Auteur Topic: Bent u tevreden met deze GKV-website?  (gelezen 3141 keer)

SuuZ

• Bekijk profiel
Bent u tevreden met deze GKV-website?
« Gepost op: april 20, 2005, 03:29:30 pm »
We stellen uw mening op prijs !

Deze GKV-website is alweer bijna 5 jaar geleden in de lucht gegaan met als doel de communicatie tussen kerken, deputaatschappen, synode en andere kerkelijke instellingen te bevorderen. En er is natuurlijk ook veel nieuws te vinden over plaatselijke kerken. Verder maakt ook het forum onderdeel uit van de site.

We willen de website in de toekomst nog verder aan de wensen van de bezoekers aanpassen en daarom willen we graag weten hoe de bezoekers van gkv.nl denken over de website. Hierom zijn we een enquête gestart. Om een juist beeld van de meningen van de bezoekers te krijgen, is het belangrijk dat de enquête door zo veel mogelijk bezoekers wordt ingevuld. Het invullen van de enquête neemt slechts een paar minuten in beslag. Helpt u mee?

Ga naar de enquête. (Klik hier)
« Laatst bewerkt op: april 20, 2005, 03:47:28 pm door Wybo »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 20, 2005, 03:35:32 pm »
Het kan aan mij liggen hoor, maar een enquete van een user, met maar 1 post, op een home.planet accountje, wekt bij mij niet echt vertrouwen. Kan die enquete niet op gkv.nl gehost worden?

Ook lijkt het me slim om enig onderscheid te maken tussen het forum en de frontpage. Vragen over navigatie en vormgeving enzo vallen nu een beetje uit de lucht, als je 't hebt over "deze site".

Tenslotte snap ik weinig van de achterliggende techniek. Waarom is er gekozen voor een email-form? Dat moet toch netter kunnen, zonder dat ik meteen mijn emailadres moet achterlaten?
« Laatst bewerkt op: april 20, 2005, 03:44:24 pm door Pooh »

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 20, 2005, 03:51:38 pm »

quote:

Pooh schreef op 20 april 2005 om 15:35:
Ook lijkt het me slim om enig onderscheid te maken tussen het forum en de frontpage. Vragen over navigatie en vormgeving enzo vallen nu een beetje uit de lucht, als je 't hebt over "deze site".
Inderdaad. Het forum ziet er qua navigatie bv. een stuk beter uit dan de frontpage (met al die verschillende menu's links en rechts, een warboel).

Is dit misschien die student waar ze 't over hadden?

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 20, 2005, 03:54:14 pm »

quote:

Peter schreef op 20 april 2005 om 15:51:
Is dit misschien die student waar ze 't over hadden?

Voor zover ik weet is er geen overleg met de crew van 't forum geweest. Durf er dus niets over te zeggen :X

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 20, 2005, 03:57:17 pm »
Ik weet van niks...

ik had dit topic daarom net ook gesloten omdat ik de indruk had dat dit puur fake was. Maar aangezien het ook op de frontpage zelf staat heb ik het maar weer open gezet.
Pinkeltjefan

grompie

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 20, 2005, 03:57:22 pm »
arg... zie pooh en outlook protesteert nog ook
geheelonthouder

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 20, 2005, 03:59:17 pm »
Misschien kan Alfredt voor opheldering zorgen? Is wel een originele manier om emailadressen te verzamelen voor SPAM. :)

/edit
alfredt had al gerageerd terwijl ik typte zie ik :)
Dan moet SuuZ maar zelf een verklaring geven ;)
« Laatst bewerkt op: april 20, 2005, 04:00:18 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 20, 2005, 04:21:42 pm »
GKV.nl ondersteunt geen scripts en andere ingewikkeldere zaken. Alleen 'plain-html', dus kunnen ze de enquete niet hosten...

Daar zou ik graag verandering in zien, dus ik ga geloof ik maar eens kijken of ik wat gal kan spuien... ;)
Altijd in voor verbeteringen!

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 20, 2005, 04:29:20 pm »
Topic-titel kan beter gewijzigd worden: Bent u tevreden met deze enquete? :)
« Laatst bewerkt op: april 20, 2005, 04:29:36 pm door Peter »

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 20, 2005, 05:15:49 pm »
Kan ik niet gewoon al mijn antwoorden hier posten of via een mail of iets dergelijks naar die SuuZ sturen? Ik vind de aanhef van de enquête niet echt betrouwbaar en ben niet van plan mijn email-adres danwel ip-adres door te mailen. Dat doe ik dan liever via een pseudo-emailadres op het ip-adres van de Universiteit.
Daar ik geen vragen lees waar ik een anoniem antwoord op wil geven, vind ik het ook prima om gewoon hier terplekke alle antwoorden te posten.
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

SuuZ

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 20, 2005, 06:32:58 pm »

quote:

Pooh schreef op 20 april 2005 om 15:35:
Het kan aan mij liggen hoor, maar een enquete van een user, met maar 1 post, op een home.planet accountje, wekt bij mij niet echt vertrouwen. Kan die enquete niet op gkv.nl gehost worden?

Tenslotte snap ik weinig van de achterliggende techniek. Waarom is er gekozen voor een email-form? Dat moet toch netter kunnen, zonder dat ik meteen mijn emailadres moet achterlaten?

