Auteur Topic: In Tongen spreken, Genezen, profeteren etc gaven van De Geest  (gelezen 30090 keer)

Pulpeet

• Bekijk profiel
In Tongen spreken, Genezen, profeteren etc gaven van De Geest
« Reactie #300 Gepost op: juni 22, 2003, 12:52:29 am »

quote:

op 21 Jun 2003 21:55:35 schreef Wilhelmina:
Bedankt voor het kompliment, hier kan ik echt de zondag mee in.
[...]
Graag gedaan...

quote:

Heb jij eigenlijk wel eerlijk echt goed gelezen wat Harry allemaal raaskalt over de gemeente die mij lief is?
Of gelden jouw normen niet als het de kerk van Wilhelmina betreft?
Heb jij eigenlijk wel eerlijk echt goed gelezen wat Wilhelminia allemaal raaskalt over de kerk die Pulpeet lief is?
Of gelden jouw normen niet als het de kerk van Pulpeet betreft?
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2003, 01:20:05 am door Pulpeet »

AW

• Want de HEERE is goed; Zijn go
    • Bekijk profiel
« Reactie #301 Gepost op: juni 22, 2003, 12:54:00 am »
Het is het oude welles-nietes verhaal. Laten we het gewoon bij de theologie houden en over kerken etc.: we kennen elkaar toch niet op huis-tuin-keuken niveau en hebben dus geen bal te vertellen over elkaars Christenzijn. Ik denk trouwens dat sommige mensen ook n.a.v. jouw reacties Wilhelmina een rotdag gehad hebben: laten we dat gewoon vergeten en ons met de godgeleerdheid bezig houden.
Ps. 111:10

Doc

• Exodus 20: 12 - Da's mooi want
    • Bekijk profiel
« Reactie #302 Gepost op: juni 22, 2003, 11:26:22 pm »
Hè bah...wat is dit voor een geraaskalk, wat een nutteloze onzin wordt hier besproken...sorry moest het ff kwijt...

Dit soort discussies horen hier helemaal niet thuis en volgens mij is dit ook niet echt naar de wil van God dat we hier zo zitten te jengelen (sorry weet ff geen ander woord) in elkaars richting. Elkaar afmatten (toch een ander woord!) op wat misschien iemand uit onze kerkelijke stroming verkeerd zou hebben gedaan.

In Noord-Ierland doen ze daar ook al honderden jaren moeilijk over, en je ziet wat er van komt...de oranjemarsen daar zijn echt tot eer van God, net als deze nutteloos geworden discussie...

Praat a.u.b. niet zo vijandig naar elkaar...

Wat willen jullie nou eigenlijk???

Ik wil graag dat Jezus de heerser wordt over Nederland!!! En daarvoor moeten ALLE GELOVIGEN van Nederland zich vereenigen door de Heilige Geest! Ik wil niet dat Nederland een groot zendigsgebied is (want dat is het nu!) ik wil dat Jezus het hier voor het zeggen heeft! En Hij heeft mij daarvoor de autoriteit gegeven, en dat heeft Hij ook aan jullie gegeven, maar als je hier alleen maar op elkaar bent aan het blaaten kun je die rijkdom niet gebruiken...en dat zou toch triest zijn.
Ik zeg dat in Jezus' naam Nederland van God is en dat ik het in Zijn naam wil innemen, maar blijkbaar ben ik de enige die dat wil....anderen vechten liever over wie er gelijk heeft...

Doe simpel stop met spreken, want zolang wij spreken kan God niet spreken. Hij is een gentleman en Hij wacht tot wij klaar zijn met dit soort flauwekul!

Een forum als dit is bedoelt om elkaar op te bouwen in geloof! Niet om elkaar af te zeiken!

Ik schrijf dit in liefde en wens jullie allemaal Gods en nabijheid toe!

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #303 Gepost op: juni 23, 2003, 12:23:54 am »

quote:

op 22 Jun 2003 23:26:22 schreef Doc:
[..]
Een forum als dit is bedoelt om elkaar op te bouwen in geloof! Niet om elkaar af te zeiken!
Dat ben ik met je eens, aan de andere kant zie ik er niet veel kwaad in als de 'evangelische hoek' van dit forum eens een keer geconfronteerd wordt met iemand (uit eigen kring) die hen benaderd zoals zij regelmatig gkv-ers op dit forum benaderen.

quote:

Ik schrijf dit in liefde en wens jullie allemaal Gods en nabijheid toe!
Dank je, Gods liefde is, gelukkig in tegenstelling tot de mijne, oneindig groot.

Lutheraansch

• en ook nog een beetje gereform
    • Bekijk profiel
« Reactie #304 Gepost op: juni 23, 2003, 09:07:42 pm »

quote:

op 21 Jun 2003 13:49:35 schreef Harrie:

De Bijbel leert dat we een oordeel mogen uitspreken over mensen die de waarheid van Christus verdraaien. Paulus zegt ook van Judaisten dat ze een valse evangelie en een valse Christus kennen en dat ze vervloekt zijn. De Jezus van het Arminianisme is niet de Jezus van de Bijbel. Het Arminianisme is de leugen waarmee de zaak is begonnen, maar als het daarbij gebleven was het niet zo erg geweest als nu.
Haal je nu niet het Arminianisme en het Methodisme door elkaar? Volgens mij bedoel je hier nl. het Methodisme. Er zit nl. een behoorlijk groot verschil tussen het Arminianisme en het Methodisme.
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2003, 09:25:30 pm door Lutheraansch »
God komt niet in opdringerigheid tot de mens, maar in evenredigheid met ieders vermogen Hem te ontvangen.

Otje

• "God's woord is levend en krac
    • Bekijk profiel
« Reactie #305 Gepost op: juni 24, 2003, 01:23:47 pm »
Hoi allemaal,

Er is heel wat geschreven. Ik vraag me af of iemand wel eens gehoord heeft van de "Vergadering der Gelovigen". Dat is God's kerk, zeg maar een overkoepelend orgaan. De rest van de kerken vallen daar onder. Zo kijkt God naar ons. Misschien herken je hierin het verhaal van de moederorganisatie en de filialen.
God wil één kerk. Als ik dit allemaal lees kan ik maar één conclusie trekken.
De duivel heeft in deze topic goed werk geleverd. En niet alleen in deze topic.
Als we allemaal uitgaan van de zelfde bijbel en dezelfde God aanbidden, waar hebben we het dan over. Oordelen op deze manier en kritiek uiten via deze weg en in zulke taal. Wie zo oordeeld heeft zijn loon reeds ontvangen.

Wilhelmina, reageer maar niet meer. Wees een wijs christen en laat je leiden door de Geest, want die maakt levend!

Amen.
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2003, 09:06:06 am door Otje »
Gij maakt mij het pad des levens bekend;
overvloed van vreugde is bij uw aangezicht,
liefelijkheid is in uw rechterhand, voor eeuwig.

Johan V.

• Bekijk profiel
« Reactie #306 Gepost op: juni 24, 2003, 01:51:38 pm »
Ik wil de discussie even binnenvallen met deze quote:

quote:

7 Want niemand onzer leeft voor zichzelf, en niemand sterft voor zichzelf; 8 want als wij leven, het is voor de Here, en als wij sterven, het is voor de Here. Hetzij wij dan leven, hetzij wij sterven, wij zijn des Heren. 9 Want hiertoe is Christus gestorven en levend geworden, opdat Hij èn over doden èn over levenden heerschappij voeren zou. 10 Gij echter, wat oordeelt gij uw broeder? Of ook gij, wat minacht gij uw broeder? Want wij zullen allen gesteld worden voor de rechterstoel Gods. 11 Want er staat geschreven:
(Zo waarachtig als) Ik leef, spreekt de Here: voor Mij zal alle knie zich buigen, en alle tong zal God loven.
12 Zo zal [dan] een ieder onzer voor zichzelf rekenschap geven [aan God].

R O M E I N E N 14

Als GKV-er in hart en nieren ben ik het eens met o.m. wiering dat ik vindt dat in de evangelische kerken stromingen zijn die m.i. een gevaarlijke insteek hebben.
Echter: Ik kan niet in het hart van de mensen kijken. Laten wij dan niet langer oordelen.
Als het over bijvoorbeeld Wilhelmina gaat, dan kan ik zeggen dat ik het op punten absoluut niet met haar eens ben. Toch geloof ik wel dat ook zij God ernstig zoekt.
Laten we dan nooit elkaar op de ziel trappen, maar een open discussie aangaan over meningsverschillen.

