Welkom cat 82.

Ik hoop dat je hier wat antwoorden kunt vinden die je zoekt. En dan niet omdat wij iets posten wat jou wel aardig lijkt, maar omdat je meer zult leren over wat geloven in Jezus eigenlijk inhoudt.
Nu denken niet alle users van dit forum daar hetzelfde over. Niet ieder denkt vanuit dezelfde overtuiging bedoel ik daar ook mee.
Voor meer info over de verschillende sub-fora zou ik zeggen: Lees de policy (de richtlijnen) van de betreffende subfora.
Zo kun je een beetje zien vanuit welke achtergrond er wordt gediscussieerd. Hier is het wat breder, maar ook kun je een kijkje nemen bij Christelijk leven, of Christen zijn in de dagelijkse praktijk. Hier gelden wat strakkere regels en mag je natuurlijk vragens stellen, maar worden de grenzen van 'de bijbel als het woord van God' en de kaders van de Apostolische geloofsbelijdenis gesteld. Voor wat dat precies inhoudt lees de policy van dat subforum.

Natuurlijk kun je je vragen over de Bijbel stellen. Hier hebben we een Bijbelsstudieforum voor. Hier zijn de kaders ook zo dat we daar ervan uitgaan dat de Bijbel het woord van God is.
Wat me opviel bij je openingspost is dat je opmerkingen hebt over het geloof en Jezus.
En natuurlijk is het zo dat
wat mensen ervan gemaakt hebben heel anders is dan wat Jezus heeft bedoeld. Zoals je voorbeeld dat een pastoor niet mag trouwen. Nu is dat nog wel ietwat onschuldig; iemaqnd kiest ervoor om pastoor te worden en dan weet ie van te voren, dat de RK-kerk dat zo ziet.
Anders wordt het als je het hebt over oorlogen die men voert
in de naam van Jezus oid of onder christelijke vlag.
Dan zou ik zeggenL Lees in de bijbel en probeer het beeld van God en hoe Jezus is,
daariut te halen en niet van wat mensen er vaak van maken.
Veel plezier op dit forum.