Auteur Topic: vleeseten-vegetarisme  (gelezen 5061 keer)

fruitbat

• Just say NO to religion!!
    • Bekijk profiel
vleeseten-vegetarisme
« Reactie #50 Gepost op: november 22, 2003, 08:08:59 pm »

quote:

op 28 Feb 2003 14:42:19 schreef jacco:
[...]

Jazeker. Ik ben slagersdochter en weet dus wat goed vlees is. Voor mij houdt dat in: bij een slager die zijn eigen vlees uitzoekt.
En dus niet: koopjes jagen bij de supermarkt. Dan wordt door het koopgedrag de bio-industrie in stand gehouden. Veel en goedkoop.

Verantwoord vleeseten is mi dus: niet te veel en weten waar het vandaan komt.

Vlees is een belangrijke bron van ijzer en vitamine B.

"Het is beter bij de slager te gaan dan bij de apotheker" hing vroegre bij mijn oma in de keuken.

Durf je er ook bij te zeggen dat paps heel veel vet door het gehakt draait, of was je dat nog niet opgevallen? Of kregen jullie de gehakt die niet voor meer dan 50% krimpt in de koekepan? Tja, ik heb vlees gereden door Europa en wist mijn stukkie's ook wel te krijgen, en de troep van slagers bliefde ik niet... daar werd veel teveel mee gerotzooid... teveel vet en veel te veel gebruik van sulfiet. :r
No desire to the flesh-pots, they are less than nothing and I go forward to the mark!

Amara

• Bekijk profiel
vleeseten-vegetarisme
« Reactie #51 Gepost op: december 07, 2003, 10:28:57 pm »
Ijzer zit ook in groenten en wordt in die vorm beter opgenomen omdat in groente de nodige vitamine C zit. Over welke vitamine B heb je het? Waarschijnlijk bedoel je de specifieke vitamine B12 (de overige B's vind je in genoeg fruit,groente en graan;kortom niet-vlees). Vitamine B12 is een vitamine die je maar in een kleine hoeveelheid nodig hebt, en eenmaal genuttigd je er ongeveer 5 jaar mee vooruit kan zonder opnieuw B12 te nemen. In zuivel, en dan in biologische zuivel natuurlijk, zit ook genoeg B12.
'je moet niet alles lezen wat je gelooft, en je moet niet alles geloven wat je leest'