En, mede GKV-ers onder ons. Als het om kernpunten van het geloof gaat, dan mag je misschien wel eens scherp uithalen. Maar zoekt daarin ook de liefde van Christus.
en ga ook eens na bij jezelf wat je motivatie is voor deze redenering.

Alleen maar Geest, en zonder Woord blaast je op.
Alleen maar Woord, en geen Geest, droogt je uit.
Maar Woord en Geest samen laten je groeien.

Ook onder GKV-ers mag er wel eens wat meer verlangen zijn naar beide!
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

bert

• Bekijk profiel
« Reactie #307 Gepost op: juni 24, 2003, 04:08:45 pm »
Als mede GKV'er zeg ik amen. Helemaal eens.

Tik me alsjeblieft op de vingers als ik te fel reageer.
Jezus, allerhoogste Naam, mijn ziel zingt Jezus, het allermooiste lied (577)

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #308 Gepost op: juni 24, 2003, 04:35:18 pm »

quote:

op 24 Jun 2003 13:23:47 schreef Otje:

Wilhelmina, reageer maar niet meer. Wees een wijs christen en laat je leiden door de Geest, want die maakt levend!

Amen.
Dat lijkt mij ook het beste. Ik ga eerst maar eens lekker op vakantie.

Jakolien

• Bekijk profiel
« Reactie #309 Gepost op: juni 24, 2003, 04:42:21 pm »

quote:

op 24 Jun 2003 16:08:45 schreef bert:
Als mede GKV'er zeg ik amen. Helemaal eens.

Tik me alsjeblieft op de vingers als ik te fel reageer.

Bert, ik wil niet vervelend doen hoor, maar mag ik je even op de vingers tikken over het al te gemakkelijke gebruik van het woordje 'amen'?'
Ik kom dat hier heel regelmatig tegen, en ik vind dat spottend overkomen. Het woorje 'amen' is een mooi, eerbiedig, bijbels woord, wat we mogen gebruiken na ons gebed. God zelf heeft dat woord ons op de lippen gelegd, als een belofte: wij mogen er op vertrouwen dat God ons zal horen en verhoren. Kunnen we met dat woord niet wat zuiniger en eerbiediger omgaan?
Om het belang van het anker te beseffen, moeten we de kracht van de storm voelen.

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #310 Gepost op: juni 24, 2003, 05:13:46 pm »

quote:

op 24 Jun 2003 16:42:21 schreef Jakolien:
[...]

Bert, ik wil niet vervelend doen hoor, maar mag ik je even op de vingers tikken over het al te gemakkelijke gebruik van het woordje 'amen'?'
Ik kom dat hier heel regelmatig tegen, en ik vind dat spottend overkomen. Het woorje 'amen' is een mooi, eerbiedig, bijbels woord, wat we mogen gebruiken na ons gebed. God zelf heeft dat woord ons op de lippen gelegd, als een belofte: wij mogen er op vertrouwen dat God ons zal horen en verhoren. Kunnen we met dat woord niet wat zuiniger en eerbiediger omgaan?

Het woord amen betekend gewoon: zo is het. Meer niet en minder niet.
Het spijt me , maar na  de vreselijke spotternijen over tongentaal en alles wat de dames en heren hier niet geleerd hebben in de kerk, begrijp ik hier helemaal niets van.

Eerbiedig met het woordje amen? Dan liever eerbied voor de gaven en de werkingen van Gods Heilige Geest, zonder de evangelischen te betichten van gebrek aan humor. Dat zij dan maar zo.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #311 Gepost op: juni 24, 2003, 05:21:58 pm »

quote:

[...]

`Het woordje amen betekent alleen maar "Het zal waar en zeker zijn"Het is helemaal geen heilig woord, maar een bevestiging, en ook niet door God gegeven alleen maar om ons gebed mee te beeindigen. Als je de bijbel goed zou kennen, dan zou je zien dat het woordje bij veel meer uitspraken gebruikt wordt dan alleen maar bij het gebed. In deutr. 27 staan zelfs een hele rij vervloekingen, waar het volk Amen op zegt. In 1 Kon. 1: 36 wordt de koning met amen beantwoord.Dus is het helemaal niet zo erg als wij amen zeggen als wij het met iets eens zijn.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #312 Gepost op: juni 24, 2003, 05:25:10 pm »

quote:

[..]

Oordelen op deze manier en kritiek uiten via deze weg en in zulke taal. Hier is maar één oordeel mogelijk. Wie zo oordeeld heeft zijn loon reeds ontvangen.

[..]
Begrijp ik het goed, dat jij hier het alleenrecht op het oordelen claimt?

bert

• Bekijk profiel
« Reactie #313 Gepost op: juni 24, 2003, 09:09:33 pm »

quote:

Hoewel ik het voluit met Wilhelmina en Mientje eens ben dat het wel heel erg als een anticlimax overkomt om op dit punt het woord spottend te gebruiken, ben ik ervan overtuigd dat het mijn broederlijke plicht is om op jouw verzoek in te gaan.

Zelf ga ik op een andere manier met het woord amen om, maar het is goed van je om daar aandacht voor te vragen. Dat moet ook kunnen.

Als jij moeite hebt met het gebruik van dit woord in een bredere context heb ik dat te respecteren. Ik zal daar rekening mee proberen te houden Jakolien.

Ik wil hier niemand mee shockeren, maar ik ervaar dat Gods Geest mij zegt dat ik dat moet doen. Hoe? Hij wijst mij op Gods Woord en haalt teksten aan die hierop van toepassing zijn. Ik zal de teksten niet noemen, want ook dat lijkt niet goed begrepen te worden.

Ik noem dit als voorbeeld, omdat die discussie (was het maar een gesprek ...) loopt en ik telkens wordt uitgedaagd om aan te geven hoe ik er nu zeker van kan zijn dat Gods Geest tot mij spreekt.

Ik krijg zo langzamerhand wel het gevoel dat ik op eieren loop ....

Kan ik mij nog voorzichtiger uitdrukken? Mag ik eigenlijk nog wel iets zeggen?
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2003, 09:18:56 pm door bert »

bert

• Bekijk profiel
« Reactie #314 Gepost op: juni 24, 2003, 09:15:22 pm »

quote:

Begrijp ik het goed, dat jij hier het alleenrecht op het oordelen claimt?

Ongelofelijk. Is het nu zo moeilijk om te oordelen of er liefde voor de ander doorklinkt in iemands woorden? Dat is niet het oordeel van Otje! Dat kan iedereen beoordelen.

Waar liefde heerst gebied de Heer Zijn zegen.!
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2003, 09:33:25 pm door bert »

Lutheraansch

• en ook nog een beetje gereform
    • Bekijk profiel
« Reactie #315 Gepost op: juni 24, 2003, 09:31:41 pm »

quote:

Hoi allemaal,

Er is heel wat geschreven. Ik vraag me af of iemand wel eens gehoord heeft van de "Vergadering der Gelovigen". Dat is God's kerk, zeg maar een overkoepelend orgaan. De rest van de kerken vallen daar onder. .
De "vergadering der gelovigen" dat zijn toch de zgn. Darbisten? En die zijn toch ook niet meer dan een filiaal van Gods Kerk? :?
God komt niet in opdringerigheid tot de mens, maar in evenredigheid met ieders vermogen Hem te ontvangen.

Johan V.

• Bekijk profiel
« Reactie #316 Gepost op: juni 25, 2003, 01:21:01 am »
Waarschijnlijk een Freudiaanse verspreking met het oog op "Eén Heilige algemene christelijke kerk, de gemeenschap der Heiligen."
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #317 Gepost op: juni 25, 2003, 01:27:06 am »

quote:

op 25 Jun 2003 01:21:01 schreef Johan V.:
Waarschijnlijk een Freudiaanse verspreking met het oog op "Eén Heilige algemene christelijke kerk, de gemeenschap der Heiligen."
Zo'n vermoeden had ik ook al.

Ik was al geneigd om te vragen of het om de 'open' of om de 'gesloten' broeders ging.... Maar dat zal de bedoeling niet geweest zijn :)

Otje

• Bekijk profiel
« Reactie #318 Gepost op: juni 25, 2003, 04:48:24 pm »
Harrie, ik heb een vraag voor je. Zou je voor mij eens een boek op willen zoeken van een baptist, evangelist of lid van een pinkstergemeente, waarin deze de leer van de Gereformeerde Vrijgemaakte Kerk totaal onderuit haalt? Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben over de leer. Ik wil van beide kanten het één en ander eens bestuderen

Het is Gods woord, Dingo!
Ik citeer het alleen, gelukkig hoef ik niet te oordelen. Ik vind het wel jammer dat je het op die manier opschrijft. Je kunt het moeilijk meer terugnemen als het niet je bedoeling was.

