quote:
Niet geroepen voor de rest van mijn leven, maar ik heb wel gemerkt dat totaal niet met seks bezig zijn ervoor zorgt, dat ik me beter op God kan richten. Dus in die zin wel geroepen. Ik laat het, heel bewust, om dichterbij God te komen.
quote:
Edith, jij laat de mogelijkheid open om "de ware" te ontmoeten. Je schrijft ook over de kuisheidsgelofte, die hoort bij het Rooms-Katholieke celibaat. Als de roeping tot het celibaat zuiver is masturbeert men niet, maar 80 % van de Roomse celibatairen doet dat wel, zo is uit een onderzoek onder hen gebleken. Dan breek je zo'n gelofte toch? Wat moet je dan?
Niet masturberen

Ik heb dat zelf altijd wel gedaan (en dacht zelfs dat ik er niet zonder kon), maar
niet meer. En dat bevalt prima. Ik heb ook geen aandrang meer, hoogstens af en toe dat ik het 'uit gewoonte' zou doen en dan denk 'oh nee, dat deden we dus niet meer.'
Wel een hoog percentage trouwens. En dan bedoel ik niet het percentage dat het werkelijk doet (verbaast mij niks), maar dat het ook toegeeft ... Ik denk dat ik het als vrouw ook wel makkelijk heb, voor de meeste mannen is helemaal níks aan seks doen moeilijker (meer testosteron, meer geconfronteerd worden met het eigen willetje van hun 'onderdaan', natte dromen enz.). Eerlijk gezegd zou ik denk ik ook masturberen als het alternatief zou zijn om om de haverklap (wie weet op wat voor ongemakkelijke momenten) met een 'dikke' rond te lopen. Of zouden daarom die kazuifels van RK-priesters zo wijd vallen?

" class="smiley" /> Als equivalent denk ik dan aan masturberen voor vrouwen als ze geplaagd worden door heel erge buikkrampen bij de menstruatie (heb ik zelf gelukkig geen last (meer) van). Het is een snel en accuraat pijnstillend middel, dat net lang genoeg werkt om de paracetamol tijd te geven te gaan werken. Tja, voor zoiets (puur op medische indicatie

) zou ik het misschien nog wel eens doen. Liever dat dan een half uur vergaan van de pijn.
quote:
Ik ben "onvrijwillig celibatair" omdat mijn vrouw me verlaten heeft en verzoening afwijst, terwijl ik wel van haar houd.
Nu snap ik dat 'onvrijwillig celibatair', dit is wel balen!
quote:
Als dat je definitie van celibatair is, ben ik het inderdaad niet. Mijn definitie is, dat je geen seks hebt (ook geen zelfbevrediging) en dat je seksuele prikkels laat voor wat ze zijn i.p.v. je erop gaat focussen als je ze tegenkomt - voor een hoger doel (spiritualiteit).
quote:
Als die morgen hier op de stoep zou staan heeft-ie pecht, want ik leidt een celibatair leven en ga dus geen relaties aan met mannen, ook niet met de 'ware Jacob'.
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik hier iets zeg over je seksuele geaardheid (aangezien je er elders op het forum ook open over bent). Als je het wel vervelend vindt: gelieve dit weg te editten

Kun jij wel de ware jacob tegenkomen? Word je ook (wel eens) verliefd op mannen? Als dat niet zo is en je ook uit overtuiging geen lesbische relatie aan wil gaan (dus ook niet op de ware jacobina hoeft te wachten

), dan geeft dat een heel andere dimensie erbij die ik (als hetero) niet heb. Je kunt jezelf niet dwingen om hetero te worden - om verliefd op een man te worden en met hem een goede relatie aan te gaan. Ik ga ervan uit dat ik wél als een blok kan vallen voor een man die ook goed voor mij is om een serieuze relatie mee aan te gaan (tot nu toe nog nooit gebeurd, maar ik sluit niet uit dat het nog eens gebeurt).
Om het even meer on-topic te brengen: ik denk dat in het (verre) verleden, toen je door sociale druk en om financiële redenen óf moest trouwen, óf priester/monnik/non worden, er best wel mensen vanwege hun homoseksualiteit het klooster ingevlucht zijn. Je kunt m.i. beter alleen zijn dan (gedwongen) met iemand van het verkeerde geslacht samen te zijn. Ik moet er ook niet aan denken om met een vrouw te zijn en waarom zou dat (andersom geredeneerd) voor een homo/lesbiënne anders zijn?
quote:
Jij bent gewoon single... dat is in mijn optiek niet hetzelfde.
Wat bij mij 'gewoon single' was, bestond uit kortstondige 'relaties'/relaties (de één serieuzer dan de andere, soms zelfs one night stands), (vaak langdurige) verliefdheden op onbereikbare mannen over wie ik me het laplazarus-drie-keer-in-de-rondte fantaseerde, en ook regelmatige zelfbevrediging. Dan noem ik mezelf nu niet 'gewoon single', al is het voor (streng) christelijk opgevoede mensen wellicht heel normaal. Bovendien doe ik het ook met als doel beter op God gericht te kunnen zijn. Als ik in een relatie merk dat ik dat niet meer kan, dan is een relatie blijkbaar niet voor mij weggelegd, want God is het allerbelangrijkste in mijn leven en Hij zal dat ook blijven als ik een vriend krijg. Te combineren met hoe ik eerder als single leefde, is het in ieder geval niet.