Auteur Topic: Afscheid van henk w  (gelezen 1387 keer)

henk w

• Bekijk profiel
Afscheid van henk w
« Gepost op: april 12, 2005, 04:40:27 pm »
Ik zal me terugtrekken van deze site.

Je mag geen opmerkingen maken die negatief uitgelegd kunnen worden richting orthodoxie, maar oprecht andersdenkenden mogen wel benaderd worden met:
 - afgodendienst
 - ketterij
 - jouw geloof is een lege huls.

Ik kan me niet meer vrij uiten (overigens zonder ooit de intentie gehad te hebben iemand te kwetsen of denigrerend te zijn).

Het ga jullie goed.

Henk
« Laatst bewerkt op: april 12, 2005, 04:42:03 pm door henk w »
er zijn zoveel mensen die wachten op een wonder in plaats van er één te zijn

henk w

• Bekijk profiel
Afscheid van henk w
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2005, 04:52:51 pm »
Hallo Lonneke, Voorwaarts,

Ook voor jullie even het bericht dat ik stop op deze site.
Mijn uitleg staat bij het topic "het geheel".

Ik kan/mag me hier niet vrij uiten.

Het ga jullie goed.

Henk

PS Lonneke, mocht je verder mailen: mijn e-mail adres staat in mijn profiel.

lonneke

• Bekijk profiel
Afscheid van henk w
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2005, 05:05:21 pm »
Hallo Henk,

Jammer dat je weggaat. Ik zal je nog wel mailen.

Suighnap

• Jood
    • Bekijk profiel
Afscheid van henk w
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2005, 05:11:32 pm »

quote:

henk w schreef op 12 april 2005 om 16:52:
Hallo Lonneke, Voorwaarts,

Ook voor jullie even het bericht dat ik stop op deze site.
Mijn uitleg staat bij het topic "het geheel".

Ik kan/mag me hier niet vrij uiten.

Het ga jullie goed.

Henk

PS Lonneke, mocht je verder mailen: mijn e-mail adres staat in mijn profiel.

Henk,
Ik vind het oprecht heel erg jammer dat je stopt. Dat ik je bijdragen niet meer op het Forum zal zien verschijnen spijt me erg. Je was een verademing- ik heb van je geleerd. Ik weet zeker dat er meer zijn die er zo over denken.

Maar hopelijk zie ik t.z.t. nog wel een post van je verschijnen. (Zo niet, dan: bedankt en alle goeds!).

, Suighnap
« Laatst bewerkt op: april 12, 2005, 05:13:18 pm door Suighnap »

henk w

• Bekijk profiel
Afscheid van henk w
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2005, 10:03:33 am »
Hallo Suighnap,

quote:

Henk,
Ik vind het oprecht heel erg jammer dat je stopt. Dat ik je bijdragen niet meer op het Forum zal zien verschijnen spijt me erg. Je was een verademing- ik heb van je geleerd. Ik weet zeker dat er meer zijn die er zo over denken.

Maar hopelijk zie ik t.z.t. nog wel een post van je verschijnen. (Zo niet, dan: bedankt en alle goeds!).

Dank voor je mooie woorden.  _/-\o_

Leuk dat je me een verademing vond.
Maar vind het wel opvallend dat je van mij hebt geleerd. Ik had dat gevoel veel eerder andersom: ik heb veel geleerd van jou.

quote:

Ik weet zeker dat er meer zijn die er zo over denken.

Mooie woorden................maar ik waag het te betwijfelen

Je bent iemand die ontzettend veel weet, maar toch blijft uitgaan van de argumenten en niet vanuit de conclusie. Heel bijzonder.

Ik had nog tientallen vragen aan je gehad. Wil graag weten hoe jij tegen allerlei teksten aankijkt. Op deze site zal ik ze niet meer aan je stellen. Is het een idee dat ik op jouw e-mail zaken vraag???
Het jodendom (liberaal jodendom dan) spreekt mij zeer aan. Veel gelezen op www.ljg.nl.
Indrukwekkend. De openheid waarmee gepraat wordt.
Samen proberen dichter bij de waarheid te komen en de teksten van toen een invulling nu te kunnen geven.
Een plek voor je eigen geweten.
Ook wat gelezen. De titel van het boek van Willem Zuidema sprak me aan: Gods partner.

Onze Schepper heeft zoveel meer te bieden dan we denken.

Dat ik van de site ga heeft ook te maken met het feit dat ik erg slecht kan tegen het meten met 2 maten. Als ik dat dan weer lees krijg ik kromme tenen.

groet,
Henk
« Laatst bewerkt op: april 13, 2005, 10:03:50 am door henk w »

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Afscheid van henk w
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2005, 01:34:28 pm »
:w
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Pulpeet

• Bekijk profiel
Afscheid van henk w
« Reactie #6 Gepost op: april 13, 2005, 02:18:51 pm »
Je zult de eerste niet zijn die stukloopt op de bekrompenheid en kokervisie van de 'orthodoxie'. En helaas ongetwijfeld ook niet de laatste.