Johan. V heeft het goed begrepen, Lutheraans, ik had het over de kerk zoals God er tegenaan kijkt. Ik denk dat het voor Hem niet zo veel uitmaakt of je wel of niet Gereformeerd Vrijgemaakt bent.

Ik wil jullie nog een getuigenis vertellen, gewoon even in het algemeen een praatje houden.
Er was een evangelist die in Rusland het evangelie verkondigde. Hij stond op zondag in een kerk vol met Russen. Naast hem stond een tolk die hetgeen hij vertelde zou vertalen voor de mensen in de kerk. Alles ging redelijk goed totdat de prediker in tongen begon te spreken. De tolk verstond er niets van, kon dat niet vertalen en liep boos de kerk uit. Ja, hoe moest dat nu. De enige uitweg die hij nog zag was tot God bidden, dus hij begon te bidden. De Heilige Geest liet hem in tongen bidden en zodoende bad hij de hele dienst. Iedereen luisterde aandachtig. Vol vertouwen op de Heer, bad hij, zonder te begrijpen wat hij zei. Na zijn "Amen" kwamen er mensen naar voren om hun leven en hart aan Jezus te geven. Toen begreep hij dat hij al die tijd in het Russisch gesproken had en dat hij het evangelie aan die mensen had verkondigd in het Russisch.

Wat ik met dit getuigenis aangeven wil is dat spreken in tongen, spreken is, in één van de meer dan 3000 talen of in een hemelse taal. Het is niet zomaar een gebrabbel. Voorvallen als deze komen veel voor.
Veel mensen zeggen dat het slecht is om in tongen te spreken en dat God het liever niet heeft. Ze baseren het op de bekende teksten uit Korintiërs. "Maar in de gemeente wil ik liever vijf woorden met mijn verstand spreken, om ook anderen te onderwijzen, dan duizenden woorden in een tong". God bedoelt hiermee dat er gesproken moet worden in een taal die de luisteraars moeten kunnen verstaan. Ik snap best dat sommigen tongentaal maar raar vinden. Het is ook iets waar je aan moet wennen. De mensen die luisterden naar de discipelen op de pinksterdag waren ook verbaasd en dachten dat die mannen dronken waren. Ik zelf heb al meer dan eens ervaren dat er iemand in tongen sprak zonder dat ik er een uitleg bij kreeg. Ik begreep er niets van. Men spreekt in tongen alsof men het elke dag doet, lekker stoer kijken sommigen erbij (dit is geen aanval of zo, het komt gewoon voor). Maar voor mij betekend dat niet dat ik tongenspraak ga afvallen. Wie ben ik om een belofte van God in twijfel te trekken of af te vallen. God heeft beloofd dat dit zou gebeuren in Marcus 16.
"Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden".
God belooft dat er wonderlijke dingen zullen gebeuren, sterker nog, dat wanneer een gemeentelid je de handen oplegt en voor je bid in Zijn naam, je zult genezen.
Als men God looft en prijst en Zijn naam groot maakt, ook na een wonder of tongenspraak, is het van God. Dat heeft hij meer dan eens aan Zijn discipelen verteld. Lees bv. maar eens in Marcus 9.
"38 Johannes zeide tot Hem: Meester, wij hebben iemand, die ons niet volgt, in uw naam boze geesten zien uitdrijven, en wij wilden het hem beletten, omdat hij ons niet volgde. 39 Doch Jezus zeide: Belet het hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in mijn naam en kort daarna smadelijk van Mij zal kunnen spreken".
Het kan dus niet zo zijn dat je genezen word of tongentaal spreekt, daarna God looft en prijst, en dat iemand dan zegt dat het niet van God was. Zou het van de duivel zijn als die je geneest in naam van God en jij daarna God de eer geeft. Dat zou de satan nooit toestaan, dat is vloeken voor zijn aangezicht. God de eer geven is wel het laatste wat hij wil dat jij doet. Wat de satan wil is je passie voor Hem en Zijn plaats (hemel) vernietigen. Op deze manier zou de satan de passie vergroten.
Ik streef ernaar er voor te kunnen zorgen dat het werk van de Geest tot stichting is voor een gemeente. Het is Gods werk en ik help waar God het van me vraagt.  In het bovenstaande getuigenis schiet God te hulp en werpt het vruchten af. Kennelijk ging het niet goed genoeg met de tolk en moest het dus maar zonder.

Ik denk dat de mensen in mijn oude gemeente met werk van de Geest absoluut niet goed om konden gaan. Men gelooft het niet en ik denk dat het daarom niet verwonderlijk is dat de Geest zich niet sterk manifesteert in zo'n gemeente. Men maakt er, net als in deze topic, ruzie over. Broeders en zusters, weest geen kinderen in het verstand, maar in de boosheid; wordt in het verstand volwassen. Als je iemand wil winnen in het geloof, voor wat voor kerk ook, moet je een vruchtbaar gesprek aan gaan en er voor zorgen dat het gesprek ook vruchtbaar blijft. Alleen dan draagt het vrucht en werpt het die ook af. Misschien is dit alles iets om over na te denken.

dwight

• Bekijk profiel
« Reactie #319 Gepost op: juni 25, 2003, 05:08:47 pm »
Waarom zo moeilijk doen over de gaven van de Geest?
Waar ben je eigenlijk bang voor?
Ik zelf spreek reeds jaren in ´Tongen`. Verschillende malen een profetie ontvangen.
Ik denk dat je een belangrijk deel van het leven van een Christen mist als je zo negatief staat t.o.v. Gaven en Bedieningen.
Het is een verrijking voor mijn leven. Het maakt je geloof krachtiger. Je hoeft een gave niet te zoeken. Je kan er wel om vragen. God zelf beslis of je de gave wel of niet ontvangt. Maar met de gave komt ook de verantwoordelijkheid.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #320 Gepost op: juni 25, 2003, 05:22:01 pm »

quote:

op 24 Jun 2003 21:15:22 schreef bert:
[...]

Ongelofelijk. Is het nu zo moeilijk om te oordelen of er liefde voor de ander doorklinkt in iemands woorden?
Ja dat is heel moeilijk want er staan hier alleen maar woorden zwart op wit. En zij zegt heel duidelijk hier is maar 1 oordeel mogelijk, waarmee zij zich dus een oordeel over anderen aanmeet.

quote:

Dat is niet het oordeel van Otje!
Dat is het dus wel, het is toch Otje die dit bericht plaatst. Dat zij misschien iets anders bedoeld heeft, is mogelijk natuurlijk, maar dat staat er niet.

quote:

Dat kan iedereen beoordelen.
Nee dat kan geen mens, dan moet je namelijk van ALLE deelnemers alle woorden en intenties meewegen.
En ik hou er niet van om met losse bijbelfragmenten te smijten maar voor de goede verstaander: Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Otje

• Bekijk profiel
« Reactie #321 Gepost op: juni 26, 2003, 09:10:03 am »
Je hebt inderdaad gelijk, Dingo, als je het geschreven stukje interpreteert op de manier zoals jij dat doet. Met losse bijbelfragmenten smijten doe ik, mijns inziens, niet. Ik weet dat het voor veel mensen (ik neem even de gemeenteleden uit mijn oude gemeente als voorbeeld) moeilijk is om vermanende woorden te ontvangen. Mensen zeggen dan vaak dat je naar de balk in je eigen oog moet kijken, maar als we dat blijven doen komen we nooit ergens, dat begrijp je wel, neem ik aan. De woorden die ik schreef waren een waarschuwing. Ik denk dat het voor veel mensen duidelijk was, maar als je er zo moeilijk over doet verwijder ik het wel. Ik had het anders kunnen formuleren, dus het ligt voor een deel aan mij. Jij had er ook bij na kunnen denken en aan mij kunnen vragen wat ik precies bedoelde, of mij er op attenderen dat het er, volgens jou, niet goed genoeg stond. Het ligt er maar net aan hoe jij er tegenaan kijkt en hoe jij het interpreteert. Het feit dat je, kennelijk, de conclusie hebt getrokken dat ik een "zij" ben zegt genoeg over jezelf. Een naam zegt niets, dingo! Misschien is het verstandig dat je toch wat vaker de woorden en intenties mee gaat wegen.

Harrie

• Bekijk profiel
« Reactie #322 Gepost op: juni 26, 2003, 10:01:16 am »
Over spreken in tongen heb ik wat interessante dingen gepost in het topic spreken in tongen. Ga daar heen als je daarover verder wil praten.

Daarnaast zijn dat soort getuigenissen interessant, maar je moet er ook weer niet al je hoop op vestigen. Vaak zijn dat verhalen gebaseerd op overdrijvingen.

