het gaat niet egt over het house muziek,
voor meer informatie kun je kijken op www.naarhouse.nl

Promtus

• Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #6 Gepost op: december 23, 2004, 04:54:23 pm »
Heb even de site bekeken, maar euh..

House? Wat was dat ook alweer? Toch een muzikale stroming in de jaren `90...

rietje

• Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #7 Gepost op: december 24, 2004, 10:11:42 am »
'k heb eerder ook al gezecht, het gaat niet alleen om de house muziek.
tenminste, bij de man die wij hadden te spreken niet.
hij luisterde zelf zelfs niet naar de radio en zag het liefst dat wij dat ook niet zouden doen
hij vond het allemaal een rommeltje

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #8 Gepost op: december 24, 2004, 10:38:10 am »
Promtus, dingen als Sensation Black en Sensation White zijn nog hartstikke populair hoor. Neem je de metro in Amsterdam, heeft ineens iedereen witte kleren aan...
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

Mart

• Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #9 Gepost op: december 24, 2004, 12:22:10 pm »

quote:

Lalage schreef op 24 december 2004 om 10:38:
Promtus, dingen als Sensation Black en Sensation White zijn nog hartstikke populair hoor. Neem je de metro in Amsterdam, heeft ineens iedereen witte kleren aan...
dat is geen house...

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #10 Gepost op: december 24, 2004, 01:31:06 pm »
Hmm, dreunende beat, vage computergegenereerde geluidjes, dansende mensen die over het algemeen strak van de pillen en shit staan om het vol te kunnen houden... Jup, da's ook house hoor. (Niet alleen dat baggergabber is house)

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #11 Gepost op: december 24, 2004, 01:42:49 pm »
Dat zijn toch dance festivals? Volgens mij is het inderdaad net zo ongezond als wat men in de jaren '90 luisterde.
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

Promtus

• Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #12 Gepost op: december 24, 2004, 01:50:53 pm »

quote:

Lalage schreef op 24 december 2004 om 10:38:

Dat valt toch onder dance?

Ikzelf luister best wel dance muziek, maar absoluut geen house.
Maarja, wat precies het verschil is kan ik je ook niet uitleggen.  :X

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #13 Gepost op: december 24, 2004, 02:16:29 pm »
Het beestje heeft een ander naampje gekregen en er zijn wat meer verschillende stijlen ontstaan, maar het gaat om de ingrediƫnten en die zijn hetzelfde gebleven. De motieven en boodschappen die via dat soort muziek en evenementen verspreid worden zijn helaas verre van onschuldig. Verder ben ik het wel met Rietje eens, dat Naar House wat te eenzijdig en ongenuanceerd zomaar alle niet-christelijke (wat is dat overigens? De lijn tussen gospel en niet-gospel wordt steeds vager door allerlei gospelaars die seculier gaan en allerlei seculieren die 'ineens' christen blijken te zijn etc.) muziek aan de dijk zet.

Ulysses

• Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #14 Gepost op: december 24, 2004, 11:26:53 pm »
Ik ben eens naar een informatie-avond van stichting naar House geweest. Was wel interessant. Ik vroeg aan een van de sprekers of je wel naar de muziek kon luisteren. Dus gewoon thuis, en niet op een houseparty. Dit omdat ik in die tijd veel naar bijvoorbeeld Robert Miles luisterde. Hij zei dat het dan geen probleem was, omdat dan de muziek geen slechte invloed op je heeft (als uitzondering noemde hij house met satanische invloeden). Sterker nog, hij luisterde zelf ook naar Robert Miles.. ;)
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poƫzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

rietje

• Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #15 Gepost op: december 25, 2004, 03:36:48 pm »
@Ulysses: had je en andere spreker dan mij!!

Phantom

• Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #16 Gepost op: januari 18, 2005, 02:35:46 pm »
Een kleine opmerking over de lyric die aangehaald wordt op de site van Naar House, ze quoten daar Metallica:

quote:

Metallica: "Ik wens mijn ziel te verkopen om wedergeboren te zijn. Duivel, neem mijn ziel, je betaalt terug met diamanten. De Hemel kan me niet interesseren, dus om mij hoef je niet te huilen en ik zal branden in de hel vanaf de dag dat ik sterf".

Maar ik kon er niet bij dat dit een originele Metallica lyric is... Ik heb dus even wat gezocht op internet, en inderdaad... Het is een lyric die gezongen wordt op het album "Garage Inc.", van Metallica.
Dat album is echter een album vol met covers van andere metalbands, en het bovenstaande stukje tekst is afkomstig van het nummer "The Prince" van de band "Diamond Head".