Erg jammer.

B Te W te Ee

• Bekijk profiel
Afscheid van henk w
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2005, 02:21:12 pm »
vreemd dat lonneke geen waarschuwing krijgt als ze 'op de man speelt'  en henk w wel. (zie ' de moeilijkheid van de man') Jammer Henk.
Just B te W te Ee

MaVee

• eitje :D
    • Bekijk profiel
Afscheid van henk w
« Reactie #8 Gepost op: april 13, 2005, 02:52:15 pm »
Het gaat misschien niet alleen om de waarschuwing, maar vooral om de reactie daarop???
Er wordt tussen mods en posters ook gecommuniceerd zonder dat het hier voor iedereen te lezen is...
eerst was ik een ei
nu ben ik een kip
kip zijn vind ik mooier
er zit wel leven in een ei
het is alleen wat dooier

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Afscheid van henk w
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2005, 03:11:56 pm »

quote:

henk w schreef op 13 april 2005 om 10:03:
[...]
Dat ik van de site ga heeft ook te maken met het feit dat ik erg slecht kan tegen het meten met 2 maten. Als ik dat dan weer lees krijg ik kromme tenen.

Erm, en daar kun je zo verschrikkelijk slecht tegen dat je vanwege 1 modbreak al vertrekt? :?
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd, maar ik heb wel het gevoel dat je wel heel drastisch reageerd. Heb je uberhaupt om een uitleg gevraagd, je punt ter sprake gesteld, even overwogen of er misschien niet een goede reden was voor de modbreak?

Mijn ervaring is dat de moderators hier prima bereikbaar zijn, prima bereid zijn hun acties te verdedigen en zelfs bereid op beslissingen terug te komen als ze er naast gezeten hebben.

Je moet het zelf weten. Wat mij betreft blijf je gewoon welkom hier...
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Liudger

• Bekijk profiel
Afscheid van henk w
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2005, 03:21:53 pm »
Beste Henk,

Ik heb helemaal geen zin het zo maar te aanvaarden dat je je van dit forum terugtrekt. Je uitgebreide, levendige en interessante bijdragen hebben je doen blijken als een betrokken Christen met brede blik, en ik zou het een gemis vinden als je er niet meer zou zijn.

Zeker over wat zo op het oog (inderdaad MaVee, weet niet wat zich achter de schermen afspeelde) een beetje een flut aanleiding leek. De term 'onverdraagzaamheid van andersdenkenden' op de manier die je gebruikte leek me vrij onschuldig (niet gericht  op specifieke personen).

Maar goed, ik zou je willen vragen te overwegen dat geen van ons perfect is. We maken allemaal fouten. De mods zullen best niet steeds met precies dezelfde maat meten - het blijft mensenwerk. Ik geloof wel dat ze het proberen.

Als je kunt verdragen in een zwaar onvolkomen wereld te leven, kun je dan niet een forum verdragen dat niet perfect is, maar toch ook veel goede kanten heeft, en waar je zeker het leven van diversen van ons totnogtoe hebt verrijkt?

Mag ik zowel Henk als de mods uitnodigen het volgende nog eens te lezen?

quote:

Ef 4:
 2 wees steeds bescheiden, zachtmoedig en geduldig, en verdraag elkaar uit liefde. 3 Span u in om door de samenbindende kracht van de vrede de eenheid te bewaren die de Geest u geeft: 4 één lichaam en één geest, zoals u één hoop hebt op grond van uw roeping, 5 één Heer, één geloof, één doop, 6 één God en Vader van allen, die boven allen, door allen en in allen is.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Afscheid van henk w
« Reactie #11 Gepost op: april 13, 2005, 03:33:04 pm »
Modbreak:
HenkW heeft geen ban gekregen, en is dus wat betreft de crew nog steeds welkom op het forum. Als users om wat voor reden dan ook geen bijdrage meer aan dit forum willen geven, staat ze dat natuurlijk vrij :P .
Waar ik geen behoefte aan heb is een uitgebreide discussie over de vraag of 1 bepaalde user al dan niet terecht behandeld zou zijn. Users kunnen via de geeigende weg (Topic Report en mail) contact opnemen met de crew.
Binnen het forum van de Gereformeerde Kerken (vrijgemaakt) kan heel veel. er mogen tal van meningen verdedigd worden. Dit is echter geen plaats waar allerlei denigrerende opmerkingen over andersdenkenden neergepend mogen worden. de faq is daar helder genoeg in. Voor iedereen gelden gelijke regels. Deze moeten echter door vrijwilligers in hun vrije tijd gehandhaafd worden.  Er werken hier geen fulltimers die met een wetboek in de hand elke gebeurtenis en elke reactie op een goudschaaltje kunnen wegen. Het is liefdewerk, en voor jullie is het gratis. Voor alle bezoekers geldt: graag of niet. En zo niet: tot ziens dan.

een slotje lijkt me wel op zijn plaats.
...