Zo zijn er ook tal van getuigenissen waarbij iemand in tongen sprak en toen een buitenlander hoorde dat de tongenspreker liep te vloeken in de taal van die buitenlander.

Of GF Rendal schrijft in zijn boek over een vriend van hem. Hij sprak het onze vader uit in de taal van zijn zendingsgebied. Vervolgens dacht iemand, he dat is tongentaal, en ging dat vertalen. Wat kwam er uit: een boodschap over de terugkeer van Jezus!

Of wat dacht je van dit? http://www.midcry.org/tongtest.htm is zo'n testje de norm?

Moet de getuigenis het bewijs zijn voor tongentaal? Of de Schrift? Bij veel mensen heb ik al gemerkt dat je al geen redelijk verhaal beginnen, als dit niet strookt met hun "ervaring".

Dan zeg je dat als mensen dichter naar God toe getrokken worden, tongentaal dus wel van God moet zijn. Daar zit in principe wel wat in maar je kan je afvragen of veel Pentacostalisten werkelijk in de echte Jezus geloven. Daarnaast zie je ook dat voor veel mensen de tongen het fundament wordt van hun geloof.

En onthoud, velen zullen zeggen: Heere Heere, hebben wij niet in uw Naam.....

Maar goed, laten we erover verder gaan in het topic "spreken in tongen".
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2003, 10:22:27 am door Harrie »

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #323 Gepost op: juni 26, 2003, 10:59:28 am »
in hoe vere zijn die vloeken in tongentaal gebeurtenis echt gebeurd, want heb ook verhsaal gehoord van iemand die loofde God in het russies, het lijkt me nog steeds echt raar als er in ene dienst waar de Heilige Geest aanwezig is dat dan de duivel nog binnendringt, mischien wordt er dan niet voor gebeden? God is toch sterker allemaal vragen die dan opduiken, ja tongentaal is een gave van de Heilige geest dat mag al duidelijk zijn aan de hand van de bijbel dus, maar ja die achtergebleven vragen van wat als of kijk aan de hand van?? overal zit wel iets fout bij denk dat de duivel over al een handje in heeft...

Groetjes Harro
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Otje

• Bekijk profiel
« Reactie #324 Gepost op: juni 26, 2003, 01:02:19 pm »
"Over spreken in tongen heb ik wat interessante dingen gepost in het topic spreken in tongen. Ga daar heen als je daarover verder wil praten."

Beste Harrie, in deze topic praten we toch ook over tongentaal?

"Moet de getuigenis het bewijs zijn voor tongentaal? Of de Schrift? Bij veel mensen heb ik al gemerkt dat je al geen redelijk verhaal beginnen, als dit niet strookt met hun "ervaring"."

Ik wil niet vervelend doen, maar alles wat hier verteld wordt door verschillende mensen word gelijk de grond in geboord en in twijfel getrokken. Er zijn weinig mensen die hun verhaal nog willen afmaken omdat er zo op gereageerd word. Dat er andere meningen zijn is duidelijk, maar tot nu toe ben jij toch echt de persoon die een nieuwe topic opent met hetzelfde onderwerp. Je kunt wel andere mensen de schuld geven van het feit dat er geen discussie op gang komt, maar ik denk niet dat dat eerlijk is. Het getuigenis moet het bewijs niet zijn voor tongentaal hoor. Bewijs mij het tegendeel eens want ik merk dat je wel veel te vertellen hebt (ook in andere topics), maar een goede schriftgetrouwe uitleg over al je woorden heb ik nog niet gelezen (al beloof je wel dat het komt).

Dan zeg je dat als mensen dichter naar God toe getrokken worden, tongentaal dus wel van God moet zijn. Daar zit in principe wel wat in maar je kan je afvragen of veel Pentacostalisten werkelijk in de echte Jezus geloven. Daarnaast zie je ook dat voor veel mensen de tongen het fundament wordt van hun geloof.

En onthoud, velen zullen zeggen: Heere Heere, hebben wij niet in uw Naam.....

Maar goed, laten we erover verder gaan in het topic "spreken in tongen"."

Weet je Harrie, ik weet gewoon niet waar je het allemaal vandaan haalt, maar het is een belofte van God die hij gegeven heeft bij zijn hemelvaart. Verder heb ik nog meer uitleg gegeven. Ik vraag me af of je het wel goed gelezen hebt.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #325 Gepost op: juni 26, 2003, 10:11:39 pm »

quote:

op 26 Jun 2003 09:10:03 schreef Otje:
Je hebt inderdaad gelijk, Dingo, als je het geschreven stukje interpreteert op de manier zoals jij dat doet. Met losse bijbelfragmenten smijten doe ik, mijns inziens, niet. Ik weet dat het voor veel mensen (ik neem even de gemeenteleden uit mijn oude gemeente als voorbeeld) moeilijk is om vermanende woorden te ontvangen. Mensen zeggen dan vaak dat je naar de balk in je eigen oog moet kijken, maar als we dat blijven doen komen we nooit ergens, dat begrijp je wel, neem ik aan.
Nee eerlijk gezegd begrijp ik je niet, maar ik neem aan dat je niet bedoeld dat die eventuele balk in jouw ogen er niets toe doet.

quote:

De woorden die ik schreef waren een waarschuwing. Ik denk dat het voor veel mensen duidelijk was, maar als je er zo moeilijk over doet verwijder ik het wel. Ik had het anders kunnen formuleren, dus het ligt voor een deel aan mij. Jij had er ook bij na kunnen denken en aan mij kunnen vragen wat ik precies bedoelde, of mij er op attenderen dat het er, volgens jou, niet goed genoeg stond. Het ligt er maar net aan hoe jij er tegenaan kijkt en hoe jij het interpreteert.
Ik kijk er gewoon tegenaan zoals het er staat/stond en dan is het een veroordeling en geen waarschuwing. Mijn opmerking was, weliswaar geirriteerd, maar wel in de vragende vorm gesteld omdat ik me afvroeg of je dat werkelijk bedoelde. Kennelijk niet want je hebt het aangepast.

quote:

Het feit dat je, kennelijk, de conclusie hebt getrokken dat ik een "zij" ben zegt genoeg over jezelf. Een naam zegt niets, dingo!

Je hebt in zoverre gelijk dat ik, hoewel in de regel erg voorzichtig ben met hij/zij als ik het geslacht niet weet, dit keer daar niet op gelet hebt. Mijn excuses.

quote:

Misschien is het verstandig dat je toch wat vaker de woorden en intenties mee gaat wegen.
Dat heb ik in jouw geval geprobeerd en als ik naar de toon van jouw antwoord kijk dan denk ik, dat ik er niet zover naast zat. Maar om deze discussie niet veel verder te rekken stel ik voor dat als je nog reageren wilt, je me mailt. Ik geef hier in ieder geval geen reactie meer.

Otje

• Bekijk profiel
« Reactie #326 Gepost op: juni 27, 2003, 12:32:28 pm »
Hoi dingo,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de tekst weggehaald omdat het kennelijk niet goed begrepen werd en om verdere discussies zoals deze te voorkomen. Het leek mij een juist besluit wat ik ook heb toegelicht.
Ik vind het jammer dat mijn toonzetting of manier van schrijven en de inhoud je heeft geïrriteerd. Het is absoluut niet mijn bedoeling om zo over te komen. Daarnaast vind ik het jammer dat er op deze site vaak geïrriteerd gereageerd word. Niet meer reageren is , denk ik, niet de oplossing, maar omdat er al een hele poos niet meer wordt gesproken over de onderwerpen in deze topic kap ik er mee. Zoals je kunt lezen heb ik nog wel een poging gedaan met het getuigenis. Ik weet niet of het zinvol is om via de mail verder te gaan of nader kennis te maken. Als het je wel wat lijkt weet je mijn mailadres vast wel te vinden.

Gr. Otje

Otje

• Bekijk profiel
« Reactie #327 Gepost op: juni 27, 2003, 12:39:42 pm »

quote:

op 27 Jun 2003 12:32:28 schreef Otje:
Hoi dingo,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de tekst weggehaald omdat het kennelijk niet goed begrepen werd en om verdere discussies zoals deze te voorkomen. Het leek mij een juist besluit, wat ik ook heb toegelicht.

Ik zelf heb een balk in mijn oog. Daar ben ik me van bewust. Op een heleboel punten ben ik God niet trouw en voldoe ik niet aan Zijn verwachtingen. Het erkennen van je schuld en het belijden daarvan is voor veel mensen het moeilijkste punt. Vandaag de dag is het voor veel mensen moeilijk te accepteren wanneer ze op hun fouten worden aangesproken. Veelal reageren mensen met de woorden "kijk naar jezelf". Op die manier kom je nergens. Dat wou ik zeggen met de uitspraak over de balk.