Ik vond dat dat even opgeklaard moest worden :)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #17 Gepost op: januari 18, 2005, 03:03:48 pm »
En zo gaat dat dus aan de lopende band bij Naar House en Joe Schimmel.  :(  :X
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2005, 03:04:12 pm door Mezzamorpheus »

Tridax

• Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #18 Gepost op: februari 14, 2005, 05:37:58 pm »
Naar House is een christelijke organisatie die als voornaamste doel en bediening heeft: het brengen van het evangelie onder de jongeren in Nederland. Een van de oprichters is geschrokken hoe de jongeren van deze dag muziek beleven in de context van het naar party's gaan. Hij zag daar toen een taak in om die jongeren van God te vertellen.

Eigenlijk moet je nu spreken over "Dance" want House is eigenlijk nu niet meer wat het vroeger was. Veel mensen denken bij "House" aan wat nu "hardcore" of "gabber" wordt genoemd. Wat nu als house geld is bv "My My My" van Armand van Helden. Dance bestaat uit bv de stijlen: trance, house, techno, drum&bass, hardcore, hard-trance/dance.

Nu is men blijkbaar binnen Naar House verdeeld over hoe ze mensen informeren over "house" muziek. Ik heb begrepen dat het bestuur van Naar House meer neigt naar de overtuiging "Alles is slecht, alleen gospel kan door de beugel". Gelukkig heb ik ook medewerkers van Naar House horen verklaren dat je je gezond verstand kan gebruiken als je naar muziek aan het luisteren bent. Ik lees immers niet in de Bijbel dat alle muziek slecht is. Helaas leven we in een wereld waarin alles wel slecht gebruikt kan worden, dus mag je je gezond verstand gebruiken :)

Als je een diepere discussie over Naar House en het goede werk dat zijn doen (want dat doen ze echt, namelijk jongeren van God vertellen) dan kan je naar
http://www.christiandance...&highlight=naar+house gaan. Toevallig is www.christiandance.nl ook een site waar je meer informatie over dance muziek door christenartiesten en dj's kan vinden :)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #19 Gepost op: februari 14, 2005, 06:16:06 pm »

quote:

Tridax schreef op 14 februari 2005 om 17:37:
Nu is men blijkbaar binnen Naar House verdeeld over hoe ze mensen informeren over "house" muziek. Ik heb begrepen dat het bestuur van Naar House meer neigt naar de overtuiging "Alles is slecht, alleen gospel kan door de beugel". Gelukkig heb ik ook medewerkers van Naar House horen verklaren dat je je gezond verstand kan gebruiken als je naar muziek aan het luisteren bent. Ik lees immers niet in de Bijbel dat alle muziek slecht is. Helaas leven we in een wereld waarin alles wel slecht gebruikt kan worden, dus mag je je gezond verstand gebruiken :)

_/-\o_  Overigens moet ik die medewerkers die jij noemt nog tegenkomen, maar iig goed om te horen. :)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #20 Gepost op: februari 15, 2005, 11:52:44 am »

quote:

Phantom schreef op 18 januari 2005 om 14:35:
Een kleine opmerking over de lyric die aangehaald wordt op de site van Naar House, ze quoten daar Metallica:

[...]

Maar ik kon er niet bij dat dit een originele Metallica lyric is... Ik heb dus even wat gezocht op internet, en inderdaad... Het is een lyric die gezongen wordt op het album "Garage Inc.", van Metallica.
Dat album is echter een album vol met covers van andere metalbands, en het bovenstaande stukje tekst is afkomstig van het nummer "The Prince" van de band "Diamond Head".

Ik vond dat dat even opgeklaard moest worden :)

Maar ze staan wel achter de tekst anders zingen ze em niet. (Al is het wel zo dat je correct moet zjn in je beweringen)
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2005, 11:56:15 am door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Phantom

• Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #21 Gepost op: maart 10, 2005, 12:50:30 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 15 februari 2005 om 11:52:

[...]

Maar ze staan wel achter de tekst anders zingen ze em niet. (Al is het wel zo dat je correct moet zjn in je beweringen)

Ja, helemaal mee eens, ze zingen het wel, en dat betekent voor mij ook dat ze er achter staan.

Ik vond alleen dat het (zoals je zegt) even duidelijk gemaakt moest worden dat Metallica dat zelf niet schrijft, want dat is wel een nuanceverschil waar rekening mee dient te worden gehouden.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
stichting naar house
« Reactie #22 Gepost op: maart 10, 2005, 05:38:59 pm »
Op zich is het natuurlijk niet gek om Metallica te quoten en dan een nummer van hun CD te nemen.
Je hebt toch ook artiesten die geen eigen nummers schrijven? Toch vind ik ze 100 % verantwoordelijk voor de teksten die ze zingen.
En als ik er over nadenk, is het strikt genomen geen foute opmerking. Je kunt hoogstens zeggen dat ze zouden moeten aanvullen dat de tekst niet van henzelf is.