Sorry mensen, snap dat dit jullie wat raar overkomt, ik zal het proberen een btje uit te leggen:

Ik ben idd 'die student' waar 'ze' het blijkbaar over hadden.

De enquete kon gemakkelijk bij gvk.nl gehost worden ivm het cms wat de gkv gebruikt.

'deze site' refereert aan de gkv-website, niet aan het forum.

er is gekozen voor een mailform omdat dat de enige techniek is die ik beheers. Ik ben totaal niet van plan om iets met de mailadressen te doen, de mail wordt weggegooid zodra de attachment is opgeslagen.
iets uithalen met ip-adressen wil ik al helemaal niet, laat staan dat dat helemaal onmogelijk is voor een noob als ik  :)
(bovendien ben ik ook nog steeds een gkv-er en passen dit soort activiteiten daar niet bij lijkt me....)

De post is puur bedoeld om de respons op de enquete (afstudeerproject) wat te verhogen.

Promtus

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 20, 2005, 06:44:56 pm »
Maar als dit te maken heeft met je afstudeer project, dan moet je toch wel een beetje verstand van websites hebben? Ik bedoel, zo`n mailscript is zo makkelijk te vinden op google. BTW zou je dat gewoon moeten leren op school.

Verder succes met afstuderen.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 20, 2005, 06:51:49 pm »

quote:

SuuZ schreef op 20 april 2005 om 18:32:
[...]

Sorry mensen, snap dat dit jullie wat raar overkomt, ik zal het proberen een btje uit te leggen:

Ik ben idd 'die student' waar 'ze' het blijkbaar over hadden.

De enquete kon gemakkelijk bij gvk.nl gehost worden ivm het cms wat de gkv gebruikt.

'deze site' refereert aan de gkv-website, niet aan het forum.

er is gekozen voor een mailform omdat dat de enige techniek is die ik beheers. Ik ben totaal niet van plan om iets met de mailadressen te doen, de mail wordt weggegooid zodra de attachment is opgeslagen.
iets uithalen met ip-adressen wil ik al helemaal niet, laat staan dat dat helemaal onmogelijk is voor een noob als ik  :)
(bovendien ben ik ook nog steeds een gkv-er en passen dit soort activiteiten daar niet bij lijkt me....)

De post is puur bedoeld om de respons op de enquete (afstudeerproject) wat te verhogen.

1. Waarom overleg je dan niet met de crew, die heeft de kennis in huis om je te helpen :?.
2. Het forum staat in principe los van de gkv-site, dus ik snap de vragen over het forum niet zo.
3. Bij zo'n formulier die je nu hebt, is het helemaal niet nodig om email-adressen te vragen.
4. Wat heeft het kerklidmaatschap te maken met de mate van computerkennis en het loggen van IP's? Hier op het forum worden IP-adressen ook gelogd en gebruikt voor interne doelen (misbruik opsporen). Voor een enquête lijkt het me belangrijk om niet teveel enquêtes van één IP-adres te hebben.
5. Ik heb met enquêtes en vragenlijsten gedaan op de universiteit, voor tips kun je me mailen :)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 20, 2005, 09:05:51 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 20 april 2005 om 18:51:
1. Waarom overleg je dan niet met de crew, die heeft de kennis in huis om je te helpen :?.
Waarom per se met iemand van de crew? Iemand met een beetje kennis van hoe je zo'n formulier opzet is toch ook goed? Of ... zijn jullie een beetje bang voor een negatieve uitslag?

quote:

2. Het forum staat in principe los van de gkv-site, dus ik snap de vragen over het forum niet zo.
Uit het deputatenrapport:

quote:

De website www.gkv.nl voorziet nog steeds in een grote behoefte, met name bij onze eigen kerkleden maar ook bij buitenstaanders. Van het forum wordt goed gebruik gemaakt (zie bijlage 10). Echter de huidige site voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd en de informatiebehoefte van de gebruiker.
Ook de organisatie rond de site moet goed geregeld worden: het beheer, de technische ondersteuning, de content-redactie en vormgeving. Ons inziens moet ook deze centrale dienst voor de kerken ondergebracht worden bij de te treffen administratieve voorzieningen om continuiteit en kwaliteit te waarborgen.
In het voorjaar van 2005 zal een communicatiestudent van INHOLLAND een onderzoek doen naar de tevredenheid van de gebruikers en mogelijk komen met een voorstel tot
aanpassingen.
Oftewel: de website en het forum horen bij elkaar.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 21, 2005, 09:40:57 am »
Bij punt twee hebben jullie beiden wel gelijk. Alleen de aansturing is behoorlijk zelfstandig van beiden. Maar 'we' zijn natuurlijk wel gewoon een onderdeel van de site zelf. (Een beetje hetzelfde wat je erg lang bij GoT en Tweakers zag..)

Punt 1 tsja, een melding of iets dergelijks was wel prettiger geweest... voor een slechte uitkomst ben ik eerlijk gezegd niet echt bang. Of heb ik zo'n slechte kijk op de sfeer op het forum?
Pinkeltjefan

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: april 21, 2005, 04:04:57 pm »
Wat is het voor belachelijks dat je maar één optie aan kan klikken :?
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: april 21, 2005, 04:06:17 pm »
Het leven is vol keuzes!
Altijd in voor verbeteringen!