Ik vind het jammer dat mijn toonzetting of manier van schrijven en de inhoud je heeft geïrriteerd. Het is absoluut niet mijn bedoeling om zo over te komen. Daarnaast vind ik het jammer dat er op deze site vaak geïrriteerd gereageerd word. Niet meer reageren is , denk ik, niet de oplossing, maar omdat er al een hele poos niet meer wordt gesproken over de onderwerpen in deze topic kap ik er mee. Zoals je kunt lezen heb ik nog wel een poging gedaan met het getuigenis. Ik weet niet of het zinvol is om via de mail verder te gaan of nader kennis te maken. Als het je wel wat lijkt weet je mijn mailadres vast wel te vinden.

Gr. Otje

Otje

• Bekijk profiel
« Reactie #328 Gepost op: juni 27, 2003, 12:40:36 pm »
!

Jesus4you

• Bekijk profiel
« Reactie #329 Gepost op: juni 27, 2003, 10:56:37 pm »
De vraag of er iemand in tongen spreekt of wel eens genezen heeft in de naam van Jezus kan ik allemaal met JA beantwoorden.
Waarom?
Heel simpel.
Ik ben gedoopt en vervult met de Heilige Geest.
Het is waar dat dit onderwerp een ondergeschoven kindje is geworden in heel veel kerk, er word wel veel gesproken over de H.G., maar het heeft geen enkele inhoud.
Hoe wil je nou in de H.G. geloven als je geen handelingen ziet?
Ik begon in de H.G. te geloven toen er ook daadwerlkelijk dingen gebeurde die ik met mijn kleine megapinda brijntje niet kon bevatten.
Ik heb geesten uitdrijverij gezien, ik heb mensen die mank liepen weer normaal zien lopen, doven werden horenden, blinden werden ziende, wat wil je nog meer weten?
Je kunt het allemaal terug lezen in de bijbel.
Bij ons is een vrouw genezen van borstkanker, de artsen hadden er geen enkel verklaring voor waar het gebleven is.
Ik heb zelf wel eens gebeden voor hoofdpijnen, buikklachten, etc.
De ene keer geneest Hij wel, de andere keer word de persoon niet genezen.
Ik merk wel dat er te veel terughoudendheid is omtrent dit onderwerp.
Jezus zegt; ïk ben de weg, de waarheid en het leven

Johan V.

• Bekijk profiel
« Reactie #330 Gepost op: juni 28, 2003, 12:51:19 am »
Harry, dankjewel

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #331 Gepost op: juni 28, 2003, 12:05:15 pm »

quote:

op 27 Jun 2003 22:56:37 schreef Jesus4you:
De vraag of er iemand in tongen spreekt of wel eens genezen heeft in de naam van Jezus kan ik allemaal met JA beantwoorden.
Waarom?
Heel simpel.
Ik ben gedoopt en vervult met de Heilige Geest.
Het is waar dat dit onderwerp een ondergeschoven kindje is geworden in heel veel kerk, er word wel veel gesproken over de H.G., maar het heeft geen enkele inhoud.
Hoe wil je nou in de H.G. geloven als je geen handelingen ziet?
Ik begon in de H.G. te geloven toen er ook daadwerlkelijk dingen gebeurde die ik met mijn kleine megapinda brijntje niet kon bevatten.
Ik heb geesten uitdrijverij gezien, ik heb mensen die mank liepen weer normaal zien lopen, doven werden horenden, blinden werden ziende, wat wil je nog meer weten?
Je kunt het allemaal terug lezen in de bijbel.
Bij ons is een vrouw genezen van borstkanker, de artsen hadden er geen enkel verklaring voor waar het gebleven is.
Ik heb zelf wel eens gebeden voor hoofdpijnen, buikklachten, etc.
De ene keer geneest Hij wel, de andere keer word de persoon niet genezen.
Ik merk wel dat er te veel terughoudendheid is omtrent dit onderwerp.

dat is allemaal waar, maar zit de Heilige Geest niet ook in de vruchten enzo  ;), en Hij lijdt je in gesprekken geeft je kracht voor de dag etc.. De Heilige Geest doet zoveel meer, en ja vaak vergeet je toch hoe krachtig de HG is!!

...
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Etienne De Bolster

• Bekijk profiel
« Reactie #332 Gepost op: juni 29, 2003, 09:43:31 pm »
Met de Gaven van de Geest dient men voorzichtig om te springen. Eerst en vooral moet men over het Onderscheidingsvermogen beschikken om uit te kunnen maken
of deze'manifestatie's van ' Uit God zijn' of van 'uit de Satan' komen.

Want we mogen toch niet vergeten dat Satan de grote imitator van God is! Wie is in staat  om uit te maken of 'iets' van God komt of van Satan? Wie durft er met de
hand op de bijbel zeggen: "Ik kan dat!" Welnu, ik zou het niet durven.

Het profeteren kan zeer gevaarlijk zijn:men kan iets zeggen of suggeren dat totaal
onjuist is. Wie durft in eer en geweten die verantwoordelijkheid op zich te nemen ?

' De gave van de genezing' is nog gevaarlijker. Daar waagt men zich werkelijk op
glad ijs. De meeste zieken komen met heel veel hoop en geloof; en ja, de meeste zieken gaan terug weg en zijn een ontgoocheling rijker.Diegene die beweert dat hij
de  'Gave van de Genezing' heeft een verantwoordelijkheid tegenover de zieke en
tegenover de Heer!

Tegenwoordig zijn de 'massagenezingsdiensten' weer in!

Deze zijn overgewaaid van uit Canada;  -  Benny Hinn en confraters zijn daar zeer
bedreven in! Men suggereert de genezing. Elke therapeut weet dat deze heren aan
massasuggestie doen. En als men weet dat 'suggestie' tot de hypnosetoestand leidt
dan weet men ook dat deze 'manifestatie's' niet van de Heer komen!  Deze heren
manipuleren de goedgelovige massa. Ook in Nederland maakt een Hollandse Heer
furore en strijkt daarmij duizenden Euro's op.  - Als waarnemer en getuige mag en kan ik zeggen dat ook deze Heer er een waar spektakel van maakt: hij maakt zich
zelf belachelijk en hij maakt de zieke belachelijk. Maar wat nog erger is: Hij maakt
de Heer belachelijk! Als afsluiter wens ik er aan toe te voegen dat ik geloof dat de
Heer in onze tijd nog steeds geneest, maar de 'echte gezalfde'van de Heer zal daar
zeer bescheiden in zijn: hij zal dit binnenkamers laten plaatsgrijpen en niet op een
podium met een pofessioneel orkest, onder de spots en met video en TV camera's
rondom zich.

Broeders en zuster,

Moge het jullie elke dag in elk opzicht beter en beter gaan!

Gods Zegen,

Etienne De Bolster

wens ik jullie Gods Zegen toe.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #333 Gepost op: juni 29, 2003, 10:35:40 pm »

quote:

op 29 Jun 2003 21:43:31 schreef Etienne De Bolster:
Met de Gaven van de Geest dient men voorzichtig om te springen. Eerst en vooral moet men over het Onderscheidingsvermogen beschikken om uit te kunnen maken
of deze'manifestatie's van ' Uit God zijn' of van 'uit de Satan' komen.

Inderdaad

Want we mogen toch niet vergeten dat Satan de grote imitator van God is! Wie is in staat  om uit te maken of 'iets' van God komt of van Satan? Wie durft er met de

Als iedereen dat zegt......Ik ben blij dat er nog mensen met meer geloof zijn dan jij.

Het profeteren kan zeer gevaarlijk zijn:men kan iets zeggen of suggeren dat totaal
onjuist is. Wie durft in eer en geweten die verantwoordelijkheid op zich te nemen ?

Ik, maar geef het eerst ter beoordeling aan de voorganger

' De gave van de genezing' is nog gevaarlijker. Daar waagt men zich werkelijk op
glad ijs.

Waar staat dat in de bijbel ? Ik lees wel : Op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden. (marc. 16)

De meeste zieken komen met heel veel hoop en geloof; en ja, de meeste zieken gaan terug weg en zijn een ontgoocheling rijker.Diegene die beweert dat hij
de  'Gave van de Genezing' heeft een verantwoordelijkheid tegenover de zieke en
tegenover de Heer

Tegenwoordig zijn de 'massagenezingsdiensten' weer in!

Deze zijn overgewaaid van uit Canada;  -  Benny Hinn en confraters zijn daar zeer
bedreven in! Men suggereert de genezing. Elke therapeut weet dat deze heren aan
massasuggestie doen. En als men weet dat 'suggestie' tot de hypnosetoestand leidt
dan weet men ook dat deze 'manifestatie's' niet van de Heer komen!  Deze heren
manipuleren de goedgelovige massa. Ook in Nederland maakt een Hollandse Heer
furore en strijkt daarmij duizenden Euro's op.  - Als waarnemer en getuige mag en kan ik zeggen dat ook deze Heer er een waar spektakel van maakt: hij maakt zich
zelf belachelijk en hij maakt de zieke belachelijk. Maar wat nog erger is: Hij maakt
de Heer belachelijk!

Als afsluiter wens ik er aan toe te voegen dat ik geloof dat de
Heer in onze tijd nog steeds geneest, maar de 'echte gezalfde'van de Heer zal daar
zeer bescheiden in zijn: hij zal dit binnenkamers laten plaatsgrijpen en niet op een
podium met een pofessioneel orkest, onder de spots en met video en TV camera's
rondom zich.

Gelukkig geloof je toch nog in genezing, maar wie is er volgens jou dan geschikt voor ? Was Jezus en Petrus en Paulus daar ook zo bescheiden in ?
Jezus spuugde zelfs de blinde in de ogen, en de lamme man bij Petrus zat ook niet binnenskamers.
 En wat denk je van de zweetdoeken van Paulus ? Het gebeurde juist allemaal in de buitenlucht ten aanschouwen van iedereen, want het is toch altijd nog de bedoeling dat er mensen door tot bekering komen.

Broeders en zuster,

Moge het jullie elke dag in elk opzicht beter en beter gaan!

Gods Zegen,

Etienne De Bolster

wens ik jullie Gods Zegen toe.

Lord Darth Vader

• www.faq-online.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #334 Gepost op: juni 29, 2003, 10:39:44 pm »
Zalig zijn zij die niet zien, maar wel geloven.
[Als je niet in God of een andere bovennatuurlijke macht gelooft, is determinisme het enige alternatief

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #335 Gepost op: juni 29, 2003, 11:24:36 pm »

quote:

op 29 Jun 2003 22:35:40 schreef Mientje:
Als iedereen dat zegt......Ik ben blij dat er nog mensen met meer geloof zijn dan jij.
|:(

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #336 Gepost op: juni 29, 2003, 11:45:19 pm »
Had vanmiddag trouwens een preek over 1 Cor 13 gehoord: Al sprak ik in alle talen en tongen en kon ik profeteren als de beste, maar ik had de liefde niet; ik ware niets... (vrije vertaling... :) )
De liefde is nog steeds de hoogste gave... :)

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #337 Gepost op: juni 30, 2003, 11:43:51 am »

quote:

op 29 Jun 2003 23:45:19 schreef Mezzamorpheus:
Had vanmiddag trouwens een preek over 1 Cor 13 gehoord: Al sprak ik in alle talen en tongen en kon ik profeteren als de beste, maar ik had de liefde niet; ik ware niets... (vrije vertaling... :) )
De liefde is nog steeds de hoogste gave... :)
Dat is waar, maar liefde sluit niet de andere gaven uit.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #338 Gepost op: juni 30, 2003, 11:55:24 am »

quote:

op 30 Jun 2003 11:43:51 schreef Mientje:
[...]
Dat is waar, maar liefde sluit niet de andere gaven uit.

Dat heb ik ook nergens beweerd.... :)
Waar ik alleen wel op wil wijzen is dat er in een gemeente of in een mensenleven ontzettend veel Geestesgaven kunnen zijn, zonder dat er liefde heerst (zie Corinthe)...
Liever liefde zonder Geestesgaven dan Geestesgaven zonder liefde... Maar het mooiste is natuurlijk Geestesgaven mét liefde!  ;)

Etienne De Bolster

• Bekijk profiel
« Reactie #339 Gepost op: juni 30, 2003, 12:31:29 pm »
Citaat
op 29 Jun 2003 22:35:40 schreef Mientje:

Beste Mientje,

Ik heb zeer aandachtig uw respons gelezen. Ik stel daarbij vast dat u vrij hoog van
de toren blaast. Maar, ik permiteer me niet u te oordelen,laat staan te veroordelen!
U zegt dat U uw profetie's eerst voorlegt aan uw voorganger, dat getuigt van voor-
zichtigheid en verantwoordelijkheidsgevoel. - En toch blijf ik er bij dat Uw voorgan-
ger daar geen stelling kan en mag in nemen! U draagt de volledige verantwoorde -
lijkheid over uw uitspraken. En ik heb daar niets tegen in te brengen: ik ben geen
helderziende, alleen de Heer kan in Uw hart kijken en kent Uw motivatie.

Wanneer ik Uw respons lees krijg ik sterk de indruk dat gij u aangevallen voelt.  Ik
geef u de verzekering dat dit  niet de bedoeling was.En als dit  zo overgekomen is
dan bied ik u alvast mijn verontschuldigingen aan. De teneur van mijn betoog was:
' Wees voorzichtig met profetische uitspraken!' Je schept verwachtingen bij mensen
en als deze niet uitkomen kan dat zware gevolgen hebben;  dit kan zelfs leiden tot
depressies en in het slechtste geval zal men zich van de 'profeet' afkeren. Daar ik
niet zo jong meer ben heb ik al een en ander meegemaakt wat dit betreft.   ik heb
een persoon in het openbaar vergeving weten vragen voor het uitspreken van een
profetie die helaas nooit uitgekomen is.    Deze mensen hadden zich vastgeklampt
aan deze profetie en er echt naar uitgekeken. De ontgoocheling was groot. ik hoop
dat u daar kunt inkomen....

Mientje,je hebt me toch wat pijn gedaan.U laakt mijn kleingelovigheid.Mag ik er uw
aandacht op vestigen dat ik een herboren christen ben en gedoopt ben in de Geest.
Ik ben wel zeer kritisch en onderzoek alle dingen: en dit is onze plicht als christen!
Door mijn kritische zin ben ik op praktijken gestoten die je niet voor mogelijk acht.
En nu zijn we bij de genezingspraktijken aangeland.......Hou U vast!

De bijbel waarschuwt ons,  dat wij ons niet moeten blind staren op het feit dat er
wonderen gebeuren. Er gebeuren zowel wonderen van God als van Satan en wij moeten zelf - door middel van de gave van onderscheid- ontdekken, of bepaalde
wonderen van God dan wel van Satan komen.Wie de bijbel kent, komt tot de ont-
dekking dat als het gaat om wonderen, het eerste wonder in de Bijbel...van Satan
komt, evenals het laatste wonder in de Bijbel.

Het eerste wonder in de Bijbel vertelt ons van een slang die van Satan de macht had gekregen om tegen Eva te spreken. Juist of niet....
Het 'laatste wonder' in de Bijbel vertelt ons van het eerste van twee toekomstige
"beesten" dat een dodelijk wond zal hebben waardoor het zal dreigen te sterven,
terwijl het daarna door het tweede beest gered zal worden, zodat het niet sterft.
Dat tweede beest zal trouwens meer grote en bijzondere wonderen verrichten- zie
Openb.13:12,13 zie ook : 15.

De Bijbel waarschuwt ons, dat in de eindtijd Satan opnieuw op een zeer bijzondere
wijze van zich zal doen spreken. De Antichrist zal grote wonderen en tekenen doen
zoals Thess. 2:9,10 ons vertelt. De wonderen die de Heer Jezus doet worden met drie woorden omschreven: Wonderen, tekenen en krachten.Van Satan staat er in
dit vers, dat hij ook wonderen, tekenen en krachten zal verrichten: maar hier gaat
het hem over om een openbaring van Satans macht,om bedrog,listigheid en vooral
onoprechtheid!

Welnu beste Mientje wij zitten al midden in dat bedrog! De Toronto Blessing is daar
een voorbeeld van: Benny Hinn, Rodney Howard-Brown, Kenneth Hagin, Kenneth
Copeland en in Nederland Jan Zijlstra die nota bene Vlaanderen willen veroveren!
(En dit is nog maar een kleine greep)

Mientje, je hebt een zinnetje over geslagen.Een zin waar ik het begrip 'SUGGESTiE'
en HYPNOSE aanhaal.In eer en geweten kan ik u zeggen dat het bij deze mensen,
alles om en rond 'GELD' draait!    Zij manipuleren de massa door middel van deze
duivelse technieken. Ik weet waarover ik spreek:   ik heb het gezien en jarenlang
bestudeerd. Ik kan U videobanden laten zien die dit alles bevestigen. mientje, Uw
mond zou openvallen van verbazing en afschuw!

Wil je daar meeer over weten ? Zoek op Internet naar: 'Toronto Blessing' door de
heer Ronald Schouten. Zoek naar het getuigenis van Peter Pijlman.Wil je ietsweten
over Magische ' genezing'  van nagebootste stoornissen (ziekten) Zoek op Internet
naar Suggestie en misleiding in Evangelische gemeentes door Dr. Françine Albach.
En ga zo maar door.......Wil je dit niet opzoeken ,... dan zal je ziende blind blijven!

Ik wens U het allerbeste toe en moge God U rijkelijk Zegenen!

Ik teken dit naar waarheid in eer en geweten,

Steeds welkom bij mij thuis!

Etienne De Bolster  ( Echte naam)
Pacificatielaan 43
9000          Gent
O.VL.         België

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #340 Gepost op: juni 30, 2003, 12:42:29 pm »
Etienne,

Ik ben na het lezen van je verhaal erg benieuwd of je ook mogelijkheden ziet voor een goed gebruik van de gaven van genezing en profetie. M.a.w. hoe moet het wel? Of moet het helemaal niet?

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #341 Gepost op: juni 30, 2003, 02:02:08 pm »

quote:

op 30 Jun 2003 12:31:29 schreef Etienne De Bolster:
>

Beste Etienne,
Ik heb je antwoord met belangstelling gelezen.

1e Het is bij ons regel dat je eerst je profetie met de voorganger overlegt, dit om uitwassen te voorkomen, en hij is bijbels aangesteld om te waken over je ziel.

2e Je schrijft : Daar ik niet zo jong meer ben, dan kunnen wij elkaar een hand geven, want ik heb al 2 achterkleinkinderen van 14 en 6. Dus kan ik ook spreken dat ik ervaring heb.

3e Ook ik ben een wedergeboren christen en gedoopt i/d H Geest.En ook ik ben kritisch maar gooi het kind niet met het badwater weg.

4e De voorgangers die jij daar noemt, ken ik allemaal zeer goed, want ik kan ze via de sateliet per schotel ontvangen, maar ben voorzichtig in mijn oordelen en laat dat aan God over, ongeacht dat ik ook bedenkingen heb, maar God zegt : Raak mijn gezalfden niet aan, kijk maar naar David hoe voorzichtig hij met een gezalfde des Heren omging, ondanks hun fouten.

5e Ook Jan Zijlstra ken ik héél goed, en hij mij. En terwijl ik niet achter zijn praktijken sta ook daar geen oordeel over om dezelfde reden.

6e De site die je noemt over Toronto blessing e.d. zoek ik niet op, ik weet wel van het bestaan af, maar roddel is er altijd, en ik moet iets zelf kunnen beoordelen.

Deze week las ik nog een (roddel) stuk over Maasbach, die het hoofd van alle pinkstergemeentes zou zijn, Terwijl hij er niets mee uit te staan heeft, maar de wereld gelooft het.

Zo kunnen wij nog wel een poosje doorgaan, maar ik wil je verzekeren dat ik echt wel voorzichtig ben, maar ik wil wel alles wat God ons te bieden heeft. Want Hij die in ons is, is sterker dan die in de wereld is, en ik laat me niet door de satan van de grote dingen Gods afhouden die Hij ons aanbiedt.

En sorry, als ik gezegd heb dat je kleingelovig bent, maar je kunt ook té voorzichtig zijn en zo een hoop zegeningen missen.

Ik wens je Gods zegen toe, Mientje.

Waarschuwing van de beheerders:
zou je iets zuiniger kunnen quoten :)

Etienne De Bolster

• Bekijk profiel
« Reactie #342 Gepost op: juni 30, 2003, 07:52:10 pm »
Beste Mientje,

IK begrijp U volkomen. Jij gaat ervan uit dat wij mogen niet oordelen! En toch moet ik er uw aandacht op vestigen, dat wij indien we zekerheid hebben  over mistoestanden, dat we die  aan  het licht moeten brengen. We mogen ons niet verstoppen achter 'niet oordelen' . Dit is een foute beredenering! Uw voorganger
zal me hopelijk niet tegenspreken.

Christenen mogen niet bang zijn om de waarheid aan het licht te brengen.   En indien er zekerheid bestaat over die wantoestanden, dan is dat geen roddelpraat,
maar de naakte waarheid. Je moet uiteraard eerst zekerheid hebben. En hoe kan
je dat ? Juist. Door intens onderzoek!

Indien wij weet hebben van zaken die niet juist zijn en toch zwijgen, dan maken wij ons medeplichtig! U zegt dat U die heren al aan het werk hebt gezien, en toch valt blijkbaar uw Euro'tje niet.En Uw voorganger, is zijn Gulden nog niet gevallen?

Maar daar gaat het  over 'miljoenen' Euro's die uit de zakken geklopt worden van massa' hopeloze en meestal arme zieken. En deze heren zijn multimiljardairs! En onze Heer  Jezus had geen steen om zijn hoofd op te leggen. Hoe rijm je dat aan elkaar?

Geloof me Mientje, er zijn kerels die de christenheid misbruiken,louter om de poen!   Ach, weet U dat in dit selecte clubje 'satanisten' aan het werk zijn ? Waarschijnlijk niet. Welnu, ik heb dit alles naar waarheid geschreven, maar ik weiger er  verder  over te pennevechten. Ik moet niet noodzakelijk 'mijn gelijk' halen.  De toekomst zal het uitwijzen.

Moge Gods Rijke zegen over U, uw kinderen en kleinkinderen komen!

Etienne De Bolster

Ps. Weet U Mientje, Jan Zijlstra kent me zeer goed, maar hij gunt mij geen blik en
     geen woord. Hij geeft de opdracht aan zijn bodyguards om goed uit te kijken
     en mensen zoals ik buiten te zetten. Maar ik stoor me daar niet aan, ik zal op
     me op een geweldloze manier blijven verzetten tegen zijn praktijken.   Indien
     hij voet zet op Vlaamse bodem ben ik van de partij. Ik nodig alle moedige en
     echte christenen uit niet aan de kant te blijven staan en de woorden van Jezus
     Christus in praktijk om te zetten. Nederland heeft het nodig; Vlaanderen heeft
     het nodig en de Wereld heeft het nodig: alle medische beunhazen die de naam
     van de Heer misbruiken moeten wij aanklagen!  De massa moet het weten  en
     de media zullen eveneens van de partij zijn., Wie staat er voor de Heer op de
     bres ? Wie durft er uit zijn luië zetel te komen en in het midden van de stad te
     roepen dat hij christen is. Wie?

Mieke,... ik wil geen zondagschristen zijn!  

DE WAARHEID ZAL U VRIJMAKEN !

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #343 Gepost op: juni 30, 2003, 08:18:12 pm »

quote:

op 30 Jun 2003 19:52:10 schreef Etienne De Bolster:

Beste Etienne. ik weet niet hoelang je hier al post, anders ken je Wilhelmina ook wel. Zij is op het ogenblik op vakantie in Oostenrijk, maar als zij gelezen had wat jij schreef, dan had zij 10 keer AMEN gezegd. Het zouden haar woorden kunnen zijn, ook zij zegt steeds dat de waarheid aan het licht moet komen. En wat niet veel weten : Zij is mijn dochter ! Lees maar eens wat zij meegemaakt heeft bij de topic over Jan Zijlstra. Daarom ken ik hem zo goed.
En helaas, velen stinken er nog in, óók mijn voorganger.

p.s was jij óók op Eurospirit in Amsterdam, daar was ook iemand uit België die hevig protesteerde ?

bakker2

• Bekijk profiel
« Reactie #344 Gepost op: juni 30, 2003, 11:58:17 pm »
Ik ga regelmatig chatten op de pinksterbox op msn, en wat betreft dat in tongen spreken, de eerste keer toen ik zo iemand bezig hoorde op de chat dacht ik , die is serieus zat.
Geloven jullie daar nu echt in , in belgie hebben we instellingen voor zulke personen, maar ja als jullie daarmee gelukkig zijn ,nou,
live and let live zeg ik altijd
bakker2 :P
bakker2

farao

• Bekijk profiel
« Reactie #345 Gepost op: juli 01, 2003, 01:30:16 am »

quote:

op 30 Jun 2003 23:58:17 schreef bakker2:
Ik ga regelmatig chatten op de pinksterbox op msn, en wat betreft dat in tongen spreken, de eerste keer toen ik zo iemand bezig hoorde op de chat dacht ik , die is serieus zat.
Geloven jullie daar nu echt in , in belgie hebben we instellingen voor zulke personen, maar ja als jullie daarmee gelukkig zijn ,nou,
live and let live zeg ik altijd
bakker2 :P
ten eerst waarom ben je hier om alles af te kraken? discusseer mee met goede argumenten en niet kraak kraak, en ja dat wat je zegt dronken dat is bekend dat dachten de mensen 2000 jaar geleden ook al lees handelingen 2 maar eens, daar dachten sommige mensen ook dat ze dronken waren, maar wat blijkt ze zijn vol van Gods Geest, ja voor mensen die er door aangerkaakt worden logisch maar voor de andere niet. Gods zegen Harro

Etienne De Bolster

• Bekijk profiel
« Reactie #346 Gepost op: juli 01, 2003, 04:37:10 am »
Waarde Pulpeet,

Ik krijg plots een heel verstandige,maar voor de handliggende vraag.Ik ben u daar dankbaar voor. En het antwoord is vrij eenvoudig. De Heer heeft ons opgedragen het Goede Nieuws te verkondigen en ook zieken te genezen. Dat staat in de bijbel,dus wij moeten gevolg geven aan die opdracht.

Het is niet mijn bedoeling om met bijbelteksten te goochelen. Dus ik zal me daar
nu van weerhouden.

Hoe kunnen wij hedendaags gevolg geven aan de oproep en uitzending van Jezus?

1. Wij beginnen in onze eigen gemeente en 'leren eerst omgaan' met deze toch wel
    bijzondere Gave van de Geest. Sommige van onze broeders en zusters krijgen
    deze Gave in de schoot geworpen,maar alles moet gecultiveerd worden.Dit geldt
    voor elke discipline!

2. Indien wij voldoende ervaring hebben kunnen we ons werkterrein uitbreiden tot
    bv. andere gemeenten en zelfs naar niet-gelovigen.

3. Onze manier van werken moet rein blijven.Weg met  theatraal gedoe en weg
    met podiumacts. Wij leggen ons op, vooral niet met de emotie's van de zieken
    te spelen. Wij suggereren niet dat de zieke genezen is, wij zeggen heel simpel
    dat de Heer zal ingrijpen en de zieke zal genezen.Soms hoeven we zelfs niets te
    zeggen: gebed is voldoende.

4. Wanneer wij met een grote massa werken - wat soms onvermijdelijk is - dan
    hebben wij assistenten nodig,om goed toe te kijken dat er niets fout loopt,want
    dat kan. Ook, en vooral hier moeten wij onszelf goed onder controle hebben.

Alle sensatie en spectakel moeten wij totaal bannen.Indien dit toch zou optreden
   dan moet men onmiddellijk ingrijpen. Mensen die zeer zwaar emotioneel aange-
   slagen zijn mogen wij niet te kijk stellen. -   Deze mensen moeten afgeschermd
   worden. Wij moeten respect tonen voor de zieke. We mogen nooit proberen de
   lachers op de hand te hebben. Lachen is gezond, maar hier totaal misplaatst.

Indien de zieke niet genezen is - wat helaas meestal het geval is - dan mag men
   hem zomaar niet wegsturen. Men moet in het bijzonder aandacht hebben voor
   deze zieken. ik herhaal:   deze mensen hebben 'bijzondere' aandacht en troost
   nodig.

Tenslotte:

honoraria en collectes zijn totaal uit den boze!

Groeten en Gods Zegen,

Etienne

ps. De zieken die genezen zijn meestal psychosomatische zieken. 25% van deze
     zieken zullen zeer goed reageren!     En als we weten dat 80% van de massa
     psychosomatische klachten hebben, is het niet verwonderlijk dat er tijdens de
     massagebedsdiensten velen zullen geholpen zijn. Dit is een prachtige werk,is
     het niet ? Maar wat doen we met de zware,terminale zieken, rolstoelpatiënten
     die niet genezen. EN..Steeds maar terugkeren ? Wat doen we met uitgezaaïde
     kankers ?    Simpel: vooral eerlijk zijn en zeker niet zeggen dat hun geloof  te
     klein is. Weet U van wat het succes afhangt ? Van het geloof van diegene   die
     zich geroepen voelt om de Gave van de Genezing in de praktijk toe te passen.

ALS DE ZIEKE NIET GENEEST, HEBT U HELAAS GEFAALD !

Etienne De Bolster

Chaveriem

• Bekijk profiel
« Reactie #347 Gepost op: juli 03, 2003, 10:21:59 pm »
Evangelisch hebben het licht gezien (althans dat denkt men), en vooral ten aanzien van profetie en 'tongen'. Iedere zondag voor in de gemeente komen er dan weer een paar naar voren die 'een woord' hebben. Maar wat is een profetie. Laten we 'ns kijken wat we uit G-ds woord kunnen halen:
1. Een profetie verteld altijd wat nieuws. Iets wat men al weet, is geen profetie.
Dus een tekst voorlezen is een waarheid, maar geen profetie.
2. Wanneer iemand naar worden moet zoeken, omdat hij de woorden niet weet te vinden, dan is het geen profetie. Samuel, Elia, Elis, Jeremia en Jesaja spraken profetien uit zonder te stotteren, te aarzelen, te zoeken naar woorden. Ze waren gedreven door de Geest
3. Ik heb er al wat genoemd (profeten), maar een kenmerk van profeten is dat zij leven naar G-ds woord, van voor tot achter zonder comprpmissen. Zij spreken het woord van de Eeuwige en dat dient betrouwbaar te zijn, dus ook degene die het uitspreekt. Wat is een politie die zelf de regels aan zijn laars lapt? Precies, die wordt niet serieus genomen.
Zolang men zich niet voegd naar G-ds woord, zal men dus ook niet profeteren door de Geest. Hooguit door een andere macht (niet uit G-d dus). Wat tijn G-ds regels... Lees Torah, maar .... Een G-d, geen afgoden, houdt de Shabat (en dus niet de zondag), enz......
mea culpa mea culpa mea maxima culpa

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #348 Gepost op: juli 07, 2003, 12:25:24 pm »

quote:

Want we mogen toch niet vergeten dat Satan de grote imitator van God is! Wie is in staat om uit te maken of 'iets' van God komt of van Satan? Wie durft er met de

Waarom schrijft Paulus eigenlijk over bijzondere gaven in 1 Korinthe 12 bijvoorbeeld. De Heilige Geest geeft iedereen gaven... waarom staat we er dan zo angstig tegenover? Ga nou juist bij jezelf eens kijken wat die gaven zijn, en niet bang zijn en denken: Het kan natuurlijk ook van de duivel komen.... als je zo gaat beginnen... kun je overal wel bang voor worden. Goede dingen komen niet van satan maar van God.

Kijk.... als je je als kerk niet open stelt voro bijzondere gaven... zul je ze ook nooit ontdekken. Misschien dat daarom er nauwelijks bijzondere gaven in onze kerk zijn. Niet dat dat het belangrijkste is, die bijzondere gaven... maar Paulus zegt dat je er wel naar mag streven.

U hoort allemaal bij het lichaam van Christus en ieder van u is een deel van dat lichaam. 28 God heeft sommigen in de gemeente een taak gegeven. Ten eerste zijn er apostelen, ten tweede degenen die Gods woord doorgeven en ten derde leraren. Dan zijn er die wonderen doen en anderen die de gave hebben zieken te genezen. Er zijn helpers en leiders en sommigen die vreemde talen spreken. 29 Maar zij zijn toch niet allemaal apostelen en geven toch niet allemaal Gods woord door? Zij zijn toch ook niet allemaal leraren? 30 Doet iedereen soms wonderen? Of hebben allen de gave om zieken te genezen? Spreken ze soms allemaal in vreemde talen of kan ieder die talen uitleggen? 31 Nee, maar u moet streven naar de belangrijkste gaven. Ik wil daarnaast nog wijzen op een weg, die u nog veel verder brengt in uw verhouding tot God.

Nog even over de satan Etienne... zou je me een plezier willen doen? Schrijf voortaan die vervloekte naam niet met een hoofdletter... dat verdient hij niet.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #349 Gepost op: juli 07, 2003, 01:09:44 pm »

quote:

op 07 Jul 2003 12:25:24 schreef Marnix:
Nog even over de satan Etienne... zou je me een plezier willen doen? Schrijf voortaan die vervloekte naam niet met een hoofdletter... dat verdient hij niet.
't Is geen naam, 't betekent gewoon 'tegenstander'. Daarom kan Jezus ook tegen Petrus zeggen: "Ga weg achter mij, satan".
[Prediker 7:29]